HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

torsiyn kullanmuşsa focus benim için çöp
Yok be sinanim öyle düşünme adamlar şirket spec olanlarda kullanacak sonuçta maliyeti yüksek olan bi sistemi her modelde kullanmak yerine böyle yapmaları bence çok daha doğru. @Cenk abi gonderdigin ve yazdigin iceriklerde torsiyon ve bağımsız süspansiyonun bagaj hacmine bir etkisi olup olmayacağını göremedim. Senin herhangi bir bilgin var mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar ve Cenk
octavıa corolla elentra ve cıvıc . bu 4 model c segmentınde hıc bır zaman tepelere oynamadı o yuzden onları su anlık konunun ıcıne dahıl etmıyorum. c segmentınde en ıyı yol tutan araclar mazda 3 ve ford focus. bu aracların karsısına anca torsıyonla ıyı bır tutus sergıleyen golf cıkabılır.(premıumları fıyatlarından dolayı konu ıcıne katmıyorum)normalde de bu ıkı markada torsıyon yok bagımsız suspansıyon var. type -r dakı torsıyonla golf takı torsıyonu aynı kefeye koymaya gerek duymuyorum malum yol tutusları bambaska arabalar. hele cıvıc o gocuk muhabbetınden sonra forumda bır daha yer edınmemelı dıye dusunuyorum malum japon marka kullanıcı olarak honda utanc verıcı olaylarla anıldıgı surece japonlara leke surmeye devam edıyor.

Hocam konular biraz karışmış sanırım Octavia, Corolla, Elentra ve Civic örneklerini yol tutuş değil sedan araçlar arasındaki arka diz mesafesi karşılaştırması için vermiştim.

Amacim karşılaştırma yapmak değil ama yanlış algıyı düzeltmek için yazıyorum. Yol tutuş ve kıvraklık iki farklı disiplin biri dönüş testi skidpad ile ölçülüyor diğeri geyik testi ile ölçülüyor ve Civic her ikisinde de kafaya oynuyor. Hatta geyik testinde rekoru elinde bulunduruyor. Golf ise bu iki disiplinde de gerilerde yer alıyor. Sadece bu kasa değil bir eski kasa Civic'de benzer sürüş özelliklerinde idi. Zaten Honda'nın olayı sürüş zevki.

Her firmada çeşitli kronik arızalar oluşabiliyor. Dsg yüzünden vag grubu, powershift yüzünden Ford ve Volvo, motor arızaları yüzünden Bmw vs vs... forumda yer edinemezse üzerine konuşabileceğimiz araç kalmaz. Kasım 2017'den sonra üretilen Civic'lerde göçük sorunu sona erdiği söyleniyor. Facebook grubunda 2018 model olupta sorun yaşayan çıkmadığına göre bir iyileştirme yapılmış demektir. Komple bir modeli gömmeye gerek yok diye düşünüyorum.

Torsiyon çubuğu kabulüm değil. Bunu en başından beri söylüyorum. Ford, 1.5 ecoboost motorlarını Türkiye'ye getirmiyor olsaydı kesinlikle focus'u galeride incelemeye bile gitmezdim. Fakat 1,5 ecoboost motor, planlarda bir değişiklik olmazsa ilk etapta Türkiye'ye getirilecek. Üstelik gelişmiş süspansiyon standart, gelişmiş süspansiyona entegre Sürekli Kontrollü Çukur İzleme zımbırtısı da standart. Biri mekanik, biri elektronik olan bu iki önemli unsuru standart sunuyor olmaları önemli. Yol tutuş meselesinde ise iddia ettikleri ve referans olabilir dedikleri şey, torsiyonlu bir aracın da iyi yol tutabildiğini, sürüş zevki verebildiğini Fiesta ST süspansiyonlarını kullanarak göstermek. Yani araçta kullanılan torsiyon, diğer tüm markalara torsiyon konusunda referans olabilir iddiası.

Arka diz mesafesine gelirsek; verilen değerler HB araca ait. Yeni HB Focus'un arka diz boşluğu mesafesi 81 mm, kasa olarak rakibi olmayan Octavia'nın 79 mm, rakibi olmayan Elantra'nın 76 mm. Bu sebeple muhtemelen HB araçların içinde en geniş diz boşluğunu sunuyor. Sedan kasanın bilgileri henüz gelmedi.

Cd katsayı değerlerinde ise HB kasa 0.27 ve sedan için 0.25 şeklinde. HB civic içinse 0.28 diyenleri de gördüm, 0.27 diyenleri de. Biz 0.27'den ele alırsak bu rakamlar malum olduğu üzere, misal veriyorum 0, 273959 şeklinde giden rakamlar. Eğer lansmanda sınıf lideri olarak anıldıysa muhtemelen küsüratta ki rakam üstünlüğünden kaynaklıdır. Velev ki küsüratta da aynı değeri sunuyor olsunlar, marka kendi lansmanında tutup da başka bir markanın aracıyla birinciliği paylaşıyoruz demez. Eğer birinci olan markayla aynı rakamı tutturup liderliği paylaşıyorsa sınıf lideri demesi doğaldır.

Son olarak; sınıf lideri yol tutuş v.s gibi açıklamalar reklam laflarıdır. Bunları herkes bilir. Ford, herhangi bir markasını yol tutuş konusunda sınıf lideri yapabilecek motor sporları ve binek araç tecrübesine yıllardır pek ala sahiptir fakat bu mk4'ün öyle olduğu gibi bir iddiayı desteklemez, doğrulamaz. Aracı bu hususta iyi ürettik algısını reklamvari cümlelerle desteklemedir hepsi bu.

Torsiyon konusunda sizin kadar katı değilim ama bağımsız süspansiyonlu versiyon ile aynı tepkilere sahip olacağı konusunda şüphelerim var. Viraj alırken gövde salınımı nasıl olacak o da önemli. 1.0 versiyonların gövde salınımı yüksek olursa aracın sürüş zevki işte o zaman bozulur.

Bir önceki mesajımda da yazmıştım katalogda verilen ölçüler maalesef gerçeklerle uyuşmuyor. Bu nedenle almayı düşündüğüm araçların önce ön koltuğunu kendi sürüş pozisyonuma göre ayarlayıp sonra da arka koltuğa oturup kalkmadan hangisinin daha geniş olduğuna karar veremiyorum. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki Focus'un Hb kasa ile Octavia'dan geniş diz mesafesi sunması pek mümkün değil. Bunu yapabilmek için aracın boyutlarının ciddi manada uzaması lazım.

Rüzgar katsayısı konusunda ise haklısınız. Bende benzer şekilde düşünüyorum. Firmalar ya küsürat farklarına göre konuşuyor ya da pazarlama taktiği uyguluyor. En temizi bağımsız kuruluşların rüzgar tüneli testleri yapması ama böyle bir konu fazla masraflı ve kazançsız bulunuyor olacak ki kimse üzerine düşmüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hocam konular biraz karışmış sanırım Octavia, Corolla, Elentra ve Civic örneklerini yol tutuş değil sedan araçlar arasındaki arka diz mesafesi karşılaştırması için vermiştim.

Amacim karşılaştırma yapmak değil ama yanlış algıyı düzeltmek için yazıyorum. Yol tutuş ve kıvraklık iki farklı disiplin biri dönüş testi skidpad ile ölçülüyor diğeri geyik testi ile ölçülüyor ve Civic her ikisinde de kafaya oynuyor. Hatta geyik testinde rekoru elinde bulunduruyor. Golf ise bu iki disiplinde de gerilerde yer alıyor. Sadece bu kasa değil bir eski kasa Civic'de benzer sürüş özelliklerinde idi. Zaten Honda'nın olayı sürüş zevki.

Her firmada çeşitli kronik arızalar oluşabiliyor. Dsg yüzünden vag grubu, powershift yüzünden Ford ve Volvo, motor arızaları yüzünden Bmw vs vs... forumda yer edinemezse üzerine konuşabileceğimiz araç kalmaz. Kasım 2017'den sonra üretilen Civic'lerde göçük sorunu sona erdiği söyleniyor. Facebook grubunda 2018 model olupta sorun yaşayan çıkmadığına göre bir iyileştirme yapılmış demektir. Komple bir modeli gömmeye gerek yok diye düşünüyorum.



Torsiyon konusunda sizin kadar katı değilim ama bağımsız süspansiyonlu versiyon ile aynı tepkilere sahip olacağı konusunda şüphelerim var. Viraj alırken gövde salınımı nasıl olacak o da önemli. 1.0 versiyonların gövde salınımı yüksek olursa aracın sürüş zevki işte o zaman bozulur.

Bir önceki mesajımda da yazmıştım katalogda verilen ölçüler maalesef gerçeklerle uyuşmuyor. Bu nedenle almayı düşündüğüm araçların önce ön koltuğunu kendi sürüş pozisyonuma göre ayarlayıp sonra da arka koltuğa oturup kalkmadan hangisinin daha geniş olduğuna karar veremiyorum. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki Focus'un Hb kasa ile Octavia'dan geniş diz mesafesi sunması pek mümkün değil. Bunu yapabilmek için aracın boyutlarının ciddi manada uzaması lazım.

Rüzgar katsayısı konusunda ise haklısınız. Bende benzer şekilde düşünüyorum. Firmalar ya küsürat farklarına göre konuşuyor ya da pazarlama taktiği uyguluyor. En temizi bağımsız kuruluşların rüzgar tüneli testleri yapması ama böyle bir konu fazla masraflı ve kazançsız bulunuyor olacak ki kimse üzerine düşmüyor.
ben mazda kullanıyorum valla. yol tutus konfor ve ıc mekan konularında c segmentınde japonlar bakımından en ıyı temsılcısı bana gore.bunu zaten genelde tum test edenler soyluyor. acıkcası japon demek sorunsuz demektır. hondanın bu konu ıle gundeme gelmesı ve konunun arkalarında durmamaları yuzunden cok kan kaybettı. ustune kendılerını aklamak ıcın turlu seyler soyledıler.dıger marka araclarda en azından mekanık hatalar oldu ve bunları kabul edıp sonuclarına bır sekılde katlandılar.hondanın bunlar bızım sucumuz degıl top gelmıstır acıklamaları vs saka gıbıydı.zaten dırek gocmeler artınca ınsanlar korkar oldu kaza yapınca acaba neler olur dıye. bana gore japonlar arasında kotunun ıyısı cıvıc. mazda 3 bu konuda tepeye oynayan bır arac. honda bu fıyatlarla mazda 3 karsısında anca cıvıc hala guzel dıyen markanın eskı ruhunu bılen hatırlayana satar.zaten artık bu saatten sonra hondanın fıyatlarını kırmaları lazım yoksa cvt vs ıle bır yere varamayacaklar.cogu ınsan cvt den sonra eskı tıp 4 ılerı tork konv. sanzımanı daha cok sevıyorsa hondanın artık kendıne cekı duzen vermesının zamanı gelmıstır.umarım ınsanlar japonlardan sogumaz cunku cıdden hıslı arabalar.
 
Son düzenleme:
Yok be sinanim öyle düşünme adamlar şirket spec olanlarda kullanacak sonuçta maliyeti yüksek olan bi sistemi her modelde kullanmak yerine böyle yapmaları bence çok daha doğru. @Cenk abi gonderdigin ve yazdigin iceriklerde torsiyon ve bağımsız süspansiyonun bagaj hacmine bir etkisi olup olmayacağını göremedim. Senin herhangi bir bilgin var mı?
Bildiğim kadarıyla bagaj kapasitesi konusunda iki farklı süspansiyonun herhangi bir etkisi olmayacak. Litre bazında bagaj hacmi rakamları henüz verilmedi fakat yükseklik, uzunluk ve genişlik mm cinsinden verildi. Bunlarda herhangi bir değişken rakam olmadığına göre hacim çalma - arttırma gibi bir şey olmaz diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil ve Porsche
Torsiyon konusunda sizin kadar katı değilim ama bağımsız süspansiyonlu versiyon ile aynı tepkilere sahip olacağı konusunda şüphelerim var. Viraj alırken gövde salınımı nasıl olacak o da önemli. 1.0 versiyonların gövde salınımı yüksek olursa aracın sürüş zevki işte o zaman bozulur.

Bir önceki mesajımda da yazmıştım katalogda verilen ölçüler maalesef gerçeklerle uyuşmuyor. Bu nedenle almayı düşündüğüm araçların önce ön koltuğunu kendi sürüş pozisyonuma göre ayarlayıp sonra da arka koltuğa oturup kalkmadan hangisinin daha geniş olduğuna karar veremiyorum. Ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki Focus'un Hb kasa ile Octavia'dan geniş diz mesafesi sunması pek mümkün değil. Bunu yapabilmek için aracın boyutlarının ciddi manada uzaması lazım.

Rüzgar katsayısı konusunda ise haklısınız. Bende benzer şekilde düşünüyorum. Firmalar ya küsürat farklarına göre konuşuyor ya da pazarlama taktiği uyguluyor. En temizi bağımsız kuruluşların rüzgar tüneli testleri yapması ama böyle bir konu fazla masraflı ve kazançsız bulunuyor olacak ki kimse üzerine düşmüyor.
Torsiyon konusunda açıkçası Ford modelleri içinde önceki kasa ve yeni kasa Fiesta haricinde referans alabileceğim bir model olmadığından sürüşe dair nasıl bir etkisi olur bilemiyorum. Hele ki bu zamana kadar torsiyonlu bir focus hiç üretilmediği için marka bu aracın sürüş karakterini nasıl belirler bilemiyorum. Markanın ceo'su sadece şunu söylüyor; önceki nesil focus ile torsiyonlu focus arasındaki sürüş farkını hissetmeniz çok zor olacak. Fakat konfor konusunda tam bağımsız süspansiyonlu versiyona göre çukurları bir miktar daha hissedebilirsiniz. Marka bunları söylüyor. Burada bazı tahminler yürütmek mümkün olsa da focus tarihinde örneği olmadığından kesin sonuçlara varmak zor. Genel itibariyle ben de tam bağımsız gibi olmayacağı fikrini her daim savunuyorum ama bunu da ön gören Ford belki bu olmasın diye değişiklikler de yapmış olabilir. Ne desek boş, testini görmek lazım.

Katalog verileri her ne kadar objektif veriler olsa da iş pratiğe döküldüğünde aynı olmayabildiğine ben de katılıyorum. Fakat yeni focus'un sedan + hb karoserinin aks mesafesi bildiğim kadarıyla civic ölçülerine çekildi, 2.698 mm civarı. Octavia'nın ise 2.686 mm. Malum, araçların iç mekan hacimleri toplam boyuttan ziyade aks mesafesine bağlı oluyor daha çok. Artan aks mesafesinin haricinde Ford yetkilileri araçta kullanılan koltukların ağırlık ve boyutlarını yeniden tasarlayarak düşürmüş. Buna ek olarak ön konsol da tamamen yer tasarrufuna yönelik üretilmiş. Aks mesafesi + yeni koltuk yapılandırması + yeni ön konsol yapılandırması üçlüsü eklenince rakamsal donelere ek pratikte de işe yaramış gibi gözüküyor. Segmentinde en fazla diz mesafesi sunan araç olarak lanse edilmesi de tamamen rakamlara yönelik. Malum, herkesin kalıbı, boyu, oturma şekli, vücut şekli farklılık göstereceği için marka buna göre segment lideri oldu diye bir şey söylemekte zorlanır. Ancak rakamsal veriler üzerinden bunu söyleyebiliyor. Fakat şu bir gerçek ki en fazlasını da sunsa en azını da sunsa focus'un dar olan iç mekanı segmentinde kafaya oynayabilecek kadar genişletilmiş. Birinci yahut ikinci olması benim nezdimde pek önemli değil. Önemli olan bu denli bir geliştirme yapılabilmiş olması.

Rüzgar katsayısı mevzusu da dediğiniz gibi ancak markaların verdikleriyle sınırlı kalabiliyor. Açıkçası bir araç +/- 0.01 fazla yahut az değerde olsa bile o kadar cüzzi bir farkı hissetmek zor olacaktır. O sebeple 0.27 değil de 0.28 olsa bile çok bir şey ifade etmeyecektir. En azından 0.01'lik bu değerin yakıt tüketimi, yol tutuşu ve yüksek hızda stabilite gibi etkenlere bizlerin anlayabileceği kadar bir etki etmeyeceği aşikardır diye tahmin ediyorum.
 
Yıllarca bağımsız süspansiyonun reklamını yapıp ekmeğini yemeğe çalıştıktan sonra.. torsiyon yaptık bu da iyi onun kadar yol tutyor diyene sadece gülerim... maliyeti düşürmekten başka açıklaması yok
Torsiyon - bağımsız ikileminde her daim bağımsızı destekleyen ve seçimlerimi de buna göre yapan, hatta sırf bağımsız süspansiyonu var diye büyük maddi bir meblağı direkt o araca gömebilen biri olarak şunu diyebilirim ki markanın maliyet tasarrufuna gitmesini gayet doğal karşılıyorum. Çünkü bu tasarrufa gidilmeseydi güncel kasada ki control blade denen tam bağımsız süspansiyonun daha gelişmişi olan integral link süspansiyon yeni nesil focus'da kullanılamazdı. Diyeceksiniz ki kullanılmasın, eskisi gibi control blade kalsaydı hepsinde madem ki benim için hiç bir problem olmazdı ama o vakitte mk4'ün yeni kasa olması, yenilik içermesi, mk3,5'un çukurlarda gösterdiği hoş olmayan vuruntu tepkileri ortadan kalkmayacaktı. E segment jaguar xf'de kullanılan bir süspansiyon modelini c segmente indirip uyarlamanın maliyeti ne kadardır tahmin edebiliyor musunuz ? Eğer marka, tam bağımsız bu yeni nesil süspansiyonu pahalı bir opsiyon olarak tutsaydı veya Türkiye'ye getirmeyeceği bir kaç motor seçeneğinde standart sunsaydı o zaman benim için de tartışılacak bir mevzu kalmazdı.
 
Son düzenleme:
Boş modellerde torsiyon, dolu focus isteyenlere güncellenmiş çalışılmış bir süspansiyon getirmeleri hoşuma gitti.Opsiyonel bir alt yapı olması bence farklı ve doğru bir hareket olmuş.Şekil şemali beğendiğim bir görünümde.Benzetilme olayı kurbağa vs olayı bana kalırsa standartlara ve genel algıdan şaşmama adına yapılan hamleler.Ayrıca Arka kapılara doğru gelen amerikanvari dokunuş hoşuma gitti.Genel olarak iç hacim ve kullanışlılık konusunda rakiplerinden geri kalan ''kullanışlı'' iç hacim durumunu merak ediyorum.Motor şanzıman seçenekleri ve ''focus'' isminin getirdiği direksiyon hissiyatı meraklandırıyor beni
 
Motor şanzıman seçenekleri ve ''focus'' isminin getirdiği direksiyon hissiyatı meraklandırıyor beni
Beni en fazla meraklandıran şu ki mk3,5'da sürüş zevki konusunda istediğin vakit aracın arkasıyla tatlı tatlı oynayabilmeni sağlayan iki etmen vardı; birincisi control blade süspansiyon ve ikincisi de aracın şasesi.

Mevzu şu ki şase tamamen geliştirilerek yenilendi. Ayrıca torsiyon ve bağımsız iki farklı yeni nesil olduğu söylenen süspansiyon eklendi. Bu kombinasyonlardan hangisi mk3,5 gibi bir sürüş deneyimi sunacak ya da marka buna özel bir çalışma yaptı mı onu merak ediyorum açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Beni en fazla meraklandıran şu ki mk3,5'da sürüş zevki konusunda istediğin vakit aracın arkasıyla tatlı tatlı oynayabilmeni sağlayan iki etmen vardı; birincisi control blade süspansiyon ve ikincisi de aracın şasesi.

Mevzu şu ki şase tamamen geliştirilerek yenilendi. Ayrıca torsiyon ve bağımsız iki farklı yeni nesil olduğu söylenen süspansiyon eklendi. Bu kombinasyonlardan hangisi mk3,5 gibi bir sürüş deneyimi sunacak ya da marka buna özel bir çalışma yaptı mı onu merak ediyorum açıkçası.
Torsiyon-bağımsız kullananlar olarak tahminin-tahminim 3,5 un üzerine koyması muhtemel olan, bağımsız olanı olacaktır.Torsiyonun bir anda kopma durumu Mk 3,5 ların elinle koymuşsun gibi bıraktıran arka hissiyatını yakalamak bir yere kadar olacaktır.Topladığın ve foruma paylaştığın bilgiler için teşekkürler.Testlerini merak ettiklerimden
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Cenk
Torsiyon-bağımsız kullananlar olarak tahminin-tahminim 3,5 un üzerine koyması muhtemel olan, bağımsız olanı olacaktır.Torsiyonun bir anda kopma durumu Mk 3,5 ların elinle koymuşsun gibi bıraktıran arka hissiyatını yakalamak bir yere kadar olacaktır.Topladığın ve foruma paylaştığın bilgiler için teşekkürler.Testlerini merak ettiklerimden
Rica ederim doktor. Kesinlikle aynı tepkilere sahip olamayacağını ben de düşünüyorum. Özellikle limit ötesi hareketlerde torsiyonlu versiyonun mk3,5 kadar kontrol edilebilir kalmasını pek beklemiyorum diyebilirim. Bu hususta tek umudum, torsiyonun Fiesta St'den alınıp focus'a uygulanmış olması. En azından bilindik torsiyon handikaplarını ve torsiyon tepkilerini minimuma indirebilmişlerse torsiyonlu focus tercih edecekler için iyi olacaktır. Benim içinse değişen bir şey yok; 1.5 ecoboost 150 hp 8 ileri otomatiği tam bağımsız ile alır geçerim. İleri ki süreçte gelmesi muhtemel 1.5 dizel 150 hp'lik versiyona tam bağımsız koyarlarsa benzinli - dizel arasında ki fiyat farkına göre belki bir kez daha düşünürüm.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
2018-Ford-Focus-Detay_11.jpg 2018-Ford-Focus-Detay_7-1024x768.jpg
Sensörlerin olduğu kısıma USB girişi koyulmuş - Kapı içleri halı kaplama

Focus-mk4-arka-1024x653.png 2018-Ford-Focus-Detay_9.jpg
Henüz sadece sedanda görülen arka menfez - Yumuşak diz koruyucular

2018-Ford-Focus-Detay_3-1024x664.jpg 2018-Ford-Focus-Detay_4-1024x660.jpg
Sedan arka led - HB arka led

Active kasa
ford-focus-active-2018-3-1024x683.jpg ford-focus-active-2018-2-1024x683.jpg

Vignale
ford-focus-vignale-2018-1-1024x683.jpg ford-focus-vignale-2018-5-1024x683.jpg
 
Sedanin arka stoplari çok güzel olmuş. Ama stationda de çok abartılı büyük yapmışlar stoplari. Yanlış anlamadıysam bugüne kadar focusa ilk defa mi torsiyon koydular? En zevkli focus mk3.5 mu? 1.6 dizeli alınası mı?
 
Sedanin arka stoplari çok güzel olmuş. Ama stationda de çok abartılı büyük yapmışlar stoplari. Yanlış anlamadıysam bugüne kadar focusa ilk defa mi torsiyon koydular? En zevkli focus mk3.5 mu? 1.6 dizeli alınası mı?
1.0 benzinli ve 1.5 dizel 95 - 120 hp versiyonlar torsiyonla, 1.5 benzinli 150 - 182 hp versiyonlar tam bağımsız ile gelecek. Active, SW, ST line kasa tipleri motor hacmi ve donanım fark etmeksizin tam bağımsız ile gelecek. İlk defa torsiyon kullanıldı. Bugüne kadar ki en zevkli focus kavramı sürücüye göre değişir fakat mk1 sürüş saflığı, mk3,5 ise hem sürüş zevki + focus ailesi içinde konfor sunabilen iki model. 1.5 dizel muhtemelen benzinliye göre pahalı olacağından aradaki fiyat farkı yakıt parasını amorti etmeye yetmeyecektir. Ayrıca dizel motorlar torsiyonla ( sonradan eklenmesi muhtemel 1.5 dizel 150 hp hariç ) geldiği için tercih edip etmemek kişiye kalmış ( ben tercih etmem ).
 
1.0 benzinli ve 1.5 dizel 95 - 120 hp versiyonlar torsiyonla, 1.5 benzinli 150 - 182 hp versiyonlar tam bağımsız ile gelecek. Active, SW, ST line kasa tipleri motor hacmi ve donanım fark etmeksizin tam bağımsız ile gelecek. İlk defa torsiyon kullanıldı. Bugüne kadar ki en zevkli focus kavramı sürücüye göre değişir fakat mk1 sürüş saflığı, mk3,5 ise hem sürüş zevki + focus ailesi içinde konfor sunabilen iki model. 1.5 dizel muhtemelen benzinliye göre pahalı olacağından aradaki fiyat farkı yakıt parasını amorti etmeye yetmeyecektir. Ayrıca dizel motorlar torsiyonla ( sonradan eklenmesi muhtemel 1.5 dizel 150 hp hariç ) geldiği için tercih edip etmemek kişiye kalmış ( ben tercih etmem ).
Teşekkür ederim abi saolasin. 1.6 tdci derken 3.5 tan bahsediyorum. Piyasasına bakıp söyle sunrooflu titanium falan alınabilir aslında
 
Teşekkür ederim abi saolasin. 1.6 tdci derken 3.5 tan bahsediyorum. Piyasasına bakıp söyle sunrooflu titanium falan alınabilir aslında
Rica ederim kardeşim. Pazarlıkla fiyat avantajı sunanlar alınabilir ancak. Onun haricinde mk3,5 makyajlı da olsa eski bir model. En az 7-8 yıllık bir model. Şöyle temiz, nispeten az km'de ve bakımlı bir 1.6 tdci Titanium yerine başka alternatifler de araştırılabilir. Son bir kaç aydır fiyatlara bakmadım ama bu özelliklerde bir araç 2.el olarak 80-85'ten aşağı olmaz gibi geliyor.
 
Acikcasi bu kasayi hic begenemedim :) yani belki yeni oldugundandir ama ne bileyim onceki kasa cok daha harika gorunuyor bakinca.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben başlığı okudukça 1,5 benzinli motor sahibi olmayı istedim. @Cenk in katkısı bunda büyük tabi ki.

Kendi adıma gördüğüm en büyük şey 3,5 kasanın ne eksiği var, neyden şikayet ediliyorsa ona iyileştirme yapılmış. Hayvansı ön konsol minimalize edildiği söyleniyor. Fotoğraflarda net olarak henüz göremedik ama ciddi bir iç hacim kazanıldığı söylendiğine göre sadece kağıt üzerinde değil, gerçek bir iyileştirme söz konusu gibi.

Benzer şekilde koltuk tasarımından dolayı kaybedilen alan geri kazanılmış gibi. Koltuklar ciddi incelmiş gibi duruyor.

Teknoloji anlamında geliştirmeler ise tadından yenmez olmuş benim için. Benim gibi arabada oyuncakları seven adam için süper özelliklere sahip. Şirket spec Golflerden pazar çalacaktır.