Active, Sw ve St line motor seçeneklerinden bağımsız olarak tam bağımsız süspansiyonla gelecekmiş. Dolayısıyla st line motor tahmin ediyorum ki Türkiye'ye 150'lik 8 ileri otomatik versiyonla gelir.Stline 1.0 125 lik motorla gelirse üzülürüm valla.
Active, Sw ve St line motor seçeneklerinden bağımsız olarak tam bağımsız süspansiyonla gelecekmiş. Dolayısıyla st line motor tahmin ediyorum ki Türkiye'ye 150'lik 8 ileri otomatik versiyonla gelir.Stline 1.0 125 lik motorla gelirse üzülürüm valla.
184 lük manuel de gelmeli. Civic rs,astra 1.6t de neden manuel yok diyen çoktu. Umarım ford bu hataya düşmezActive, Sw ve St line motor seçeneklerinden bağımsız olarak tam bağımsız süspansiyonla gelecekmiş. Dolayısıyla st line motor tahmin ediyorum ki Türkiye'ye 150'lik 8 ileri otomatik versiyonla gelir.
180'lik şimdilik sadece manuel üretiliyor zaten.. Ama benim bildiğim ilk etapta, hatta dizellerden önce 150'lik ve 180'lik gelecekmiş Türkiye'ye. Tabii planlamalarda bir değişiklik yapılmazsa.184 lük manuel de gelmeli. Civic rs,astra 1.6t de neden manuel yok diyen çoktu. Umarım ford bu hataya düşmez
180lik st line pistte de keyifli olur. Ama allah bilir kac paradan satılır180'lik şimdilik sadece manuel üretiliyor zaten.. Ama benim bildiğim ilk etapta, hatta dizellerden önce 150'lik ve 180'lik gelecekmiş Türkiye'ye. Tabii planlamalarda bir değişiklik yapılmazsa.
Hocam onu ne sen sor ne ben söyleyeyim. Açıkçası burada en baştan beri focus haberleri paylaşıyorum ama otomobil sevgimden kaynaklı yapıyorum bunu. Hani heves ettiğim, hayal ettiğim falan bile yok. Benim gözümde premium araçlar ne kadar ulaşılmazsa, görselini attığım bu focus'lar da o kadar ulaşılmaz.180lik st line pistte de keyifli olur. Ama allah bilir kac paradan satılır
Muhtemelen Civic rs ayarında satılır. O müşteriyi de çekebilmek için.180lik st line pistte de keyifli olur. Ama allah bilir kac paradan satılır
125 civarı bişey değil mi rs? Öyle olursa iyi. Ama 100 beygir fiestaya bile 90 kusurlerde fiyat veriyorlar.Muhtemelen Civic rs ayarında satılır. O müşteriyi de çekebilmek için.
Muhtemelen Civic rs ayarında satılır. O müşteriyi de çekebilmek için.
Fiyatlar kura göre değişecek. Bu araçlar Türkiye'ye eylül ekim gibi gelecek. O vakte kadar kim öle kim kala. Ama kurlarda büyük dalgalanma olmasa bile civic rs'den daha pahalı olacaktır. Türkiye'de ki otomobil fiyatlarında vw birinciliği kimseye kaptırmasa da ford'da ondan aşağı kalır değil.125 civarı bişey değil mi rs? Öyle olursa iyi. Ama 100 beygir fiestaya bile 90 kusurlerde fiyat veriyorlar.
Evet o civarda. Bu da bilemedin 130 olur diyorum çünkü bakınca Astra 1.6t en son 130k civarındaydı satıştan çekildi. Peugeot 308 1.6 thp 205 bg lik var gelmiyor bir ara 156 lık geldi sonra satışı kesildi. Şuan sadece 184 bg ile civic rs var sonra en yakın 1.4 tb motoru ile Giuletta geliyor bunlar da manuel ile sunulmuyor. Yani diyeceğim şu ki Türkiye de manuel warmhatch diyebileceğimiz c sınıfı hb pazarı o kadar zayıf ki markalar getirmeye bile yeltenmiyor. Otomatikleri de sayarsak şuan da 2 tane rakibi var denebilir. Civic rs hb: 118k Giuletta: 135k. Şimdi talep görmeyen bir pazara yüksek fiyatla giriş yaparsa zaten satamaz.125 civarı bişey değil mi rs? Öyle olursa iyi. Ama 100 beygir fiestaya bile 90 kusurlerde fiyat veriyorlar.
Fiyatlar kura göre değişecek. Bu araçlar Türkiye'ye eylül ekim gibi gelecek. O vakte kadar kim öle kim kala. Ama kurlarda büyük dalgalanma olmasa bile civic rs'den daha pahalı olacaktır. Türkiye'de ki otomobil fiyatlarında vw birinciliği kimseye kaptırmasa da ford'da ondan aşağı kalır değil.
Fiesta'da platform falan yenilenmedi ya muhtemelen maliyetler minimumdadır. Bu st line focus için hem platform yeni hem süspansiyonlar gelişmiş ve standart sunulacak. Üstelik st line donanım seviyesi sanırım ya titanium seviyesinde ya da titanium'dan daha dolu olduğu için bunlar fiyatı bir nebze arttıracaktır. Tabii 150'lik de standart sunulacak yeni 8 ileri otomatik şanzımanı da buna eklemek lazım.Hocam böyle diyorsun da ben bir kaç ay önce Fiesta yazısı yazdığımda fiyatını rakipleri ile baya kıyaslamıştım sınıfı için fiyatı gayet normaldi. Opsiyonlardan sanırım sunroof fiyatı absürttü 7000 civarı alanı gayet makuldü.
Fiesta'da platform falan yenilenmedi ya muhtemelen maliyetler minimumdadır. Bu st line focus için hem platform yeni hem süspansiyonlar gelişmiş ve standart sunulacak. Üstelik st line donanım seviyesi sanırım ya titanium seviyesinde ya da titanium'dan daha dolu olduğu için bunlar fiyatı bir nebze arttıracaktır. Tabii 150'lik de standart sunulacak yeni 8 ileri otomatik şanzımanı da buna eklemek lazım.
İşte bu gelişmelerden dolayı fiyat etiketini kestirmek zor. Çok uçuk yükseklikte bir rakam beklemiyorum fakat civic rs'den pahalı olur o bir gerçek. Muhtemelen Otosan'da bahsettiğim standart donanımların vergilendirmeyi arttırmasından dolayı st line ve diğer tüm donanım seviyeleri için standart sunulacak özellikleri revize edecektir. Focusclubtr forumunda trend ve titanium için standart olmasını beklediğiniz donanımlar diye bir anket yapılıyor. O anketin sonuçları otosan yetkililerine gönderiliyor. Daha önce mk3,5 için sonraki süreçte eklenmesi istenilen donanımlarla ilgili de bir anket yapılmıştı ve Otosan o anketin sonucunu ciddiye alıp düzenlemeye gitmişti. Bu sefer de ciddiye alacak mı göreceğiz. Netice itibariyle ciddi rekabetçi bir fiyat beklemesem de aralarında focus aleyhine fiyat farkı olacağını düşünsem de çok ciddi fark olmaz diye tahmin ediyorum.Bu gelişmelerle zaten arabanın ilk fiyatı da artacak Ford Türkiye nin elinde olan bir şey olmaz. Ama avrupa piyasasında da Focus o kadar ucuz bir araba değil. Eğer fiyat orada da yükselirse bu tüm satışlarını etkiler.
Civic rs'in, neden manuel getirmediler diye sorulara maruz kalmasının sebebi cvt'ye olan isteksizlikten kaynaklıydı hocam. Hani cvt şanzımandan başka seçenek yok, bari manuel de alabilseydik algısıydı benim tahminim.Civic RS neden manual gelmedi arabaya yazık ettiler filan diyenler manuel vitesli versiyonu gelse gidip manual Civic RS almaz. Bu nedenle 180 hp Focus sadece manuel vites ile satışa sunulursa pazar payı çok düşük olur. Sadece 3-5 meraklısı gider alır o kadar.
Kim ne derse desin otomatik vitesli versiyonu olmayan araçların satış anlamında pek başarı elde edebileceğini düşünmüyorum.
Civic rs'in, neden manuel getirmediler diye sorulara maruz kalmasının sebebi cvt'ye olan isteksizlikten kaynaklıydı hocam. Hani cvt şanzımandan başka seçenek yok, bari manuel de alabilseydik algısıydı benim tahminim.
Bizde otomobil rekabeti maalesef ' en iyiyi belirleme ' üzerinden gidiyor. Halbuki hepsinin kendine göre artı ve eksileri var. Velev ki bir otomobil harbiden hepsinin arasından sıyırılıp en iyi olsun ve birinci olsun. Bu durum ikincinin kötü olduğunu göstermez. İnsanın doğasında var hocam, en iyiyi aramak, bulmak ve öyle olduğunu düşünmek.Yok hocam genelde hayatında Civic almayacak adamlar manuel gelseydi diyor. Bizim millette acayip bir durum var illa kendi aracı en iyisi olmalı. Başka bir araç karşısında bazı konularda geri kalırsada kendi içlerini rahatlatmak için zaten mundar demeye başlıyorlar.
Neyse konu dağılmasın Focus'ta 182 hp motoru sadece düz vites ile getirirlerse satış adedinin çok düşük olacağını tahmin ediyorum. Genelde 150 hp + otomatik vites kombinasyonu satılır.