Yeni Hyundai i30 ilk test

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tesla

Profesör
358
bizim yutupçulardan eren tekin reyizin videosu gelmiş. izleyeyim yorumlayalım diğer testler geldikçe burda paylaşırız konuşup fikir sunalım

evet ahali kim ne diyor fikirlerinizi alalım
 
  • Beğeni
Tepkiler: makif99
Gidip incelemek lazım tabi göründüğü kadarı ile yazıyorum videoyu incelemedim.

Dış tasarım kişisel zevk meselesi olduğu için güzel diyen olur çirkin diyen olur, ona şuna benzemiş diyen olur ben de bişey diyemeyeceğim ona.

İçine binip yüzeyleri incelemek lazım ama, videoda içerisi çok kalitesiz görünüyor. Eren Tekin dokunulan yüzeylerdeki malzeme kalitesi iyi olmuş dedi ama görüntüde genel olarak iyi değil gibi görünüyor.

Bir de sene 2017, hele ki Hyundai'sin artık her donanım seviyende büyük ekran standart olmalı o ekran ne öyle?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
ereni baz alırsak öne çıkan bir tarafı yok ama herşey ortama üzeri şaşırtmasa da bütün özellikleri ayrı ayrı kendi dalında tatmin edici demiş. leon fiyatına yok satar. sonucta leon hem dandik hem ses alıyo hem yol tutmuyo hemde trim sesi var. ama f/p oldugu için rağbet çok. hyundai de bunların hiçbirinin olacağını sanmıyorım. zaten ereni baz alırsak, yol tutuyo ama hissis direksiyon sadece ama yol tutusta problem yok diyo. hyundai lerde zaten trim sesi olmuyor. nasıl başarılıyorlar bilmiyorum ama harbiden trim sesi olmuyor. yakıt çıtır gazlamaya 9 demiş iyi bence 1.2 tsi var bende sakin kullamım 50.000 km ortalaması 8.5 zaten daha ne olsun. ses iyi konfor iyi süspansiyon iyi demiş. vag grubu süspansiyonları zaten rezalet bir ses çıkarıyo. audiden inip bmw ye binince tokluk neymiş görüyor insan o süspansiyon sesinden. daha ne olsun. fiyata kalmış herşey, fiyatı bunu vezir de ezer rezil de
 
Son düzenleme:
Abi hafiflemesini cok bekledim ama sadece 65 kg bence yeterli degil. Ayrica eski 1.6 crdi dct sorunluydu ikide falan kalkmaya calisiyordu 136 bg gibi hissedilmiyodu bu nasil bilmiyorum kullanip gorecez. Tutuş acisindan i30 a laf yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben ilk gördüğümde arka tarafını beğenmemiştim fakat yavaş yavaş alışmaya başladım. Çoğu kişinin aksine iç tasarımı da hoşuma gidiyor. Mesela, ekran Mercedes'teki gibi arkadan tutturulmuş olmadığı için sonradan takılmış izlenimi uyandırmıyor bende. Yalnız Odak'ta biraz fazla abartmışlar sanki. Önceki nesli, multimedyada öncü falan değildi, en azından Türkiye pazarında. Avrupa'da satılan i30'larda xenon da vardı kocaman dokunmatik ekran da vardı fakat akıl sır erdiremediğim Hyundai distribütörü bunları opsiyonel olarak bile sunmadı.
 
Videodaki gibi alt paketle alsam bu aracı, en üst donanımda gelen multimedya ekranını yetkiliden temin edip taktırmak yapacağım ilk iş olurdu herhalde. Ciddi anlamda kötü bir tasarımı var videodakinin.
 
Ben ilk gördüğümde arka tarafını beğenmemiştim fakat yavaş yavaş alışmaya başladım. Çoğu kişinin aksine iç tasarımı da hoşuma gidiyor. Mesela, ekran Mercedes'teki gibi arkadan tutturulmuş olmadığı için sonradan takılmış izlenimi uyandırmıyor bende. Yalnız Odak'ta biraz fazla abartmışlar sanki. Önceki nesli, multimedyada öncü falan değildi, en azından Türkiye pazarında. Avrupa'da satılan i30'larda xenon da vardı kocaman dokunmatik ekran da vardı fakat akıl sır erdiremediğim Hyundai distribütörü bunları opsiyonel olarak bile sunmadı.
Her markanin bos paketi rezalet ama cidden
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
arka bağımsız süspansiyon, yalıtım iyi dediler konfor iyi dediler direksiyonu sevmişler. yol tutuşta iyi demişler. genel olarak hepsi beğenmiş. eski hyundai golften 20 kağıt ucuzdu buda bi 14-15 kağıt ucuz olursa güncel golften, golf almaya gerek kalmaz bence. aynı tokluğu ve rafineliği yakalamışlar resmen. artık bunun üzerine verilen her para markanın amblem parasıdır gözümde
 
Fiyata bağlı olarak iş yapar. Her acıdan Golf'e oynasada Golf kadar iyi gibi durmuyor.
 
Fiyata bağlı olarak iş yapar. Her acıdan Golf'e oynasada Golf kadar iyi gibi durmuyor.
bence artık golften tek geride kalan malzeme trim kalitesi olmuş bir nebze. arabaya sessiz dediler konforlu dediler yol tutuyor dediler motoru direksiyonu herşeyini sevmişler. arkası bağımsızda cabası. aslında arabadan beklenen herşeyi yerine getirmiş malzeme kalitesi haric. ama yine golften 15-20 kagıt ucuz olursa yemişim golfü. comfortline benzinli golf parasına bunun otomatik dizel fullünü alırız yada aynı donanım motor şanzımana 5 yıllık benzin paramız cebimize kalır

bundan sonra bu arabanın satış adetini fiyatı belirler. yokta satabilir bayilerin elinde de kalabilir. fiyatı vezirde eder rezilde
 
  • Beğeni
Tepkiler: makif99
Arka bağımsız süspansiyonla gönlümü zaten fethetti. Alt donanımdaki ekran, ön panjurun tasarımı ve yer yer malzeme kalitesi dışında şimdilik bir eksik göremedim. Golf'ten uygun olursa gayet satar ama Hyundai algısı ile Vw algısı ülkemizde aynı değil maalesef. Golf alan ve seven kitleyi, meblağlar da böyle yüksekken i30 almaya ikna etmek çok zor. Otomobili golf ile kıyaslıyoruz ama yanlış anlaşılmasın, Hyundai i30 için üretiminde belli ki Golf'ü referans almış ondan dolayı bu kıyaslamamız. Açıkçası takdir ediyorum Hyundai'yi.. Hem donanımdan kısmamışlar, hem alt yapıdan kısmamışlar.
 
Arka bağımsız süspansiyonla gönlümü zaten fethetti. Alt donanımdaki ekran, ön panjurun tasarımı ve yer yer malzeme kalitesi dışında şimdilik bir eksik göremedim. Golf'ten uygun olursa gayet satar ama Hyundai algısı ile Vw algısı ülkemizde aynı değil maalesef. Golf alan ve seven kitleyi, meblağlar da böyle yüksekken i30 almaya ikna etmek çok zor. Otomobili golf ile kıyaslıyoruz ama yanlış anlaşılmasın, Hyundai i30 için üretiminde belli ki Golf'ü referans almış ondan dolayı bu kıyaslamamız. Açıkçası takdir ediyorum Hyundai'yi.. Hem donanımdan kısmamışlar, hem alt yapıdan kısmamışlar.
aynen hocam bugün ilham alır yarın geçer. lamborghini gibi firmalar bile bir dönem hyundai ile aynı kaderdeydi. yıllarca ferrari ye yetişmeye çalıştı artık dünyanın çoğunluğuna göre daha klas arabalar üretir oldular. bugün yetişmeye çalışan azim eden yarın öbürgün elbet boynuz kulağı geçer.

bide o ekran bizi yanıltmasın muhtemelen bizim gibi ülkeler içindir avrupada standart dokunmatik ekranla satılır bu arabalar. burda hyundai türkiyeye baskı yapmak lazım ne bu diye. yada üst paket alacağız. belki fiyatı uygun tutmak içinde böyle kısmalar yapmıs olabilirler umarım ondandır
 
Son düzenleme:
aynen hocam bugün ilham alır yarın geçer. lamborghini gibi firmalar bile bir dönem hyundai ile aynı kaderdeydi. yıllarca ferrari ye yetişmeye çalıştı artık dünyanın çoğunluğuna göre daha klas arabalar üretir oldular. bugün yetişmeye çalışan azim eden yarın öbürgün elbet boynuz kulağı geçer.

bide o ekran bizi yanıltmasın muhtemelen bizim gibi ülkeler içindir avrupada standart dokunmatik ekranla satılır bu arabalar. burda hyundai türkiyeye baskı yapmak lazım ne bu diye. yada üst paket alacağız. belki fiyatı uygun tutmak içinde böyle kısmalar yapmıs olabilirler umarım ondandır
Ekran o kadar mühim değil, alt paket alırsın gider yetkilide üst paketin ekranını taktırırsın navigasyonlu falan onlar çok önemli değil..

Yeter ki istesinler geçilemeyecek, erişilemeyecek hiç bir hedef olamaz. Yıllar önceki hyundailerden şimdi bu noktalara gelmiş olmaları cidden tebriği hak ediyor. Tucson şuan segmentindeki en kaliteli suv bana kalırsa ( dizel motor ihtiyacı var ), i30 keza iyi noktaya geldi, elentra'nın üzerine biraz daha eğilirlerse, bir de d segment olan i40'ı geliştirip ülkemize getirirlerse tamamdır. Bu işler sadece malzeme kalitesi, konfor, yalıtımla olmuyor tabii. Vw'i vw yapan en önemli ayrıntılardan biri çok çeşitli motor ve şanzıman seçenekleri. Bunlarda da belli kalitede ve standartın altına düşmemek gerekiyor. Zamanla da hepsi rayına oturur, dediğim gibi hedefi oraya koyup çalışmak yeterli.
 
Arka bağımsız süspansiyonla gönlümü zaten fethetti. Alt donanımdaki ekran, ön panjurun tasarımı ve yer yer malzeme kalitesi dışında şimdilik bir eksik göremedim. Golf'ten uygun olursa gayet satar ama Hyundai algısı ile Vw algısı ülkemizde aynı değil maalesef. Golf alan ve seven kitleyi, meblağlar da böyle yüksekken i30 almaya ikna etmek çok zor. Otomobili golf ile kıyaslıyoruz ama yanlış anlaşılmasın, Hyundai i30 için üretiminde belli ki Golf'ü referans almış ondan dolayı bu kıyaslamamız. Açıkçası takdir ediyorum Hyundai'yi.. Hem donanımdan kısmamışlar, hem alt yapıdan kısmamışlar.

Çok pahalandı çooook
Biz 81 e aldık aynı golfün 0 ı renk ve cc ile 118 e yaklaşıyor


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Bi konuya daha yazmıştım bugün, yine yazayım. Ağır konuşacağım, tiksindim. Evet günümüz otomobilleri birbirine benziyor. Evet firmalar ortak platform üzerinden otomobil geliştiriyorlar. Ama 2017 yılının otomobil piyasasında Türkiyede bunca paralara satılan bu arabanın şaşırtan bütün özellikleri eksik veya göze batan noktaları oldu. Bomboş pakette sunroof var, ama multimedya ekranı rezalet. Sunroof sevmeyen bir sürü kullanıcı var, ama o fiyatlara çıktıktan sonra o multimedya ekranı şaka gibi duruyor. Önden mazda infinity karışımı, arkadan tucsonun küçültülmüş modeli. i20'nin güncel kasası piyasaya çıktığında nasıl ilgi çekti dünyanın satışını yaptıysa bu da bende hayal kırıklığı yarattı. Satar mı? Deli gibi satar. Beğendim mi, hayır.
 
Çok pahalandı çooook
Biz 81 e aldık aynı golfün 0 ı renk ve cc ile 118 e yaklaşıyor


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Golf ile fiyat anlamında rekabet edemezse, yani fiyat üstünlüğünü eline geçiremezse i30'u ben de şu aşamada golf'ün yerine düşünmem. Ama Golf'ün ve diğer araçların fiyatlarının böylesine arttığı bir piyasada i30 uygun fiyatlardan getirilebilirse düşünülebilecek bir araç bence.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...