Yeni kanun tasarısı ile ÖTV sistemi değişiyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Eger %5'ten %145'e kadar genis bir skalada vergilendirme olsaydi tasariyi makul gorurdum. Ama a segment bir aracta bile vergiyi %45'ten baslatmaya devam edip, segment yukseldikce ve vergisiz fiyatinin artis oranina gore vergilendirme yapildiginda pahasi dusuk araclar icin degisen bir sey olmadigi gibi pahasi yukselen araclardan 1.6 motor olsa bile daha fazla vergi alinmaya baslanacak olmasini art niyetli bir yaklasim olarak gorurum ki oyle maalesef.
 
Ya biri de bi tasarı hazırlıyoruz Dünya'da nasıl acaba demedi mi? Co2'ye göre alınsa hem daha temiz bi Ülkede yaşarız hem de daha az yakıt yakan araçlar ile insanlar seyehat eder ve başka şeylere yatırım yaparlar ve yakıtdan ötürü olan dış ticaret açığı kapanır ama araba alandan ötv almak daha kolay zaten koy gitsin ülke kimin umrunda.
 
Ya biri de bi tasarı hazırlıyoruz Dünya'da nasıl acaba demedi mi? Co2'ye göre alınsa hem daha temiz bi Ülkede yaşarız hem de daha az yakıt yakan araçlar ile insanlar seyehat eder ve başka şeylere yatırım yaparlar ve yakıtdan ötürü olan dış ticaret açığı kapanır ama araba alandan ötv almak daha kolay zaten koy gitsin ülke kimin umrunda.
Demezler çünkü hepsinin iyi kötü bir çıkarı olacak bu işden bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
ÖTV'yi düşürmelerini zaten beklemiyordum da bu kadar da sokmaya çalışmasalardı be. Ülkenin tek gelir kaynağı vergi oldu anasını satayım. Milletten alınan parayla ülke geçindiriliyor resmen. En azından baz vergi dilimini %20'ye falan çekselerdi de olan yine fakir kesme olmasaydı. Zengin her türlü alıyor, şirket üstüne yapıyor, vergisini düşürüyor falan da benim memur anam babam senelerdir kıçını yırtarak kıçı kırık bir arabayı zor alıyor. İşin garip tarafı kimse de gıkını çıkarmıyor arkadaş. Götümüze yol döşediler artık.
 
Güncel...
FB_IMG_1478371244469.jpg
 
Konu başlığı: Türkiye neden kendi arabasını üretmiyor ?
Türkiye kendi arabasını neden üretsin abi. Arabanın ederi kadar vergi alıyor çünkü. Yani sen atıyorum alman malı bir araba alıyosun "x" paraya ayrıca bir de hiç bir zaman göremeyeceğin kullanamayacağın Türk malı araba almış oluyorsun "x" paraya. Türkiye sana her türlü araba satıyor zaten neden araba üretsin ki. Sen aslında iki tane araba alıyorsun fakat sadece birini kullanıyorsun..
 
Konu başlığı: Türkiye neden kendi arabasını üretmiyor ?
Türkiye kendi arabasını neden üretsin abi. Arabanın ederi kadar vergi alıyor çünkü. Yani sen atıyorum alman malı bir araba alıyosun "x" paraya ayrıca bir de hiç bir zaman göremeyeceğin kullanamayacağın Türk malı araba almış oluyorsun "x" paraya. Türkiye sana her türlü araba satıyor zaten neden araba üretsin ki. Sen aslında iki tane araba alıyorsun fakat sadece birini kullanıyorsun..
Alınan araba her araba makro anlamda devlete zarar aslında çünkü dış ticaret açığına sebebiyet veriyor bu da daha fazla para bulmayı gerektiriyor daha fazla para bulmak için daha fazla borçlanmak demek domino taşı misali. World trade orginization'a üye olan ülkemiz ülkeye göre vergi uygulayamaz damping durumunda anti-damping uygulamk gerekecektir.
 
Fiyatların azalmasını zaten beklemiyorum ama bu kadarda zalimlik fazla yahu böyle millete kitliyeceğine arkadaşım araba ithalatını durdurdum yok kimseye yeni araba desede rahat rahat sıkıntısız yaşasak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Devlet f*ucks petrolheads. Yazdigim bu film 3 ayri mekanda gecmekte. Noterde, Bayide ve benzincilerde geciyor. Ilk defa bu tarz bir film izlerken sinirlendim ve aglamakli oldum.
 
Son düzenleme:
ya hayır şunu anlamıyorum hem araç üretmiyoruz teşvik edilcek yerli araç yok hem ötv artıyor niye devletin geliri artcakmış şu ülkede inşaata yapılan ölü yatırım otomotiv sanayisine yatırılıp bi rmarka oluşturulsaydı emin olun ülkeye getirisi taştan betondan daha fazla olurdu otomotivde özel sektörü teşvik edip marka yaratmaya çalışmak yanlış zaten türkiyede otomobil markası üretebilecek şirket bir elin parmağını geçmez koç desen ford distübütörü markalaşmaya kalksa etceği zarar ve ödeyeceği cezalardan belini doğrultamaz devlet yatırımı ile markalaşıp ardında yerli sermaye şirketler ile yola devam edilmeliydi ama biz varımız yoğumuzu inşaata kuru betona yatırıyoruz
 
Alınan araba her araba makro anlamda devlete zarar aslında çünkü dış ticaret açığına sebebiyet veriyor bu da daha fazla para bulmayı gerektiriyor daha fazla para bulmak için daha fazla borçlanmak demek domino taşı misali. World trade orginization'a üye olan ülkemiz ülkeye göre vergi uygulayamaz damping durumunda anti-damping uygulamk gerekecektir.
Hocam araba başına kendi fiyatı kadar vergi alacak seviyede dış ticaret açığı oluşması imkansız. Ülkeye göre vergiden bahsetmiyorum Alman malı sadece bir örnekti. Türkiye kendi insanlarına istediği gibi yüklenmekte serbest bu durum da bizi bezdiriyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...