308,ceed baya iyi ama golf ile yakınlardır ya da bir tık altındadır. Belki bu sınıfta a3 daha iyi olabilir.Madem konu açık ve buraya geldi, oldukça da aktif..
En sesiz ve rafine C segmenti nedir sizce? Sessizlik ve rafinelik konusunda Golf un üzerine koyan bir deneyiminiz oldu mu ?
Benim çok dikkat ettiğim konu .. ondan soruyorum gaza gelip araç alırsam diye...
Ya bir sey dikkatimi cekti, neden hep civic i tartisiyoruzkac tane baslik acip kapandi civic hakkinda
Su an net soyluyorum, golf en iyisi c segmentinde, bmw 1 den bile iyi yalitim konusunda
Tahminimce o konuda golf en çalışılmış araba bu segmentte. Yalnız sıkça gömdüğüm araç olan c4 ile ilgili bir şey söyleyeyim ki o da hem rüzgar hem yol gürültüsü açısından ( süspansiyon çalışma sesleri hariç ) golf ile yarışır. C4 cidden bu segment için sessize yakın bir araç. Zaten o sebeple süspansiyon çalışma sesleri acayip kulağa batıyor.Madem konu açık ve buraya geldi, oldukça da aktif..
En sesiz ve rafine C segmenti nedir sizce? Sessizlik ve rafinelik konusunda Golf un üzerine koyan bir deneyiminiz oldu mu ?
Benim çok dikkat ettiğim konu .. ondan soruyorum gaza gelip araç alırsam diye...
Yani diger tum c segment araclari bi kullan sonra gene konusuruzValla bende hem golf hem de bmw olmasa diyecegim aklima gelmezdi...
Bence c segmenti araclarindan hicbiri benim icin en iyiye oynayamaz.hepsinden az biraz yapan golf var. Kesinlikle kotu bir arac degil ama hepsinden azar azar basari yakaladigi icin benim onceligim olan uzun omurluluk, donanim ve yol tutus bakimindan golf benim adima yetersiz.highline donanim bile yetersiz opsiyonlar alinirsa golf oluyor mercedes fiyatina o zamanda.sence hangisi?
Yolcuların en az hasara açık kaldığı nokta arkası çünkü. Whiplash testiyle test ediyorlar onu da. Arkadaşın dediği gibi "kamçı etkisiyle" boyun hasarı oluşuyor mu diye yani. Arabanın arkasının şehir içi hızlarda o kadar katlanması da saçmalıktan öteye gitmiyor. Kesinlikle Honda'nın kurnazlığı. Yolcular sadece dış aksamla korunmuyor, özellikle koltuklar için gelişmiş arge ve binbir türlü simülasyon var. Hatta şöyle söyleyeyim, askeri araçlarda herhangi bir patlama, mayın vb durumlarda araçlar korumalı olduğundan hasar almıyor. İçerideki yolcuları da koltuk tasarımlarıyla koruyorlar.Peki bu ncap ve iihs gibi güvenlik testi yapan üst düzey kuruluşlar, önden iki çarpışma, yandan iki çarpışma, takla testi ve hatta yaya testi bile yapıyorken neden hiç arkadan çarpışma testi yapmazlar ? Halbuki oldukça sık karşılaşılan bir kaza türüdür bu.
söylediklerinizin bir kısmına katılmamak mümkün değil. bence de bir sınıfın kesin kralı budur demek yanlış olur. bu biraz kullanıcının isteklerine göre değişen bir durum. lider herkes için farklı olabilir ancak mesela otoritelerin de ortalamasını aldığınızda golf c'de lider çıkıyor fiesta da b'de. mercedes S de F'de. ama otoriteler ne derse desin kişisel kullanım amacı talepler ve mutluluk faktörü bence araba seçme konusunda büyük etmen. turbo motorlu versiyonu olsa mazda 3 alabilecekken sırf bu nedenden dolayı mazda 3 yanından geçemem mesela. bir de tabi kişiselleştirme konusu da var. o da benim için büyük kriter. zaten en iyisi şudur tartışması her zaman kısır döngüye dönen bir tartışma oluyor. bir kişinin beklentileri kişinin kendi sınıf liderini belirliyor..Bence c segmenti araclarindan hicbiri benim icin en iyiye oynayamaz.hepsinden az biraz yapan golf var. Kesinlikle kotu bir arac degil ama hepsinden azar azar basari yakaladigi icin benim onceligim olan uzun omurluluk, donanim ve yol tutus bakimindan golf benim adima yetersiz.highline donanim bile yetersiz opsiyonlar alinirsa golf oluyor mercedes fiyatina o zamanda.
Benim c segmenti favorim mazda.herkes ustume cullanmasin ama Sinan in her otopark videosunda mazda 3 alirim golfle yarisir demesinin nedenleri var gercekten.mazdanin kotu yanlari cok. boyasi ince servis agi kotu motorlari piyasanin en iyisi degil parcasi pahali , sonradan ozellestirmek imkansiz(yazilim body kit vs ) ama benim onem verdigim konularda gercekten iyi is basariyor. Ic kalitesi muazzam tasarim olarak albenisi cok uzun omurlu ve yol tutusu cok cok iyi.
Ama dedigim gibi astra dan tutun i30 a hepsinin birbirlerinden ustunlukleri var. Gunumuzde kim ne derse desin her marka belirli bir seviyenin ustunde uretim yapiyor. Bu yuzdende c segmentinde cesitliklikler cok. Gunumuzde b suv c suv dedikleri melez segment te aldi basini yurudu.
Her zaman diyorum a dan z ye herseyi basarabilen c segmenti henuz yok.burada bizlere pahali geliyor ama yurtdisinda cok cok ucuzlar. Bana d segmenti sorun oturup uzun uzun konusalim cok basarili herseyi yapabilen arabalar dolu var. Ama c segmentinde su ilk sirada su 2 diyebilecegim model henuz yok.
Dediğin gibi hocam muhakkak geçerli bir sebebi vardır arkadan çarpışma testini diğerleri gibi yapmıyor oluşlarının. Çünkü bu atlanacak bir husus değil. Düşük hızlarda bile aracın ciddi hasar alıyor oluşu bir açıdan iyi bir açıdan kötü. Yolcuları koruyabiliyorsa çok iyi ama işte bizim gibi 2. 3. aracı alacak maddi durumu pek fazla olmayan ülkelerde maalesef ki araçların fiziksel açıdan en az hasarla kurtulması yönünde bir beklentimiz oluyor ki buna mecburuz. Sahip olduğum focus'un başına bir şey gelse yerine sıfır araba alamıyorum öyle diyeyim gerisini siz anlayın işte.Yolcuların en az hasara açık kaldığı nokta arkası çünkü. Whiplash testiyle test ediyorlar onu da. Arkadaşın dediği gibi "kamçı etkisiyle" boyun hasarı oluşuyor mu diye yani. Arabanın arkasının şehir içi hızlarda o kadar katlanması da saçmalıktan öteye gitmiyor. Kesinlikle Honda'nın kurnazlığı. Yolcular sadece dış aksamla korunmuyor, özellikle koltuklar için gelişmiş arge ve binbir türlü simülasyon var. Hatta şöyle söyleyeyim, askeri araçlarda herhangi bir patlama, mayın vb durumlarda araçlar korumalı olduğundan hasar almıyor. İçerideki yolcuları da koltuk tasarımlarıyla koruyorlar.
Dediğin gibi hocam muhakkak geçerli bir sebebi vardır arkadan çarpışma testini diğerleri gibi yapmıyor oluşlarının. Çünkü bu atlanacak bir husus değil. Düşük hızlarda bile aracın ciddi hasar alıyor oluşu bir açıdan iyi bir açıdan kötü. Yolcuları koruyabiliyorsa çok iyi ama işte bizim gibi 2. 3. aracı alacak maddi durumu pek fazla olmayan ülkelerde maalesef ki araçların fiziksel açıdan en az hasarla kurtulması yönünde bir beklentimiz oluyor ki buna mecburuz. Sahip olduğum focus'un başına bir şey gelse yerine sıfır araba alamıyorum öyle diyeyim gerisini siz anlayın işte.
Ben onu bile alamıyorum. Fiyatlarına bakmadım ama dolu falan olsun dersem benzinli otomatik ibiza'dan fazlasını alamıyorum 80-83 liraya.Bizim de durum çok farklı değil kasko 90 verse B segmenti polo anca.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi