Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Doğrudur, yaylar stock. Aslında bi spor yay olabilir. Çünkü coilover maliyetleri olacak gibi değil.

Ama arabayı günlük kullandığımdan, yere daha fazla yaklaştırmak istemiyorum. O sebeple şimdilik o işe girmedim.
Frenlemede faydası olmaz ama viraj demiri düşündünüzmü?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

sinan

Yönetici
Yönetici
Admin
8 Eyl 2016
417
4,117
4,095
37
İstanbul
N'aptın be reis:)
Ben uzun yolun yorgunluğu + bir de pist turlarının yorgunluğuyla bugün yamulmuş bir vaziyetteydim. Arabayaı da geçtim, soför için de 75 tur atmak bünye ister valla.

yarış gazlama olunca extra güç geliyor :)) ama karting affetmiyor, yarım saat sonra kafanı taşıyamıyorsun çok enteresan beynen gazlamak istiyorsun ama fiziksel olarak kapasiten bitiyor. O zaman pro pilotları daha iyi anlıyorsun. Ayhancanı takip edin adam 1 senede deli gibi vucut yaptı, mecbur çünkü. Loeb neden çok başarılıydı, sebeplerden biri de fiziksel olarak çok güçlü herif
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
yarış gazlama olunca extra güç geliyor :)) ama karting affetmiyor, yarım saat sonra kafanı taşıyamıyorsun çok enteresan beynen gazlamak istiyorsun ama fiziksel olarak kapasiten bitiyor. O zaman pro pilotları daha iyi anlıyorsun. Ayhancanı takip edin adam 1 senede deli gibi vucut yaptı, mecbur çünkü. Loeb neden çok başarılıydı, sebeplerden biri de fiziksel olarak çok güçlü herif
Ayhancan'ın bugün attığı foto zaten çok acayipti, sağlam vücut yapmış.

Dediğin gibi, ben de ne zaman karting yapsam, 20 dk da dayak yemiş gibi olurum.

Özeelikle pro kartta yarışanların çoğu ilk seferde bi kaburga çatlatır diye anlatırlar.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bugün videoları ayıklayayım diye bilgisayarın başına oturdum. Fakat ses ve araç iç tarafındaki görüntüyü kaydeden kameranın açık kalmasından ötürü pilinin bittiği ve özellikle taxi turlarındaki o sohbetlerin kaydedilmediğini gördüm, üzdü doğrusu. Taxi turlarında çok güzel malzeme çıkacaktı, hem gazlamalı hem sohbetli baya keyifliydi.

Sadece numunelik olarakön camdaki kameranın çektiği videolar var. Hızlı olarak gördüğüm aşağıdaki videoyu paylaşmış olayım.


Video olarak pek birşey sunamadım, bolca foto paylaşayım bari:
dB4GrQ.jpg

5ypQ0A.jpg

AzZkMQ.jpg

0zbB6V.jpg

4zYMoY.jpg

JDdlJE.jpg

ODJL63.jpg

zMQBkg.jpg
 
Son düzenleme:

ikaanbozkurt

Profesör
20 Eyl 2016
122
249
1,435
Doğrudur, yaylar stock. Aslında bi spor yay olabilir. Çünkü coilover maliyetleri olacak gibi değil.

Ama arabayı günlük kullandığımdan, yere daha fazla yaklaştırmak istemiyorum. O sebeple şimdilik o işe girmedim.
Spor yay konusunda Eibach tercih edersen memnun edebilir. Günlük ve keyifli kulllanımlardaki dengesi ile mutlu kalırsın bence. HR veya XT gibi yaylar genelde taş gibi oluyor. Çevremde çok fazla duyuyorum o yayların sert ve konforsuz olduğunu ancak, eibach kullanıcıları genel olarak konfor ve yol tutuş dengesinden memnun.

Lancer'da stok yay'dan amazondan sipariş ettiğim eibach pro kitlere geçtim. Konfor anlamında beklediğimden daha iyi, üstüne yol tutuş olarak çok avantajı var. Aracıma binen çoğu kişi spor yay olduğunu anlamıyor, eibach yaylar ve günlük 17inç lastikleriyle kabul edebilebilir kabin konforu ve yol tutuşu sağladı.

n11'de filan mito için eibach pro kit var, 1000tl civarına bi maliyeti olur. 150euroluk ürünün de 1000tl olması ayrı ironik... adam akıllı coil kitinin maliyeti bir şahin parasını bulacak...
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Spor yay konusunda Eibach tercih edersen memnun edebilir. Günlük ve keyifli kulllanımlardaki dengesi ile mutlu kalırsın bence. HR veya XT gibi yaylar genelde taş gibi oluyor. Çevremde çok fazla duyuyorum o yayların sert ve konforsuz olduğunu ancak, eibach kullanıcıları genel olarak konfor ve yol tutuş dengesinden memnun.

Lancer'da stok yay'dan amazondan sipariş ettiğim eibach pro kitlere geçtim. Konfor anlamında beklediğimden daha iyi, üstüne yol tutuş olarak çok avantajı var. Aracıma binen çoğu kişi spor yay olduğunu anlamıyor, eibach yaylar ve günlük 17inç lastikleriyle kabul edebilebilir kabin konforu ve yol tutuşu sağladı.

n11'de filan mito için eibach pro kit var, 1000tl civarına bi maliyeti olur. 150euroluk ürünün de 1000tl olması ayrı ironik... adam akıllı coil kitinin maliyeti bir şahin parasını bulacak...
Eibach fiyatları makul bi seviyede. Ama asıl endişem sürüş konforundan da ziyade, araç yüksekliği. Mito zaten hali hazırda yere yakın bir araç. Örneğin 205 40 17 lastikleri kullanırken tümseklerde falan sıkıntı yaşıyordum. Spor yay da yaklaşık 3 cm aracı yere yaklaştıracağından, benzer durumları tekrar yaşamak istemiyorum.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Geçtiğimiz pazar günü İzmir Ülkü Park'ın 850m'lik küçük parkurunda düzenlenen time trial'a alfa ege olarak katıldık.

Toplam 6 alfa'ydık fakat, 40 kişiden fazla bir katılım olduğu için piste sadece 1 kez çıkıp, 3 hot lap atmak şansımız oldu.

İzmir pistindeki tadilat dolayısıyla 2km'lik büyük parkur şu an maalesef iptal durumunda, o sebeple, bunun gibi küçük parkurdaki time trial'lar dışında bir aktivasyon maalesef tahminen yıl sonuna kadar olmayacak.

850m'lik parkura en son 3 yıl önce sedan civic ile bir kaç kez çıkmıştım ve hiç keyif almamıştım. Fakat Mito gibi ufak ve kıvrak bir araba ile çok keyifliydi.

2 dakikadan bile kısa süren toplam 3 hot lap için şöyle buyrunuz:


Biri 160hp altı, diğeri de üstü olmak üzere iki kategori mevcuttu. Alt kategoride ikinci oldum, toplamda ise üçüncüydüm.

mozlXV.jpg


850m'lik parkur, bu işe yeni başlayan ve özellikle küçük araç sahipleri için uygun bir parkur. ay sonuna doğru burada alfa ege olarak bir etkinlik daha yapacağız inş. Organizasyon netleşince buralardan haber ederim, alfası olan/olmayan herkesi bekleriz.

ayrıca, 160hp altı kategoride gün birinisi olan @oesan1995 i de buradan tekrar tebrik ederim.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Ekli dosyayı görüntüle 13637

@stan abi gerçek mi bu :D valla İzmir’in akplisi bile vizyonlu oluyor :D
Belki biliyorsunuzdur, pistin sahipleri ilgili partinin destekçileri.

Biz de, time trial haberi ilk yayınlandığında, posterin sağ üst köşesinde parti logosu görünce çok şaşırdık. Hatta katılalım katılmayalım diye arkadaşlarla kendi içimizde bi konuştuk falan.

Sırf parti logosu içeriyor diye pist günü afişini ve haberini paylaşmadım hatta buralardan.

Ama o 40 kişinin ancak 5-6 kadar katılımcı oralardandı. Yani bi alga ege topluluğu kalabalık olarak neyse, o grup da o kadardı. Yani katılımcıların çoğu, benim gibi time trial haberini duyup, her zaman oraya gelen arkadaşlardı.

Onun dışında, tamamen sıradan bi gündü işte.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Bu arada arabadan biraz bahsedeyim.
Bir kaç hafta öncesine kadar, lpg kullanımında çok hafif de olsa, düşük devirlerde dip gaz yapılması durumunda anlık kesiklik oluyordu.

Araba artık 100 bin km'yi geçtiği için ilk iş olarak bobinleri değiştirdim ve kesiklik sonlandı.

Fakat özellikle körfez time trial'ından sonra, bu düşük devir kesikliği kendini tekrar çok nadir de olsa göstermeye başladı.

Hafta sonu itibari ile de bu kesiklik, üst devir grubuna da yansımaya başladı. Benzinde saat gibi çalışan araba, lpg'de artık bariz şekilde tekliyordu.

İlk kontroolerimizde, lpg'de bir sorun gözükmüyordu. O sebeple 23 bin km önce değiştirdiğim bujileri tekrar yeniledim (eskisi de yenisi de ngk iridyum). Araba şu an tekrar saat gibi çalışır hale geri döndü çok şükür.

Doğrusu bujilerin bi 30 bin km gitmesini beklerdim, ama 23 bin km de "olmaz böyle şey" denilecek bi durum değil galiba.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,660
1
64,566
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Bu arada arabadan biraz bahsedeyim.
Bir kaç hafta öncesine kadar, lpg kullanımında çok hafif de olsa, düşük devirlerde dip gaz yapılması durumunda anlık kesiklik oluyordu.

Araba artık 100 bin km'yi geçtiği için ilk iş olarak bobinleri değiştirdim ve kesiklik sonlandı.

Fakat özellikle körfez time trial'ından sonra, bu düşük devir kesikliği kendini tekrar çok nadir de olsa göstermeye başladı.

Hafta sonu itibari ile de bu kesiklik, üst devir grubuna da yansımaya başladı. Benzinde saat gibi çalışan araba, lpg'de artık bariz şekilde tekliyordu.

İlk kontroolerimizde, lpg'de bir sorun gözükmüyordu. O sebeple 23 bin km önce değiştirdiğim bujileri tekrar yeniledim (eskisi de yenisi de ngk iridyum). Araba şu an tekrar saat gibi çalışır hale geri döndü çok şükür.

Doğrusu bujilerin bi 30 bin km gitmesini beklerdim, ama 23 bin km de "olmaz böyle şey" denilecek bi durum değil galiba.

burada bahsetmiştim, ngk aldım 10 gün sonra falan cortladı. o 10 günlük süre içerisinde de 2 veya 3 defa alfayla çıktım. tek bujinin cortlaması da ilginç geldi. Şimdi senin bujilerin 23binde gitmesi de mantıklı gelmedi, 40-50bin km gider deniyor iridyum ngklar için çünkü
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,719
1
6,483
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
burada bahsetmiştim, ngk aldım 10 gün sonra falan cortladı. o 10 günlük süre içerisinde de 2 veya 3 defa alfayla çıktım. tek bujinin cortlaması da ilginç geldi. Şimdi senin bujilerin 23binde gitmesi de mantıklı gelmedi, 40-50bin km gider deniyor iridyum ngklar için çünkü
Belki ngk bizi kazıklıyor, belki yazılım etkisi, belki lpg etkisi, belki eskimiş bobin etkisi, belki de körfezde attığım 36 tur...

Olasılıklar çok fazla.

20.000 dayansın, şükür diyorum:)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım