Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Belki ngk bizi kazıklıyor, belki yazılım etkisi, belki lpg etkisi, belki eskimiş bobin etkisi, belki de körfezde attığım 36 tur...

Olasılıklar çok fazla.

20.000 dayansın, şükür diyorum:)

Benim de tam da giden bujinin bağlı olduğu bobin gitmiş haldeydi, bobin mi bujiyi yedi buji mi bobini bilmiyorum da aldığım firma 4 ince buji takım yeniden hediye etti. Ustam sorgusuz sualsiz verdiklerine göre bazı serilerde yaşamış olmalılar dedi. Bilemedim, dünya para verdim 8 bujiyr
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bu arada arabadan biraz bahsedeyim.
Bir kaç hafta öncesine kadar, lpg kullanımında çok hafif de olsa, düşük devirlerde dip gaz yapılması durumunda anlık kesiklik oluyordu.

Araba artık 100 bin km'yi geçtiği için ilk iş olarak bobinleri değiştirdim ve kesiklik sonlandı.

Fakat özellikle körfez time trial'ından sonra, bu düşük devir kesikliği kendini tekrar çok nadir de olsa göstermeye başladı.

Hafta sonu itibari ile de bu kesiklik, üst devir grubuna da yansımaya başladı. Benzinde saat gibi çalışan araba, lpg'de artık bariz şekilde tekliyordu.

İlk kontroolerimizde, lpg'de bir sorun gözükmüyordu. O sebeple 23 bin km önce değiştirdiğim bujileri tekrar yeniledim (eskisi de yenisi de ngk iridyum). Araba şu an tekrar saat gibi çalışır hale geri döndü çok şükür.

Doğrusu bujilerin bi 30 bin km gitmesini beklerdim, ama 23 bin km de "olmaz böyle şey" denilecek bi durum değil galiba.
NGK İridyumları 7500 kmde değiştiriyoruz biz hocam, 23bin fazlasıyla fazla :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
Bu arada arabadan biraz bahsedeyim.
Bir kaç hafta öncesine kadar, lpg kullanımında çok hafif de olsa, düşük devirlerde dip gaz yapılması durumunda anlık kesiklik oluyordu.

Araba artık 100 bin km'yi geçtiği için ilk iş olarak bobinleri değiştirdim ve kesiklik sonlandı.

Fakat özellikle körfez time trial'ından sonra, bu düşük devir kesikliği kendini tekrar çok nadir de olsa göstermeye başladı.

Hafta sonu itibari ile de bu kesiklik, üst devir grubuna da yansımaya başladı. Benzinde saat gibi çalışan araba, lpg'de artık bariz şekilde tekliyordu.

İlk kontroolerimizde, lpg'de bir sorun gözükmüyordu. O sebeple 23 bin km önce değiştirdiğim bujileri tekrar yeniledim (eskisi de yenisi de ngk iridyum). Araba şu an tekrar saat gibi çalışır hale geri döndü çok şükür.

Doğrusu bujilerin bi 30 bin km gitmesini beklerdim, ama 23 bin km de "olmaz böyle şey" denilecek bi durum değil galiba.
Hocam buji ömrü her ne kadar km olarak belirtiliyorsa da, yaptığı işe baktığımızda aslen motorun çevirdiği devir kadar iş yapan bir parça bu. Pistler de malum bol devirli, boş G kuvvetli, arabayı bir bütün olarak zorlayan yerler. 30 yerine 23 bin yapmasına o kadar takılma bence. Kaldı ki bu araba günlük standart kullanımda lpg'ye de maruz kalıyor. O yüzden birazcık ömründen gitmesi çok normal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve stan
Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere servise götürdüm. 89 bindeydi o zaman. Maslaktaki tem toyotaya götürmüştüm üstündeki bujinin fabrika çıkışı olduğunu ve 100binde değişmesi gerektiğini söyledi. Markası denso galiba. Bunla ilgili fikriniz var mı nasıl 100 bin gider bi buji
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve bt
Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere servise götürdüm. 89 bindeydi o zaman. Maslaktaki tem toyotaya götürmüştüm üstündeki bujinin fabrika çıkışı olduğunu ve 100binde değişmesi gerektiğini söyledi. Markası denso galiba. Bunla ilgili fikriniz var mı nasıl 100 bin gider bi buji
Atmosferik arabada 40-50 bin gidebilir buji. Ama 100 biraz fazla gibi.
 
hocam 7500de yağ değişmiyor çok erken değil mi yahu :)

500 lira verdim neresi ucuz lan :D

Valla ben iridyum bosch bujilerin tanesine 20 lira verdim :D şimdi ngk alcam 30 lira falan o da, gayet iyi çıktı bujiler. Daha soğuk buji kesinlikle daha iyi oluyor, iridyumla da destekleyince, o kafa rahatlığını anlatamam
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Mevcut kur ile ancak şahin e 30tl lik buji alınır:)

Benim 4 buji piyasa fiyatı 270tl falan. Belki bi tık aşağı kaliteye insen 200tl ye falan bulursun. Ama tabi ben tanır oto sağolsun, maliyet fiyatı olan 190tl ye aldım:)

@alfhonso senin durum için twinspark sağolsun diyorum. Bizim fiat oratk parça tjet motorda 4 buji.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Abiler selamlar foruma pek bakamıyordum bence keyifli bir etkinlik oldu özellikle Rahmi abim gibi bu işle ilgili olanlar ile yarışmak keyifliydi. Arabam bu arada stage 1 manuel leon Fr.lastik yay vs şimdilik stok:)
 
Abiler selamlar foruma pek bakamıyordum bence keyifli bir etkinlik oldu özellikle Rahmi abim gibi bu işle ilgili olanlar ile yarışmak keyifliydi. Arabam bu arada stage 1 manuel leon Fr.lastik yay vs şimdilik stok:)
Senin fren noktan güzeldi ilk virajda, bir de arka taraftaki virajlatı 2. Viteste dönmen fark yaratmış. Tekrardan, buradan da tebrik etmiş olayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: oesan1995