05’ Opel Astra GTC 2.0 Sport

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,987
Beğeni puanı
7,589
Puanları
4,820
Konum
Ankara
Marka
Opel
Almadan 3 gün öncesine kadar OPC sandığım(Opc den daha iyi durumda) aracımın konusunu hayırlısıyla açıyorum arkadaşlar, gazamız mübarek olsun.

Eski aracımın konusu:

Polo‘nun tadını güzel çıkarttım, gerçekten sorunsuz bir şekilde zaman geçirdim, kazasız geçirmedim diyemeyeceğim ama ölmeden her gencin binmek istediği bir araca sahip olduğum için şükürler olsun!

Sürekli gel gitler yaşadığımı herkes bilir, artık bir karar verip amacıma ulaşmam lazımdı. Hem gündelik binebileceğim hem de pist için uygun bir araç arıyordum epeydir. Aklımda hep daha önce Booster Performance Erhan abimin sıfırdan topladığı 1.6T Astra’yı almamanın pişmanlığı vardı. Piyasada temiz bir 1.6T kalmadığını kabullenerek daha önceden de tanıdığım Hasan Abi’nin 2.0T GTC’ye yöneldim. Gerçekten ilk sürüşe çıktığım da “işte, yıllardır aradığım otomobilim bu” demiştim. Şükürler olsun, bu çılgınlığı da yapıp sahip olduk :)

Aracı anlat anlat bitiremem açıkçası, adminler onaylarsa başka forumdan daha önce açılmış olan konusunun linkini buraya bırakıyor, aracın da birkaç resmini sallıyorum :)

 

Ekli dosyalar

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,134
Beğeni puanı
5,961
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Hayırlı uğurlu olsun Özgür, kazasız belasız mutlu binersin İnşallah.

En son ne zaman ben araba işini kapattım araba almıyorum demiştin ya? :D

Tavsiyem dikkat et; h kasa, gtc ve 2.0 birarada duyunca aklıma keskin bir bıçağın iki yüzü geliyor :D
 

fujiwara

Profesör
Katılım
2 Tem 2020
Mesajlar
246
Beğeni puanı
641
Puanları
1,260
Konum
İstanbul
Marka
Opel
Hayırlı olsun, enteresan bir tercih. Fakat açıdan dolayı mı bilmiyorum ama tampondaki kanatlar pek hoşuma gitmedi. Detaylı fotoğraflarını bekliyoruz.
(Motora umarım kezzap falan atmamışlardır:))
 
Son düzenleme:

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,891
Beğeni puanı
12,290
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Abi hayırlı uğurlu olsun.

Artık bu araç ile ilgili yaşadıklarını, maceralarını ve bir çok detayı mutlaka bekliyoruz.

Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,392
Beğeni puanı
43,414
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Güle güle kullan özgür. Pistte eğlendirir. Ama yine de trafikteki virajlarda Polo'daki gibi çok şaapma :)
 

2jzihtiyar

Panpa
Beta Programı
Katılım
23 Şub 2018
Mesajlar
2,368
Beğeni puanı
5,087
Puanları
3,970
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Techde konusunu keyifle takip ediyordum takılan parçaları olsun arabanın kendi olsun oldukça güzel, bu arabayı sizde görmek mutlu etti beni. Estetik olarak şu an renk seçimlerinden dolayı bana pek hitap etmedi jant boyasına filan bi el atmak icap edebilir
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,497
Beğeni puanı
39,356
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Hayirli ugurlu olsun Ozgur. Allah kaza bela gostermesin insaallah. Aracin duz yol hizlanmasi ve viraj limitleri polo gti'a gore ne alemde onu da ilerleyen zamanlarda kiyaslayabilirsen bizim icin de tecrube olur.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,987
Beğeni puanı
7,589
Puanları
4,820
Konum
Ankara
Marka
Opel
Arkadaşlar herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim :)

Kaputu bilerek araya pul koyarak kaldırmışlar, motordan dışarı ısı tahliyesi olması için.

Tampondaki kanatları dayanamayıp söktüm, Hasan Abi gibi elit bir insanın şu arabada yaptığı tek apaçilik bu olsa gerek :D

Gerçekten yola çok iyi oturuyor, yürüyüşü, hissiyatı, hepinize kısmet olsun diyorum bu keyif. Günümüz arabalarından umudu kestiğim için eskiye yöneldim. Polo’dan sonra elbette çok farklı bir dünya, yürüyüşü, yol tutuşu, sürüş keyfi mukayese edilemeyecek seviyede ilerde bu aracın.

Aracı kaplatmayı düşünüyorum komple, ne renk olacağına daha karar vermedim. Jantların rengi için de bir işlem yapacağız.

Arabanın herhangi bir masrafı yok, keyfi bi kaç masrafı var, zamana yayarak, keyfini çıkartarak, görerek tecrübe ederek yapmayı düşünüyorım. Otomobil bilgimin gelişmesi için de özellikle aldığım bir araç. Yani müsait bir zamanımda oturup arabada neler yapıldığını kalem kalem anlatacağım zaten. Techdeki konu daha giriş diyebilirim :)
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,472
Beğeni puanı
4,968
Puanları
4,070
Yaş
32
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Özgür Hayırlı olsun tekrardan.

Buraya çok daha fazla içerik atman lazım senin. En azından aracın stock verilerini ve üstündeki ekstraları buraya listele derim.

Benim de merak ettiğim bir dünya olmuştur Astra GTC'ler, özellikle bu kasa. Ama nette detaylı bilgi bulmak çok zor.

Örneğin, neden 2.0 ve 1.6 motor farkları neler? neden 1.6'ya geçilmiş? 1.6 motor 2.0'dan avantajlı mı? gibi gibi uzunca anlatılacak çok detay var bence.

Yine aracın içinden hiç foto göremedim. Kullanılan sensörler falan var mı hiç? Gergiler falan var mı?

Aydınlat bizi, doyur bizi Özgür.

@sinan sen de lütfen bu arabayı al ve gerekeni acilen yap :D
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,987
Beğeni puanı
7,589
Puanları
4,820
Konum
Ankara
Marka
Opel
Valla sizleri kırmamak için aklımdakileri yazayım öğle arasındayken:

  • Mfactor ün kilitli diferansiyeli var, tam çalışma prensibini bilmiyorum ama kesinlikle çok hoşuma gitti. Kilitli diferansiyel muhteşem bir his. Kilitli diferansiyel tiplerini öğrenince tam olarak buraya bilgileri aktarırım.
  • Şanzıman kilitli dif için inince bakımları yapılıp M32 lerde olan kronik bilye problemi vs. çözülmüş zaten, her pist çıkışı şanzıman yağı değişmiş, kilitli dife uygun bir yağ kullanılmış elbette.
  • Booster Performance oil catch can var.
  • Motor komple orijinal parçalarla sıfırlanmış, motor epey sağlıklı gibi, araçta yağ tüketimi sıfır. Sadece önlem olması için yağ pompasını değişeceğim. Ayrıca alttan motoru açıp genel kontrol yapacağız, sadece gözlem, herhangi bir sorunu yok dediğim gibi.
  • DEFI boost var ama pek sağlıklı çalışmıyor gibi, sadece yağ sıcaklığı ve yağ basıncını okuyorum, soğuk çalıştırmada 4-4,5 kPA yağ basıncı okuyorum, ısınınca 3,5 civarlarında geziyor, bazen rölantide 2,5 civarlarına düşüyor, Erhan abinin dediğine göre bu sensör montajlandığı yer hatalıymış. OPCOM aldım, gelmesini bekliyorum. En sağlıklı ölçüm öyle olacak. Gerekli görürsek yağ pompasını değişiriz. Yağ sıcaklığı bir motorda bu kadar mı düşük olur, Hasan abi bile pistte 4 tur hotlap atınca en fazla 120 dereceyi görmüş, gerçekten şu ana kadar kendini hiç bu kadar rahat soğutan bir araç görmemiştim.
  • Aracın üzerinde V700-NS2R lastikler var, NS2R 4 lü set için ekstra para verdim, 2 tane v700 i hediye etti, pistte rahat rahat kullanırım. 2 tane assy 3 alıp v700 ile gündelik kullanmayı planlıyorum.
  • Frenler, ah o frenler, efsane... Porsche 996 GT2 nin Brembo kaliperleri mevcut, kaç piston henüz bilmiyorum, galiba 2(36 ve 44mm), Big Red olarak geçiyor ama Hasan abim alçak gönüllü dikkat çekmeyi sevmediği için özel ısıya dayanıklı boyayla siyaha boyatmış. Muhtemelen ilerde Brembo yazısıyla birlikte kırmızıya çeviririz, ben lazerde brembo yazısını keserim hallolur. Frenlerin montajı tersten takılmış, detaylarını tech yazısında belirtmiş zaten.
  • Vectra Opc'nin 345 mm lik aşırı ağır ve zor aşınan diskleri var, yedekleri de vardı, sıfır kullanılmamış, sağolsun hediye etti. Ayrıca çok az kullanılmış ebc yellow stuff balataları da hediye etti. Aracın üzerinde ferodo ds3000 ler vardı, çok öttüğü için ebcleri taktım yeni diskle beraber, 2 set frenim olmuş oldu. Orijinal frenleri 308 mm, onları da teslim aldım. Piste çıkarken ds3000 lerle çıkacağım.
  • Egzoz sıkıntımız var, baştan sona kocexi koç egzoz yapımı dümdüz 76 lık krom egzoz var, sonda sadece varex mevcut, Ankara'da polisler çatır çutur egzoza ceza yazıyor. Orijinal egzoz mevcut değil. Olsa da zaten 200 beygirlik aracın egzozu, bi işe yaramaz, çözüm arıyorum fakat hala tam olarak bulamadım. Sesi efsane ötesi, kapatınca ses de kesiliyor. Napıcaz bilmiyorum :/
  • Jantlar Advan Racing, muhtemelen arıcıoğlu yapımı veya orijinal, çok hafif jantlar, hasan abi epey uygun fiyata almış ama nadir bulunan göbek ölçüsünden dolayı. OZ lar varmış fakat korkudan arabayı sokakta bırakamıyodum, söktüm sattım dedi. Aracı kaplatacağım renge bağlı olarak jantların da rengi değişecek.
  • Yarış koltuğu almayı planlıyorum, sürücü koltuğunun sol yanal desteği yırtılmış, çift set yarış koltuğu alabilirim, sadece airbag içini ne yapacağım onu düşünüyorum.
  • Araçta D2 Street Coiloverlar var, sertlik rebound vs. her türlü camber caster toe ayarı var üzerinde, şu anki ayarı çok iyi, gündelik kullanıma uygun değil pek ama referanslayıp en yüksek ve en yumuşak ayara getirmeyi istiyorum
  • Aracın kliması komple iptal :D ağırlık yapıyor ve motorun soğumasının önünde çok büyük bi engel. Yarın Kaş'a gidiyorum, taktırmaya zamanım olmadı. Artık seneye taktırırsam taktırırım gibi duruyor.
  • Balans iptal kiti var, aracın devir çevirmesinde ve genelinde 50 kg dan fazla ağırlık yapıyor. Herhangi bir rahatsızlık vermedi
  • Whiteline'ın Anti Roll Barları mevcut, kesinlikle arabadaki bütün altyapı problemini çözen parça bu. Hepiniz bilirsiniz ki bu araç arkadan kaymayışı ve önden kayışıyla ünlü. Ön ARB'leri gevşetip arkaları sıkınca alın size muhteşem dengeli arkası oynak önden kaymayan bir makine oluyor ki şu an arka gevşekte ayarlıymış çok kontrollü oynanabilen bi arkası var. Önden kayma sıfır.
  • Hidrolik direksiyonlu araç çok keyifli, yolda ne var ne yok hissediyorsun, altyapı gerçekten çok iyi.
  • Z20LEL 2.0 Turbo 200 beygirlik motora sahip, orj hali K03 turbolu, bunun bir de 170 beygirlik modeli var, tek fark yazılım. OPC'de motor içinde değişiklikler mevcut, piston kol yağ jeti vs, bizim motor içimiz tamamen orijinal, K04 OPC turbo takılı. Erhan abi bu motoru ağır olduğundan dolayı pek sevmiyor, Z16 1.6t ya göre önde 120 kilogramlık ek ağırlık yaratıyormuş. Ben bu yüzden epey bir süre temiz 1.6 T aradım ama bulamayınca vazgeçtim.
  • Arabayı pompa benziniyle yürütmek için safe bir yazılım atmış Erhan abi, 280 beygir, sıfır vuruntusuz, en kötü yakıta dahi uygun bir yazılım, canım sıkılırsa toluen ekleyebilirim, piste girmeden önce eklersem sağlıklı olur.
  • Walbro'nun E85 destekli yakıt pompası mevcut
  • Olabilecek en büyük intercooler takılmış, muhtemelen markası Forge idi.
  • 1.9 CDTI'ın emme manifoldu var, aracın alt devirlerini öldürüyüro ama üstler epey canlı.
  • Ayarlı kasnak olduğunu biliyorum ama ne işe yarıyor bilmiyorum.
  • Devir bandı 2500-3000 iken turbo geliyor, 2000 devir altında kimsecikler yok.
  • İstanbul Park'ta 2:26:04'ü mevcut arabanın, virtual olarak 2:23 dönmüş, virtual sektörlerdeki en iyi sürelerin toplamıyla elde ediliyor. Bakalım biz kaç döneceğiz, hayırlısı, Hasan Abi çok tecrübeli bir sürücü, muhtemelen o sürelere yaklaşamam bile :) İlk etap hedefimiz Halk Günü'nde 2:3


  • Yazılacak daha çok şey var, foto ve videolarla destekleyeceğim aklıma geldikçe
 

fujiwara

Profesör
Katılım
2 Tem 2020
Mesajlar
246
Beğeni puanı
641
Puanları
1,260
Konum
İstanbul
Marka
Opel
LSD büyük ihtimalle helical LSD, yani Torsen gibi. MFactory diye aratınca öyle çıktı.
Koltuk için Nengun'da satılan Bride firmasının airbag iptal kabloları var. Ayrıca belki direnç de işe yarayabilir.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,472
Beğeni puanı
4,968
Puanları
4,070
Yaş
32
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Koltuk ve airbag konusu hep benim de kafami karistiriyor.

Hadi kablolar direncle falan kandirilir, ariza yakmaz ama o airbag olmadan kazaya karisinca kismi hep korkutuyor beni. O sebeple girisemedigim nadir modlardan birisidir bu koltuk isi.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,392
Beğeni puanı
43,414
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
  • ...
  • Aracın kliması komple iptal :D ağırlık yapıyor ve motorun soğumasının önünde çok büyük bi engel. Yarın Kaş'a gidiyorum, taktırmaya zamanım olmadı. Artık seneye taktırırsam taktırırım gibi duruyor.
  • ...
Klima yok dedin beni kaybettin :D Abim kaffayı mı yedin? Klima iptali senin canından alır motorun canına verir :'D
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
İnfazcı
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
22,302
Beğeni puanı
60,335
Puanları
6,820
Yaş
31
Konum
Denizli
Marka
Opel
Vay vay vay hayırlı olsun hacım :) satılmadan alabilmene sevindim.

Kazasız belasız binmek nasip olsun insallah
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
298
Beğeni puanı
646
Puanları
1,895
Konum
İstanbul
Marka
Ford
hayırlı olsun Özgür, mekanik kilitli fwd araba başka bi dünya dimi :D
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,987
Beğeni puanı
7,589
Puanları
4,820
Konum
Ankara
Marka
Opel
Tekrardan iyi dilekleriniz için teşekkürler :) Kilit çok ayrı bir dünya, ben ne 4 çeker ne de arka çeker meraklısıyım, hep benim için idealin 250-300 beygir, önden çeker, iyi altyapılı bir araca sahip olmanın olduğunu biliyordum ve alınca emin oldum.
Evet, helical LSD var, tam tiplerini ne avantaj/dezavantajları var bilmiyorum
Airbag işinde de olay arıza ışığı değil, kaza olduğu zaman canımı düşünmek, airbagli racing seatlar ciddi pahalı, o kadarı da değmez, bakalım modundayım şu an :)
 
Son düzenleme:

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,987
Beğeni puanı
7,589
Puanları
4,820
Konum
Ankara
Marka
Opel
İlk uzun yolumuzu yaptık :)

8,3 ortalamayla, hafif gazlayarak, 110-120 geldik Kaş’a, 8 yakmasını bekliyordum zaten.

Bu arada, öğrendiğim kadarıyla polis egzoza ceza yazınca prim alıyormuş, doğru mudur bu bilgi?
 

Ekli dosyalar

Üst