ACİL! Klasik araç teklifi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Şahin doğan taunusun klasik olmadığını ben de söylüyorum( bazı taunus modelleri hariç)

Satış adetlerinin klasik oluşunu belirlemediğini de.

Ancak bu araçta bana göre klasik değil( hangi araç onu da bilmiyoruz ama olsun)
Görüşüm bu, katılabilirsin katılmaya da bilirsin. Görüşüne karşı olan her yorumu terslemek zorunda da hissetme kendini. Bu kadar emin olduğun araç için yorulma al geç :)
Aksine öyle bir hissiyatim yok sana öyle gelmiş. Sana göre klasik olmayabilir buna kimse bişey diyemez bana göre infiniti hala premium değil mesela. Bu piyasada bi işe kalkisiyoruz ondan dolayı kılıkırk yarmak veya araştırmak fikir alışverişinde bulunmak çok doğal birşey.
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Çok temiz gxl fastback taunus klasiktir, çok temiz tstop 131 klasiktir, çok temiz golf1 klasiktir. Bu demek değil ki 65 taunusla ayni değere sahiptir. Bunlar benim klasik araç yorumum.
Edit. 65 taunus değil mustang olacak
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
İki araç arasında fark var. Taunus ve Şahin o dönemin fazla sıradan ve pek bi hikayesi olmayan araçları. Golf Mk1 ise daha köklü bir araç markayı kurtardığını segmentini yarattığını vs herkes biliyor. Peki bunlar klasik mi evet senin dediğin araçlar 30 yaşını geçtilerse klasikler. Bir aracin klasik olup olmayacağını satış adeti veya ulaşılabilirliği belirlemez bunlar fiyatını belirler.
Kardeş sen o yılları yaşamadığın için bunların kıymetini bilmemen çok normal. Üreticisi Tofaş, Otosan filan olunca bugün burun kıvıran çok oluyor. O yüzden onlar sana klasik gelmiyor. Temizi 50.000₺ civarı fiyatlara gidiyor bu arabaların :)
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Kardeş sen o yılları yaşamadığın için bunların kıymetini bilmemen çok normal. Üreticisi Tofaş, Otosan filan olunca bugün burun kıvıran çok oluyor. O yüzden onlar sana klasik gelmiyor. Temizi 50.000₺ civarı fiyatlara gidiyor bu arabaların :)
Mevzu üreticinin kim olduğu değil abi sen yanlış anladın yorumumu. 131 t stop, balta burun gibi modeller çoktan klasik oldu benim lafım daha yeni jenerasyon olanlara :).
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Kendi gözümle bir koleksiyonerin garajında bir golf görmedim ancak mutlaka vardır.
Evet 30 küsür yaşında orjinal bir Tofaş da klasiktir. Kendi gözümle çok çok değerli klasiklerin olduğu bir garajda bir Murat 131 gördüm. Üstelik bu araç Türkiye'nin en prestijli klasik otomobil kuluplerinden birine üye.
Yani demek istediğim bir mk1 golf veya 131 ile İkod'a da üye olursunuz, FİVA'nın Historic Rally'lerine de katılırsınız. Hiçbir klasikçi size "bu araç klasik değil" demez.

Murat 131 gorebilirsin ancak bu onun bir degeri oldugu anlamina gelmez. Bizim milletimiz icin bir degeri olabilir. Adamin cocuklugunda babasinin binmis oldugu arabadir, bir mazisi vardir, guzel anilari vardir o da alir koleksiyonuna ekler bir tane. Fiva’nin historic rally’sine katilmasi da o arabanin bir degeri oldugu anlamina gelmez. Bir tane ibare var “bilmem kac yas yasinda orijinal iyi bakilmis otomobil klasiktir” diye herkes altindakinin bir degeri oldugunu dusunuyor. Murat 131, Golf mk1 kolay ulasilabilir otomobiller. Yani burada cogu kisi istese “klasik” adi altindaki bu araclara sahip olabilir. Degeri de 10 yilda 5 bin lira ya artar ya artmaz. Hadi bir gullwing’e sahip olmak istesin bakalim Turkiye’de kac kisi sahip olabiliyor ?
Bir otomobili degerli kilan budur.
Vural Ak’in garajinda traktorler var, cok normal cunku adamlar tarimla da ugrasiyor bir mazisi var. Rahmi Koc’un garajinda Tofas var cok normal adam o arabayi Turkiye’ye getiril satmis. Adamlar icin bunun bir anisi var. Mehmet Rustu Basaran’in garajinda ne traktor var ne Tofas ne de Golf mk1. Neden ? Cunku adamin boyle bir anisi yok.
Babamin motosikleti var kapinin onunde yatiyor en az 40 yasinda, tum parcalari orijinal. Rus mali ve zamanin tek silindirli en guclu supersport modeli. 5-10k para harcayip sitelerde klasik diye millete satmaya calisabilirdim. Ancak bu onun sadece eski bir hurda oldugu gercegini degistirmiyor
 
Son düzenleme:

thestig

Profesör
8 Eyl 2016
391
818
1,845
Murat 131 gorebilirsin ancak bu onun bir degeri oldugu anlamina gelmez. Bizim milletimiz icin bir degeri olabilir. Adamin cocuklugunda babasinin binmis oldugu arabadir, bir mazisi vardir, guzel anilari vardir o da alir koleksiyonuna ekler bir tane. Fiva’nin historic rally’sine katilmasi da o arabanin bir degeri oldugu anlamina gelmez. Bir tane ibare var “bilmem kac yas yasinda orijinal iyi bakilmis otomobil klasiktir” diye herkes altindakinin bir degeri oldugunu dusunuyor. Murat 131, Golf mk1 kolay ulasilabilir otomobiller. Yani burada cogu kisi istese “klasik” adi altindaki bu araclara sahip olabilir. Degeri de 10 yilda 5 bin lira ya artar ya artmaz. Hadi bir gullwing’e sahip olmak istesin bakalim Turkiye’de kac kisi sahip olabiliyor ?
Bir otomobili degerli kilan budur.
Vural Ak’in garajinda traktorler var, cok normal cunku adamlar tarimla da ugrasiyor bir mazisi var. Rahmi Koc’un garajinda Tofas var cok normal adam o arabayi Turkiye’ye getiril satmis. Adamlar icin bunun bir anisi var. Mehmet Rustu Basaran’in garajinda ne traktor var ne Tofas ne de Golf mk1. Neden ? Cunku adamin boyle bir anisi yok.
Babamin motosikleti var kapinin onunde yatiyor en az 40 yasinda, tum parcalari orijinal. Rus mali ve zamanin tek silindirli en guclu supersport modeli. 5-10k para harcayip sitelerde klasik diye millete satmaya calisabilirdim. Ancak bu onun sadece eski bir hurda oldugu gercegini degistirmiyor
Ben golf mk1'in veya 131'in çok değerli olduğunu söyledim.. Klasik olduğunu söyledim. Bir aracın klasik olması için çok değerli olması gerekmiyor. 30 yaşını geçmiş iyi bakılmış orijinal bir otomobil klasik sayılır. Beğenip beğenmemek veya değeri kişinin kendine kalmış bir şey.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Herkes istediği aracı klasik yapar, hatta oturma odasında mk1 Golf ile bile film izler, isterse size göre klasik olsun veya olmasın, müzesine de koyabilir. Yani size sorduğu bu araç klasik mi değil mi arkadaşlar? değil ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
690
1,845
Marka
Renault
klasik araçlarla sürekli münasebeti olan biri olarak öncelikle forum gibi bir platformda paylaşım olmalı.ne efsane araç sahipleriyle tanıştım kimsede bakma yada elleme demedi.müsade alarak inceleme fırsatım oldu.oyüzden buraya koyup bir maşallahınızı alırım diyebilirdin ama neyse fikrimi söylemeden geçemedim.
gelelim konuya.kendim 1973 1303,1972 impala, 1964 impala ve 1957belair modellerini aktif kullanıyorum.yani hem bakımları hemde başıma gelenlerden aktaracak olursam eski arabanın bakımı zordur oyüzden cebinde paran olmalı ve ustalarını tanıman lazım.buarada eski arabalardan anlayan ustalar nazlı oluyorlar.iş yapmasını beklemek zor oluyor.tanıdığın olunca fiyatı geçirmeye kalkmaz ve tamiratı düzgün yaparlar.golfe geri gelecek olursam mk1'in gti olanı makbüldür oyüzden tdı'ına fazla para verilmez.tdi olanına retro gözüyle yaklaşılıp ona göre toparlanır.ortalama 15.000 fiyattan çürüklerin durumu ve geriye kalan masrafları düşerek fiyat belirle.misal çürük ve boya masrafı 3000 orjinal jantlar yoksa 1000 motor 2000 diye düşüp 8000-9000 verebilirsin.kaportada hasar varsa 300 filan üzerinde eksikler varsa(tampon ayna kapı çıtaları gibi) onlara göre düşüp fiyat verirsin.
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
golfe geri gelecek olursam mk1'in gti olanı makbüldür oyüzden tdı'ına fazla para verilmez.tdi olanına retro gözüyle yaklaşılıp ona göre toparlanır.

Bence en doğru ifade bu burada tartışılan konu hakkında. Retro ve klasik tabirleri arasındaki anlam farkı bahse konu otomobile verilebilecek fiyat aralığını belirleyecek olan en önemli unsur olsa gerek.

30 yaşını geçmiş her araca klasik diyecek olursak bu kavramın içi hızla boşalacak demektir. Günümüze bakalım; 2045 yılında klasik olacak şirket spec bir Focus hayal edebiliyor musunuz? Bana komik geliyor :)
 

TBlackeye

Asfalt Kurutucu
10 Ara 2017
35
167
735
28
Ankara
Yıllardır klasik otomobiller ve klasik otomobil kulüpleriyle iç içeyim. Bilgim dahilinde birkaç şey paylaşmak istiyorum.
Bir otomobilin klasik olması için dünya çapında bilinir olması şartı aranır. Sadece belli bir yaşı geçmesi yetmiyor. Bunlara ek olarak dünya genelinde kulüpleri var mı? Koleksiyon değeri taşıyor mu? gibi sorulara da cevap vermesi gerekiyor.
Konuyu baştan sona okumadım ama yukarda "T-Stop 131 Klasiktir" denmiş. Hayır değildir efendim T-Stop Türkiye dışında hangi Avrupa ülkelerinde kullanıldı veya üretildi? (İtalyan Mirafiori hariç) Yerli klasik denebilir fakat dünya çapında klasik derseniz gülerler. Aynı şey 124 için de geçerli :)
Ülkemizde klasik otomobiller ne yazık ki yanlış biliniyor. Eski-yaşlı her otomobile klasik deniyor. Yakında Şahin Doğan da klasik diye anılacak bakın görün :(
Klasik otomobil çok dallı bir ağaç. Anika Klasik Otomobiller , Oldtimer Klasikler, Youngtimer Klasik Otomobiller gibi kategoriler haricinde bir de Üretim yeri, hitap ettiği kitle ve üreticiye göre
American Muscle (Dodge Challenger) ve Pony Car (Mustang), Mopar üretimi GM üretimi, Avrupa Klasikleri (Bmw,Volkswagen vb) Amerikan Klasikleri (Pontiac,Dodge, Ford'un bazı üretimleri) gibi çok çeşitli dallara ayrılıyor. Daha çok çeşitli kategorilendirmeler ve tabirler var fakat konu uzar konuyu açan arkadaşın sorduğu soruya cevap bulması bir hayli güçleşir.

Konu sahibinin sorduğu soruya gelecek olursak.
Eğer gerçekten düzgün (çürüğü ve mekanik büyük bir sıkıntısı yoksa) ve orijinalliği korunmuş bir Golf ise alınır.Birkaç Oem parçayla çok güzel bir görüntüye sahip olabilen arabalar. Daha önce kullanmadığım için sürüş keyfi ve konforu bakımından bir yorum yapmayacağım.
Bana göre negatif yönleri
TDi motor olması
Eski nesil dizel olduğu için yakıt ve performans dengesizliği (muhtemel)
Orjinal parça bulmanın zorluğu (Aftermarket parça bulunuyor fakat kalite farkı çok fazla)
Eğer özel mesaj yoluyla detaylı fotoğrafını yollarsanız daha iyi yardımcı olmaya çalışırım.
 

thestig

Profesör
8 Eyl 2016
391
818
1,845
Yıllardır klasik otomobiller ve klasik otomobil kulüpleriyle iç içeyim. Bilgim dahilinde birkaç şey paylaşmak istiyorum.
Bir otomobilin klasik olması için dünya çapında bilinir olması şartı aranır. Sadece belli bir yaşı geçmesi yetmiyor. Bunlara ek olarak dünya genelinde kulüpleri var mı? Koleksiyon değeri taşıyor mu? gibi sorulara da cevap vermesi gerekiyor.
Konuyu baştan sona okumadım ama yukarda "T-Stop 131 Klasiktir" denmiş. Hayır değildir efendim T-Stop Türkiye dışında hangi Avrupa ülkelerinde kullanıldı veya üretildi? (İtalyan Mirafiori hariç) Yerli klasik denebilir fakat dünya çapında klasik derseniz gülerler. Aynı şey 124 için de geçerli :)
Ülkemizde klasik otomobiller ne yazık ki yanlış biliniyor. Eski-yaşlı her otomobile klasik deniyor. Yakında Şahin Doğan da klasik diye anılacak bakın görün :(
Klasik otomobil çok dallı bir ağaç. Anika Klasik Otomobiller , Oldtimer Klasikler, Youngtimer Klasik Otomobiller gibi kategoriler haricinde bir de Üretim yeri, hitap ettiği kitle ve üreticiye göre
American Muscle (Dodge Challenger) ve Pony Car (Mustang), Mopar üretimi GM üretimi, Avrupa Klasikleri (Bmw,Volkswagen vb) Amerikan Klasikleri (Pontiac,Dodge, Ford'un bazı üretimleri) gibi çok çeşitli dallara ayrılıyor. Daha çok çeşitli kategorilendirmeler ve tabirler var fakat konu uzar konuyu açan arkadaşın sorduğu soruya cevap bulması bir hayli güçleşir.
T Stop 131 ülkemizde resmi olarak klasiktir efendim. Türkiye dışında Avrupa'da İtalya, İspanya, Polonya'da üretildi, tüm avrupa ve ABD'de 2.000.000 adet satıldı. Bu ülkelerdeki kullanıcıları ve kulupleriyle bağlantıları olan biriyim. Adamlar bizden daha çok değer veriyor ve koruyorlar. Yani sadece bizim ülkemizde değil tüm dünyada "klasik" sayılıyor bu araçlar. Ancak dediğiniz gibi kategorisi ve koleksiyon değeri tartışılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,187
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Aslında biraz klişe olucak ama kendi değerlerimizi biraz küçümsüyoruz.Tabiki bir muscle car(mustang camaro ) değil.zamanında pahalı olup özel yapım da (jaguar rollyc royce) değil hiçbir zaman onlar kadar değerli de olamıcak.Ama t stop bir klasiktir.her arabanın değeri var onunda olucak hayatımda hiç bir zaman t stop 124 131 mirafiori almıcam sahibi de değilim aile arabamız da değildi hatta babam hayatı boyunca tofaş sevememiş ve o kadar araba değiştirmesine rağmen almamış.
Şimdi klasik oto konusunda otör olan wheelers dealers programının kurucuları mike breever ve edd china muhtemelen bu grupta hiç kimsenin bilmediği bir polonya arabasını restore ettiler ve alıcı bulamayıp polonya büyük elçiliğine sattılar.şimdi onlar mı işi bilmiyor biz mi çok biliyoruz.
Başlıkla bağlantılı olarak ise klasik oto konusunda kendi koleksiyonları olan insanlarla tanıştığım zaman herkesin önerisi yani koleksiyon sahiplerinin önerisi arabanın kaportası iyi olsun.mercedes w115 i olan bir abi arabanın sadece cam kromlarına 2 bin tl istendiğini söylemişti. Ön konsol çatlak ona 3 bin istemişlerdi klimaya 4 bin istediler diye iptal etmişti. Sağ kapı camlarının ayarlanmasına cam başı 800 lira istenmişti.

Zamanında otopark 2. El araba testinde bir tosba test ettiğinde ordaki arkadaş yanılmıyprsam 60 bine yakın harcadık demişti.Mesela ben hobi arabası başlığında açtığımda sırf bu yüzden benimle yaşlanıcak araba arıyordum arabaya binerken bir aracıda evde bir odada oturtmak istemiştim.


Daldan dala gibi olucak ama klasik otomobille amacınız nedir mesela klasik oto rallisine katılmaksa daha yüksek motorlu
Eğer sahillerde gezerimse daha coupe cabrio modelleri
Tercih edilebilir.baktığınız golf bir klasik olucak ama bir gti değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: thestig ve Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Aslında biraz klişe olucak ama kendi değerlerimizi biraz küçümsüyoruz.Tabiki bir muscle car(mustang camaro ) değil.zamanında pahalı olup özel yapım da (jaguar rollyc royce) değil hiçbir zaman onlar kadar değerli de olamıcak.Ama t stop bir klasiktir.her arabanın değeri var onunda olucak hayatımda hiç bir zaman t stop 124 131 mirafiori almıcam sahibi de değilim aile arabamız da değildi hatta babam hayatı boyunca tofaş sevememiş ve o kadar araba değiştirmesine rağmen almamış.
Şimdi klasik oto konusunda otör olan wheelers dealers programının kurucuları mike breever ve edd china muhtemelen bu grupta hiç kimsenin bilmediği bir polonya arabasını restore ettiler ve alıcı bulamayıp polonya büyük elçiliğine sattılar.şimdi onlar mı işi bilmiyor biz mi çok biliyoruz.
Başlıkla bağlantılı olarak ise klasik oto konusunda kendi koleksiyonları olan insanlarla tanıştığım zaman herkesin önerisi yani koleksiyon sahiplerinin önerisi arabanın kaportası iyi olsun.mercedes w115 i olan bir abi arabanın sadece cam kromlarına 2 bin tl istendiğini söylemişti. Ön konsol çatlak ona 3 bin istemişlerdi klimaya 4 bin istediler diye iptal etmişti. Sağ kapı camlarının ayarlanmasına cam başı 800 lira istenmişti.

Zamanında otopark 2. El araba testinde bir tosba test ettiğinde ordaki arkadaş yanılmıyprsam 60 bine yakın harcadık demişti.Mesela ben hobi arabası başlığında açtığımda sırf bu yüzden benimle yaşlanıcak araba arıyordum arabaya binerken bir aracıda evde bir odada oturtmak istemiştim.


Daldan dala gibi olucak ama klasik otomobille amacınız nedir mesela klasik oto rallisine katılmaksa daha yüksek motorlu
Eğer sahillerde gezerimse daha coupe cabrio modelleri
Tercih edilebilir.baktığınız golf bir klasik olucak ama bir gti değil
Açıkçası hem pazarları sahilde gezelim, nostalji olsun hem de deden toruna kadar uzanacak bir miras olsun. Ayrıca hobi olarak ilgilenelim istiyoruz. GTi'ın tabiiki yeri ayri ama bulabilmek neredeyse mümkün değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
690
1,845
Marka
Renault
Asıl bomba geliyor. 1,5 litrelik versiyonlar 48 hp 58 nm tork değerine sahip.Bunların 1,6 lıkları var 1977 den sonra geliştirdikleri 1981 de piyasaya çıkanları.Onlar da 53 hp 60 nm tork
Cok guzel lastik yakar ozaman. 0-100 2sn olmasi sikinti cikarir sahil cabuk biter :D

Buarada dedigim gibi ancak retro gozuyle bakilip binilir dizeline.ya gti alinir yada guzel bir motor koyulup eglence makinasi olur.motorlarda okadar pahali degil artik nasil olsa
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım