Aynen ya hem az yakıyolar hem az ödüyolar ayar oluyorumBenzinli araba zaten azınlık kalmış, benzin yerinde saysın mazota astronomik zam yapılsın. Ortalık biraz rahatlar.
Aynen ya hem az yakıyolar hem az ödüyolar ayar oluyorumBenzinli araba zaten azınlık kalmış, benzin yerinde saysın mazota astronomik zam yapılsın. Ortalık biraz rahatlar.
Mazotun şuan ki fiyatı benzinin fiyatına göre daha astronomik zaten hocam. Özel tüketiciler için araç alırken zaten sırf dizel diye bir dünya fiyat farkı peşinen veriliyor ve ek olarak rafineride yakıtı işleme maliyeti olarak benzinden daha düşük olan mazotun fiyatının benzine yaklaşması x2 haksızlık olur. Özel tüketici açısından geçtim zirai, sanayi ve inşaat sektörü içinde de önemli yeri olan mazotun fiyatının artması vatandaşın aldığı ürünlere zam olarak yansıyacaktır.Benzinli araba zaten azınlık kalmış, benzin yerinde saysın mazota astronomik zam yapılsın. Ortalık biraz rahatlar.
O farkı sıfır araç alırken zaten devlete ödüyorlar peşinen. Benzinli kullananların tek farkı aracı alırken daha ucuza alıp sonrasında akaryakıt olarak taksit taksit ödemeleri. Ama dizel ve benzinli bir araç arasındaki misal 10 bin liralık farkı benzinli araç kullanan biri yakıt olarak veremez. Dizel alan her halükarda zararda. Bırakın da daha az yakıp daha az ödesinler bir zahmet.Aynen ya hem az yakıyolar hem az ödüyolar ayar oluyorum
Mazotun şuan ki fiyatı benzinin fiyatına göre daha astronomik zaten hocam. Özel tüketiciler için araç alırken zaten sırf dizel diye bir dünya fiyat farkı peşinen veriliyor ve ek olarak rafineride yakıtı işleme maliyeti olarak benzinden daha düşük olan mazotun fiyatının benzine yaklaşması x2 haksızlık olur. Özel tüketici açısından geçtim zirai, sanayi ve inşaat sektörü içinde de önemli yeri olan mazotun fiyatının artması vatandaşın aldığı ürünlere zam olarak yansıyacaktır.
Tek çare akaryakıttan alınan %60-70 civarındaki vergi oranının mantıklı sınırlara çekilmesi. Onun haricinde yapılan her uygulama hem benzin hem motorun için sağlıksız olur.
Geçen gün bir çiftçinin röportajını okuyorum. Traktörüme aldığım mazotun maliyetini bile çıkaramıyor yetiştirdiğim ve sattığım ürünler diyordu. Onlara bile mazotun litresi çok pahalı geliyordu. Tabii bu artış ürüne yapılan zam yumaklarının sadece belli bir kısmı. Aracıları v.s katmıyorum. Nitekim vergi yükünün hafifletilmesi şart. Motorin namına alınabilecek yüksek verginin motorinden değil de dizel motorlu araçlardan alınması taraftarıyım. Malum çevreyi benzinli araçlara göre daha fazla kirletiyorlar. O yüzden motorine değil de dizel motorlu araçlara emisyon oranlarında vergilendirme yapılmalı.O taksici gibi yav***lara karşı yazdığım bir yazı hocam, yoksa gerçekten mazot zamlansın vs. bir düşüncem yok. Otobüsü, minibüsü, kamyonu, traktörü hepsi mazotla çalışıyor. Mazotun daha da artması demek direkt olarak bizi (mazotlu aracı olmayanları) etkilemiyor gibi gözükse de tarımda maliyetin artması, malların bizlere gelirkenki maliyetin artması gibi nedenlerden hepimize yansıyacağının farkındayım.
abi 2.el değeri daha yüksek oluyo ona göre şimdi 1.6tdi ile 1.4tsi aynı paraya mı satılıyo 2.elde aynı şartlar altındaO farkı sıfır araç alırken zaten devlete ödüyorlar peşinen. Benzinli kullananların tek farkı aracı alırken daha ucuza alıp sonrasında akaryakıt olarak taksit taksit ödemeleri. Ama dizel ve benzinli bir araç arasındaki misal 10 bin liralık farkı benzinli araç kullanan biri yakıt olarak veremez. Dizel alan her halükarda zararda. Bırakın da daha az yakıp daha az ödesinler bir zahmet.
Bilinçsiz tüketicilerin gözünde bu böyle. Ama 2.el değeri olarak bilinçli tüketiciler bilir ki 100 bin km'ye yaklaşmış benzinli araç, dizel bir araca göre daha rahat alınır. 100 binden sonraki süreçte benzinli aracın artıları dizele göre ağır basmaya başlar. Bu mantık henüz toplumda yaygınlaşmadı ama anlaşılmaya başlandı yavaş yavaş. Zaten onu da geçtim benzin ve dizel arasında 2.el satışında oluşan fiyat farkını zaten dizel kullanıcıları bakım parası olarak ödüyor. Benim 30 bin bakımım 1000 lira, 45 bin bakımım 1250 lira tuttu ve bir sonraki bakımda bu fiyat daha da artacak. Sıfır alırken benzinli muadiline göre daha fazla verdiğim para da cabası. Yani benim 2.el olarak satarken kar elde etme durumum yok, araca yekünde harcadığım paraları 2.el satışında imkanı yok amorti edemem. Anlayacağınız dizel kullanıcılarına kaşıkla verip kepçeyle geri alıyor bu sistem.abi 2.el değeri daha yüksek oluyo ona göre şimdi 1.6tdi ile 1.4tsi aynı paraya mı satılıyo 2.elde aynı şartlar altında
Abi bende bakıma o civarlarda veriyorum ve benzinli bi arabanın şehir içinde 10un altına inmesi çok zor ama dizrl max 6Bilinçsiz tüketicilerin gözünde bu böyle. Ama 2.el değeri olarak bilinçli tüketiciler bilir ki 100 bin km'ye yaklaşmış benzinli araç, dizel bir araca göre daha rahat alınır. 100 binden sonraki süreçte benzinli aracın artıları dizele göre ağır basmaya başlar. Bu mantık henüz toplumda yaygınlaşmadı ama anlaşılmaya başlandı yavaş yavaş. Zaten onu da geçtim benzin ve dizel arasında 2.el satışında oluşan fiyat farkını zaten dizel kullanıcıları bakım parası olarak ödüyor. Benim 30 bin bakımım 1000 lira, 45 bin bakımım 1250 lira tuttu ve bir sonraki bakımda bu fiyat daha da artacak. Sıfır alırken benzinli muadiline göre daha fazla verdiğim para da cabası. Yani benim 2.el olarak satarken kar elde etme durumum yok, araca yekünde harcadığım paraları 2.el satışında imkanı yok amorti edemem. Anlayacağınız dizel kullanıcılarına kaşıkla verip kepçeyle geri alıyor bu sistem.
Senin arac bildigim kadariyla atmosferikti sanirim. Atmo. bir aracin yetkili servis haricinde bu fiyatlara bakima girmesi ancak agir bakimlarla mumkun olur diye dusunuyorum ki sifiri bile 1000-1250 lira zor tutar. Turbo benzinliler bile bu kadar tutmuyor. Senin bakimlarinin bu kadar yuksek meblaglar tutmamasi gerek km cok yuksek olmadikca. Onu sen bi arastir hocam, o kadar cok para tutuyorsa vardir onda bir is.Abi bende bakıma o civarlarda veriyorum ve benzinli bi arabanın şehir içinde 10un altına inmesi çok zor ama dizrl max 6
abi yağ filtre klasik bakımı 780tl mi ne ama illa yaştan dolayı bazı şeyler değişiyor atıyorum hidrolik değişiyo vs vs 48binde ama 6.senesini dolduracak 9.aydaSenin arac bildigim kadariyla atmosferikti sanirim. Atmo. bir aracin yetkili servis haricinde bu fiyatlara bakima girmesi ancak agir bakimlarla mumkun olur diye dusunuyorum ki sifiri bile 1000-1250 lira zor tutar. Turbo benzinliler bile bu kadar tutmuyor. Senin bakimlarinin bu kadar yuksek meblaglar tutmamasi gerek km cok yuksek olmadikca. Onu sen bi arastir hocam, o kadar cok para tutuyorsa vardir onda bir is.
6'ya 10 gibi ort tuketim degerleri cikabiliyor ama ben araci 75'e aldim. Suan ilana koysam 80-81'den yukari gitmez. O aradaki 5 lirayi neredeyse ben coktan bakim parasi olarak verdim bile yani. Anlayacagin 2.el de dizel diye zor amorti ederim.
zaten vergi gelirlerinde elasticity hesabı var vergi düştükçe para döngüsü artar ve vergi gelirleri yükselir buna bağlı olarak ama benzin hem temel ihtiyaç hem de ithal olduğundan develet çakıyo vergiyo illa alacan ama alma diyo elasticitysi ekmek gibi pek oynak değil benzininYa bedava olsun demiyoruz ki vergiyi %60-70 den %10-20ye düşür.
Hem bol bol alır gezeris sürümden kazanırsın valla bu yetkililerin kafa basmıo xddd
Arsiz, yuzsuz, vasifsiz, beceriksiz, wc basina nobetci dikmeyecegin siyasiler yonetici olunca boyle oluyor iste..
yuh ebesinin bilmemnesi
O benzin 10 lira olsun diyen taksici dayıyı getirin koltuğa bağlayın, sırayla tokatlayalım.