Akaryakıt Fiyatları

bir rivayete göre zaten oktan türkiye'de max 92
[emoji23] [emoji23]
1000 rakım üzerinde 89 üzerinde olduktan sonra valf zamanlaması yardımıyla çok sorun yapmayacağını düşünürsek yakıt tüketimine olumlu etki eder. Baya tasarruf yaptırır. Konuyu araştırdım ve anladığım kadarıyla Bpye ayıp etmiş olabilirim. Bi kere denedim yakıt tüketimi gözle görülür fark etti. Bende bi daha almadım. Meğer adamların yakıtı harbici yüksek oktanmış. Neyse bilmemek değil öğrenmemek ayıp demişler.

Domestic. Not domesticated. //
 
Hatırlayan hatırlar, burda da paylaşmıştım birçok kişiyle, totalin kampanyası vardı, 75 lira al 50 öde diye. Ben ordan toplamda bi 225 liralık bedava yakıt almışım, 9 hakkı kullanarak. Nerdeyse bi depo bedavaya gelmiş. Çevremdeki herkese söyledim, biri bile kullanmadı kampanyayı. Burdan 25 kişiye özel mesaj attım kampanyayı anlatan, kaçı kullandı merak ediyorum.

8 kuruş zam gelse bir depoda 5 lira fark yapar. 5 nere 225 nere. Yapılacak iş 2 uygulama indirip, bunların üzerinden normal yakıt almak.

Anlayamıyorum.
Bnde kullandim babamin arabaya bile aldimm
 
V power 95+ diye geçiyor ama normal benzinle baya fark var diğerini alınca arabanın çalışması salaklaşıyo ben hep v power alıyorum. Totale gelicek olursak 90 oktan filan satıyolar herhalde mecbur olmadıkça almanızı önermem
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Sailor
V power 95+ diye geçiyor ama normal benzinle baya fark var diğerini alınca arabanın çalışması salaklaşıyo ben hep v power alıyorum. Totale gelicek olursak 90 oktan filan satıyolar herhalde mecbur olmadıkça almanızı önermem
Bizim arkadaş 100 mü 115'lik mi ne atmosferik motorlu megane aracına po'dan yakıt alıyordu hep. Shell v power denemek istedi, yakıtı aldıktan sonra otomobilin çekişi arttı ama araç sapıtmaya başladı. Teklemeler ile başlayan sıkıntılar, ilk marşı yememeye kadar gitti. Araçları bir yakıt türüne alıştırdıktan sonra diğerine geçince bünyesi belli müddet kabul etmiyor. Belki 3-5 depo buna katlanıp kullanması gerekebilirdi ama araba sapıtmaya başlayınca korktu ve tekrar po'ya döndü. Po'ya dönünce de araba kendine geldi zaten.
 
kendimi tekrar ediyor olacağım ama yinelemek istiyorum. bulgaristan dereköy sınırıda son/ilkbenzinlik var lukoil. oradan 98 oktan aldım. tanrım o nedir öyle araba kendine geldi. panpaların bir muhabbeti vardı ya ankara havası başka orada araba bi değişik yürüyo diye. yani gerçekten 98 oktan avrupa benzinini koyunca araba kendine geldi. ıslak mamayı görmüş köpek gibi zıplamaya başladı:D
 
BAYRAĞINA KURBAN:D
 

Ekli dosyalar

  • 20160911_155817_resized.jpg
    20160911_155817_resized.jpg
    840.5 KB · Görüntüleme: 214
Bizim arkadaş 100 mü 115'lik mi ne atmosferik motorlu megane aracına po'dan yakıt alıyordu hep. Shell v power denemek istedi, yakıtı aldıktan sonra otomobilin çekişi arttı ama araç sapıtmaya başladı. Teklemeler ile başlayan sıkıntılar, ilk marşı yememeye kadar gitti. Araçları bir yakıt türüne alıştırdıktan sonra diğerine geçince bünyesi belli müddet kabul etmiyor. Belki 3-5 depo buna katlanıp kullanması gerekebilirdi ama araba sapıtmaya başlayınca korktu ve tekrar po'ya döndü. Po'ya dönünce de araba kendine geldi zaten.
Tabiki aracın alışması da söz konusu. Ancak oktan konusunu araştırırken ilk söylenen uyumsuz oktan veya yüksek oktan - yüksek rakım durumlarında ateşleme problemleri tekleme ve vuruntular vardı. Bu da Türkiye'deki yakıtların standardının olmadığının kanıtı bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
giderken yanımda olan dönerken ise yanımda olmayan (thanks god çünkü yüreği kaldırmazdı) 80'lik eniştemi gayet amatörce kestim allah affetsin:D
 

Ekli dosyalar

  • 20160911_160102_resized.jpg
    20160911_160102_resized.jpg
    756.6 KB · Görüntüleme: 263
Tabiki aracın alışması da söz konusu. Ancak oktan konusunu araştırırken ilk söylenen uyumsuz oktan veya yüksek oktan - yüksek rakım durumlarında ateşleme problemleri tekleme ve vuruntular vardı. Bu da Türkiye'deki yakıtların standardının olmadığının kanıtı bence.
Bana da oyle geliyor. Normalde bu oktan mevzusuyla ilgili okudugum yazilarda, bizim gunluk hayatta kullandigimiz otomobiller 87 oktan gibi cok dusuk kalitedeki yakitlarda da calisabilecek prensipte uretiliyormus. Ama tabii motorun sagligi ve omru acisindan ne kadar yararli olur o tartisilir. Fakat yakit kalitesinin bizim ulkemizde ne kadar kotu oldugu da cok belli, arkadasin otomobil kaliteli yakiti gorunce kendine gelemedi, bunye kabul etmedi desek yeridir. Ben ortalama kaliteyi hemen hemen her istasyonuna yaymayi basarabilen firmalari tercih ediyorum.
 
Bana da oyle geliyor. Normalde bu oktan mevzusuyla ilgili okudugum yazilarda, bizim gunluk hayatta kullandigimiz otomobiller 87 oktan gibi cok dusuk kalitedeki yakitlarda da calisabilecek prensipte uretiliyormus. Ama tabii motorun sagligi ve omru acisindan ne kadar yararli olur o tartisilir. Fakat yakit kalitesinin bizim ulkemizde ne kadar kotu oldugu da cok belli, arkadasin otomobil kaliteli yakiti gorunce kendine gelemedi, bunye kabul etmedi desek yeridir. Ben ortalama kaliteyi hemen hemen her istasyonuna yaymayi basarabilen firmalari tercih ediyorum.
Aslında genel kalitesi yüksek istasyonlar adı altında bir başlık açılabilir bence hatta marka değil il ilçe bazında bile olabilir.

Domestic. Not domesticated. //
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Aslında genel kalitesi yüksek istasyonlar adı altında bir başlık açılabilir bence hatta marka değil il ilçe bazında bile olabilir.

Domestic. Not domesticated. //
Aslinda buna benzer seyler konusulmustu yakit ile ilgili acilan baska basliklarda. Hatta anket falan da yapilmis olabilir yanlis hatirlamiyorsam. Bir aratmak lazim arama kisminda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: letsbox ve Porsche
Beyler, en çok yakıt raştırmanısı sanırım ben yapıyorum. Bunu sizle paylaşayım.
Bizim arabalar sensor yığını, Bu sensorler arabaya giren havanın çıkan gazın, verdiği gücün hesabını yapıyor. Sensor üstüne senor çalışıyor.
Benim arabam tek beyinli. Lpg bitipde benzine gecince benzine göre kendine yeniden yapılandıması için 35 40 km yol yapmak gerekiyor.

Map denen bişey var. Ecu bunun üzerini dolduruyor. hangi nokta ateşleme yapılıyor, hangi noktada benzin zengin karışım fakir hep takip hep takip. Sürekli veri giriyor bu mape.

Bazı insanlar map sıfırlansın diye akuyu söküyor, resetliyor. Farklı bir benzinde yada farklı bir koşulda zaman kaybetmeden fabrika defaulta dönüp üzerine yeni verileri yazsın araba diye yapıyorlar bunu ..
 
Bizim arkadaş 100 mü 115'lik mi ne atmosferik motorlu megane aracına po'dan yakıt alıyordu hep. Shell v power denemek istedi, yakıtı aldıktan sonra otomobilin çekişi arttı ama araç sapıtmaya başladı. Teklemeler ile başlayan sıkıntılar, ilk marşı yememeye kadar gitti. Araçları bir yakıt türüne alıştırdıktan sonra diğerine geçince bünyesi belli müddet kabul etmiyor. Belki 3-5 depo buna katlanıp kullanması gerekebilirdi ama araba sapıtmaya başlayınca korktu ve tekrar po'ya döndü. Po'ya dönünce de araba kendine geldi zaten.
Abi 1-2kere 98 bulmuştum aldım araba kendine geldi ya ama yok malesef
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk