Çinden oktan testi yapan ölçü aleti alıp depodan çekilcek benzinle oktanı çıkarmak lazım.
[emoji23] [emoji23]bir rivayete göre zaten oktan türkiye'de max 92
Bnde kullandim babamin arabaya bile aldimmHatırlayan hatırlar, burda da paylaşmıştım birçok kişiyle, totalin kampanyası vardı, 75 lira al 50 öde diye. Ben ordan toplamda bi 225 liralık bedava yakıt almışım, 9 hakkı kullanarak. Nerdeyse bi depo bedavaya gelmiş. Çevremdeki herkese söyledim, biri bile kullanmadı kampanyayı. Burdan 25 kişiye özel mesaj attım kampanyayı anlatan, kaçı kullandı merak ediyorum.
8 kuruş zam gelse bir depoda 5 lira fark yapar. 5 nere 225 nere. Yapılacak iş 2 uygulama indirip, bunların üzerinden normal yakıt almak.
Anlayamıyorum.
Nitro+ ı 98 oktan diye hatırlıyorum ben ama yanlış mı hatırlıyorum acaba?
Shell in v-powerı normalde 100 oktan hatta bi ara reklamı falan yapıldı gelecekti ama sonra ne olduysa 95+ adı altında katkılı 95 olarak geldi. Bana kalırsa bilenler bilir steam, aral game muhabbeti oldu herhalde o zamanlar.@pulusoglu 'nun dediği gibi biliyorum bende. Fuelsave istediğimi belirtmeden 95 oktan dediğimde ikiside 95 demişti.
Bizim arkadaş 100 mü 115'lik mi ne atmosferik motorlu megane aracına po'dan yakıt alıyordu hep. Shell v power denemek istedi, yakıtı aldıktan sonra otomobilin çekişi arttı ama araç sapıtmaya başladı. Teklemeler ile başlayan sıkıntılar, ilk marşı yememeye kadar gitti. Araçları bir yakıt türüne alıştırdıktan sonra diğerine geçince bünyesi belli müddet kabul etmiyor. Belki 3-5 depo buna katlanıp kullanması gerekebilirdi ama araba sapıtmaya başlayınca korktu ve tekrar po'ya döndü. Po'ya dönünce de araba kendine geldi zaten.V power 95+ diye geçiyor ama normal benzinle baya fark var diğerini alınca arabanın çalışması salaklaşıyo ben hep v power alıyorum. Totale gelicek olursak 90 oktan filan satıyolar herhalde mecbur olmadıkça almanızı önermem
hep katkılı alırım belki tutarsa..bir umut işte..V power 95+ diye geçiyor ama normal benzinle baya fark var diğerini alınca arabanın çalışması salaklaşıyo ben hep v power alıyorum. Totale gelicek olursak 90 oktan filan satıyolar herhalde mecbur olmadıkça almanızı önermem
Tabiki aracın alışması da söz konusu. Ancak oktan konusunu araştırırken ilk söylenen uyumsuz oktan veya yüksek oktan - yüksek rakım durumlarında ateşleme problemleri tekleme ve vuruntular vardı. Bu da Türkiye'deki yakıtların standardının olmadığının kanıtı bence.Bizim arkadaş 100 mü 115'lik mi ne atmosferik motorlu megane aracına po'dan yakıt alıyordu hep. Shell v power denemek istedi, yakıtı aldıktan sonra otomobilin çekişi arttı ama araç sapıtmaya başladı. Teklemeler ile başlayan sıkıntılar, ilk marşı yememeye kadar gitti. Araçları bir yakıt türüne alıştırdıktan sonra diğerine geçince bünyesi belli müddet kabul etmiyor. Belki 3-5 depo buna katlanıp kullanması gerekebilirdi ama araba sapıtmaya başlayınca korktu ve tekrar po'ya döndü. Po'ya dönünce de araba kendine geldi zaten.
Bana da oyle geliyor. Normalde bu oktan mevzusuyla ilgili okudugum yazilarda, bizim gunluk hayatta kullandigimiz otomobiller 87 oktan gibi cok dusuk kalitedeki yakitlarda da calisabilecek prensipte uretiliyormus. Ama tabii motorun sagligi ve omru acisindan ne kadar yararli olur o tartisilir. Fakat yakit kalitesinin bizim ulkemizde ne kadar kotu oldugu da cok belli, arkadasin otomobil kaliteli yakiti gorunce kendine gelemedi, bunye kabul etmedi desek yeridir. Ben ortalama kaliteyi hemen hemen her istasyonuna yaymayi basarabilen firmalari tercih ediyorum.Tabiki aracın alışması da söz konusu. Ancak oktan konusunu araştırırken ilk söylenen uyumsuz oktan veya yüksek oktan - yüksek rakım durumlarında ateşleme problemleri tekleme ve vuruntular vardı. Bu da Türkiye'deki yakıtların standardının olmadığının kanıtı bence.
Aslında genel kalitesi yüksek istasyonlar adı altında bir başlık açılabilir bence hatta marka değil il ilçe bazında bile olabilir.Bana da oyle geliyor. Normalde bu oktan mevzusuyla ilgili okudugum yazilarda, bizim gunluk hayatta kullandigimiz otomobiller 87 oktan gibi cok dusuk kalitedeki yakitlarda da calisabilecek prensipte uretiliyormus. Ama tabii motorun sagligi ve omru acisindan ne kadar yararli olur o tartisilir. Fakat yakit kalitesinin bizim ulkemizde ne kadar kotu oldugu da cok belli, arkadasin otomobil kaliteli yakiti gorunce kendine gelemedi, bunye kabul etmedi desek yeridir. Ben ortalama kaliteyi hemen hemen her istasyonuna yaymayi basarabilen firmalari tercih ediyorum.
Aslinda buna benzer seyler konusulmustu yakit ile ilgili acilan baska basliklarda. Hatta anket falan da yapilmis olabilir yanlis hatirlamiyorsam. Bir aratmak lazim arama kisminda.Aslında genel kalitesi yüksek istasyonlar adı altında bir başlık açılabilir bence hatta marka değil il ilçe bazında bile olabilir.
Domestic. Not domesticated. //
Abi 1-2kere 98 bulmuştum aldım araba kendine geldi ya ama yok malesefBizim arkadaş 100 mü 115'lik mi ne atmosferik motorlu megane aracına po'dan yakıt alıyordu hep. Shell v power denemek istedi, yakıtı aldıktan sonra otomobilin çekişi arttı ama araç sapıtmaya başladı. Teklemeler ile başlayan sıkıntılar, ilk marşı yememeye kadar gitti. Araçları bir yakıt türüne alıştırdıktan sonra diğerine geçince bünyesi belli müddet kabul etmiyor. Belki 3-5 depo buna katlanıp kullanması gerekebilirdi ama araba sapıtmaya başlayınca korktu ve tekrar po'ya döndü. Po'ya dönünce de araba kendine geldi zaten.
Aynen, benim bildiğim shell'in her istasyonunda satılmıyor bu yüksek performanslı yakıtı. İlla arayıp bulmak gerekiyor, bazı pompacılar da kandırıyor.Abi 1-2kere 98 bulmuştum aldım araba kendine geldi ya ama yok malesef
Şuan yasak mı ne anlamadım yok hiç bi yerdeAynen, benim bildiğim shell'in her istasyonunda satılmıyor bu yüksek performanslı yakıtı. İlla arayıp bulmak gerekiyor, bazı pompacılar da kandırıyor.
Bizim zonguldak çıkışındaki shell'de satılıyordu ama oradan da kaldırmışlar. Bilemiyorum vallahi.Şuan yasak mı ne anlamadım yok hiç bi yerde