Eleştirmek mi? Anasını ağlatırım.
- Direksiyon kutusu çok dayanıksız. Standart İstanbul yaşantısında 1 yıl ömrü var. Onarım (veya değişim) maliyeti en az 500TL
- Koltukları çok rahatsız. B sınıfı bir araba olduğu için hacimden kazanma amacıyla sırtlıklarının ince tutulmasını doğru buluyorum. Ama oturulan minder de çok sert. Bir de özellikle sırt bölümünde yan destek yok gibi birşey. Bu söylediklerim ön koltuklar için geçerli.
- Elektronik sensörü çok fazla. Ben yaşamadım ama sensör arızaları çok fazla yaşanıyor.
- Ses sistemi çok dandik. Önler bass açmazsak idare eder ama özellikle arka hoparlörler Çokoprens kadar. Arkalardan biri arabayı aldığımdan beri çalışmıyor. Muhtemelen bir lehimlik işi var. O kadar dandik ki, nasılsa önden hiç duymuyorum diye uğraşmadım.
- Araba çok sert. Genel olarak Corsa sahipleri arabalarını sınıfına göre konforlu buluyor ama ben katılmıyorum. Yol tutuşa artı etkisi var ama çok ciddi konforsuz. Arka süspansiyon zaten torsiyon. Bazıları da tam tersi araba çok yumuşak, yol tutuşu olumsuz etkileniyor diyor. İkisinden biri olumsuz özelliği ama bilemiyorum =)
- İç mekanda havalandırma ızgaraları çok dandik tasarlanmış. Kolayca kırılabiliyor. Kırmak isteyen için 10sn.lik ömrü var.
- Kışın soğuk havalarda süspansiyonlar gacır gacır ses yapıyor. Geçici olarak yağlıyorlar ediyorlar ama kalıcı çözümü yok. Kronik. Arıza da değil. Amortisörleri, yayları sıcak havada tasarlamışlar herhalde. Başka izahı yok bunun.
- Bagaj kapağı kapatılırken biraz yukarıdan bırakılırsa çok pis vuruyor. Hele o bagaj kapağını bırakmayıp kapı gibi hafif ittirerek çarpmaya kalkışan olursa cam bile patlayabilir.
- Boyası biraz ince.
- İç dikiz aynası sık sık ayarlanırsa yalama olabiliyor. Dokunulduğu anda ayarı değişecek kadar gevşek bir hale geliyor.
- Yeni nesil uçları kalın silecek takılırsa 130 km/h hızdan sonra silecek hızlı modda çalışırken ucu, sürücü tarafındaki fitil gibi lastiğe vuruyor.
- El freni çok çabuk gevşiyor. Zaten yapısal olarak çok güç uygulayarak çekiliyor ama ele hissettirdiği kadar sağlam tutmuyor. Her bakımda elden geçmesi gerekiyor. Bazen iki bakım arasında bile sıktırmak gerekebiliyor.
- Ön taraf gereğinden fazla yere yakın. Muhtemelen 10 cm'den daha azdır. AVM otoparklarında park ederken burun kazayla tekerleklerin yaslanması için konmuş olan yerdeki bariyerlere değerse, çıkarken karlığı bırakırım. Bahçedeki otlar bile bazen zedeleyebiliyor.
- İç aydınlatma düğmesini far kumandasına koymak hangi tasarımcının aklına geldiyse tüm eski Opel Corsa ve Astra sahipleri adına selamlarımı yolluyorum.
Bu kadarı yeterli mi?
Artık ne kadar artısı varsa, bu kadar eksiye rağmen yıllardır bayılarak kullanıyorum.