Arkadaşlar aracım 120.000 km de 2012 şanzuman 1.200 ila 2.000 devir arası vuruntu yapıyor ama başka hiçbir devirde yapmıyo acaba sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
Yani teknoloji demek vites sayisinin artmasi mi yoksa var olan teknolojiyi minimum ariza cikartacak sekilde ayarlamak mi
Mesela örnek alabilir miyim ? Hangi 1.6 atmosferik 4 ileri kombinasyonu arıza yapıyor veya şöyle de sorayım, kaç tane araç satılıyor ve bunun kaçında görülebiliyor ?Sorun yaşayan herkese geçmiş olsun. Bir ürünün ne kadar sağlam,sorunsuz,dayanıklı olduğu iddaa edilse de bunların kul yapımı olduğunu unutmamak lazım. Teknoloji arttıkça potansiyel sorun sayısı da doğal olarak artıyor ama şunu unutmamak lazım 1.6 atmosferik 4 ileri arabalar bile 100000 km görmeden sorun çıkarabiliyor. Tabii bide işin içini Premium marka girince sorunların ücreti ekstra maliyetli oluyor.
Mesela örnek alabilir miyim ? Hangi 1.6 atmosferik 4 ileri kombinasyonu arıza yapıyor veya şöyle de sorayım, kaç tane araç satılıyor ve bunun kaçında görülebiliyor ?
Şanzıman yağ soğutucusu tasarlıyorsun, senelerdir hiçbir problem görülmüyor. Bu şanzımanda milletin yağı pekmez gibi oluyor. Buna kul yapısı denmez, bir yandan maliyet azaltmanın suyunu çıkarmaya çalışıp bir yandan "premium markayım" diye reklam yapmak denir.
Konuyu baştan itibaren okursanız tek olmadığını görürsünüz yada forumu karıstirirsanizSpesifik olarak şu motor arıza çıkarıyor diyemem ama emin olum bu forum da bile 1.6 atmosferik motorlu arabaya sorun yaşayan olmuştur. Hatta bu forum da bile yaşayan vardır. Kul yapımı sonuçta olabilir.
Zf konusunda eğer kronikleşmiş bir şey varsa ya da dediğiniz gibi mühendislik hatası! varsa o konuda haklısınız ama ilk kez burada Zf ile ilgili şikayet gördüm.
Konuyu baştan itibaren okursanız tek olmadığını görürsünüz yada forumu karıstirirsaniz
Bizde ilk böyle tepki verdik son zamanlarda alıştık. 1-2 değil yaniKonuyu baştan sona okudum. 3-4 kişi yazmış ilk kez burada böyle bir şey gördüğümü belirttim. Hatta benim gibi tepki verenlerde olmuş.
Bu hem tek konu değil hem de çoğu konuda birden fazla kişi var sorun yaşayan. Öyle çok kalabalık bir forum olmamamıza rağmen az bmw sayısı olduğu halde baya çıktı bu sorunu yaşayan.Konuyu baştan sona okudum. 3-4 kişi yazmış ilk kez burada böyle bir şey gördüğümü belirttim. Hatta benim gibi tepki verenlerde olmuş.
BMW firması ile zf firmasını karıştırıyor olabilir misiniz? Çünkü arıza yapan şey BMW mühendisliğinden ziyade zf firmasının tedarikçi olarak sağladığı şanzımanın sorunu.Mesela örnek alabilir miyim ? Hangi 1.6 atmosferik 4 ileri kombinasyonu arıza yapıyor veya şöyle de sorayım, kaç tane araç satılıyor ve bunun kaçında görülebiliyor ?
Şanzıman yağ soğutucusu tasarlıyorsun, senelerdir hiçbir problem görülmüyor. Bu şanzımanda milletin yağı pekmez gibi oluyor. Buna kul yapısı denmez, bir yandan maliyet azaltmanın suyunu çıkarmaya çalışıp bir yandan "premium markayım" diye reklam yapmak denir.
Simdi soyle bir olay var. Araba komple bir bilesen. Herseyi ana firmanin uretmesine imkan yok. Arabanin bir tarafi ariza yapinca o parcayi uretene degil kaputtaki amblemde var olan firmaya goturuyoruz. Kim uretirse uretsin kullanicinin muhattabi firmadir. Bmw alirken kendi testlerine sokabilirdi ornegin bu ustunkoru bir ornek ama firma kendi aracina disardan her koydugu seyi olcup bicmeli. Ertesi sorun ciktiginda ya bunu ben uretmemistim diyemez dememeli.BMW firması ile zf firmasını karıştırıyor olabilir misiniz? Çünkü arıza yapan şey BMW mühendisliğinden ziyade zf firmasının tedarikçi olarak sağladığı şanzımanın sorunu.
Bu maliyeti kısma olayına da katılmıyorum. Alt yapıdaki kaliteyi yükseltince, sürüş asistanlarını geliştirince maliyet tam tersine yükseliyor. Eskiden çıkan 4 ileri 5 ileri şanzımanda sanki hiç sorun çıkmıyormuş gibi konuşmuşsunuz. Her arabada, her şartlarda sorun çıkartabilir, potansiyel her zaman vardır.
Diğer taraftan, BMW’ler genelde çok hor kullanılır, yani arıza çıkarması da normaldir aslında. Başlığı açan arkadaşımızın arabasının durumunu bilmiyorum ama diyelim ki çok düzgün kullanıldı ama arıza çıkardı, bu da normal bir durum. Toyota gibi sorumsuzluk ile kendini kanıtlamış ve çabalayan bir markada bile sorunlar çıkıyor. Normal yani, yukarıda da denildiği gibi kul yapımı ürünler bunlar, sıfır sıkıntılı hiçbir ürün göremezsiniz zaten.
Ford ve Mazda mı premiumlardan daha iyi yol tutuyor Yapma abi Allah aşkına Hangi modelleri mesela premiumlardan daha iyi yol tutuyormuş mesela?Simdi soyle bir olay var. Araba komple bir bilesen. Herseyi ana firmanin uretmesine imkan yok. Arabanin bir tarafi ariza yapinca o parcayi uretene degil kaputtaki amblemde var olan firmaya goturuyoruz. Kim uretirse uretsin kullanicinin muhattabi firmadir. Bmw alirken kendi testlerine sokabilirdi ornegin bu ustunkoru bir ornek ama firma kendi aracina disardan her koydugu seyi olcup bicmeli. Ertesi sorun ciktiginda ya bunu ben uretmemistim diyemez dememeli.
Alt yapisindaki kaliteler demissiniz. Mazda ve ford gibi premium markalardan daha iyi yol tutusa sahip araclar arkada bagimsiz suspansiyondan torsiyona gectiler. Keza bmw de arkadas itisi birakip onden cekise gecis yapti.
Surus asistanlari dediginiz kendi aracimda da var olan iste uzun far asistani serit takip on arac takip vb vb oyuncaklar ise tek bir tampona monte edilen radara bakar. Birde arac cevresindeki irili ufakli kameralara.
Ben sahsi olarak gene su an gidip 4 ileri sanziman alirim. Fazla yakit tuketimi haric en ufak kusurlari yok cunku. Ha banada denirse kardesim yokus cikarken bir onceki vitese gecemez guc kaybi yasanir bende derim ki 1.0 1.2 1.4 gibi miniminnacik motorlarda ne gucu ?
(Bende 1.2 kullaniyorum)
Ben bu forumda 1.6 atmosferik 4 ileri tk cop gitmez diyenleri cok gordum okudum 100 bin km kullandim iyi ellerde hala cok iyi is yapar yapacaktirda.
Toyota ornegi vermissiniz ama sorunsuzlugu ile ovunmelerine ragmen ariza verebilir dogrudur. Ama bmw ile ayni seviyede tutulmasi adeletsizlik olur. Adamlarin c segment arabasi 150 milyar iken bmw de 300 milyar. Yani premium araba alinirken bozulabilecekse yada surus keyfi olarak 2 kati zevk vermeyecekse neden ben 2 kati para vereyim amblem icin mi ? Ustelik giris seviye bir bmw icin.
Valla sole diyeyim premium dedigim araclar giris segment olanlar. Ben gidipte 3 serisi ile focus karsilastirmiyorum tabiki. Buralarda cok yazilip cizildi suspansiyon geometrileri. Acikcasi ben devamli esp nin devreye girdigi premiumlar yerine focus tercih ederdim yol tutus icin. Kaldiki otoparkin her testinde sinan bas bas bagiriyor c segmentte yola yapisan ve sase dengesi en iyi arac mazda 3 diye. Bence focus bir tik daha iyi gerci ama o baska mesele.Ford ve Mazda mı premiumlardan daha iyi yol tutuyor Yapma abi Allah aşkına Hangi modelleri mesela premiumlardan daha iyi yol tutuyormuş mesela?
Adamlar bir tane modelde önden çekere geçti millet artık iyice gömmeye başladı. Adamlar c segmentinde hb olarak arkadan itiş yapan tek markalardı ve arkadan itiştin ciddi iç hacimde dezavantajı vardı. Adamlar artık gerek olmadığını da tüketici anketi ile sabitledi, daha çok maliyete gerek kalmadan yaptı.
Asıl dediğinizi ford yaptı, vw yaptı gibi gibi gider bu.
Şerit asistanları da hem daha efektif ve başarılı çalışıyor hem de çok işlevli. Ayrıca herkesin bildiği gibi bu özelliklerin tümünü öncelikle premiumlar ciddi ar-ge harcayarak yapar, sonrasında diğer markalar yaparlar. Yani kalite farkı da var işin açıkçası.
Abi sen 4 ileri şanzıman demişsin de, yakıt sorunu var, geçiş hızı sorunu var, son viteste çok bağırdığı için de yalıtım sorunu da var.
Premium marka alırken sadece logosuna para vermezsin abi, sürüş keyfi, gidişi, tutuşu, teknolojisi, güvenilirliğine de para verirsin. Yani dünya çapında insanlar premium markaya bundan dolayı para verirler, çok yönlülüğe yani. Hiçbir standart segment araba da bunu kolay kolay yakalayamıyor.
Abi bu esp ışığı yanıp duran araba ne? çok merak ediyorum da. Bak kendin diyorsun c segmenti en iyi tutan Mazda 3 focus diye demişsin, bak yine tekrarlayayım, c segmentinde. Sanmıyorum premiumların dahil edildiğini. Ayrıca o zaman yol tutuştan bahsetmişken BMW mühendisliğinden geçmiş mini cooper s’in kaydırılmasının dahi ne kadar zor olduğunu duymuşsundur. M135i mesela yine çok iyidir, bunu da duymuşsundur.Valla sole diyeyim premium dedigim araclar giris segment olanlar. Ben gidipte 3 serisi ile focus karsilastirmiyorum tabiki. Buralarda cok yazilip cizildi suspansiyon geometrileri. Acikcasi ben devamli esp nin devreye girdigi premiumlar yerine focus tercih ederdim yol tutus icin. Kaldiki otoparkin her testinde sinan bas bas bagiriyor c segmentte yola yapisan ve sase dengesi en iyi arac mazda 3 diye. Bence focus bir tik daha iyi gerci ama o baska mesele.
Bu surus asistanlari benim arabada da var . Evet suslu guzel donanimlar ama tesla bu otonom sistemini cikarmadan once hicbir marka bunlari koymuyordu. Her markanin premium veya degil ellerinde yeterli teknoloji oldugunu dusunuyorum. Sadece biri daha erken biri daha gec koyabiliyor. C segment ozellikle bizim ulkemizde son zamanlarda suv meraki baslasada cok canli bir segment. Kimisi ornegin direksiyon isitmayi koyuyor kimisi otomatik parki. Genelde her markada ust segment aracindan alt segmentlere indirgemeye basladi.
Ha kalite olayina gelirsek ben bu otonom yari otonom sistemlerin kalitesi icin birsey diyemem. Uzun omurluluk icin hepsi daha cok yeni.
Ben kendi adima 4 ileride yakit haric sorun yasamamistim. Yinede bugun otomatiklestirilmis kemikli manuel sanzimanlar yerine tercih ederim. Aisin 8 ileri gelirse tercih etmem o baska.
Premiumlar icin dediklerinde hem fikirim ama c segmentte premium aramam. Premium bana gore d segmentte baslar. Su an c segmentte en begendigim ic mekan a serisinde var. Ama geri kalan teknolojilerin neredeyse cogu premium olmayanlarda var. Sahsim adina reno motorlu dizel a yerine baska markanin daha dolu donanimli arabasini alabilirim ornegin.
Mazda ile alıp veremediğin ne yahu Dün sohbette yazdım burda da yazayım. Bu tip sorunlar EDC, DSG vs çift kavramalarda olsaydı burası yıkılırdı.Forumda hep Mazda’nın adı geçiyor dediğimde öyle bir şey yok tarzı diyordunuz. Evet konu başlığı bir BMW şanzıman sorunu ve yine her zaman olduğu gibi bir Mazda ile kıyaslandı
Mini cooper s veya m135 zaten cok iyi olmali. Cunku onlar ust seviye hot hatch kivaminda araclar.Abi bu esp ışığı yanıp duran araba ne? çok merak ediyorum da. Bak kendin diyorsun c segmenti en iyi tutan Mazda 3 focus diye demişsin, bak yine tekrarlayayım, c segmentinde. Sanmıyorum premiumların dahil edildiğini. Ayrıca o zaman yol tutuştan bahsetmişken BMW mühendisliğinden geçmiş mini cooper s’in kaydırılmasının dahi ne kadar zor olduğunu duymuşsundur. M135i mesela yine çok iyidir, bunu da duymuşsundur.
Şu reno motorlu Mercedes muhabbeti aşırı eskimedi mi? Savunduğun markalar da birbirilerinin motorlarını hatta biraz daha açıp şöyle diyeyim, Mazda ve ford da hatta Volvo da Peugeot motoru kullanmadı mı? Yine devam edeyim, Renault mühendisliklerinin nasıl kafası kırık olduğunu, motorda ne işler çıkarabildiğini f1 izleyerek görebilirsin. Yani motor teknolojisinde halihazırda az yakan, emisyonu düşük motorlar varken neden ar-ge yapılsın ki? Giriş seviyesi zaten.
Abi uzun ömürlülük diye tutturmuşsun ve bunu da atmosferik 4 ileri ile bağdaştırdın ama en son arabayı satma nedenini hatırla istersen. Yani illa böyle olduğunda sorunsuz olacak diye bir şey yok. (1.6 atmosferik hitler motor sahibiyim)
Mazda biraz bonus. Kimsede yok forumda neredeyse. O yuzden ben mazda da direksiyon donunce arka lastiklerde donuyor desem okeylenir ki asla yok o baskaForumda hep Mazda’nın adı geçiyor dediğimde öyle bir şey yok tarzı diyordunuz. Evet konu başlığı bir BMW şanzıman sorunu ve yine her zaman olduğu gibi bir Mazda ile kıyaslandı
Abi benim alıp veremediğim bir şey yok, kendisi bu forumda hep öneriliyor, gereksiz ve yersiz hem deMazda ile alıp veremediğin ne yahu Dün sohbette yazdım burda da yazayım. Bu tip sorunlar EDC, DSG vs çift kavramalarda olsaydı burası yıkılırdı.
Abi tamam işte, dediğim arabaların tutuşu ile Mazda 3 focus kıyaslanamaz bile yani.Mini cooper s veya m135 zaten cok iyi olmali. Cunku onlar ust seviye hot hatch kivaminda araclar.
Dediklerimiz benzer zaten. Her marka digerinden birsey caliyor. O yuzden c segmentinde premium aramam ben. Mercedes c den bmw 3 ten baslar diye bosuna demiyorlar.
Benim kendi arabayi satma nedenim tamamen benzindi. Birde km artik cok olmustu.
Su esp konusunu sole diyeyim. Kendi tecrube ettiklerim haric otopark testlerinde c segment araclara bakmak yeterli. Eskiden and varken felaket zorluyorlardi.
Herkes öneriyor, herkes dehşet dehşet diyor ama kimse almıyorMazda biraz bonus. Kimsede yok forumda neredeyse. O yuzden ben mazda da direksiyon donunce arka lastiklerde donuyor desem okeylenir ki asla yok o baska
Bi ara dsg bi ara ford simdi mazda yakinda gene buluuruz bisi