Dizel Motorlu Araçlar

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,195
45,773
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ya böyle hissettiğin ama duymak veya görmek istemediğin gerçekler vardır ya .. şimdi aynısını yaptın bana ... 2000 devirde 160-170 nedir yaaaaa offf canım sıkıldı şimdi...

Zaten çalıştığım yerde ki bir abimize F10 520i baktık bir kaç gün ... 180bin e alıyor bir tane yarın ... içim gidiyor ve “şeytan da diyor” ..... ama off ya ...
Bu da benim için hep bir hayaldir sahip olduğum otomobilde. Benzinli olsun dizel olsun son viteste mümkün olduğunca düşük devirde, en az yakıt sarfiyatıyla sabit yüksek hızları zorlanmadan, konforlu ve yüksek devir çevirme zorunluluğu olmadan gidebilmek. Bu mükemmel bir şey yani.

5.20i'nin motoru çok güzel. Daha yüksek hacim gibi hissettiriyor 1.6 olmasına rağmen. Çok iyi fiyatı da var. Allah hayırlısını nasip etsin. O parayı fazla borca girmeden ve sıkışmadan verebilecek herkes için güzel seçenek 5.20i. Özellikle makyajdan sonra bayağı toparladılar. Makyajsızının kusurları vardı.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
@Cenk Gerçekten 180bin e alınabilecek en iyi seçeneklerden biri 520i ... hani 0km Passat vermiyorlar bu paralara.. 3-4 yaşında ama dip diri 5 serisi her türlü güzel seçim...

Paranın değeri kalmamış o ayrı ...
ama şu 2k rpm de rahat rahat gitme meselesi hakkaten kıymetli.. ben USA da kiraladığım Suburban da benzer durum vardı.. o tabi 5lt di motor olarak ama benzinli normal şartlarda 1.5-2k rpm in üzerine çıkmıyordu (hız limitleri dahilinde)... işin içine biraz yüksek hacim girince hakkaten olaylar değişiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,195
45,773
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Cenk Gerçekten 180bin e alınabilecek en iyi seçeneklerden biri 520i ... hani 0km Passat vermiyorlar bu paralara.. 3-4 yaşında ama dip diri 5 serisi her türlü güzel seçim...

Paranın değeri kalmamış o ayrı ...
ama şu 2k rpm de rahat rahat gitme meselesi hakkaten kıymetli.. ben USA da kiraladığım Suburban da benzer durum vardı.. o tabi 5lt di motor olarak ama benzinli normal şartlarda 1.5-2k rpm in üzerine çıkmıyordu (hız limitleri dahilinde)... işin içine biraz yüksek hacim girince hakkaten olaylar değişiyor
5.20i benim hep radarimda makyajli kasa olarak. Surekli sehir ici trafikli kullanimda 11 litre civari yakiyor ama o kasaya turbo motora normal. Zaten yaksa bile 180'e 5 serisi resmen kelepir bu piyasada. Her turlu mantikli secenek.

Yeni nesil yuksek hacim motorlarin yaninda artik sanziman sistemleri de cok gelisti. Eskiden de yuksek hacim motorlar vardi ama sanzimanlar verimlilige ve surus konforuna bu derece yardimci olmuyordu. Simdi bu 8-9 ileriler, yeni yuksek hacimlerle de birlesince ortaya mukemmel surus konforu cikiyor. O sebeple zaten dizel alirsam da artik 2 litre olani alirim dedim. Gonul ister ki 2.0 turbo benzin alayim ama gunluk kullanacagim aracta onun yakitinin altindan kalkmam zor. Ancak cok az km yapip nadir kullanacagim ki beni yormasin. 190'lik bir 3.20d hep hedefimde olacak. Bizim sartlar suan zorlandiginda ancak bu kadarini hayal etmeye izin veriyor simdilik.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,279
16,180
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Bu arada megane hb artık sadece benzinli satılıcakmış parça parça renaultta belli modeller dışında dizeli çıkarıyor envanterinden.

3C033A55-9EF7-4712-9F6B-DC2EC36A5E95.jpeg

Bazen insanları ikna edemiyorsunuz.temsil olarak kendi babamı örneklendiricem.yılda 3 bin km yapmasına rağmen geçen hafta dizel kadjar aldı.ne alırsanız alın kazasız belasız sürün makas atmayın emniyet kemerinizi bağlayın.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,279
16,180
5,720
çanakkale
Marka
Renault
ciddi indirim farkı varmış yakıt kalitesi nasıl
Parafly her hafta değiştiriyor.geçen ay totalde yüzde 8 indirim vardı.ondan önce petrol ofisi.ben tp yi çok beğendim.ama total konusunda aynısını söyliyemicem.total kullanınca arabam hırlamaya başladı(1.2 micra 0.9 clio 1.6 pejo)3 farklı araba (dizel turbo benzin atmbenzin).3 üde total de kötü tepkiler verdi.
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Konu tamamen ihtiyaçlarla alakalı bence, durumuna, ihtiyacına göre her tip araç kullanılabilir.
Örneğin ben Ankara'da yaşarken atmosferik araç kullandım, senede 2-3 şehirlerarası seyahat yakıt açısından koymuyordu, performans da bir şekilde idare ediyorduk.
İstanbul'a taşınınca ve yapılan kilometreler artınca yakıt masrafları da arttı ve bu yüzden Mazda 3 aracıma LPG taktırmak durumunda kaldım. Ciddi anlamda tasarruf ettim.
Ama hem LPG'li hem atmosferik Mazda pek gitmiyordu haliyle, az daha performans olsun deyip f30 316 satın aldım.
Sonra işyerimiz taşındı, ev-iş mesafesi daha da arttı, üstüne üstlük performanslı kullanımda 316 10-11 litre gibi bir yakıt yakıyordu.
Bu sebeplerden dizel bir araç benim görüşüme göre kaçınılmaz oldu ve mevcut aracımı aldım.
Bir sonraki aracımda da hybrid alırsam her tipten araç kullanmış olurum artık :)
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,914
2
24,208
5,320
İzmir
Marka
Toyota
İki marka vermeden örnek vereyim
Yaklaşık 462 km menzil iki arabayida kullandık
—1.4 tsi 125 beygir 200. Tork benzinli 265 tl yaktı ortalama hız 120 civarı

—1.5 120 beygir 300 tork dizel 130 tl yaktı ortalama hız 120,130,140
Dizel olan ile istediğin gibi gidiyorsun yol sıkmıyor kendini kamyoncu gibi hissetmiyorsun
Yokuş olduğu zaman 150,160,170 banamisin demiyor
Benzinliyle çıkarken bayılıyor yavaşlıyor
Motor dizel ama benzinli araba kamyoncu oluyor peki:D
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,636
1
64,454
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Değerli yorumlarınız icin teşekkür ediyorum bende şuan 2019 da tekrar araba alacak olsan GENE DİZEL ALIRIM çünkü benzinli araba kullanipta şuan bile satmak isteyip satamayan elinde kalan çok arkadasım var fiyat düşürmediği sürecede satamayacaklar dizeli bugün al yarin satarsın ama benzinli öyle değil ilerleyen teknolojide full elektrikli sistem çıkarsa tabiki en mantıklısı Elektirikli sistem olacak benzin değil benzin her zaman benim gözümde zarar benzin 7 mazot 7 tl olsun gene dizel her turlu kullanımda şehir ici dışı avantajlıdır tabiki Buda benim görüşüm
Hangi ülkede yaşıyorsunuz? Dizelin bugün alıp yarın satıldığı benzinli nin elde kaldığını ilk kez duyuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve bt

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
2.0 ve üstü hacimdeki dizeller dışında benzinli alınması taraftarıyım. Emisyon olayı yazılmış zaten.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,195
45,773
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
BMW Grubu teknik patronu, benzinli motorların da 2050’ye kadar var olacağını belirtti.
BMW, bu hafta Almanya’daki genel merkezinde düzenlediği etkinlikte, bir üretim modeline dönüşebilecek çarpıcı hibrit konsepti Vision M Next’i tanıttı. Eğer konseptin bir üretim versiyonu sunulursa, firmanın 2023 yılına kadar piyasaya sürmeyi planladığı 25 elektrikli modelden biri olacak. Bavyeralı üretici elektriklenmeyi önemsiyor; peki bu içten yanmalı motorlu BMW modellerinin sonu anlamına mı geliyor?

BMW yetkilileri tarafından yapılan açıklamalara bakılırsa, pek değil. Automotive News’e konuşan BMW teknik şefi Klaus Fröhlich, benzinli ve dizel motorların en az 20-30 yıl daha piyasada olacağını ifade etti. Dizellerin yaklaşık 20 yıl daha var olacağını düşündüğünü söyleyen yönetici, isminin sonu “d” ile biten BMW modellerini en azından 2040’a kadar göreceğimizi açıkladı. Fröhlich, benzinli BMW’lerin de 2050 yılına kadar yollarda olacağını belirtti.

BMW’nin önündeki yoğun elektrikli araç takvimine rağmen Fröhlich, “elektrifikasyona geçiş fazla abartılıyor” ifadesini kullandı. Elektrikli araçların bataryalarında kullanılan ham maddelerin çok pahalı olduğunu kaydeden yönetici, önümüzdeki yıllarda elektrikli modellerini artırmak isteyen üreticilerin talebinin artmasıyla durumun daha da kötüleşeceğini söyledi.

İçten yanmalı motorların yakın zamanda kaybolmayacağını savunan Fröhlich, bazı motor tiplerinin fişinin çekilmesinin kaçınılmaz olduğunu belirtti. BMW’nin, kompakt modellerinde yer alan üç silindirli 1.5 litrelik turbodizel motordan maliyet ve sıkı emisyon düzenlemeleri nedeniyle vazgeçeceği biliniyor. Ayrıca M550d, X5 M50d, 750d ve X7 M50d’ye güç veren dört turbolu 3.0 litrelik altı silindirli ünite de kaldırılacak. Bunun dışında V12 ve V8 motorun akıbeti de belirsizliğini koruyor.

 

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
Yılın nereden baksanız tamamını şehir içinde geçiriyorum, şehir dışı çıktığım max uzaklık 150-200kmdir. Yılda 8bin civarı km yapıyorum. Şehiriçi benzin ile mazotun farkı cidden yok. 150 tlye 350km gidiyorum full şehiriçi 6.3 yakıyor aracım. Varsayalım 140 HP 1.4 TSI Leon FR aldım, bu 150tllik benzin ile gidebilceğim km maximum 300 km olur. Afedersiniz ama 50 km için dizel sesi çekilmez ve kışın bu araba benzinden fazla yakıyor şehiriçinde. Uzun yola gelicek olursak benzinli arkadaşlarım 100 110 giderken ben 140 sabitleyip 4.5 5.0 litrelerde geziyorum o yönden çok iyi. Ama benim gibi şehiriçi olan ve küçük şehirde yaşayan biri için benzinli gayet mantıklı. Babamı ikna edemiyorum benzinli konusuna yoksa çoktan turbo benzine geçmiştim. 4 yıl oldu arabayı alalı yaptığım km 31k km olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
BMW Grubu teknik patronu, benzinli motorların da 2050’ye kadar var olacağını belirtti.
BMW, bu hafta Almanya’daki genel merkezinde düzenlediği etkinlikte, bir üretim modeline dönüşebilecek çarpıcı hibrit konsepti Vision M Next’i tanıttı. Eğer konseptin bir üretim versiyonu sunulursa, firmanın 2023 yılına kadar piyasaya sürmeyi planladığı 25 elektrikli modelden biri olacak. Bavyeralı üretici elektriklenmeyi önemsiyor; peki bu içten yanmalı motorlu BMW modellerinin sonu anlamına mı geliyor?

BMW yetkilileri tarafından yapılan açıklamalara bakılırsa, pek değil. Automotive News’e konuşan BMW teknik şefi Klaus Fröhlich, benzinli ve dizel motorların en az 20-30 yıl daha piyasada olacağını ifade etti. Dizellerin yaklaşık 20 yıl daha var olacağını düşündüğünü söyleyen yönetici, isminin sonu “d” ile biten BMW modellerini en azından 2040’a kadar göreceğimizi açıkladı. Fröhlich, benzinli BMW’lerin de 2050 yılına kadar yollarda olacağını belirtti.

BMW’nin önündeki yoğun elektrikli araç takvimine rağmen Fröhlich, “elektrifikasyona geçiş fazla abartılıyor” ifadesini kullandı. Elektrikli araçların bataryalarında kullanılan ham maddelerin çok pahalı olduğunu kaydeden yönetici, önümüzdeki yıllarda elektrikli modellerini artırmak isteyen üreticilerin talebinin artmasıyla durumun daha da kötüleşeceğini söyledi.

İçten yanmalı motorların yakın zamanda kaybolmayacağını savunan Fröhlich, bazı motor tiplerinin fişinin çekilmesinin kaçınılmaz olduğunu belirtti. BMW’nin, kompakt modellerinde yer alan üç silindirli 1.5 litrelik turbodizel motordan maliyet ve sıkı emisyon düzenlemeleri nedeniyle vazgeçeceği biliniyor. Ayrıca M550d, X5 M50d, 750d ve X7 M50d’ye güç veren dört turbolu 3.0 litrelik altı silindirli ünite de kaldırılacak. Bunun dışında V12 ve V8 motorun akıbeti de belirsizliğini koruyor.

Ben bunu görmemiştim, dizelin son zamanlarıdır diye düşünenler için ders gibi açıklamalar olmuş bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,195
45,773
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben bunu görmemiştim, dizelin son zamanlarıdır diye düşünenler için ders gibi açıklamalar olmuş bence
Zaten bu surecin onunde daha cok yol oldugunu cogumuz soylemistik. Elektrikli araclar henuz benzinli ve dizel motorlari bitirebilecek duzeye erismedi. Premium markalar belki dusuk hacim dizelden daha kisa surede vazgecer tamamen ama normal markalar icin bu hemen olacak bir sey degil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım