Fake Taxi: Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG

Toplanın bakem, dünkü Şaşmaz günümüzü anlatıyorum :)

Dün sabah 9.30 da başlayan bakım maratonu akşam 7’ye doğru tamamlanamadan sona erdi.

Öncelikle parçacıdan orijinal hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi ve şanzıman yağı filtresi temin edildi. Daha sonra İvedik Tuğsan’dan tüm sıvılar motul olarak alındı, oradakiler motor yağının ücretini almayı unutmuşlar, telefonla aramasam fark etmemişler bile



Bujileri bulmak çok zor oldu, tam yetkili servise yönelmişken bujileri İskitler’de Ümit Özkan Oto’da bulduk:



Daha sonra(az daha unuttuğumuz kısım) Şaşmaz İmece Lastik’ten 2 hafta önce alıp sonunda kavuşabildiğimiz itemlerimize yol aldık, jant seçiminde epey zorlandık ama bir karara bağlayabildik:






PS 4S janta geçirilip raflı şekilde depolandı:



Kışlık jant için kararımızı verip TS860 üzerine geçirip aracımıza taktık, evet biliyoruz erken ama bi daha git gel uğraşmak istemedik:





Şanzıman yağı değişimi bizim için önemliydi, prosedürüne uygun değişim önemliydi, epey araştırmamız sonucu işi istediğimiz gibi yapan bir yer bulabildik:





Filtre değişimi için akü söküldü ve çıkan filtre:





İşlem istediğimiz şekilde gerçekleşti ve araç hazırdı:





Daha sonra şanzımancı ustayla küçük bir gezintiye çıkıldı ve kavramanın biraz zayıfladığını öğrendik ve böylece 6 ileri ıslak DQ250’de de kavrama değişimi olduğunu öğrendik aciliyeti yok, 1 yıl daha götürür dedi, o yüzden kavrama bitikliğini iyice gösterdiği zaman kavrama değişimi de yapılacak, bu arada şanzıman yağı değişim prosedörü ile ilgili video:


En son araçta 2-3 haftadır fark ettiğimiz bir sorun vardı, su eksiltme, onu da kontrol ettirdiğimiz zaman üzücü bir şekilde radyatör masrafımız olduğunu öğrendik ve daha kötüsü tamir edilemeyeceğini arkadaş bunu öğrendiği vakit :



Gün sona ermişti, arabanın bakımı daha yapılamamıştı ama bir sürü iş halletmiştik, son iş olarak yemeğimizi artık yiyebildikten sonra İskitler’de bujiyi aldığımız yere gidip radyatörümüzü orijinal şekilde temin ettik, radyatörü bulmak da zor oldu:





Şimdilik durum böyle, bakımları ve radyatör değişimi Aksaray’da yapılacak artık, sadece fren hidroliği değişimini DIY şekilde yapacağız. Kışı geçirdikten sonra kötü durumdaki deriler elden geçirilip seramik koruma yaptırmak şimdiki planlarımız, ilerleyen vakitlerde ne olur başka şimdilik bilmiyoruz Bir dahaki ay İstanbul Park düşüniyoruz, ordan çıkınca da disk-balata değişimi planlarımız arasında
Ben olsam seramik kaplama için yazı beklemem , Ankara-Aksaray kışı sert geçen yerler . Haliyle tuzlama-Solusyon çalışması da bolca oluyordur . Dış etkenler zaten var .
Kirlenmenin de gecikmesi için seramik kaplama hemen yaptırılabilir .

Dby Detailing ve Detailing Dükkanında indirim vardı görüşüp fiyat alabilirsiniz .

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Özgür arkadaşımızın eski tecrübesi ve şansızlıkları olabilir yazılım işinde:) golf r motoru çokmu farklıki 50 beygir üzmez gibi sanki..

Buraları boş kalmış, biraz şenlendirelim :) Golf R motoru ile Octavia vRS motoru arasında farklılıklar var. Kabaca hatırladıklarımı yazacak olursam, Golf R'da:

- Daha büyük turbo.
- Daha büyük intercooler.
- Daha yüksek kapasiteli bir radyatör ve Türkçe'ye nasıl çevrilir bilemediğim için İngilizce yazacağım "auxiliary radiators".
- Daha düşük sıkıştırma oranı (gücü sıkıştırma ile değil turbo basıncı ile alıyor).
- Yanma odasının yağ marifetiyle daha iyi soğutulabilmesi için daha yüksek yağ püskürtme debisi sağlayan yağ nozulları
- Farklı bir alaşımdan yapılmış silindir başları ve supaplar (Daha yüksek sıcaklıklara dayanması için)
- Daha yüksek basınçlı benzin enjektörleri.

Yani bas yazılımı 220 HP'lik motoru 310 HP yap diye bir dünya yok, en azından OEM için.

böyle bir muhalefet yok yauw:)

aga, soğutma konusunda yeterli iyileştirmeyi yaparsan, yazılım güzel şeydir.

bu arabada zaten kocaman intercooler (bilmiyorum kaç lt'dir, bakmak lazım) ve yağ soğutucu falan vardır. Bence stage 1 yazılım atmamak, gereksiz performans kaybı olarak görülmeli bu arabada.

Aslında doğru bir noktaya değinilmiş. Yazılım yapanların da yaptıranların da ihmal ettiği bir nokta olduğunu düşünüyorum bunun. Prensip şu: "Soğutabildiğin kadar yürütürsün." Ama, bu araç özelinde, yalnızca soğutma sistemi iyileştirmesi ile ciddi sonuç alınacağını da düşünmüyorum, turbo fındık, turbo büyütmek gerekecektir. Yukarıda yazdığım iyileştirmelerin hangilerini bu arabaya uygulayabiliriz, kime yaptırırız, doğru parçaları nereden buluruz, kaça patlar gibi soruların cevabı çok kolay değil. İnce tetkik gerektiren meseleler. Şu anda bunlara zamanım da enerjim de yok açıkçası.

Bir de Özgür'ün söylediği şey doğru: Özellikle benim gibi pimpirikli adamsan, yazılım yaptırınca eskiden duymadığın sesleri duymaya başlıyorsun.
 
Son düzenleme:
Buraları boş kalmış, biraz şenlendirelim :) Golf R motoru ile Octavia vRS motoru arasında farklılıklar var. Kabaca hatırladıklarımı yazacak olursam, Golf R'da:

- Daha büyük turbo.
- Daha büyük intercooler.
- Daha yüksek kapasiteli bir radyatör ve Türkçe'ye nasıl çevrilir bilemediğim için İngilizce yazacağım "auxiliary radiators".
- Daha düşük sıkıştırma oranı (gücü sıkıştırma ile değil turbo basıncı ile alıyor).
- Yanma odasının yağ marifetiyle daha iyi soğutulabilmesi için daha yüksek yağ püskürtme debisi sağlayan yağ nozulları
- Farklı bir alaşımdan yapılmış silindir başları ve supaplar (Daha yüksek sıcaklıklara dayanması için)
- Daha yüksek basınçlı benzin enjektörleri.

Yani bas yazılımı 220 HP'lik motoru 310 HP yap diye bir dünya yok, en azından OEM için.
Bilmediğimden soruyorum, Golf GTI motoruyla vRS aynı motor mu peki?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve stan
Buraları boş kalmış, biraz şenlendirelim :) Golf R motoru ile Octavia vRS motoru arasında farklılıklar var. Kabaca hatırladıklarımı yazacak olursam, Golf R'da:

- Daha büyük turbo.
- Daha büyük intercooler.
- Daha yüksek kapasiteli bir radyatör ve Türkçe'ye nasıl çevrilir bilemediğim için İngilizce yazacağım "auxiliary radiators".
- Daha düşük sıkıştırma oranı (gücü sıkıştırma ile değil turbo basıncı ile alıyor).
- Yanma odasının yağ marifetiyle daha iyi soğutulabilmesi için daha yüksek yağ püskürtme debisi sağlayan yağ nozulları
- Farklı bir alaşımdan yapılmış silindir başları ve supaplar (Daha yüksek sıcaklıklara dayanması için)
- Daha yüksek basınçlı benzin enjektörleri.

Yani bas yazılımı 220 HP'lik motoru 310 HP yap diye bir dünya yok, en azından OEM için.



Aslında doğru bir noktaya değinilmiş. Yazılım yapanların da yaptıranların da ihmal ettiği bir nokta olduğunu düşünüyorum bunun. Prensip şu: "Soğutabildiğin kadar yürütürsün." Ama, bu araç özelinde, yalnızca soğutma sistemi iyileştirmesi ile ciddi sonuç alınacağını da düşünmüyorum, turbo fındık, turbo büyütmek gerekecektir. Yukarıda yazdığım iyileştirmelerin hangilerini bu arabaya uygulayabiliriz, kime yaptırırız, doğru parçaları nereden buluruz, kaça patlar gibi soruların cevabı çok kolay değil. İnce tetkik gerektiren meseleler. Şu anda bunlara zamanım da enerjim de yok açıkçası.

Bir de Özgür'ün söylediği şey doğru: Özellikle benim gibi pimpirikli adamsan, yazılım yaptırınca eskiden duymadığın sesleri duymaya başlıyorsun.
Bende 50 beygir dedim zaten fazla değil..Yeni 520i leri biliyoruz yazılımla 250 beygirlerde roket.
 
Son düzenleme:
Bilmediğimden soruyorum, Golf GTI motoruyla vRS aynı motor mu peki?

Temel olarak aynı ama pek çok kişinin iddia edeceğinin aksine aradaki tek fark yazılım da değil. Mesajımda belirttiğim gibi, daha büyük bir turboya ve daha yüksek gucun açığa çıkartacağı daha büyük miktarda ısıya sorunsuzca dayanabilmesi için bazı modifikasyonlara sahip.

Bende 50 beygir dedim zaten fazla değil..Yeni 520i leri biliyoruz yazılımla 250 beygirlerde roket.

50 beygir az değil, %20'nin üzerinde bir artış demek. Yeni 520i'ler konusunda ben şike olduğunu düşünüyorum açıkçası.
 
Temel olarak aynı ama pek çok kişinin iddia edeceğinin aksine aradaki tek fark yazılım da değil. Mesajımda belirttiğim gibi, daha büyük bir turboya ve daha yüksek gucun açığa çıkartacağı daha büyük miktarda ısıya sorunsuzca dayanabilmesi için bazı modifikasyonlara sahip.



50 beygir az değil, %20'nin üzerinde bir artış demek. Yeni 520i'ler konusunda ben şike olduğunu düşünüyorum açıkçası.
Nedenki biz bile 136 beygirlik f30 lardan 186 beygire rahat çıkarıyoruz;Özgür arkadaşımız biraz sıkıntı yaşadı o şanssızlıktı,ve renardın yazılımlı arabasıyla çekilen videolar var g30 520i arayı hemen açıyor,şu olabilir thp bmw ler ve g30 yazılım olarak kapasitesinin altında olabilir, skodadaki 2.0 lık motor max gücü zaten fabrikasyon vermiştir.
 
Nedenki biz bile 136 beygirlik f30 lardan 186 beygire rahat çıkarıyoruz;Özgür arkadaşımız biraz sıkıntı yaşadı o şanssızlıktı,ve renardın yazılımlı arabasıyla çekilen videolar var g30 520i arayı hemen açıyor,şu olabilir thp bmw ler ve g30 yazılım olarak kapasitesinin altında olabilir, skodadaki 2.0 lık motor max gücü zaten fabrikasyon vermiştir.
Aydın beyin demek istediği 5 serisindeki 1.6 motorla 2.0 motor aynı bloktan. Muhtemelen fake 1.6 olma durumu var Peugeot ile ortak gelistirilen motorlardan değil o
 
Aydın beyin demek istediği 5 serisindeki 1.6 motorla 2.0 motor aynı bloktan. Muhtemelen fake 1.6 olma durumu var Peugeot ile ortak gelistirilen motorlardan değil o
5 serisi hem f10 hemde g30 bmw kendi motoru ve g30 hernekadar 1.6 olsada(f10 da benzer motor) 2.0 sıfır tepkilerini veriyor yazılımla zaten motor yapısı müsait farkındayım.gerçi herşey geliştirmeylede alakalı peugeot gti da aynı motor 1.6 tabiki forget piston derken 270 berygirlerde.Skoda herhalde max220- 230 beygirlerde tüm kapasiteyi kullanmış olsada superchips sağlıkjlı 50 beygir verebildiğini vaad etmiş.Skoda benim olsa yaparım superchips.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
VRS :)
 

Ekli dosyalar

  • 2C103036-822C-4A9D-9BBD-280ECD5E2C76.jpeg
    2C103036-822C-4A9D-9BBD-280ECD5E2C76.jpeg
    193.5 KB · Görüntüleme: 216
Ulen sayfaya baktımda, karlı zeminde 301 el freniyle yanlıyor, ünlü olmak buysa istemez kalsın :D bide Gökçe abinin plakayı niye açık bırakmışlar anlamadım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ulen sayfaya baktımda, karlı zeminde 301 el freniyle yanlıyor, ünlü olmak buysa istemez kalsın :D bide Gökçe abinin plakayı niye açık bırakmışlar anlamadım

Siz bu arabayı griye kaplayın böyle olmayacak bence :D Dış görünüş olarak standart octaviadan renk hariç bir fark yok. Rengi değişirseniz kimse Vrs olduğunu anlamaz bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R
Siz bu arabayı griye kaplayın böyle olmayacak bence :D Dış görünüş olarak standart octaviadan renk hariç bir fark yok. Rengi değişirseniz kimse Vrs olduğunu anlamaz bence.

Zaten ortalıkta vRS bodykitli Octavia'lar çok sayıda olmasa da dolaşıyor, şu haliyle bile çok fazla anlayan yok ama bilen biliyor işte.

Yazılım konusunda bir şeyler daha söyleyeyim: Bu konuda yaşamış olduğum acı tecrübeler ve bu tecrübelerden öğrendiklerim var. Öğrendiklerimin beni getirdiği nokta şu: Custom bir araba yaratmak isteyen biri bence 8 şeye sahip olmalı: Para, zaman, enerji, sabır, bilgi, beceri, ekip (zaman, enerji, sabır, bilgi sahibi, yardımlaşmaya açık ve içinde mutlaka sanayici bulunan bir ekip) ve, last but not least, ŞANS...

Şansa ve geri kalan 7 şeyden en az 4'üne sahip bir insana, soft yazılım yaptırmasını tavsiye edebilirim. Bu koşulları yerine getiremeyen bir durumun varsa, en akıllıcası orijinalden hiç şaşmamaktır.
 
Son düzenleme:
Zaten ortalıkta vRS bodykitli Octavia'lar çok sayıda olmasa da dolaşıyor, şu haliyle bile çok fazla anlayan yok ama bilen biliyor işte.

Yazılım konusunda bir şeyler daha söyleyeyim: Bu konuda yaşamış olduğum acı tecrübeler ve bu tecrübelerden öğrendiklerim var. Öğrendiklerimin beni getirdiği nokta şu: Custom bir araba yaratmak isteyen biri bence 8 şeye sahip olmalı: Para, zaman, enerji, sabır, bilgi, beceri, ekip (zaman, enerji, sabır, bilgi sahibi, yardımlaşmaya açık ve içinde mutlaka sanayici bulunan bir ekip) ve, last but not least, ŞANS...

Şansa ve geri kalan 7 şeyden en az 4'üne sahip bir insana, soft yazılım yaptırmasını tavsiye edebilirim. Bu koşulları yerine getiremeyen bir durumun varsa, en akıllıcası orijinalden hiç şaşmamaktır.
Biz direk ozgur sayesinde ogrendik masallah :D
Simdi forumdaki cogu kisi (rahmi abi haric ) stock pesinde :)
 
Biz direk ozgur sayesinde ogrendik masallah :D
Simdi forumdaki cogu kisi (rahmi abi haric ) stock pesinde :)

Stock binmeye tövbeliyim desem yeridir :)

Ama tabi burada @aydingokce nin de vurguladığı gibi en önemli detay, sanayi benim elimin altında sanayinin olması. Örneğin bugün günün ilk yarısını oğlanı gezdirmeye ayırdım, şimdi de babamın dükkana geçip arabanın bujilerini falan değiştireceğim. Boşta lift olursa da bi havaya kaldırıp, sağını solunu kurcalarım :D
 
Stock binmeye tövbeliyim desem yeridir :)

Ama tabi burada @aydingokce nin de vurguladığı gibi en önemli detay, sanayi benim elimin altında sanayinin olması. Örneğin bugün günün ilk yarısını oğlanı gezdirmeye ayırdım, şimdi de babamın dükkana geçip arabanın bujilerini falan değiştireceğim. Boşta lift olursa da bi havaya kaldırıp, sağını solunu kurcalarım :D
Bana kapalı alan ve lift ver, gerisi var elimde zaten :) ilerde ortaklaşa girip yapmayı düşündüğümüz bişi Ankara’da, hayırlısı... tabi bide zaman gerekecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
Stock binmeye tövbeliyim desem yeridir :)

Ama tabi burada @aydingokce nin de vurguladığı gibi en önemli detay, sanayi benim elimin altında sanayinin olması. Örneğin bugün günün ilk yarısını oğlanı gezdirmeye ayırdım, şimdi de babamın dükkana geçip arabanın bujilerini falan değiştireceğim. Boşta lift olursa da bi havaya kaldırıp, sağını solunu kurcalarım :D

Evet bu önemli. Zaten "yazılımlı bindim, sorun yaşamadım" diyen kişilerle sohbeti derinleştirdiğim zaman, "sorun yaşamamak"tan anladığımız şeylerin çok farklı olduğunu görüyoruz. Bazılarına göre, turbo patlatma, blok kırma, kol çıkarma, sekman kırma.... gibi hadiseler olmadıysa bu sorunsuzluk demek. Benim ise beklentim çok farklı. Bana göre, beni periyodik bakımlar, mevsimsel lastik değişimleri ve gönüllü ziyaretler haricinde sanayiye gitmek zorunda bırakan her şey sorundur.
 
Eveeet, epeydir paylaşım yapmıyoruz, öncelikle Aksaray’da yaşadığımız güzel tabloyu buraya atayım:

E4D7284E-022F-4A11-96BC-A95D665CE367.jpeg


Araba 50 binde alınmıştı, 62 bin civarına gelmiş. Resmen sıradaki bakımı yaklaştı. Gökçe abi saat hesabı üzerinden bakım yaptıracak, 300 saat olarak belirledi :)

Yazlık lastikleri takıldı:
45AEB35E-5201-43E3-AD4B-C6F0A031D77A.jpeg


19-26 nisan haftası vintage detailing e bırakılacak araba. Sağ arka kapı baştan boyanacak, sol arka çamurluk lokal bi boyanacak. Sonrasında seramik yapılacak, iç detaylı temizlik, deri bakımı vs. Anlayacağınız, en iyi şekilde bakılacak arabaya ve güzel miktar para gidecek.

Yazın subigarage da komple yalıtım düşünüyoruz. Sonrasında SK’ya İstanbul Park’ta teslim ederiz. Testi çekilir arabanın :)

Not: Yazılım işini kafadan geçirsekte yüne cesaret edemedik. Araba çok uzun süre Gökçe abide kalacağı için zaman bize ne gösterir şimdilik yorum yok :)