Fake Taxi: Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG

Özgür arkadaşımızın eski tecrübesi ve şansızlıkları olabilir yazılım işinde:) golf r motoru çokmu farklıki 50 beygir üzmez gibi sanki..

Motor içine kadar farklı valla, tekrarlıyorum, helal beygir gibisi yok, kafa rahat, tepesine bindim arabanın, 112 derece yağ sıcaklığınk geçmedi, bide 8 bin km lik castrol yağ, daha ne isterim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman
şöyle diyim, 1 hplik yazılıma bile karşıyım artık.
böyle bir muhalefet yok yauw:)

aga, soğutma konusunda yeterli iyileştirmeyi yaparsan, yazılım güzel şeydir.

bu arabada zaten kocaman intercooler (bilmiyorum kaç lt'dir, bakmak lazım) ve yağ soğutucu falan vardır. Bence stage 1 yazılım atmamak, gereksiz performans kaybı olarak görülmeli bu arabada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R
böyle bir muhalefet yok yauw:)

aga, soğutma konusunda yeterli iyileştirmeyi yaparsan, yazılım güzel şeydir.

bu arabada zaten kocaman intercooler (bilmiyorum kaç lt'dir, bakmak lazım) ve yağ soğutucu falan vardır. Bence stage 1 yazılım atmamak, gereksiz performans kaybı olarak görülmeli bu arabada.

Abi biz psikolojik olarak sıkıntı yaşıyoruz zaten, turbo kırma hikayem belli, mesela o turboyu stockken o hale getirseydim kafam rahat yaptırırdım, ama şimdi yazılımlı o hale gelince “acaba ...” diye yiyoruz kendimizi, Gökçe abi de öyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
Toplanın bakem, dünkü Şaşmaz günümüzü anlatıyorum :)

Dün sabah 9.30 da başlayan bakım maratonu akşam 7’ye doğru tamamlanamadan sona erdi.

Öncelikle parçacıdan orijinal hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi ve şanzıman yağı filtresi temin edildi. Daha sonra İvedik Tuğsan’dan tüm sıvılar motul olarak alındı, oradakiler motor yağının ücretini almayı unutmuşlar, telefonla aramasam fark etmemişler bile



Bujileri bulmak çok zor oldu, tam yetkili servise yönelmişken bujileri İskitler’de Ümit Özkan Oto’da bulduk:



Daha sonra(az daha unuttuğumuz kısım) Şaşmaz İmece Lastik’ten 2 hafta önce alıp sonunda kavuşabildiğimiz itemlerimize yol aldık, jant seçiminde epey zorlandık ama bir karara bağlayabildik:






PS 4S janta geçirilip raflı şekilde depolandı:



Kışlık jant için kararımızı verip TS860 üzerine geçirip aracımıza taktık, evet biliyoruz erken ama bi daha git gel uğraşmak istemedik:





Şanzıman yağı değişimi bizim için önemliydi, prosedürüne uygun değişim önemliydi, epey araştırmamız sonucu işi istediğimiz gibi yapan bir yer bulabildik:





Filtre değişimi için akü söküldü ve çıkan filtre:





İşlem istediğimiz şekilde gerçekleşti ve araç hazırdı:





Daha sonra şanzımancı ustayla küçük bir gezintiye çıkıldı ve kavramanın biraz zayıfladığını öğrendik ve böylece 6 ileri ıslak DQ250’de de kavrama değişimi olduğunu öğrendik aciliyeti yok, 1 yıl daha götürür dedi, o yüzden kavrama bitikliğini iyice gösterdiği zaman kavrama değişimi de yapılacak, bu arada şanzıman yağı değişim prosedörü ile ilgili video:


En son araçta 2-3 haftadır fark ettiğimiz bir sorun vardı, su eksiltme, onu da kontrol ettirdiğimiz zaman üzücü bir şekilde radyatör masrafımız olduğunu öğrendik ve daha kötüsü tamir edilemeyeceğini arkadaş bunu öğrendiği vakit :



Gün sona ermişti, arabanın bakımı daha yapılamamıştı ama bir sürü iş halletmiştik, son iş olarak yemeğimizi artık yiyebildikten sonra İskitler’de bujiyi aldığımız yere gidip radyatörümüzü orijinal şekilde temin ettik, radyatörü bulmak da zor oldu:





Şimdilik durum böyle, bakımları ve radyatör değişimi Aksaray’da yapılacak artık, sadece fren hidroliği değişimini DIY şekilde yapacağız. Kışı geçirdikten sonra kötü durumdaki deriler elden geçirilip seramik koruma yaptırmak şimdiki planlarımız, ilerleyen vakitlerde ne olur başka şimdilik bilmiyoruz Bir dahaki ay İstanbul Park düşüniyoruz, ordan çıkınca da disk-balata değişimi planlarımız arasında
 
Son düzenleme:
Toplanın bakem, dünkü Şaşmaz günümüzü anlatıyorum :)

Dün sabah 9.30 da başlayan bakım maratonu akşam 7’ye doğru tamamlanamadan sona erdi.

Öncelikle parçacıdan orijinal hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi ve şanzıman yağı filtresi temin edildi. Daha sonra İvedik Tuğsan’dan tüm sıvılar motul olarak alındı, oradakiler motor yağının ücretini almayı unutmuşlar, telefonla aramasam fark etmemişler bile



Bujileri bulmak çok zor oldu, tam yetkili servise yönelmişken bujileri İskitler’de Ümit Özkan Oto’da bulduk:



Daha sonra(az daha unuttuğumuz kısım) Şaşmaz İmece Lastik’ten 2 hafta önce alıp sonunda kavuşabildiğimiz itemlerimize yol aldık, jant seçiminde epey zorlandık ama bir karara bağlayabildik:






PS 4S janta geçirilip raflı şekilde depolandı:



Kışlık jant için kararımızı verip TS860 üzerine geçirip aracımıza taktık, evet biliyoruz erken ama bi daha git gel uğraşmak istemedik:





Şanzıman yağı değişimi bizim için önemliydi, prosedürüne uygun değişim önemliydi, epey araştırmamız sonucu işi istediğimiz gibi yapan bir yer bulabildik:





Filtre değişimi için akü söküldü ve çıkan filtre:





İşlem istediğimiz şekilde gerçekleşti ve araç hazırdı:





Daha sonra şanzımancı ustayla küçük bir gezintiye çıkıldı ve kavramanın biraz zayıfladığını öğrendik ve böylece 6 ileri ıslak DQ250’de de kavrama değişimi olduğunu öğrendik aciliyeti yok, 1 yıl daha götürür dedi, o yüzden kavrama bitikliğini iyice gösterdiği zaman kavrama değişimi de yapılacak, bu arada şanzıman yağı değişim prosedörü ile ilgili video:


En son araçta 2-3 haftadır fark ettiğimiz bir sorun vardı, su eksiltme, onu da kontrol ettirdiğimiz zaman üzücü bir şekilde radyatör masrafımız olduğunu öğrendik ve daha kötüsü tamir edilemeyeceğini arkadaş bunu öğrendiği vakit :



Gün sona ermişti, arabanın bakımı daha yapılamamıştı ama bir sürü iş halletmiştik, son iş olarak yemeğimizi artık yiyebildikten sonra İskitler’de bujiyi aldığımız yere gidip radyatörümüzü orijinal şekilde temin ettik, radyatörü bulmak da zor oldu:





Şimdilik durum böyle, bakımları ve radyatör değişimi Aksaray’da yapılacak artık, sadece fren hidroliği değişimini DIY şekilde yapacağız. Kışı geçirdikten sonra kötü durumdaki deriler elden geçirilip seramik koruma yaptırmak şimdiki planlarımız, ilerleyen vakitlerde ne olur başka şimdilik bilmiyoruz Bir dahaki ay İstanbul Park düşüniyoruz, ordan çıkınca da disk-balata değişimi planlarımız arasında
bir gunde sanayide bu kadar şey halledip üstüne de yemek yemişsiniz. bu bir başarı öyküsüdür, sizin veya ankara sanayinin tam emin değilim :D bir araba parası harcanmış gibi görüyorum yanlış mıyım :)
 
bir gunde sanayide bu kadar şey halledip üstüne de yemek yemişsiniz. bu bir başarı öyküsüdür, sizin veya ankara sanayinin tam emin değilim :D bir araba parası harcanmış gibi görüyorum yanlış mıyım :)

Biraz önce hesapladım, söylemekte sakınca görmüyorum şahsen, 12500 gitmiş, eldeki yazlık-kışlıkları satınca 1500-200 gelir diyorum, jantlarda stabil maliyet 1500-2000 de onlara yaz, net gider 8-9 civarında yani, ama çok az iş kaldı, sonra uzuuun süre binecek, 2. El araba alınca bunları göze almak gerekiyor, lastik masrafı lüks oldu bi, bide motul rbf660 lar, @stan dün 0.5 litresi rbf660 ın 150₺ idi, haberin olsun :)
 
Dün 2 kere iskitlere, 1 kere ivedik, 1 kere macunköy e gittik, şaşmaz hep geri dönüş noktamızdı zaten :D usta ve parça aramamız çok uzun sürdü, çok yorulduk ama değdi.
 
Bu işlemler yetkili serviste yapılsa ne kadar tutardı acaba?

Yetkili serviste buji dahil değişim 1743₺ dendi, biz aynı bakımı(işçilik dahil) 800₺ ye daha kaliteli yağ kullanarak hallettik. Ayrıca, 60 binde bir değişmesi gereken şanzıman yağına yetkili “kontrol ediyoruz, gerekirse değişiyoruz” diyerek saçma cevaplar serisine bir yenisini eklemiş oldu.
 
Son düzenleme: