Evvet günaydın herkese. Taptaze benzinli Fiesta'mız bugün 180k bakımına gidiyor
Hocam güzel diyorsunuz da, Türkiye'de ikamet edip de Hindistan'dan araba getirecek insan olacağını düşünmüyorum. Türkiye'de satılan Duster'lar da EuroNCAP'ten 3 yıldız almış zaten. Durumu o kadar vahim değil yani. Şasi filan da sapasağlam çıkıyor testten. Hatta o şasi rijitliğiyle, motoruyla ve fiyatıyla arazi için en alınası arabalardan biri olduğunu düşünüyorum.Hindistan yapimi Dacia Dusterin baz donanimli modeli Global NCap carpisma testinde yetiskin surucu guvenligi kategorisinde yildiz alamamis , cocuk guvenliginden de sadece 2 yildiz alabilmis. Tabi bunun sebebi, hindistanda satilan standart donanim duster da Airbag olmamasiymis.
Bilmiyorum sitede Duster sahibi varmi ama gercekten alinacak araba degil, yuruyen tabut mubarek...
http://auto.ndtv.com/news/zero-star...ter-in-latest-global-ncap-crash-tests-1691748
Hocam güzel diyorsunuz da, Türkiye'de ikamet edip de Hindistan'dan araba getirecek insan olacağını düşünmüyorum. Türkiye'de satılan Duster'lar da EuroNCAP'ten 3 yıldız almış zaten. Durumu o kadar vahim değil yani. Şasi filan da sapasağlam çıkıyor testten. Hatta o şasi rijitliğiyle, motoruyla ve fiyatıyla arazi için en alınası arabalardan biri olduğunu düşünüyorum.
Uzun yol kullanımında bir araç bakımlı olduğu sürece, doğru kullanıldığı takdirde kesinlikle güven verir. Tutup 120 km/h üstü hızlarda viraj kasılırsa tabii ki Duster güvenli değil, olması da beklenemez. Hatta üreticisi bile bunu iddia etmez. Ama ben dahil pek çok kişinin beğendiği, yıllarca çok sayıda satılmış bir model olan Suzuki Samurai'nin tıkır tıkır devrildiği hızlarda, Duster'ın stabilliğini koruyacağından eminim.Sadece Arazide kullanilacaksa eyw ama uzun yolda bana hic guven vermiyor. Google a Duster accident diye yazinca asagidakiler cikiyor, bir goz atin isterseniz.
https://www.google.com/search?q=dus...wefTAhXhKsAKHVHuAYgQ_AUICigB&biw=1280&bih=617
Yapmadım, yaptırmadım dersem yalan olur.5-6 kişi kaçıp sınıf defterini & yoklama kağıdını yanımızda götürürdük hiç de yok yazılmazdık xD
Yazdiklarinizin hepsine katiliyorum, benim anlatmak istedigim yol tutusu veya ariza fln degil, kaza aninda arabanin aldigi hal. Ben kolay devrilir fln demedim, dememde.Uzun yol kullanımında bir araç bakımlı olduğu sürece, doğru kullanıldığı takdirde kesinlikle güven verir. Tutup 120 km/h üstü hızlarda viraj kasılırsa tabii ki Duster güvenli değil, olması da beklenemez. Hatta üreticisi bile bunu iddia etmez. Ama ben dahil pek çok kişinin beğendiği, yıllarca çok sayıda satılmış bir model olan Suzuki Samurai'nin tıkır tıkır devrildiği hızlarda, Duster'ın stabilliğini koruyacağından eminim.
Kaza fotoğraflarına fazla takılmamanızı öneririm. Öyle kazalar oluyor ki,çarpışma testlerinde ödüller almış araçlar tanınmaz hale gelip haritadan silinebiliyor.
Hocam Duster sizi bir şekilde korkutmuş, ancak kaza yapana kadar diyorsunuz da, bu arabanın 3 yıldız aldığı çarpışma testinden kullandığınız arabanın en güncel kasası bile ancak 2 yıldız aldı. Duster'dan bu kadar korkarken Mustang'e nasıl o kadar rahat binebiliyorsunuz ki?Yazdiklarinizin hepsine katiliyorum, benim anlatmak istedigim yol tutusu veya ariza fln degil, kaza aninda arabanin aldigi hal. Ben kolay devrilir fln demedim, dememde.
Bence bu araba kaza yapana kadar (Allah gostermesin) dunyanin en mantikli arabasi olarak savunulabilir (fiyat / performans / yakit / islevsellik vs vs), ama o kadar...
Panpa bizim ülkemizin şartarında bi çok da bi esprisi yok karşı taraftaki zaten uymuyo kurallara. Dediğin, riski azaltır ama kurallara ne kadar uyan vatandaşımız var ki?Bence önemli olan yıldız değil kurallara uyan kişi kaza yapmaz zaten.
Yani ne söylesen haklısın ama en azindan virajlardaki hız limitine uyarsan kaza yapmıyorsun. Biz bir kere şu uzun döndüğün kavşaklar var ya orda kayıp kaza yaptık. Kazayı yapma sebebimiz orda 30 tabelası varken 50 ile dönmemiz, havanın yağışlı olması ve yerde büyük ihtimal bizden önce kaza yapmış bir araçtan akan sıvı yeri kayganlaştırmış. Eğer 30 la dönüyor olsaydık kazayı yapmazdık. Yani araç güvenli olmalı tamam ama kurallara uymak bence daha önemli.Panpa bizim ülkemizin şartarında bi çok da bi esprisi yok karşı taraftaki zaten uymuyo kurallara. Dediğin, riski azaltır ama kurallara ne kadar uyan vatandaşımız var ki?
Bizde de duster vardı hiç seviyordum kendisini ama evet f/p oranında iyi arabaydı yüksek süratlere çıkılmadığı sürece güvensiz hissettirmiyodu ki aracın imalat amacı zaten yol otomobili olması hususunda değil. @saracer
Evet o konuda haklısın ama ne yapsan Türk'üz geçmişi unutarak devam ediyoruz kendi şahsıma konuşacak olursam da tamam uyduğumuz belli kurallar zaten var kırmızı ışık vs. ama o 30 tabelasının olduğu yerde nerdeyse hiçbirimiz 30 da gitmiyoruz ki ben sokak arası haricinde hiç gitmiyorum. Toplum olarak daha iyi eğitim ve bilinç gerekiyor.Yani ne söylesen haklısın ama en azindan virajlardaki hız limitine uyarsan kaza yapmıyorsun. Biz bir kere şu uzun döndüğün kavşaklar var ya orda kayıp kaza yaptık. Kazayı yapma sebebimiz orda 30 tabelası varken 50 ile dönmemiz, havanın yağışlı olması ve yerde büyük ihtimal bizden önce kaza yapmış bir araçtan akan sıvı yeri kayganlaştırmış. Eğer 30 la dönüyor olsaydık kazayı yapmazdık. Yani araç güvenli olmalı tamam ama kurallara uymak bence daha önemli.
Aynen ben mesela 30 yazan yere 40 la giriyorum arkadaki yapışıyo korna çalıyo . Yani arkadaki adam için konuşuyorum sen orayı 60 70 le dönebilirsin ben dönemem. Zaten yavaş girip virajda hızlanmak en doğrusu bende öyle yapıyorum.Evet o konuda haklısın ama ne yapsan Türk'üz geçmişi unutarak devam ediyoruz kendi şahsıma konuşacak olursam da tamam uyduğumuz belli kurallar zaten var kırmızı ışık vs. ama o 30 tabelasının olduğu yerde nerdeyse hiçbirimiz 30 da gitmiyoruz ki ben sokak arası haricinde hiç gitmiyorum. Toplum olarak daha iyi eğitim ve bilinç gerekiyor.
Aslinda haklisin, cok fazla soylenecek birsey yok ama ben bu arabayi alirken amerikan arabasi oldugu icin Amerikan test enstitusunun yapmis oldugu testlere bakmistim orda da gayet iyi sonuclar almisti.Hocam Duster sizi bir şekilde korkutmuş, ancak kaza yapana kadar diyorsunuz da, bu arabanın 3 yıldız aldığı çarpışma testinden kullandığınız arabanın en güncel kasası bile ancak 2 yıldız aldı. Duster'dan bu kadar korkarken Mustang'e nasıl o kadar rahat binebiliyorsunuz ki?
AsSelamlar ahali
Gönül gözüyle bakınca sağlam gözüküyor. Bir de Duster'ınız olsa korkunuz kalmayacak.Aslinda haklisin, cok fazla soylenecek birsey yok ama ben bu arabayi alirken amerikan arabasi oldugu icin Amerikan test enstitusunun yapmis oldugu testlere bakmistim orda da gayet iyi sonuclar almisti.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/mustang-2-door-coupe/2014
Zaten dikkat edersen hicbir spor araba 5 yildiz alamamis Ncap ten, cunku kriterleri farkli, her ne kadar 4 kisilik olsa da 2 kisilik kullanima gore tasarlanmis arabalardir. Ornegin arabaya cocuk koltugu koyulamamasi puaninin kirilmasinda onemli rol oynuyor. Bunun yaninda aracin puaninin dusmesinin en buyuk sebebi " Safety Assist" yani yol guvenlik yardimcilari kategorisi, malum 5,0 lt motoru bir arabadan bahsediyoruz, serit takip sistemi, adaptif cruise control vs gibi donanimlar beklememek lazim.
Ayrica A segmenti bir aracla B,C,D,E,F(mustang) ve hatta SUV leri ayni kriterlerle test etmek bence hic mantikli degil. Amerika testlerin
Bu arada Ncap in test videosunu da seyrederseniz gayet basarili oldugunu gorebilirsiniz.