Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hindistan yapimi Dacia Dusterin baz donanimli modeli Global NCap carpisma testinde yetiskin surucu guvenligi kategorisinde yildiz alamamis :eek::eek::eek::eek::eek:, cocuk guvenliginden de sadece 2 yildiz alabilmis:mad::mad::mad:. Tabi bunun sebebi, hindistanda satilan standart donanim duster da Airbag olmamasiymiso_O.
Bilmiyorum sitede Duster sahibi varmi ama gercekten alinacak araba degil, yuruyen tabut mubarek...
http://auto.ndtv.com/news/zero-star...ter-in-latest-global-ncap-crash-tests-1691748
 
Hindistan yapimi Dacia Dusterin baz donanimli modeli Global NCap carpisma testinde yetiskin surucu guvenligi kategorisinde yildiz alamamis :eek::eek::eek::eek::eek:, cocuk guvenliginden de sadece 2 yildiz alabilmis:mad::mad::mad:. Tabi bunun sebebi, hindistanda satilan standart donanim duster da Airbag olmamasiymiso_O.
Bilmiyorum sitede Duster sahibi varmi ama gercekten alinacak araba degil, yuruyen tabut mubarek...
http://auto.ndtv.com/news/zero-star...ter-in-latest-global-ncap-crash-tests-1691748
Hocam güzel diyorsunuz da, Türkiye'de ikamet edip de Hindistan'dan araba getirecek insan olacağını düşünmüyorum. Türkiye'de satılan Duster'lar da EuroNCAP'ten 3 yıldız almış zaten. Durumu o kadar vahim değil yani. Şasi filan da sapasağlam çıkıyor testten. Hatta o şasi rijitliğiyle, motoruyla ve fiyatıyla arazi için en alınası arabalardan biri olduğunu düşünüyorum.
 
Hocam güzel diyorsunuz da, Türkiye'de ikamet edip de Hindistan'dan araba getirecek insan olacağını düşünmüyorum. Türkiye'de satılan Duster'lar da EuroNCAP'ten 3 yıldız almış zaten. Durumu o kadar vahim değil yani. Şasi filan da sapasağlam çıkıyor testten. Hatta o şasi rijitliğiyle, motoruyla ve fiyatıyla arazi için en alınası arabalardan biri olduğunu düşünüyorum.

Sadece Arazide kullanilacaksa eyw ama uzun yolda bana hic guven vermiyor. Bu arada 3 yildiz almis bir arabanin durumu da vahimdir bence
Kucuk SUV listesine soyle bir goz atarsaniz ne demek istedigimi anlayacasiniz. Bu test yapilidiginda cok iyi hatirliyorum, kendisi avrupanin en guvensiz arabasi ilan edilmisti. Hatta Bizim is guvenligi muduru sirkete bu arabalardan aldirmaya calisiyordu, cok gulmustuk :DDD

:D Google a Duster accident diye yazinca asagidakiler cikiyor, bir goz atin isterseniz.
https://www.google.com/search?q=dus...wefTAhXhKsAKHVHuAYgQ_AUICigB&biw=1280&bih=617
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Kim?
Sadece Arazide kullanilacaksa eyw ama uzun yolda bana hic guven vermiyor. Google a Duster accident diye yazinca asagidakiler cikiyor, bir goz atin isterseniz.
https://www.google.com/search?q=dus...wefTAhXhKsAKHVHuAYgQ_AUICigB&biw=1280&bih=617
Uzun yol kullanımında bir araç bakımlı olduğu sürece, doğru kullanıldığı takdirde kesinlikle güven verir. Tutup 120 km/h üstü hızlarda viraj kasılırsa tabii ki Duster güvenli değil, olması da beklenemez. Hatta üreticisi bile bunu iddia etmez. Ama ben dahil pek çok kişinin beğendiği, yıllarca çok sayıda satılmış bir model olan Suzuki Samurai'nin tıkır tıkır devrildiği hızlarda, Duster'ın stabilliğini koruyacağından eminim.

Kaza fotoğraflarına fazla takılmamanızı öneririm. Öyle kazalar oluyor ki,çarpışma testlerinde ödüller almış araçlar tanınmaz hale gelip haritadan silinebiliyor.
 
Uzun yol kullanımında bir araç bakımlı olduğu sürece, doğru kullanıldığı takdirde kesinlikle güven verir. Tutup 120 km/h üstü hızlarda viraj kasılırsa tabii ki Duster güvenli değil, olması da beklenemez. Hatta üreticisi bile bunu iddia etmez. Ama ben dahil pek çok kişinin beğendiği, yıllarca çok sayıda satılmış bir model olan Suzuki Samurai'nin tıkır tıkır devrildiği hızlarda, Duster'ın stabilliğini koruyacağından eminim.

Kaza fotoğraflarına fazla takılmamanızı öneririm. Öyle kazalar oluyor ki,çarpışma testlerinde ödüller almış araçlar tanınmaz hale gelip haritadan silinebiliyor.
Yazdiklarinizin hepsine katiliyorum, benim anlatmak istedigim yol tutusu veya ariza fln degil, kaza aninda arabanin aldigi hal. Ben kolay devrilir fln demedim, dememde.
Bence bu araba kaza yapana kadar (Allah gostermesin) dunyanin en mantikli arabasi olarak savunulabilir (fiyat / performans / yakit / islevsellik vs vs), ama o kadar...
 
Yazdiklarinizin hepsine katiliyorum, benim anlatmak istedigim yol tutusu veya ariza fln degil, kaza aninda arabanin aldigi hal. Ben kolay devrilir fln demedim, dememde.
Bence bu araba kaza yapana kadar (Allah gostermesin) dunyanin en mantikli arabasi olarak savunulabilir (fiyat / performans / yakit / islevsellik vs vs), ama o kadar...
Hocam Duster sizi bir şekilde korkutmuş, ancak kaza yapana kadar diyorsunuz da, bu arabanın 3 yıldız aldığı çarpışma testinden kullandığınız arabanın en güncel kasası bile ancak 2 yıldız aldı. Duster'dan bu kadar korkarken Mustang'e nasıl o kadar rahat binebiliyorsunuz ki?
 
Bence önemli olan yıldız değil kurallara uyan kişi kaza yapmaz zaten.
Panpa bizim ülkemizin şartarında bi çok da bi esprisi yok karşı taraftaki zaten uymuyo kurallara. Dediğin, riski azaltır ama kurallara ne kadar uyan vatandaşımız var ki?
Bizde de duster vardı hiç sevmiyordum kendisini ama evet f/p oranında iyi arabaydı yüksek süratlere çıkılmadığı sürece güvensiz hissettirmiyodu ki aracın imalat amacı zaten yol otomobili olması hususunda değil. @saracer
 
Son düzenleme:
Panpa bizim ülkemizin şartarında bi çok da bi esprisi yok karşı taraftaki zaten uymuyo kurallara. Dediğin, riski azaltır ama kurallara ne kadar uyan vatandaşımız var ki?
Bizde de duster vardı hiç seviyordum kendisini ama evet f/p oranında iyi arabaydı yüksek süratlere çıkılmadığı sürece güvensiz hissettirmiyodu ki aracın imalat amacı zaten yol otomobili olması hususunda değil. @saracer
Yani ne söylesen haklısın ama en azindan virajlardaki hız limitine uyarsan kaza yapmıyorsun. Biz bir kere şu uzun döndüğün kavşaklar var ya orda kayıp kaza yaptık. Kazayı yapma sebebimiz orda 30 tabelası varken 50 ile dönmemiz, havanın yağışlı olması ve yerde büyük ihtimal bizden önce kaza yapmış bir araçtan akan sıvı yeri kayganlaştırmış. Eğer 30 la dönüyor olsaydık kazayı yapmazdık. Yani araç güvenli olmalı tamam ama kurallara uymak bence daha önemli.
 
Yani ne söylesen haklısın ama en azindan virajlardaki hız limitine uyarsan kaza yapmıyorsun. Biz bir kere şu uzun döndüğün kavşaklar var ya orda kayıp kaza yaptık. Kazayı yapma sebebimiz orda 30 tabelası varken 50 ile dönmemiz, havanın yağışlı olması ve yerde büyük ihtimal bizden önce kaza yapmış bir araçtan akan sıvı yeri kayganlaştırmış. Eğer 30 la dönüyor olsaydık kazayı yapmazdık. Yani araç güvenli olmalı tamam ama kurallara uymak bence daha önemli.
Evet o konuda haklısın ama ne yapsan Türk'üz geçmişi unutarak devam ediyoruz kendi şahsıma konuşacak olursam da tamam uyduğumuz belli kurallar zaten var kırmızı ışık vs. ama o 30 tabelasının olduğu yerde nerdeyse hiçbirimiz 30 da gitmiyoruz ki ben sokak arası haricinde hiç gitmiyorum. Toplum olarak daha iyi eğitim ve bilinç gerekiyor.
 
Evet o konuda haklısın ama ne yapsan Türk'üz geçmişi unutarak devam ediyoruz kendi şahsıma konuşacak olursam da tamam uyduğumuz belli kurallar zaten var kırmızı ışık vs. ama o 30 tabelasının olduğu yerde nerdeyse hiçbirimiz 30 da gitmiyoruz ki ben sokak arası haricinde hiç gitmiyorum. Toplum olarak daha iyi eğitim ve bilinç gerekiyor.
Aynen ben mesela 30 yazan yere 40 la giriyorum arkadaki yapışıyo korna çalıyo :D. Yani arkadaki adam için konuşuyorum sen orayı 60 70 le dönebilirsin ben dönemem. Zaten yavaş girip virajda hızlanmak en doğrusu bende öyle yapıyorum.
 
Hocam Duster sizi bir şekilde korkutmuş, ancak kaza yapana kadar diyorsunuz da, bu arabanın 3 yıldız aldığı çarpışma testinden kullandığınız arabanın en güncel kasası bile ancak 2 yıldız aldı. Duster'dan bu kadar korkarken Mustang'e nasıl o kadar rahat binebiliyorsunuz ki?
Aslinda haklisin, cok fazla soylenecek birsey yok ama ben bu arabayi alirken amerikan arabasi oldugu icin Amerikan test enstitusunun yapmis oldugu testlere bakmistim orda da gayet iyi sonuclar almisti.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/mustang-2-door-coupe/2014
Zaten dikkat edersen hicbir spor araba 5 yildiz alamamis Ncap ten, cunku kriterleri farkli, her ne kadar 4 kisilik olsa da 2 kisilik kullanima gore tasarlanmis arabalardir. Ornegin arabaya cocuk koltugu koyulamamasi puaninin kirilmasinda onemli rol oynuyor. Bunun yaninda aracin puaninin dusmesinin en buyuk sebebi " Safety Assist" yani yol guvenlik yardimcilari kategorisi, malum 5,0 lt motoru bir arabadan bahsediyoruz, serit takip sistemi, adaptif cruise control vs gibi donanimlar beklememek lazim.
Ayrica A segmenti bir aracla B,C,D,E,F(mustang) ve hatta SUV leri ayni kriterlerle test etmek bence hic mantikli degil. Amerika testlerin
Bu arada Ncap in test videosunu da seyrederseniz gayet basarili oldugunu gorebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve EmreKRC
Aslinda haklisin, cok fazla soylenecek birsey yok ama ben bu arabayi alirken amerikan arabasi oldugu icin Amerikan test enstitusunun yapmis oldugu testlere bakmistim orda da gayet iyi sonuclar almisti.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/mustang-2-door-coupe/2014
Zaten dikkat edersen hicbir spor araba 5 yildiz alamamis Ncap ten, cunku kriterleri farkli, her ne kadar 4 kisilik olsa da 2 kisilik kullanima gore tasarlanmis arabalardir. Ornegin arabaya cocuk koltugu koyulamamasi puaninin kirilmasinda onemli rol oynuyor. Bunun yaninda aracin puaninin dusmesinin en buyuk sebebi " Safety Assist" yani yol guvenlik yardimcilari kategorisi, malum 5,0 lt motoru bir arabadan bahsediyoruz, serit takip sistemi, adaptif cruise control vs gibi donanimlar beklememek lazim.
Ayrica A segmenti bir aracla B,C,D,E,F(mustang) ve hatta SUV leri ayni kriterlerle test etmek bence hic mantikli degil. Amerika testlerin
Bu arada Ncap in test videosunu da seyrederseniz gayet basarili oldugunu gorebilirsiniz.
Gönül gözüyle bakınca sağlam gözüküyor. :) Bir de Duster'ınız olsa korkunuz kalmayacak.

Şaka bir yana da, döndürdüğümüz bu euroncap videolarına dikkatle bakarsanız, Duster'ın şasisinin de darbelere aynı şekilde mukavemeti olduğunu görebilirsiniz. En başta kast ettiğim konu zaten bu. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...