Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ulusal Havacılık ve Uzay Kurumu (NASA) tarafından Challenger uzay mekiğinin uzaya fırlatılma takviminin süresini kısa tutmaya zorlanan mühendislik yöneticileri, mühendislerin uyarılarını dikkate almamışlardır. Aracın fırlatılacağı günden bir gece önce yapılan bir telekonferansta katı-yakıt güçlendirici roketlerin yapımcısı olan Morton- Thiokol firmasının mühendisleri yöneticilerini, hava sıcaklığı 53°F üstüne çıkmadan aracın uzaya fırlatılmamasını NASA'ya önermeye ikna etmişlerdir. Marshall Uzay Uçuşları Merkezi'nin bilim ve mühendislikten sorumlu müdür yardımcısı George Hardy, bu öneriyi duyunca "dehşet içinde" kalmıştır. Morton-Thiokol'de yapılan yüzyüze bir görüşmede şirketin Başkan Yardımcısı Jerry Mason mühendislikten sorumlu Başkan Yardımcısı Robert Lund'a, bir karar vermek için "Mühendis şapkanı başından çıkarıp yerine yönetici şapkanı takmanın zamanı geldi," demiştir. Mühendislerin uyarılarını önemsemeyen yöneticiler aracın fırlatılmaması için gerekçe olarak gösterilen verilerin aynılarını kullanarak fırlatma önerisinde bulunmuşlardır (Boisjoly, 1987). Ertesi sabah bir O-halkasının kilitlenmemesi sonucu sızan sıcak gazların roket yüzeyini yalaması sonucu sıvı yakıt tankını ateşlemesiyle Challenger havalandıktan kısa bir süre sonra parçalandı ve mürettebatın tümü öldü (Martin ve Schinzinger, 1996).


Yanlış anlatmamak adına direk kaynaktan alıntı yaptım link:
 
Yok yasak gibi değil maliyeti cok fazlaydı. Hem üretim hem yakıt hem bakım hem bilet vs. o yüzden piyasadan yavaş yavaş çekiliyordu işte anlaşmaların bitmesini bekliyorlardı ama kazadan sonra komple yalan oldu işte
Ben sertifikasını da yırttılar diye biliyorum ama?? Zaten topu topu 15 tane mi ne vardı. :) Dispeçırlardan filan bir gören olup ihbar etse hemen aracı bağlar :D
 
Ulusal Havacılık ve Uzay Kurumu (NASA) tarafından Challenger uzay mekiğinin uzaya fırlatılma takviminin süresini kısa tutmaya zorlanan mühendislik yöneticileri, mühendislerin uyarılarını dikkate almamışlardır. Aracın fırlatılacağı günden bir gece önce yapılan bir telekonferansta katı-yakıt güçlendirici roketlerin yapımcısı olan Morton- Thiokol firmasının mühendisleri yöneticilerini, hava sıcaklığı 53°F üstüne çıkmadan aracın uzaya fırlatılmamasını NASA'ya önermeye ikna etmişlerdir. Marshall Uzay Uçuşları Merkezi'nin bilim ve mühendislikten sorumlu müdür yardımcısı George Hardy, bu öneriyi duyunca "dehşet içinde" kalmıştır. Morton-Thiokol'de yapılan yüzyüze bir görüşmede şirketin Başkan Yardımcısı Jerry Mason mühendislikten sorumlu Başkan Yardımcısı Robert Lund'a, bir karar vermek için "Mühendis şapkanı başından çıkarıp yerine yönetici şapkanı takmanın zamanı geldi," demiştir. Mühendislerin uyarılarını önemsemeyen yöneticiler aracın fırlatılmaması için gerekçe olarak gösterilen verilerin aynılarını kullanarak fırlatma önerisinde bulunmuşlardır (Boisjoly, 1987). Ertesi sabah bir O-halkasının kilitlenmemesi sonucu sızan sıcak gazların roket yüzeyini yalaması sonucu sıvı yakıt tankını ateşlemesiyle Challenger havalandıktan kısa bir süre sonra parçalandı ve mürettebatın tümü öldü (Martin ve Schinzinger, 1996).


Yanlış anlatmamak adına direk kaynaktan alıntı yaptım link:
Bende Dodge Challenger zannettim be abi :confused::(. Bilgilenmiş olduk sağolun sayın yönetici :).
 
Hatırladığım kadarıyla Batman, ADıyaman, Diyarbakır mardin ve urfa. Manisa Alaşehirde de 10 milyon varil petrol bulundu haberleri çıkmıştı ama çıkarılmaya geçilmedi sanırım
Manisa Alasehir jeotermal yani sicak su var, diger bolgelerde petrol vardir dogrudur. Fakat bulunan rezervler parca parca oldugundan basinc yok, o yuzden uretimde cok dusuk. Bir bir kuyudan gunde 50-60 varil petrol uretirken, irakta gunde 30-35 bin varil ureten kuyular var (turkiyenin toplam gunluk uretimi 39 bin varil) :D
50 yıl sonra belki içten yanmalı hiçbir şey kullanılmayacak. Çıkartılmaması saçma yani. Masraflı ve zor olabilir ama imkansız da değildir diye tahmin ediyorum.
@saracer
Bircok kisinin yanlis bildigi birseydir bu, gunluk hayatimizda kullandigimiz ve hammaddesi petrol olan bir kac sey sayayim size;
Her turlu lastik ve plastik
Kozmetik urunleri
Temizlik urunleri
Boya
Ilac sanayi
Makine yaglari
Her turlu yalitim ve yapistirici urunler
Hatta sigara da bile.
Inanin ben sahsen petrolun akaryakit olarak kullanilmasina cok karsiyim, bir an evvel elektrige gecilmeli, hidrojene daha var.
 
Son düzenleme:
Sertifika yırtma olayını anımsayamadim abi :D
upload_2017-5-13_23-58-36.png
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...