Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İ3'ü bende tam elektrikli biliyorum, İ8 hibrit. Belki i3'ünde hibriti vardır diye düşündüm burada konuşulunca. :D
Golf GTE iyi gidiyormuş.
Benzinli motor + şarj edip 50 km elektrikle gidebilen araba mı?
Benzinli motor + kendi kendini şarj ederek 7 km elektrikle gidebilen araba mı?

Şarj istasyonu kısıtlıysa Toyota mantıklı. Şarj sorun değilse Golf GTE mantıklı. 50 km günün çoğuna yeter, hatta tamamına bile yetebilir.
Şarj istasyonu sorun olmasa Golf GTE'dense tam elektrikliler aslında daha da mantıklı da, uzun yol yapayım desen o sorun. Golf GTE uzun yola da gider.

Düzenleme: kendi kendini şarj ederek "7 km" gidebilen araba.
9 kw gücünde pil plug in yapılınca bir de ağırlık 1520 kilolara çıkmış.30 mil sadece elektrikle gidebiliyor.110 km/sa hız max yapabiliyor o modda.Ortalama yakıt tüketimi karma 7lt/100 km.Test edenler gayet pahalı ve başarısız buluyormuş gte yi.Haa unutmadan her kilowatı evde doldurcaksan eğer 18 kuruş.Bu da günde 2 tl para yapar elektrikli motora verceğin.
https://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/golf-gte/mpg
Elektrik-hibrit araba yapanlar en az 10 yıldır bir çaba içinde kolay değil arabanın genetiği değişiyor.Tepeden inme 1.4 motoruma ben elektrik taktım olmuyor o işler.Göz boyamadan ileri bir hareket değil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
9 kw gücünde pil plug in yapılınca bir de ağırlık 1520 kilolara çıkmış.30 mil sadece elektrikle gidebiliyor.110 km/sa hız max yapabiliyor o modda.Ortalama yakıt tüketimi karma 7lt/100 km.Test edenler gayet pahalı ve başarısız buluyormuş gte yi.Haa unutmadan her kilowatı evde doldurcaksan eğer 18 kuruş.Bu da günde 2 tl para yapar elektrikli motora verceğin.
https://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/golf-gte/mpg
Elektrik-hibrit araba yapanlar en az 10 yıldır bir çaba içinde kolay değil arabanın genetiği değişiyor.Tepeden inme 1.4 motoruma ben elektrik taktım olmuyor o işler.Göz boyamadan ileri bir hareket değil
Aynı paraya bile olsa güvenimden dolayı Toyota'yı alırım ben olsam zaten, ki Golf GTE daha pahalıymış (az bir farkta değil). :D
Hiç bilmediğim bir araba Golf GTE, @gtepr'nun dedikleri kadarıyla biliyorum. Yorumumu ona göre yapmıştım.
C-hr'ın hibriti çıkacağı zaman çok laf atan olmuştu "1.4 motora elektrik taktım demekle olmuyor" yazınca o geldi aklıma. Elde kalan kullanılmayan 1.8 motorları alıp elektrikli motor takmışlar diyenler vardı. :D

Yurtdışını bilememde Türkiye'de hibritse Toyota, elektrikliyse Renault & BMW. Nispeten ulaşılabilir seçenekler bunlar şimdilik.

Hibrit motorlu araçlar 1997'de Prius'la seri üretim olarak başladı. Türkiye'ye ilk olarak 2007'de tek tük Prius geldi. İlk gelenden bugüne Priusların tüm satış adetine baksak 100'ü bulur mu acaba? Zannetmem. 2012'de Yaris'in hibriti geldi, o da oldukça az sattı. 2015'ten itibaren ufak bir hareketlenme oldu hibrit anlamında. Ama dediğim gibi o da çok ufak bir hareketlenme, 2015'te toplam Yaris satış adeti 5030 zaten, bunun olsun olsun 500'ü hibrittir. 2016'da 4700 küsur adet Yaris sattılar diye hatırlıyorum, onunda ufak kısmı hibrittir. Şimdi bir de C-hr'ın hibriti çıktı, Auris'inde geldi ama yine çok satacağını zannetmiyorum. Bizim millette bir güvensizlik var hibrite karşı. Toyota tercih etmeyecekleri hiç katmıyorum hesaba, o marka/modeli tercih edipte hibrit üniteye güvenemeyip benzinli alan baya kişi var. Şuan fark 10 bin lira seviyelerinde ama bir ara hibrit ile 1.33'ün arasında 2-3 bin lira gibi bir fark vardı.
Elektrikli arabada dediğim gibi ZOE ve İ3 ile sınırlı (twizy'i arabadan saymıyorum). Farklı seçenekler gelse bile pek satacağını tahmin etmiyorum, zoe ve i3'te olduğu gibi alacak sayılı kişi çıkar.
 
Abi soyulma pek olmuyo da direksiyon ps cafedeki gamepad gibi oluyo pasparlak :)


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Iste bunun bazi sebepleri var. Ilk etken cok fazla gunes isigina maruz kalip direksiyonun malzemesinin ozelligini yitirmeye baslamasi, diger etken eldeki ter, ucuncu etken ise oto yikamacilarda konsola v.s sıkılan kalitesiz temizleyici ve parlatici urunler. Zaten direksiyon derisinde malzemenin yapisinin bozulmasindan kaynakli parlamanin, zaman icinde bir sonraki evresi soyulmaya baslama olacaktir. Saydigim bu uc etkenden en kuvvetlisi olan gunes isigini engellemede bu aparat oldukca ise yarar.
 
Abi sıkıntı valla bizim direksiyonda parlama yok ama üst tarafları güneşten kuruyo hep manevra yaparken hissediyorum elime geliyo pul pul
Bu aparat ise yarar iste kardesim. 98 mondeom da pul pul dokulurdu sonra da soyuldu zaten. Sonraki araclarimda hep gunes isigindan koruyacak sekilde davrandim hic sorun yasamadim. Bu aparat cok ucuz ve pratik. Tavsiye ederim.
 
Iste bunun bazi sebepleri var. Ilk etken cok fazla gunes isigina maruz kalip direksiyonun malzemesinin ozelligini yitirmeye baslamasi, diger etken eldeki ter, ucuncu etken ise oto yikamacilarda konsola v.s sıkılan kalitesiz temizleyici ve parlatici urunler. Zaten direksiyon derisinde malzemenin yapisinin bozulmasindan kaynakli parlamanin, zaman icinde bir sonraki evresi soyulmaya baslama olacaktir. Saydigim bu uc etkenden en kuvvetlisi olan gunes isigini engellemede bu aparat oldukca ise yarar.

Annem kullandığı için genelde el teri ve el kremleri felç ediyor direksiyonu :(

Edit:Parayı bulayım malzeme alacağım temizlemek için shahahahss

Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Ben güneşlik kullanıyorum (https://images.hepsiburada.net/assets/OA/1500/OA_3726342.jpg) inip binerken en fazla 10 snlik iş, migros, carrefour, bauhaus (bir ara bim'de de görmüştüm sanki) her yerde var. 5 liraya almıştım, geçen gördüm 7,50 lira olmuş. Hem içerisi hissedilir şekilde daha serin kalıyor hemde konsol, direksiyon falan karşıdan gelen güneşten etkilenmiyor. Tek sorunu aynı marka ürünlerde bile hepsinin kalitesi aynı değil, bazısının vakumlu yerlere cama tutunmuyor. Bir de cama tutunan siyah kauçuk dandik malzeme, camdan sökerken fazla asılırsan elinde kalabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Ben güneşlik kullanıyorum (https://images.hepsiburada.net/assets/OA/1500/OA_3726342.jpg) inip binerken en fazla 10 snlik iş, migros, carrefour, bauhaus (bir ara bim'de de görmüştüm sanki) her yerde var. 5 liraya almıştım, geçen gördüm 7,50 lira olmuş. Hem içerisi hissedilir şekilde daha serin kalıyor hemde konsol, direksiyon falan karşıdan gelen güneşten etkilenmiyor. Tek sorunu aynı marka ürünlerde bile hepsinin kalitesi aynı değil, bazısının vakumlu yerlere cama tutunmuyor. Bir de cama tutunan siyah kauçuk dandik malzeme, camdan sökerken fazla asılırsan elinde kalabiliyor.
Direksiyondaki aparatla beraber güneşliği ben de kullanıyorum. İleride konsolda çatlaklar falan olmaması için güneşlik lazım bir şey kesinlikle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Aynı paraya bile olsa güvenimden dolayı Toyota'yı alırım ben olsam zaten, ki Golf GTE daha pahalıymış (az bir farkta değil). :D
Hiç bilmediğim bir araba Golf GTE, @gtepr'nun dedikleri kadarıyla biliyorum. Yorumumu ona göre yapmıştım.
C-hr'ın hibriti çıkacağı zaman çok laf atan olmuştu "1.4 motora elektrik taktım demekle olmuyor" yazınca o geldi aklıma. Elde kalan kullanılmayan 1.8 motorları alıp elektrikli motor takmışlar diyenler vardı. :D

Yurtdışını bilememde Türkiye'de hibritse Toyota, elektrikliyse Renault & BMW. Nispeten ulaşılabilir seçenekler bunlar şimdilik.

Hibrit motorlu araçlar 1997'de Prius'la seri üretim olarak başladı. Türkiye'ye ilk olarak 2007'de tek tük Prius geldi. İlk gelenden bugüne Priusların tüm satış adetine baksak 100'ü bulur mu acaba? Zannetmem. 2012'de Yaris'in hibriti geldi, o da oldukça az sattı. 2015'ten itibaren ufak bir hareketlenme oldu hibrit anlamında. Ama dediğim gibi o da çok ufak bir hareketlenme, 2015'te toplam Yaris satış adeti 5030 zaten, bunun olsun olsun 500'ü hibrittir. 2016'da 4700 küsur adet Yaris sattılar diye hatırlıyorum, onunda ufak kısmı hibrittir. Şimdi bir de C-hr'ın hibriti çıktı, Auris'inde geldi ama yine çok satacağını zannetmiyorum. Bizim millette bir güvensizlik var hibrite karşı. Toyota tercih etmeyecekleri hiç katmıyorum hesaba, o marka/modeli tercih edipte hibrit üniteye güvenemeyip benzinli alan baya kişi var. Şuan fark 10 bin lira seviyelerinde ama bir ara hibrit ile 1.33'ün arasında 2-3 bin lira gibi bir fark vardı.
Elektrikli arabada dediğim gibi ZOE ve İ3 ile sınırlı (twizy'i arabadan saymıyorum). Farklı seçenekler gelse bile pek satacağını tahmin etmiyorum, zoe ve i3'te olduğu gibi alacak sayılı kişi çıkar.
İzmir'de benim dışında gördüğüm chrların tamamına yakını hybrid logoluydu kendimi bazen yalnız hissediyorum:D Yaris konusunda haklısın ama bu sene yapılan reklamlarla millet ciddili hibrit almayı düşünüyor.Evet 1.8 e eski dediler de en uygun tasarruf motoru o hibritle çalışabilecek.Bunu diyene Vw nin golfe koyabilecek en iyi motorunu koyup cortlamasını göstericeksin.. Bakıyorsun bmwye mükemmel yürütülen ar-ge sonucu i8 ler ateş ediyor.
Haa gelelim auris satar mı?? auris olmasın adı x model 100 bine hibrit 4 litre yakan c segment hatchback sunuyor.Alırım o paraya 1.6 dizel alamıyorum çünkü.1.4 atmosferik 1.6 atmosferik alacağıma o paraya onu alırım
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
İzmir'de benim dışında gördüğüm chrların tamamına yakını hybrid logoluydu kendimi bazen yalnız hissediyorum:D Yaris konusunda haklısın ama bu sene yapılan reklamlarla millet ciddili hibrit almayı düşünüyor.Evet 1.8 e eski dediler de en uygun tasarruf motoru o hibritle çalışabilecek.Bunu diyene Vw nin golfe koyabilecek en iyi motorunu koyup cortlamasını göstericeksin.. Bakıyorsun bmw mükemmel yürütülen ar-ge sonucu i8 ler ateş ediyor.
Haa gelelim auris satar mı?? auris olmasın adı x model 100 bine hibrit 4 litre yakan c segment hatchback sunuyor.Alırım o paraya 1.6 dizel alamıyorum çünkü.1.4 atmosferik 1.6 atmosferik alacağıma o paraya onu alırım

Bizim burda var hemen 1.2 beeenzinli diamond donanım biraz arkasında seyahat ettim klostrofobik olması dışında güzeldi.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Bizim burda var hemen 1.2 beeenzinli diamond donanım biraz arkasında seyahat ettim klostrofobik olması dışında güzeldi.


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Arkasında seyahat etmedim de çok arkadaş bindirdim.Fino köpekler gibi kafa uzatıyorlar cama doğru:D Ciddili yeni evli ya da tek yaşayan adam arabası.Aileye imkanı yok önermem.Hatta bi anımı anlatayım arkadaşı havaalnından alıyorum.Uçakta bir arkadaşıyla karşılaşmış ikisinin valizler bir de köpek derken bagaja sığdıramadım.Valizlerden birini arka koltuk ayak boşluğa serdim.Köpek de acayip bişiydi ya 20 cm kadar minnacık tüylü bişi piyasası 15 bin liraymış:D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
İzmir'de benim dışında gördüğüm chrların tamamına yakını hybrid logoluydu kendimi bazen yalnız hissediyorum:D Yaris konusunda haklısın ama bu sene yapılan reklamlarla millet ciddili hibrit almayı düşünüyor.Evet 1.8 e eski dediler de en uygun tasarruf motoru o hibritle çalışabilecek.Bunu diyene Vw nin golfe koyabilecek en iyi motorunu koyup cortlamasını göstericeksin.. Bakıyorsun bmw mükemmel yürütülen ar-ge sonucu i8 ler ateş ediyor.
Haa gelelim auris satar mı?? auris olmasın adı x model 100 bine hibrit 4 litre yakan c segment hatchback sunuyor.Alırım o paraya 1.6 dizel alamıyorum çünkü.1.4 atmosferik 1.6 atmosferik alacağıma o paraya onu alırım
Auris ve C-hr'da düşündüren tek konu yıllık MTV. Çok yol yapanı etkilemez, ama yılda 10 bin yapan adam biraz daha az yakmak için fazladan 800 lira vergi öder mi?

İstanbul'da gördüğüm c-hrların tamamına yakınında hybrid logosu yoktu, ya bana denk gelmedi yada İstanbul'da pek satılmadı. En fazla gördüğüm hybrid araç yaris şuana kadar.

Türkiye'de Ocak başından Mayıs sonuna kadar 2.270 adet satmış C-hr. Türkiye'de en çok satılan 29'uncu model.
Avrupa genelinde ise aynı süreçte 43.837 adet satmış. En çok satılan 53'üncü model.

Kaynaklar: http://www.arabalar.com.tr/mayis-2017-satis-rakamlari
http://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
 
Auris ve C-hr'da düşündüren tek konu yıllık MTV. Çok yol yapanı etkilemez, ama yılda 10 bin yapan adam biraz daha az yakmak için fazladan 800 lira vergi öder mi?

İstanbul'da gördüğüm c-hrların tamamına yakınında hybrid logosu yoktu, ya bana denk gelmedi yada İstanbul'da pek satılmadı. En fazla gördüğüm hybrid yaris şuana kadar.

Türkiye'de Ocak başından Mayıs sonuna kadar 2.270 adet satmış C-hr. Türkiye'de en çok satılan 29'uncu model.
Avrupa genelinde ise aynı süreçte 43.837 adet satmış. En çok satılan 53'üncü model.

Kaynaklar: http://www.arabalar.com.tr/mayis-2017-satis-rakamlari
http://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
Sanırım bu şeyle alakalı galerilerin getirdikleri.Lansman miktarı kadar sattılar.Millet gidip de 2017 fiyatlısını almadı.Ben benimkini alırken galerinin elindeki 2 1.2 turbodan biriydi.diğerleri hibritti.Öff tucson baya iyi satmış.Chr ın satacağı bu ama:( 2017 fiyatları yerine millet bir düşünür.115 veriyorum ama iç hacmi bu.. diyebilir
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...