Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Aynen öyle kardeşim, 2.vitese düşmeme rağmen dip frensiz inemediğim yokuşlar var burada. 2.vitesin motor freni bile kurtarmıyor yokuşun dikliğini. Hele bir de öncesinde biraz gaza basmışsan neredeyse abs çalışana kadar frene basmak zorunda olduğun yokuşlar bunlar. O yüzden burada asbestsiz balataların ömrü gerçekten az.

Oyy oy orda otomatik vites de sıkıntı çıkartır yav. Dual clutchlar kavrama yer; Tork konvertörler balata-disk değiştirtir 30 bine falan,Üstüne hidrolik yağını çabuk değiştirtir.Cvt ler de motor kompresyonu yok her yokuşta dip fren indirir balata-disk yer.Manuel karadenizin kaderinde var sanırım:)
 
Oyy oy orda otomatik vites de sıkıntı çıkartır yav. Dual clutchlar kavrama yer; Tork konvertörler balata-disk değiştirtir 30 bine falan,Üstüne hidrolik yağını çabuk değiştirtir.Cvt ler de motor kompresyonu yok her yokuşta dip fren indirir balata-disk yer.Manuel karadenizin kaderinde var sanırım:)
Kesinlikle öyle. Ben boşuna manuel araba almıyorum, burada otomatik vitesli araç büyük sıkıntı. Yokuşta trafik var dur kalk yapıyorsun, yokuş öyle dik ki boynunu ileriye doğru hareket ettiremiyorsun bazen. O yüzden bizim burada da çoğu araba manueldir.
 
Millet turboyu soğutmak için kullanılan intercooler hava mı su mu yağ mı nasıl soğutuyor??
Knk turbo soğutma diye bişey yok intercooler silindire girecek olan havayı soğutuyor. Aynı radyatör gibi ızgaradan giren havayla soğuyor.
Turbo soğusun dedikleri şey basıncı düşsün, düşük devirlerde yüksek devirlere nispeten egzoz gazları daha soğuk olduğu için düşük devirde ya da rolantide turboyu soğuyor deniliyo halk ağzıyla.
edit: şu drag racelerde arabanın intercoolera soğutucu sıkmalarının sebebi silindire daha soğuk hava girsin diye. Daha soğuk hava daha yoğun hava, daha yoğun hava daha çok oksijen demek
 
Son düzenleme:
Knk turbo soğutma diye bişey yok intercooler silindire girecek olan havayı soğutuyor. Aynı radyatör gibi ızgaradan giren havayla soğuyor.
Turbo soğusun dedikleri şey basıncı düşsün, düşük devirlerde yüksek devirlere nispeten egzoz gazları daha soğuk olduğu için düşük devirde ya da rolantide turboyu soğuyor deniliyo halk ağzıyla.
edit: şu drag racelerde arabanın intercoolera soğutucu sıkmalarının sebebi silindire daha soğuk hava girsin diye. Daha soğuk hava daha yoğun hava, daha yoğun hava daha çok oksijen demek
Beyler 1.2 turbo motoru okuyordum toyotanın.Hani 1.2 auris chr da falan olan.Yenilikler olarak:
Motorda turboya giren havayı suyla soğutuyor diyor.Ben de ona takıldım
Ha bir de bu motorlar gene atkinson çevirmeli ama turbolu olanıymış.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...