Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Aslen benim baştan beri söylemeye çalıştığım ve kendi aracımda da olmasını istediğim özellik şu ki yan aynaların ben istemediğim sürece kapanmaması. Benim aracımda öyle ya da böyle o ayna kapanıyor yapacak bir şey yok. Bmw'de isterseniz ayna açık kalabiliyor. Benim aradığım özellik bu işte.
Bizim Fiesta'da menüdeki araç ayarlarından kapatılabiliyor. Alternatif olarak kilitten bağımsız içeriden elektrikli kapatarak inerseniz, kilitten bağımsız bir hal alıyor. Siz geriye içeriden açmadan otomatik açılmıyor. Onu bir denesene. Sanırım aradığın şey bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk
Elektrik motoruna yapıcak bişey yok abi.Bugün yarını erteleriz ama işin içine elektrik aksam giriyorsa bir fe böyle dışarıyla etkileşim halindeyse problem.Duyduklarım bu yönde izlenim bıraktırdı bana.Dediğini yapabiliyorum.Aynalar üzerinde %100 kontrol sahibiyim
Geçen çocuğun teki aynası kapalı olan fluence aracının aynasını eliyle açtı. Sonuç olarak aynanın da motoru bozuldu. Aracın sahibi geldiğinde aynanın arasına 1000 lira sıkışmış olarak buldu kendini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bizim Fiesta'da menüdeki araç ayarlarından kapatılabiliyor. Alternatif olarak kilitten bağımsız içeriden elektrikli kapatarak inerseniz, kilitten bağımsız bir hal alıyor. Siz geriye içeriden açmadan otomatik açılmıyor. Onu bir denesene. Sanırım aradığın şey bu.
Aynen, o şekilde yapıyorum bende. İçeriden kilitliyorum kapanıyor. Bir daha içeriden açmadan da açılmıyor. Ama işte sabah arabayı çalıştırıp aynanın buzunun çözülmesini bekleyip aynayı öyle açmak biraz uzun sürebiliyor. Aynanın üzerinde ısıtma fonksiyonu var ama o ısıtıp komple mekanizmanın üzerindeki buzu çözene kadar biraz vakit geçiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Heh bak bu işte aradığım ve beklediğim pratik özelliklerden biri olabilir mesela. Benim araçta babam çok dik ve önde kullanır, ben de geride ve yatık kullanırım. Her gün ikimizde koltuk açaltıp kaldırıp duruyoruz. Mesela direksiyonun da araca inip binerken yukarı aşağı hareket etmesi pratik bir özellik benim için. Focus'ta malum dizim sıkça çarpıyor binerken.
Direksiyonu da yapsa tadından yenmez de onun için artık üst sınıfa çıkmak lazım. Sizin içinde hafıza koltuk lazım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Direksiyonu da yapsa tadından yenmez de onun için artık üst sınıfa çıkmak lazım. Sizin içinde hafıza koltuk lazım :)
Bize şart o özellik ama işte dediğin gibi bunların hepsini bir arabada bulmaya çalıştığın vakit şu günün parasıyla oldukça ciddi bir meblağ çıkıyor cepten sıfır almak istediğinde. Yine de tabii çok şükür, 2015 model bir araca biniyoruz. Allah çoğu kişiye nasip etmeyebiliyor şükrediyorum her şekilde :)
 
Yeni makyajla ses yalıtımı biraz daha iyileştirilmiş diyorlar.Ön konsol bence de çok güzel olmuş bir canlılık gelmiş.B sınıfı görerek haksızlık ediyor olabilir misin,o zaman ibiza A sınıfı mı oluyor? :) Trim konusunda çok şanslıymışsınız,ben xcellence donanımla almayı düşünüyorum onda sonroof standart dert opsiyonu olmasın başımıza:) Xcellene hakkında ne dersin?
Yok valla evde Fiesta da var. Konforu, uzun yolda yüksek hız stabilitesi, çukur geçişleri disiplinlerinin hiçbirinde Fiesta'yı geçemiyor. Virajlarda yol tutuşta zaten daha geride de, düz yol stabilitesi de aşağı yukarı aynı. E ses yalıtımında filan da sadece Fiesta'nın motor sesi sıkıntı o kadar. Ne artısı var: İç mekan daha geniş o kadar. Bahsettiğim durum bu :) Ibiza'yı ben hiç kullanmadım ama Leon yerine bir ara geçici olarak vermişler. Çok dar olmasının dışında sürüş sıkıntısından bahsetmemişlerdi. O da dar B sınıfı diyelim :D

Xcellence donanıma şimdi baktım da, 17" jantlar iyi hoş da, arabaya fazla pat küt ettirebilir. Bu da trim seslerini doğurabilir. Bir de fiyatlarına baktım da, fiyatının ederi tek donanım yine 1.2 style manuel gözüküyor :) Araba 100k liraları görmüş, mevcut piyasada bile bence fazla.
 
Aynen, o şekilde yapıyorum bende. İçeriden kilitliyorum kapanıyor. Bir daha içeriden açmadan da açılmıyor. Ama işte sabah arabayı çalıştırıp aynanın buzunun çözülmesini bekleyip aynayı öyle açmak biraz uzun sürebiliyor. Aynanın üzerinde ısıtma fonksiyonu var ama o ısıtıp komple mekanizmanın üzerindeki buzu çözene kadar biraz vakit geçiyor.
Yol yordam da beğendiremiyoruz :P:D Benim aynalar manuel cenk hocam, sıcak su döküyorum, sana da tavsiye ederim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ama ona göre üretiliyor Cenk. O kadarda takılmamak lazım bence.

Yarın Velar'a bakmaya gideceğim yine. Aynı çekince bende kapı kolları için vardı. Herifler testin dibini yapmışlar artık. Baksana.. 6:57'e al izle.


Bak bu kapı kolunun otomatik çıkması mevzusu da kışın benim kafama acayip takılırdı. Çok güzel test etmişler, belli ki buza da dayanıklı ama nereye kadar ? sorusunu sorardım muhakkak. Hadi 1 kış dayandı, 2 kış dayandı ya sonra ? Bunlar çok güzel, zarif ve şımartan özellikler ama ben fena takılırım bunların dayanıklılığı hususunda. Hayır, bozulması bir şey değil bozulunca kapıyı da açamayız.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yol yordam da beğendiremiyoruz :p:D Benim aynalar manuel cenk hocam, sıcak su döküyorum, sana da tavsiye ederim :D
Çok kıl müşteriyimdir aslında bu tarz detaylara takılabilirim :D Su olayını ben de düşündüm ama malum dikiz aynasının içi komple elektronik aksamla dolu. Kaş yapayım derken göz çıkarmayayım :D
 
Çok kıl müşteriyimdir aslında bu tarz detaylara takılabilirim :D Su olayını ben de düşündüm ama malum dikiz aynasının içi komple elektronik aksamla dolu. Kaş yapayım derken göz çıkarmayayım :D
Rahat ol hiçbir şey olmaz. Kaynar su dökmezsen sıkıntı yok. Sonuçta yıllarca dışarıdan yağmur çamur geliyor. Contalı şekilde kapalı olur aynalar. -40 derecelerde gezmeyeceksen suyu kaynatıp evden çık arabaya git, zaten hafiften ılımış olur. Ilık suyla güzelce çözülür.
Bak bu kapı kolunun otomatik çıkması mevzusu da kışın benim kafama acayip takılırdı. Çok güzel test etmişler, belli ki buza da dayanıklı ama nereye kadar ? sorusunu sorardım muhakkak. Hadi 1 kış dayandı, 2 kış dayandı ya sonra ? Bunlar çok güzel, zarif ve şımartan özellikler ama ben fena takılırım bunların dayanıklılığı hususunda.
Valla haklısın, benim de kafam takılır. Hatta ben soğuklarda elektronik park frenleri ne oluyor onu bile düşünüyorum. Böyle sağlam soğukların olduğu yerlerde park frenini çekmeden kapatma opsiyonu oluyor mu? Valla bazen çatır çutur perişan ettirebilir frenleri. Ama bunlar genelde kapalı garaj arabası oluyor :) Sahipleri pek düşünmüyordur :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Rahat ol hiçbir şey olmaz. Kaynar su dökmezsen sıkıntı yok. Sonuçta yıllarca dışarıdan yağmur çamur geliyor. Contalı şekilde kapalı olur aynalar. -40 derecelerde gezmeyeceksen suyu kaynatıp evden çık arabaya git, zaten hafiften ılımış olur. Ilık suyla güzelce çözülür.

Valla haklısın, benim de kafam takılır. Hatta ben soğuklarda elektronik park frenleri ne oluyor onu bile düşünüyorum. Böyle sağlam soğukların olduğu yerlerde park frenini çekmeden kapatma opsiyonu oluyor mu? Valla bazen çatır çutur perişan ettirebilir frenleri. Ama bunlar genelde kapalı garaj arabası oluyor :) Sahipleri pek düşünmüyordur :D
Bakalım su mevzusunu zorda kaldığım veya acelem olduğu vakit yaparım, denerim bi :D

Elektronik el frenine gelince, malum bende c4 vardı bir ara. Bu elektronik frenler arka diskleri kademeli olarak yani zeminin durumuna göre sıkmıyor. Devreye giriyor ve hep tam şiddette sıkıyor. Kışın bir kere başıma geldi, balatalar disklere yapışmış. Elektronik el frenini indirdim ama saçma sapan sesler çıkardı, tepkiler verdi. Önce indirmedi falan sonra fazla geçmeden buzu çözüldü öyle indirdi. Aynı durum mekanik el freniyle focus'da da başıma geldi. El frenini indirdim ama diskleri bırakmadı yapışmış. Bir süre sonra bıraktı :D
 
Bak bu kapı kolunun otomatik çıkması mevzusu da kışın benim kafama acayip takılırdı. Çok güzel test etmişler, belli ki buza da dayanıklı ama nereye kadar ? sorusunu sorardım muhakkak. Hadi 1 kış dayandı, 2 kış dayandı ya sonra ? Bunlar çok güzel, zarif ve şımartan özellikler ama ben fena takılırım bunların dayanıklılığı hususunda.
Valla videoda söylenen şey şu. Özellikle Rusya pazarı için bunu deniyorlar. Girdikleri mekan -20 derece, 1 saat boyunca snow dust spreyi ile arabanın her yerini donduruyorlar. Kapı yüzeyinde 4 mm buz oluşunca basıyor anahtara, kollar buzu kırıp devam ediyor yoluna. Zaten bu adamların testlerini biliyorsun, ürettikleri şeyi en ciddi şekilde test etmek en zor koşulları yapay olarak oluşturuyorlar. 1 kış, 2 kış değil gittiği yere kadar gider. Sonuçta kapı kolu bu yav :) Ona göre üretmek zorundalar.
 
Valla videoda söylenen şey şu. Özellikle Rusya pazarı için bunu deniyorlar. Girdikleri mekan -20 derece, 1 saat boyunca snow dust spreyi ile arabanın her yerini donduruyorlar. Kapı yüzeyinde 4 mm buz oluşunca basıyor anahtara, kollar buzu kırıp devam ediyor yoluna. Zaten bu adamların testlerini biliyorsun, ürettikleri şeyi en ciddi şekilde test etmek en zor koşulları yapay olarak oluşturuyorlar. 1 kış, 2 kış değil gittiği yere kadar gider. Sonuçta kapı kolu bu yav :) Ona göre üretmek zorundalar.
Ben pirpirik adam olduğum için fena takılıyorum böyle şeylere :) Zaten dayanıklı olsun diye uğraştıkları belli ona şüphe yok. Ama zaten böyle bir aracı alacak kişinin de en azından Türkiye için kapalı garajı falan olur %80 :)
 
Bakalım su mevzusunu zorda kaldığım veya acelem olduğu vakit yaparım, denerim bi :D

Elektronik el frenine gelince, malum bende c4 vardı bir ara. Bu elektronik frenler arka diskleri kademeli olarak yani zeminin durumuna göre sıkmıyor. Devreye giriyor ve hep tam şiddette sıkıyor. Kışın bir kere başıma geldi, balatalar disklere yapışmış. Elektronik el frenini indirdim ama saçma sapan sesler çıkardı, tepkiler verdi. Önce indirmedi falan sonra fazla geçmeden buzu çözüldü öyle indirdi. Aynı durum mekanik el freniyle focus'da da başıma geldi. El frenini indirdim ama diskleri bırakmadı yapışmış. Bir süre sonra bıraktı :D
Valla geçen kış uzun süre arka tekerlekleri kara yaslayıp el freni inik bıraktım arabayı. Hoş olmuyor hakikaten :)
 
Valla geçen kış uzun süre arka tekerlekleri kara yaslayıp el freni inik bıraktım arabayı. Hoş olmuyor hakikaten :)
Sıkıntılı durum. Bir de diskler buz tutmuşsa yola çıktıktan sonra ilk bir kaç km boyunca sürtünme sesi falan geliyor disklerden. Kapalı otopark şart kışın :)
 
Sıkıntılı durum. Bir de diskler buz tutmuşsa yola çıktıktan sonra ilk bir kaç km boyunca sürtünme sesi falan geliyor disklerden. Kapalı otopark şart kışın :)
Şart da, yok "oraya şunu ekeceğim", yok "şu çiçeğin soğanı var orada", yok "manzaram kapanıyor" diye bin tane sebep... Koca bahçede kapalı garaj yapamıyorum iyi mi:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Cenk
Biliyorum da, ona dokunmadan anahtardan da istenilen zamanda açılıp kapanabiliyor zaten. Neyse :D

Asıl korkulması gerekenler soğuktan ziyade insanlar. Önceki arabalarımızda bazı zekiler dışarıdan elle açmaya veya kapatmaya çalışıp elektrik motorlarını bozmuşlardı aynaların. Onlar daha sinir bozucu.

Aynen aynen anahtardan da olabiliyor ama benim demek istediğim zaten aynayı istediğin vakit açık bırakarak otomobili kilitleyebiliyor olman. Bu güzel bir özellik.

Dediğin gibi yukarıda başlıkta bahsettim işte renault marka bir aracın kapalı aynasını açmaya çalışan çocuk motoru bozdu. Adama bin lira masraf çıktı. O yüzden lazım olmayan durumlarda aynanın açık kalması daha yararlı. Öyle bir özelliğin olması güzel otomobilde :D
 
Şart da, yok "oraya şunu ekeceğim", yok "şu çiçeğin soğanı var orada", yok "manzaram kapanıyor" diye bin tane sebep... Koca bahçede kapalı garaj yapamıyorum iyi mi:D
En azından 4 tane demir direk çakıp üzerini levhayla ya da sacla örtüp bir yer yapabilirsin. Yapamaz mısın, o da mı olmuyor ? :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...