Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Tabi sayısalcı olunca bir sürü ders var verilecek :D peki bu mankenler neden alese giriyor ve siz nasıl buldunuz hsjdjdjskf
Walla onlar beni buldu, bu isler referansla oluyor tabi :D
O mankenlerden birisi simdi Yard. Doc. Dr oldu ve ozel bir universitede bolum baskani olarak gorev yapiyor.
Malum mankenlik gibi isler omrunun sonuna kadar yapilmiyor, o da idealist ve basarili birisiydi (zaten Best Model derecesi de vardi :D).
 
Walla onlar beni buldu, bu isler referansla oluyor tabi :D
O mankenlerden birisi simdi Yard. Doc. Dr oldu ve ozel bir universitede bolum baskani olarak gorev yapiyor.
Malum mankenlik gibi isler omrunun sonuna kadar yapilmiyor, o da idealist ve basarili birisiydi (zaten Best Model derecesi de vardi :D).
Vay anam, vay babam bakalım hayat beni nerelere götürecek merakla bekliyorum :D :D
 
Arkadaşlar merhabalar. Bugün de Hyundai ve Ford'a gittim. Ağırlıklı olarak showroom incelemesi yaptım, bir de yeni i30 ile yetersiz bir test sürüşüne çıktım. Kısa izlenimlerimi paylaşayım:

Focus HB Trend X 1.6tdci 95hp: 100k TL
Araba neredeyse baz donanım olmasına rağmen deri direksiyon, hız sabitleyici filan olması güzel detaylar. Yalnız bu Focus HB'lerin bagaj hacmi Fiesta kadar o çok komiğime gidiyor =) Fiyatı ise şov yapıyor. Yılda 60.000 km filan yapmayacaksam hayatta o fiyata o motoru almam.

Mondeo SW Titanium 1.5 Ecoboost otm. LED farlı birkaç opsiyonlu: 167k
Arkadaşlar arabaya aşık oldum aşık. :rolleyes: SW duruşu çok klas. Bagaj zeminindeki halı bayağı bir tüylü yumuşak bir şey, standart bagaj halılarından farklı, bayağı kaliteli. Yalnız bu arabaya elektrikli açılıp kapanan bagaj kapağı çok yakışırdı, o yoktu. İç mekan çok iyi. Ön tarafını zaten biliyorum tekrar incelemedim zaten de, arkasına oturdum. Ön koltuk en arkadaydı, arkaya yine sığdım. Baş mesafesi de çok iyiydi. Arkadaki rahatlık çok hoş. Ha o fiyat çok değil mi? Evet çok. Alacak olsam o kasayı çekebilecek minimum motor ve manuel vitesi tercih ederim. LED farı filan da boşveririm. Fiyatı öyle manevralarla düşürmeye bakarım.

Ioniq
Evet Hyundai çok klas bir araba yapmış. Yalnız bayide küçük çaplı bir mahcubiyet yaşadılar bana karşı. Hybrid aracın aküsü bitmişti :D lol dedik, bagajı filan açamadık :D Ön tarafına bindim, çok çok kaliteli. Müzik sisteminde bolca hoparlör gördüm, deneyemedim ama sanırım bayağı çalışılmış. Arkada ise sıkıntı büyük. Diz mesafesi eyw. ama baş mesafesi feci. Çok net şekilde sığamadım :) Kafam tavana yaslı başım eğik kambur oturabildim. O olmamış yani.

Elantra
Bakın bu araba iyi, geniş. Yanlız baz donanımında iç mekan biraz fena duruyor. Neden derseniz, direksiyonda kocaman boş siyah plastik bir bölüm var. Sanki üst donanımda 20 tane buton varmış gibi kocaman bir boşluk :) Göze batıyor. Direksiyon simidi ve vites topuzu da şirket spec kalitesiz plastik. Öyle olmaz... Onun dışında arabanın kalite algısı hiç fena değil. Arka tarafta baş mesafesi Ioniq'in bir tık üstü ama yine de vasat. Bagaj kapağı da açarken fazla hafif geldi bana, kaliteli hissettirmiyor. Sadece içeriden açılabilmesi de bence önemli bir eksi.

i30
Baz donanım Elantra gibi. Ama direksiyonda o rahatsız edici çıplak plastik boş kumanda yeri bunda yok. Boş donanımı bile idare eder. Bir de arka yaşam alanı Elantra'ya göre daha iyi. Baş mesafesi daha başarılı. Ama eski kasası sanki daha genişti diye hatırlıyorum. Sordum, aracı satın alırken deri direksiyon ve vites topuzunu aksesuar olarak alabiliyormuşsunuz. O zaman baz donanımlar kabul edilebilir olur.

Elite Smart 1.6crdi DCT modeliyle de kısa bir test sürüşüne çıktım. Dokunmatik ekran kaliteli, Çin malı hareket etmekten aciz ekranlara benzemiyor. Çok beğendim. Garip şekilde konsolun üstünde çıkıntı şeklinde olduğunu kullanım pratiğinde tamamen unutturdu bana. anahtarsız giriş&çalıştırma iyi. AutoHold var, o da iyi. Klima performansı da iyi ve çok aşırı sesli değil. Sunroof RayBan gibi:D, güneş ışığını çok iyi tutuyor, çalışmasını filan çok beğendim. Arabada kablosuz şarj var. Ses sistemi kabul edilebilir kalitede. Sürücü koltuğu elektrikli ayarlanabiliyor ve motorları yeterince hızlı. Ama elektrikli ayar için kapıyı açmak zorunda kaldım. Elimi kapıyla koltuk arasından aşağı sokamadım. Bu benimle alakalı bir sıkıntı da olabilir, standart bir insanın denemesinde fayda var :D Test parkuru düzlük ve çok bozuk zeminli asfalt demeye bin şahit ister bir güzergahtı. Dizel motoru canlı, beklentiyi karşılayan yeni nesil 1.6 dizel. Arabanın ses yalıtımı çok iyi. Motor ve yol gürültüsünü beğendim. Bu benim kullandığım ilk DCT Hyundai. O yüzden şanzımanına ayrı odaklandım. İlk kalkış filan güzel, iyice yavaşlamadıkça 1.vitese almıyor. Kasislerde filan 2. vitesle devam etmenin peşinde. Durur halden kalkışlar dışında 2. viteste vuruntu olursa diye önlem amaçlı kenarda tutuyor 1.vitesi. Kullanımda bana DSG'ye göre çok daha sağlam hissettirdi. O yönünü bayağı beğendim. Vites geçiş hızları bir dsg değil ama yine de bayağı hızlı. Keşke kulakçık da olsaydı dedim. Vites yükseltirken mümkün oldukça erken davranmaya bakıyor ve pek tereddüt etmiyor. Yalnız vites düşürmek gerektiğinde kickdown yapmadıkça çok tereddüt ediyor. Vitesleri çoğu zaman ayağımla manuel olarak küçülttüm diyebilirim :) Frenlerini beğendim. Araba fazla oturaklı, frenleyip manevra yaparken eski Mercedes'ler gibi hissettiriyor, dengesini hiç bozmadan, öne yığılmadan sağa sola rahat manevra yaptı. Süspansiyon konforu eski kasa iyi değil. Bu araba bariz daha gergin. Ama direksiyon tepkileri konusunda eskisine göre fersah fersah yol almış. Çok beğendim. Viraj kasamadım, uygun koşullar yoktu. Sadece bazı çukur ve tümseklerden kaçışlarım oldu ve o hareketlerde gayet başarılıydı. Dönüş çapı ortalama. Ne iyi ne kötü. Park manevrasında geri görüş kamerası çok iyi iş görüyor. Ama sıfır eğimli yerde bile auto hold sıkıntı yaşatıyor. Özellikle frene tam olarak basmıyor olmama rağmen geri vitesteki kısa kısa park manevrasındaki gaz dokunmalarında bile auto hold devreye giriyor ve sizi gaza dokunmak zorunda bırakıyor. O da azıcık da olsa fırlamaya neden oluyor. Denemedim ama umarım arka tamponu yeterince esnektir :p Çünkü kullanıcıları bu tarz manevralarda o tamponu bol bol tıklatır.

Test ettiğim arabanın fiyatı 115'e yakındı. O parayı verir miyim? Hayatta vermem. Direk baz donanımlı 1.4 atmosferik modeline baktım 77bin fiyatı var. i30 alacaksam o kadar para veririm :) C segmentinde 100k barajının geçilmesine psikolojik olarak hazır değilim. Bir de Hyundai'de fiyatlar her ay güncelleniyormuş, güncellenirken indirim oluyor mu diye sormadım açıkçası :D Piyasa gerçekten şov yapıyor arkadaşlar...

Bir önemli husus daha öğrendim. Bu Elantra'larda boy boy isteyene LPG'li satıyoruz diye her Elantra'nın üstüne kocaman yazılar asmışlar ama Hyundai'nin şu meşhur 5 yıl 7 yıl garantileri lpg montajıyla birlikte iptal oluyormuş, geriye lpg dönüşümü yapan firmanın 2 yıllık garantisi kalıyormuş. Bence ticari taksiler dışındaki kullanıcılar için tamamen mantık dışı bir hareket. Bu bilgiyi araç seçimiyle ilgili bazı başlıklara da yazayım, muallaktaydı...
 
Son düzenleme:
Walla onlar beni buldu, bu isler referansla oluyor tabi :D
O mankenlerden birisi simdi Yard. Doc. Dr oldu ve ozel bir universitede bolum baskani olarak gorev yapiyor.
Malum mankenlik gibi isler omrunun sonuna kadar yapilmiyor, o da idealist ve basarili birisiydi (zaten Best Model derecesi de vardi :D).
Googleye yazinca cikti hemen hocam :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Mondeo SW Titanium 1.5 Ecoboost otm. LED farlı birkaç opsiyonlu: 167k
Arkadaşlar arabaya aşık oldum aşık. :rolleyes: SW duruşu çok klas. Bagaj zeminindeki halı bayağı bir tüylü yumuşak bir şey, standart bagaj halılarından farklı, bayağı kaliteli. Yalnız bu arabaya elektrikli açılıp kapanan bagaj kapağı çok yakışırdı, o yoktu. İç mekan çok iyi. Ön tarafını zaten biliyorum tekrar incelemedim zaten de, arkasına oturdum. Ön koltuk en arkadaydı, arkaya yine sığdım. Baş mesafesi de çok iyiydi. Arkadaki rahatlık çok hoş. Ha o fiyat çok değil mi? Evet çok. Alacak olsam o kasayı çekebilecek minimum motor ve manuel vitesi tercih ederim. LED farı filan da boşveririm. Fiyatı öyle manevralarla düşürmeye bakarım.
Lan bi mondeo alamadım gitti yemin ediyorum :D Sw kasayı gönül ister ki 240 hp'lik 2.0 ecoboost motorla alalım. Vergileri bir kenara bırakabilsek, az km yapan için mükemmel seçenek bu motor. Ek olarak 2.0 tdci 180'lik motora da hayır demezdim yani. O aracın hakkı bu motorlar. 1.5 eb 160'lık motor da çok iyi ama şanzımanda sıkıntı var. Yeni gelecek 8 ileri tam otomatik şanzımanla beraber o motor kendine gelecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Aklıma kurt düştü kaç yaşımda emekli olacağıma bakayım dedim. 60 yazısını görünce tansiyonum çıktı valla.
 
Dün 3 serisi sürücüleri şöyledir böyledir dedik, bugün geldi çattı yine biri. Yolumda gidiyorum, az ileride sert bir viraj var, çift şerit, 50km/s üstü dönmeye müsait değil yolun yapısı gereği (normalde bile yan şeride taşıyor bizim milletimiz malum). Viraja yaklaşırken aynada 2 aracın arasında bir BMW (320D) ızgarası gördüm, dedim geliyor tipini sevdiğim. Neyse geçmiş onları tam viraja girerken yarım boy arkamda korna çaldı, gördüm dercesine bende çaldım. Korna çalma amacı viraj çıkışı yan verecekmiş, ben buradayım sapıtacağım demekmiş. Az önce iki araba arasında kafa sokma dengesizliğini gördüğümden temkinliydim, sorun olmadı. Viraja girdiğim hızla çıksam kıçı kesin vururdu. Boş bulunan birinin yanında yapsa veya o kontrolü kaybetse falan kör bir viraj, devamı ağaçlardan dolayı gözükmüyor (özellikle sağ şeritte görüş viraj bitene kadar 0). Viraj çıkışında bir kaç defa kaza olmuştu, direkt zincirlemeye gidiyor o noktada olan kazalar çünkü virajdan çıkana kadar görüş yok.

@berkertekin Hangi kanaldı hatırlamıyorum ama bir youtube kanalı (yabancı) test aracı almıştı Ioniq, araçta akü boşalmıştı durduk yere, hiç bir neden yokken. O konuda bir sorunu var sanırım arabanın.
 
Dün 3 serisi sürücüleri şöyledir böyledir dedik, bugün geldi çattı yine biri. Yolumda gidiyorum, az ileride sert bir viraj var, çift şerit, 50km/s üstü dönmeye müsait değil yolun yapısı gereği (normalde bile yan şeride taşıyor bizim milletimiz malum). Viraja yaklaşırken aynada 2 aracın arasında bir BMW (320D) ızgarası gördüm, dedim geliyor tipini sevdiğim. Neyse geçmiş onları tam viraja girerken yarım boy arkamda korna çaldı, gördüm dercesine bende çaldım. Korna çalma amacı viraj çıkışı yan verecekmiş, ben buradayım sapıtacağım demekmiş. Az önce iki araba arasında kafa sokma dengesizliğini gördüğümden temkinliydim, sorun olmadı. Viraja girdiğim hızla çıksam kıçı kesin vururdu. Boş bulunan birinin yanında yapsa veya o kontrolü kaybetse falan kör bir viraj, devamı ağaçlardan dolayı gözükmüyor (özellikle sağ şeritte görüş viraj bitene kadar 0). Viraj çıkışında bir kaç defa kaza olmuştu, direkt zincirlemeye gidiyor o noktada olan kazalar çünkü virajdan çıkana kadar görüş yok.

@berkertekin Hangi kanaldı hatırlamıyorum ama bir youtube kanalı (yabancı) test aracı almıştı Ioniq, araçta akü boşalmıştı durduk yere, hiç bir neden yokken. O konuda bir sorunu var sanırım arabanın.
Eskiden Bmw 3 serisinin bir ağırlığı, değeri vardı. Herkeste olmazdı. Yolda gördüğümüzde vay bee derdik. Arabayı geçtim bunlar o duygularında içine ettiler.
 
Bu ne arkadaş.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot 2017-09-11 21.02.20.png
    Screenshot 2017-09-11 21.02.20.png
    762.4 KB · Görüntüleme: 214
  • Screenshot 2017-09-11 21.02.jpg
    Screenshot 2017-09-11 21.02.jpg
    188.7 KB · Görüntüleme: 165
  • Screenshot 2017-09-11 21.04.04.png
    Screenshot 2017-09-11 21.04.04.png
    694.2 KB · Görüntüleme: 213
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...