Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Babam emekli. Tek maaş yetmiyor..
Ben eşim çalişşyor. Ama babam tek maaş ile gecinemediğinden ek iş yapıyor. Annemi emekli etsek çok iyi olurdu.. Yani malesef tek maaş yetmiyor emekli olunca..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Babam emekli. Tek maaş yetmiyor..
Ben eşim çalişşyor. Ama babam tek maaş ile gecinemediğinden ek iş yapıyor. Annemi emekli etsek çok iyi olurdu.. Yani malesef tek maaş yetmiyor emekli olunca..
Bireysel emeklilik hesabi acin, min 10 yil yatirmak emekli olmak icin yeterli. Tahminimce 10 yil sonra zaten yas sinirina takilmayacagindan direk emekli maasi baglanir.
Ben esime, kendime ve kizima da actim. %25 devlet katkisi sayesinde kesinlikle banka faizinden asagi yukari %10-12 civarinda daha fazla getiriyor. Acikcasi ben daha ileri gidip emekli olan anne babamin uzerine birer hesap daha acip (aslinda kendim icin) 10 yil sonra emekli maasi baglatma planlarim var :D

Edit: Bu arada yatirdiginiz parayi (yanilmiyorsam) yilda 6 kez degistirme opsiyonu ile farkli fonlarda degerlendirebiliyorsunuz. dolara endeksli, borsaya endeksli, altina endeksli gibi...
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve Sailor
Evet, şuan satılan mondeo, focus, kuga ve yeni kasa fiesta'da sync 3 kullanılıyor. Ama Ford'un sağı solu belli olmaz siz yine de sorun. Focus'a gelince senin trim seslerinden rahatsız olduğunu bildiğim için focus seni bu konuda memnun etmez. Keza almayı düşündüğün Leon da bu konuda seni memnun etmez. Focus'da ki trim seslerine bir çözüm bulamazsın yani onu baştan söyleyeyim. 1.5 tdci 120'lik motor senin kullandığın 1.6 tdci motordan 5 hp ve 30 nm daha güçlü. Üstelik daha sessiz, daha az sarsıntılı ve daha az yakıyor. Onun haricinde tdci otomatik focus konusunda ben kronik bir sıkıntı, arıza duymadım. Çift kavrama şanzıman sevmem malum. Dsg neyse powershift'te benim için o'dur. Ama dsg'den farklı olarak tork dayanımı daha fazladır 500 nm'ye kadar dayanıyor diye biliyorum ıslak tip. İlk gaz tepkisi fazla hassas yani azıcık dokunduğunda bile otomobil ileri fırlıyor. Geçişler hızlı ama dsg kadar değil. 1-2 ve 2-1 arasında saçmalama yok gibi. 2.vites yarım debriyajla ilerlemeye çalışma durumu da pek yok. Ama neticede çift kavrama işte sıkıntı olabiliyor km ilerledikçe. Özellikle powershift'lerde titreme sıkıntısından şikayet edenler mevcut. O sebeple zaten Ford, powershift şanzımandan vazgeçti. Artık hiç bir model için üretilmeyecek bunu da göz önünde bulundurmak lazım.

90-95 eder mi ? Benim için hiç bir c segment o fiyat etmez. Ama focus şu aşamada hiç etmez çünkü mk4 yeni kasanın eli kulağında tanıtılmak üzere. Eski kalacak bir araca o parayı vermezdim açıkçası. Onun haricinde bu iş de gönül ve zevk meselesi. Misal sen test sürüşü yaparsın aracı çok beğenirsin ve kasa eskiyecek olsa da fark etmez deyip alırsın. O artık senin zevkine kalmış.

Kusura bakma misafir vardı cevap yazamadım.Çok güzel anlatmışsın.Allah razı olsun gerçekten uzun zamandır böyle dolu dolu,açıklayıcı,net açıklamaya hasret kalmıştım.İngiliz olsan ismin "Adam" olurmuş :)
 
Kusura bakma misafir vardı cevap yazamadım.Çok güzel anlatmışsın.Allah razı olsun gerçekten uzun zamandır böyle dolu dolu,açıklayıcı,net açıklamaya hasret kalmıştım.İngiliz olsan ismin "Adam" olurmuş :)
Estagfurullah hocam :) Baktığında makyajlı focus insanlara yeni gibi görünüyor ama bu otomobil eski. 7 senelik bir otomobil yani. Sadece makyajsız versiyonda eksik görünen şeyler tamamlandı kozmetik olarak ve donanımsal olarak hepsi bu. 7 senelik bir araca 100 bin liraya yakın para vermek pek mantıklı değil. Bunu alırsın, sonra mk4 focus çıkar çok beğenirsin belki ve üzülürsün. Yeni Fiesta, Ford'un yeni global üretim anlayışına göre üretildi. Bu ne demek ? Yeni fiesta c segmentine yakınlaştırıldı. Şuan focus'a yakın bir konforu 17 inch jantla sunabiliyor. Üstelik sürüş zevkini kaybetmeden bunu yapıyor. Buradan düz mantıkla tahmin edilebileceği üzere mk4 focus'da sendeki mondeo'ya yaklaştırılarak üretilecek. Dolayısıyla yazıktır paranı mk3,5'a heba etme hocam :)
 
Yarın izinliyim fiesta gelmiş gidip test edecem beğenirsem alırım.Ben memnun kaldım Ford'dan,özellikle Adıyaman bayisi çok ilgi,saygılı,efendi insanlar adamları sevmekle birlikte çok büyük saygı duyuyorum.Arabam için kaç kere sırf pimpirikliğimden gitsem de adamlar aynı heycanla ilgiyle "abi ne gerekiyorsa yapalım" modundalar ve beceriyorlar da helal olsun.Yani bir yerde araba da önemsizleşiyor küçük problemler can sıkmıyor,yeter ki anlayışla çözüm aransın iyi niyetle yaklaşsın müşteri ve satıcı.
 
Yarın izinliyim fiesta gelmiş gidip test edecem beğenirsem alırım.Ben memnun kaldım Ford'dan,özellikle Adıyaman bayisi çok ilgi,saygılı,efendi insanlar adamları sevmekle birlikte çok büyük saygı duyuyorum.Arabam için kaç kere sırf pimpirikliğimden gitsem de adamlar aynı heycanla ilgiyle "abi ne gerekiyorsa yapalım" modundalar ve beceriyorlar da helal olsun.Yani bir yerde araba da önemsizleşiyor küçük problemler can sıkmıyor,yeter ki anlayışla çözüm aransın iyi niyetle yaklaşsın müşteri ve satıcı.
Kesinlikle bu çok önemli. Benim bulunduğum ilde ki Ford bayisi de dediğin gibi aynı. İnsan bazen sırf satış sonrası hizmete göre bile otomobil tercih edebiliyor. Yeni Fiesta'da ise sürüş anlamında söylenenlere göre aracı iyi bulsam da yine Ford işte diyebileceğimiz bazı eksikler mevcut maalesef. Misal şanzıman yeni nesil tork konvertörlü değil. Bu da tüketimi arttırıyor maalesef. 100 hp'lik motor için yetersiz diyeni henüz görmedim ama insan en azından 125 hp 200 nm torklu motoru istiyor. Keza araçta titanium bile alsan hız sabitleme yokmuş. Adaptif hız sabitleme 2018 içinde geleceği için koymamışlar saçmalığa bak. Yine adaptif hız sabitlemenin geleceği paketin içinde airbag de sunulacağı için araçta standart halde sadece 2 airbag var ki bu kabul edilemez. Ford maalesef her zaman kendi ayağına sıkıyor. Bu tarz detayları kaçırmasa çok daha fazla satılan, tercih edilen bir marka olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Erhan Tekin
Yarın izinliyim fiesta gelmiş gidip test edecem beğenirsem alırım.Ben memnun kaldım Ford'dan,özellikle Adıyaman bayisi çok ilgi,saygılı,efendi insanlar adamları sevmekle birlikte çok büyük saygı duyuyorum.Arabam için kaç kere sırf pimpirikliğimden gitsem de adamlar aynı heycanla ilgiyle "abi ne gerekiyorsa yapalım" modundalar ve beceriyorlar da helal olsun.Yani bir yerde araba da önemsizleşiyor küçük problemler can sıkmıyor,yeter ki anlayışla çözüm aransın iyi niyetle yaklaşsın müşteri ve satıcı.
Valla bu konu gerçekten çok çok önemli. Babama şu saatten sonra Ford aldıracak en geçerli kriterdir. Neden derseniz, arabaları pahalı, servisleri artık pahalı, çok geniş değil, trim sesi vs.vs. E yol tutuş konusunda da bir çok marka esp ile filan yakın limitlere geliyor, 70ine merdiven dayamış insan da tatlı sürüş zevki peşinde olmuyor.
İşte bu noktada satış sonrası devreye giriyor. Aynı Ford servisinin neredeyse 15 yıllık müşterisiyiz. Servis müdürüne kadar nazımız geçiyor. Servisin dışında sigorta vs. birimleri de nazımızı çekiyor ve güvenilir. Ailede 4 araba var, sadece biri Ford, ama dördü de aynı yerden sigortalı. :)
Satış sonrasında bu tarz detaylar gerçekten araba kadar yüz güldüren etkenler. O yüzden göz ardı etmemek gerek.
 
Bana şu an Ford kadar iyi görünen Audi daha da iyisi BMW geliyor.Adamlar iyi ilgilendiler samimiler üçkağıt yapmıyorlar gibi geldi,herşeyi açık açık anlatıyorlar iyisiyle kötüsüyle.Tabi bir alışverişim olmadı henüz,olursa işler değişir mi bilmiyorum denemek lazım.Bu şartlar altında biraz zor görünüyor ama ilerde olur inşallah :)
 
Bana şu an Ford kadar iyi görünen Audi daha da iyisi BMW geliyor.Adamlar iyi ilgilendiler samimiler üçkağıt yapmıyorlar gibi geldi,herşeyi açık açık anlatıyorlar iyisiyle kötüsüyle.Tabi bir alışverişim olmadı henüz,olursa işler değişir mi bilmiyorum denemek lazım.Bu şartlar altında biraz zor görünüyor ama ilerde olur inşallah :)
Hocam açıkçası istisnasız her markada şehre göre, bayiye göre müşteri memnuniyeti değişkenlik gösteriyor. Yaşadığınız şehirde muhatap olacağınız bayileri kendinize kriter almanız en doğrusudur. Burada Ford güzellemesi yaptık @Cenk hocamla ama inanın ki Ford'un da berbat servisleri var. Hatta aynı servisin müşterisine göre iyi veya kötü olma durumları olabiliyor. O yüzden markalara takılı kalmayın derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer ve Cenk
Hocam açıkçası istisnasız her markada şehre göre, bayiye göre müşteri memnuniyeti değişkenlik gösteriyor. Yaşadığınız şehirde muhatap olacağınız bayileri kendinize kriter almanız en doğrusudur. Burada Ford güzellemesi yaptık @Cenk hocamla ama inanın ki Ford'un da berbat servisleri var. Hatta aynı servisin müşterisine göre iyi veya kötü olma durumları olabiliyor. O yüzden markalara takılı kalmayın derim.
Ee tabii hepsi böyle değil gerçekten. Benim iyi dediğim servisin diğerlerine karşı tutumu nasıl direkt olarak bilmiyorum. Neticede bizim ailenin geçmişinde 5 tane ford marka araç oldu ki bunların 4'ünü sıfır aldık ve 3'ünü de iyi dediğim bayiden aldık ve 5 araç da hep iyi dediğim bu yetkili serviste bakım-tamir-onarım gördü. Dolayısıyla ' size iyi davranmayacaklar da kime davranacaklar ' bile diyebilirsiniz haliyle :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer ve bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...