Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
yalan yok. Yiyen içen adamız, lpg ile tasarruf yapma ihtimalim varken neden benzinli araba alıp ıkına ıkına gideyim ki yani. Lpgye uyumsuz arabaya lpg takmadığım sürece mahsuru yok
Ama su dakikadan sonra lpg nin tasaruffu cidden onemsenecek seviyede degil sonradan taktiracaksam hic ugrasmam giderek kar azaliyor cunku
 
Ama su dakikadan sonra lpg nin tasaruffu cidden onemsenecek seviyede degil sonradan taktiracaksam hic ugrasmam giderek kar azaliyor cunku

kesinlikle katılıyorum, son gelen zamlarla artık çığrından çıkmaya başladı. Benzin fiyatları da artıyor evet ama lpgnin olayı % 60-70 psikolojik. E artık her türlü yakıyor yakacaksa tam yaksın kafasında düşünülüyor. Lpgye uyumsuz bi arabaya zaten hayatta bakmam. Ama şu saaten sonra lpgsiz araba alsam taktırmaya da uğraşmam
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Alfa Romeo 1,6 twinspark motoru aslında 8 subablı olarak üretilmiş, Fiat grubu bu motoru geliştirip Fiat Pratola Serra motorunu yaratmış. Alfa 156da ise 1,6 Fiat Pratola Serra motoru kullanıyor. silidir başına 4 subablı ve cvvt özelliği var. Motorun çok yüksek devirde tork alıyor olması yani bu kadar çok yakıt tüketmesininin sebebi ise Variable İntake sistemin 1,8 ve 2,0 olan versiyonlarda kullanıyor olmasına rağmen 1,6 versiyonda olmayışı. Yani düşük devir cevirirken motora yeretli türbülans ile hava basılamıyor.
1,6 motor 4200- 4500 devirde maksimum torkunu ulşırken, VIS sistemli 1,8 motor ise 3500 devirde maksimum torkuna ulaşıyor.
VIS sistemi iki kademeli hava emiş sistemidir, motora giren havanın yolunu uzatır .
Arabayı daha iyi tanımak yakıt tüketiminide azaltacaktır.
Bu tork devir cizergesi bile bir nimet bence..
wykres_power.jpg
 
araba keyif için var, hypermiling kasacağım diye zevkten uzak kalamam :) Denizlinin trafiği de hiç rahat sayılmaz özellikle şehir merkezinde @emert20 ve @Koraykaya biliyor :)
Abi okul ev arası kullanırken çok bir sıkıntı olmuyor tüketim. Bir tek ulus caddesinde sıkışıyorum orda bekliyorum trafikte. Ama çınara bayramyerine gidersem vay halime kalan menzil direkt düşüyor 40 60 km arası.
 
O zaman buradan başlayayım:
... o paraya 3 corsa alırsın ohhh

Ibiza'nın bagaj daha geniş. Daha seri. ABS ve benzeri bolca sürüş destek sistemleri var. Muhtemelen 100-0 fren mesafesi de 10 metre kadar daha kısadır. 6 tane filan airbag var; muhtemelen EuroNCAP testlerinden çok daha iyi sonuç alır :) Yol bilgisayarı var, otomatik yanan farlar var, gündüz farı var, elektrikli ayarlanan aynalar var, usb ve sd card girişli ses sistemi var. Hoparlörlerinden gelenler hariç her bütün sesler daha az. Bluetooth var. Dış renkleri çok güzel. Koltuk ve süspansiyonlar daha konforlu. Direksiyon kutusunu değiştirdikten sonraki halini düşünürsem Ibiza'nın dönüş çapı daha iyi. Otm. kliması var ve güçten çalmıyor. Deri direksiyonu var. (Bir ara ben de düşünüyorum ama kısmet...) Bagaj kapağını kendi haline bırakınca Corsa'daki gibi camı patlatacakmışçasına çarpmıyor. Vites geçişleri kemikli ama Corsa'ya göre bir tık daha yumuşak. Km'si ilerledikçe daha da yumuşayacaktır. El frenini çekmesi daha kolay ve daha iyi tutuyor. Koltukların yanal destekleri var, bu kadarı bile artı =) Direksiyon konum ayarı var. Sustalı anahtarı var.

Gelelim Süleyman'ın artılarına =)
Park sensörü var. Yedek parçaları daha ucuz. Kör nokta uyarı sistemi gerektirmeyecek kadar büyük yan aynaları var; yan şeritleri arka camlarımın hizasına kadar görüyorum, arka görüş de çok iyi. Silecek fasıla ayarı 15 saniyeye kadar uzatılabiliyor. İç mekan genişliği ve hacmi hem önde, hem de arkada tartışmasız daha üstün. Arabaya iniş biniş de çok daha rahat. Global kapatma var (kapıyı kilitlerken dışarıdan camlar da kapatılabiliyor), kontak kapalıyken tek tarafın parklarını yakmak mümkün. Hiçbir elektronik destek olmamasına rağmen ani ağırlık transferlerinde Ibiza'ya göre çok daha dengeli. Sürüş hissi de açık ara daha iyi. Sürüş hissi konusunda yeni direksiyon kutusunun da etkisi var. Havalandırma ızgaraları ve korna butonları hariç iç mekandaki parçalar kesinlikle daha uzun ömürlü. Pandizotun kendisi de, bagaj kapağı bağlantıları da çok daha sağlam, ayrıca ip değil lastik kullanılmış. Arka koltukta 3 kafalık var. Klima ve kalorifer çok daha kuvvetli. Arka cam rezistansını gözden çıkarabileceğim kadar kuvvetli =) Sürüş pozisyonu çok daha alçağa çekilebiliyor. Direksiyondan kumandalı kasetçalar var. :D Torpido gözü daha büyük.

Tüketimleri denk. Ama çok basarsam Ibiza daha çok yakabilir.

Aralarında 16-17 yıllık fark olmasına rağmen böyle karşılaştırma yapabiliyorum... :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Hypermiling yapmak size çok zor geliyorsa, Hypermilingin üst versiyonu olan, enerji sürüşünü yapın.. Çok eğlencelidir. Ortalama hızı yüksek tutmak üzerine yapılan bir yakıt tüketimi tekniğidir, Rampa yukarı dip gaz çıkıp, rampa aşağı pedalı bırakmak, aralardan derelerden kaçıp trafikten kurtulmak. Sabit hızı en düşük gaz baskısı uygulayarak korumak. Burda arabaya yüklediğiniz enerjiyi frene basarak boşaltmaktan kaçınıyorsunuz. Ben bunu saate 105 km ile yapıyorum. Otobana girereken dipgaz , rampa çıkarken dip gaz, sollama yaparken dip gaz, yada %70 üstünde pedala basarak minimum süre maksimum motor yüküne girerek yapılan bir teknikler topluluğu. Bunu sürekli ezebere gittiğiniz yollarda yapabiliyorsunuz ama Ben şu an 105 km ile yapıyorum. Fren kullanmıyorsunuz sadece arabanın kendi kendine yavaşlamasını beklemek bile bu dala giriyor.
 
En az %40 tasarruf yapılır senin araba ile şehir içi. Bilinen şeyleri yapsak kafi.

abi arabayı satayım niye kullanıyoruz ki o zaman ? hiç masraf olmaz sigorta vize vergi yakıt vs
Alfa Romeo 1,6 twinspark motoru aslında 8 subablı olarak üretilmiş, Fiat grubu bu motoru geliştirip Fiat Pratola Serra motorunu yaratmış. Alfa 156da ise 1,6 Fiat Pratola Serra motoru kullanıyor. silidir başına 4 subablı ve cvvt özelliği var. Motorun çok yüksek devirde tork alıyor olması yani bu kadar çok yakıt tüketmesininin sebebi ise Variable İntake sistemin 1,8 ve 2,0 olan versiyonlarda kullanıyor olmasına rağmen 1,6 versiyonda olmayışı. Yani düşük devir cevirirken motora yeretli türbülans ile hava basılamıyor.
1,6 motor 4200- 4500 devirde maksimum torkunu ulşırken, VIS sistemli 1,8 motor ise 3500 devirde maksimum torkuna ulaşıyor.
VIS sistemi iki kademeli hava emiş sistemidir, motora giren havanın yolunu uzatır .
Arabayı daha iyi tanımak yakıt tüketiminide azaltacaktır.
Bu tork devir cizergesi bile bir nimet bence..
Ekli dosyayı görüntüle 9821

eyvallah abi teşekkür ederim, gaza dokunmayla dokunmama arasında ciddi fark var. Ama araba istiyor. korayla mertte aynı şeyi söyledi, gerçi testte daha iyi anlatırlar ama gaza dokundukça hızlanması ve motor sesiyle azcık daha azcık daha basmak geliyor insanın içinden :)
 
abi arabayı satayım niye kullanıyoruz ki o zaman ? hiç masraf olmaz sigorta vize vergi yakıt vs
eyvallah abi teşekkür ederim, gaza dokunmayla dokunmama arasında ciddi fark var. Ama araba istiyor. korayla mertte aynı şeyi söyledi, gerçi testte daha iyi anlatırlar ama gaza dokundukça hızlanması ve motor sesiyle azcık daha azcık daha basmak geliyor insanın içinden :)

Senin araba ancak 3000 - 4500 devir bandında kullanırlısa ekonomik olur. Ama bunuda 5nci ve 4 ncü vitesde iken mümkün. Daha düşük vitesde motor boşa fazladan dönceğinden, bu şehir içi 12 - şehir dışı 7 yakmasına sebeb oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
bu arada @maximaorhan 'ın opeliyle yaşadığı soruna benzer bi sorunla karşı karşıyayım. Bugün evden çıkmadım, araba babamdaydı gezmeye gittiler. Bi saat kadar önce geldiler araba kilitlenmiyor diye. Merkezi kilit kapatıyorum geri tepiyor arabalar kapanmıyor. 10 dklık bi arayışla bagaj kilidinde sorun olduğunu farkettim. Aslında bagaj kapanıyor, kilit dili de kapanıyor ama nasıl oluyorsa sistem kapanmadı olarak algılıyor sanırım. bir saat tamir etmeye uğraştım beceremedim. En son kapılar kapalı ve bagaj açıkken elimle bagaj kilit dilini kapattım. O haliyle kapıları kilitleyebildim, sonra bagaj kilit dilini açtım ve tekrar kapattım. Böyle yapınca kapılar ve bagaj kapanmış oldu. Kısacası arabanın bug'ını kullanarak kapattım :D Yarın ben eğitimde olacağım, babam sabah yaptıracak. Ama akşam akşam iyi uğraştım, iyi güldüm :D
 
@bt abinin arabasını buldum :D 3 kapılı golf benzinli manuel :) Boşu çok boştu orta donanım yaptım dsffsdasfdd
Edit:Hem de süleyman grisi
https://www.volkswagen.de/app/konfigurator/vw-de/de/der-golf/30315/38150/comfortline/BQ13AA/2018/2/F14 K5K5/F56 TW/+?page=exterior
Tşkkrler cnm ama şöyle kırmızı vb. göze batan bir renk olsa benim tercihim olur her zaman. :) Donanımı daha da kısılabilir. Klima olsun, opsiyonlarından max. kalite ses sistemi olsun, hız sabitleyici olsun, abs olsun. Beklentilerim bu kadar =)
 
Senin araba ancak 3000 - 4500 devir bandında kullanırlısa ekonomik olur. Ama bunuda 5nci ve 4 ncü vitesde iken mümkün. Daha düşük vitesde motor boşa fazladan dönceğinden, bu şehir içi 12 - şehir dışı 7 yakmasına sebeb oluyor.

@Koraykaya ve @emert20 testte bahsettiler mi bilmiyorum, araba 4000-4500 devirden sonra çok seri hızlanıyor(varyatör etkisi) Gaz pedalıyla epey sakin davranmak gerekiyor tasarruf için, zor boşver kasma :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...