Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
O kentsel dönüşümler adı altında onlarca evi yıkıp , istanbulu Şantiye'ye cevirdiler, Sonra yüksek kar marjlarını koyup satmaya çalışıyorlar.
Tapu kadastroya gidiyorsun, bu evin raic bedeli 110 bin tl. Banka exspertizi geliyor bu eve biz 210 bin tl kredi veririz, ama gel görki mütayit benden 270 bin tl istiyor.

Devlet 110 bin tl
Banka 210 bin tl
Mütayit 270 bin tl

Söyleyin bana bu evin fiyatı nedir.

Öyle maalesef. Evler hak ettiği değerin çok çok üstünde satılıyor
İstanbul koca bir şantiyeye döndü. Bu betonlaşmayla 2 yıl kurak geçse af edersiniz kıçımızı yıkayacak su bulamayız. Alt yapı zaten yetersiz, basit bir yağmurda her tarafı su basıyor. Tabi konutlaşma için şehir içindeki derelerin de kurutulması bunun önünü açtı. Aç gözlü müteahhitler doygunluk noktasına ulaşmasına rağmen lüks konut üretmeye devam ediyor. Orta gelirli veya düşük gelirli vatandaş için konut üretilmiyor. Göçün önüne geçilmek yerine ; parası olan bu şehirde yaşasın, parası olmayan gitsin mantığına doğru yöneliyor. Bu şekilde kentsel dönüşüm vs.. yapılamaz.
İnsanlar büyük projeler dışında kat karşılığı ev yapan müteahhitlerden en azından bir şekilde ev alabiliyordu. Bundan sonra işler iç açıcı da görünmüyor. Yakın bir dönemde bu yerel müteahhitleri de bitirecekler..Şehir silüeti desek zaten öyle bir şey kalmadı, plan proje nasıl yapılıyorsa artık ayn bölge içindeki evler dalton kardeşler gibi boy boy dizilmiş duruyor. 5 katlı binanın yanına 15 katlı bina çıkıyor adam kimse "aga bu nedir" demiyor
Anadolu yakası için konuşuyorum, metro bile E5'in yukarısında kalan alanlar gelişmediği için özellikle E5 hattına yapıldı. Yetmedi E5 üstüne avm'ler abuk subuk aralıklarla yapılmaya başlandı (Maltepe Carrefour yanında Rönesans, köprüyü geçince Turkcell yanında Anatolium Marmara)..
El birliği ile koca bir şehir yaşanamaz bir beton yığınına dönüştürüldü. Trafik, hava kirliliği, gürültü kirliliği...Anlat anlat bitmez
Bundan sonra düzelmez, beklenen deprem olduğunda o beton yığınlarının altında milyonlarca cansız beden yatacak
Sen,ben,bir tanıdığımız, akrabamız, arkadaşımız...
 
Son düzenleme:
@sinan abi tosfed yıldızını arıyora katılmak ne kadar mantıklı? Önceden yarış tecrübesi olanlar da katılabiliyor galiba. Onlar bizi tokatlamaz mı :D bi de lisans alınca ilerde nasıl kullanabilirim? İşime yarar mı? Gidersek yarıştan önce eğitim, ekipman gibi şeyler veriyorlar mı sitede göremedim sen biliyor musun?
 
Bence secimle başa adam getirme devri kapandı. Başımıza profesor ve akademisyenlerin yönettiği süper bir bilgisayar koysalar. Tüm dataları içine girseler. Türkiye ucar gider. Çok basit..
Sigara sağlığa zararlıdır.
sigara bağlı hastalıklar yüzünden SGK masrafları artıyor
Çalışan maaşlarından yüksek SGK prim kesiliyor
=
Sigara satışlarında kısıtlama ve yüksek vergi konulsun...

Petrol varil 55 tl
Petrol alımı cari açık yaratıyor.
=
Düşük yakıt tüketimi yapan arabalara teşvik verilmeli.
Benzin tüketimi düşük sürücülere teşvik verilmeli.

Daha ne prim istiyorsun, az gezip az yakinca cari acik azaliyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
7EFE40BC-F76F-4D36-A68F-18FD46008707.jpeg
 
Petrol fiyatları yükselince sevinmiyorsun dimi hacı :D
Guzel soru walla ne desem bilemedim :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
saka bi tarafa ben isime devam ettigim surece petrol 20 usd de olsa sorun yok, kaldi ki o rakamlari gordugunde bile cok sukur isimizden olmadik.
Bu arada arkadaslar ukalik olsun diye demiyorum ama gercekten yurtdisinda calisan turklerin geneli ulkemizi cok guzel temsil ediyor.
sahsen ben universiteden 2 sinif arkadasimla birlikte yaklasik 11 yildir, 5 farkli sirkette cok guzel isler cikardik. su anda bulundugumuz projede ihaleyi hangi sirket kazanirsa o sirkete transfer olmak suretiyle isimize devam ediyoruz. ve bizimle ayni isi yapan yabancilar arasinda arapca bilmeden irakta calisabilen baska kimse yok (en azindan bizim bildigimiz yok) ayrica yasi en genc olanlar da bizleriz, bizde sonra en genci 40-45 yaslarinda.
birde kazandigimiz parayi usd olarak ulkemize sokarak ta ulke ekonomisine katkida bulunmak bizi mutlu ediyor, belki 3-5 kisinin kazandigi para pek birsey ifade etmez ama inanin gunde 3-4 bin usd para kazanan duayen abilerimiz var
velhasilkelam ben her kosulda ulkeme katkida bulunmaya calisan biri oldugumu dusunuyorum nacizane, ayrica elde ettigim bu tecrubeyi ilerde turkiyenin cikarlari icin turkiyedeki projelerde kullanmak en buyuk hayalim
 
@sinan abi tosfed yıldızını arıyora katılmak ne kadar mantıklı? Önceden yarış tecrübesi olanlar da katılabiliyor galiba. Onlar bizi tokatlamaz mı :D bi de lisans alınca ilerde nasıl kullanabilirim? İşime yarar mı? Gidersek yarıştan önce eğitim, ekipman gibi şeyler veriyorlar mı sitede göremedim sen biliyor musun?

http://www.tosfedyildiziniariyor.com/

1000 kisi ile sinirli diyor..Once o 1000 kisi arasinda yer almak en onemli kriter bence :)
Kendileri de oyle durust bir federasyondur ki...
Neyse...Babasinin baskanligi doneminde Jason’a verilen imtiyazlarin yarisi baska bir yetenege verilseydi en azindan bugun gercekten bir yildizimiz olurdu
 
Son düzenleme:
Borç ödenince devletin malı olacaktı güya bu köprü. Borcunun ödenemeyeceği belli olan köprüyü yaptılar, devletin yani vatandaşın sırtına vergileri dayadılar, buna rağmen yetmeyince şimdi hisseyi yabancı şirketlere satıp borcu kapatma derdine girdiler. O köprü zamanla tamamen yabancı şirketlere satılır. Sonra köprünün borcu bitse bile devletin köprüsü olmayacağı için fiyat belirleme hakkımız da olmayacak. Otomobil fiyatlarını dünyanın en pahalı rakamları seviyesine çek, akaryakıt fiyatlarını da yine dünyanın en pahalı yakıtları listesine sok, sonra da yatırım diye köprü yaptır ve bekle ki millet üstünden geçsin borcu ödesin. Köprünün üzerinde sürülecek aracı nereden bulacağız, bulsak neyle yürüteceğiz, yürütsek o köprünün geçiş bedelini nasıl ödeyeceğiz diye düşünmeden yatırım yapıyorlar. Böyle ölü yatırımı da ya bir gerizekalı yapar ya da art niyetli siyasiler.
 
Son düzenleme:
Öyle güzel yayınlıyorlar ki duyan toptan satılıyor zannedecek. Devletin 10 yıllığına özel sektöre devrettiği bir proje alt tarafı. Özel sektör kimki bunu toptan devretsin? Sadece kendi işleteceği zamandaki kiradan vazgeçip onun yerine eline toplu para geçsin diye yapılan bir şey. Yanlış değilsem 10 yıl 3 aylık bir işletme süresi vardı ihaleyi kazandıkları zamandan itibaren. Yani 2022-2023 dolaylarında tekrar devlete geçecek. O zamana kadarsa anlaşılan bedel üzerinden hissedar olan firmalar kendi paralarını alacaklardır. Devamında ise 1. ve 2. köprü gibi kamu malı olur. O zaman işletmeye devredilip devredilmeyeceği o zamanki hükümet tarafından karar verilir.
 
Borç ödenince devletin malı olacaktı güya bu köprü. Borcunun ödenemeyeceği belli olan köprüyü yaptılar, devletin yani vatandaşın sırtına vergileri dayadılar, buna rağmen yetmeyince şimdi hisseyi yabancı şirketlere satıp borcu kapatma derdine girdiler. O köprü zamanla tamamen yabancı şirketlere satılır. Sonra köprünün borcu bitse bile devletin köprüsü olmayacağı için fiyat belirleme hakkımız da olmayacak. Otomobil fiyatlarını dünyanın en pahalı rakamları seviyesine çek, akaryakıt fiyatlarını da yine dünyanın en pahalı yakıtları listesine sok, sonra da yatırım diye köprü yaptır ve bekle ki millet üstünden geçsin borcu ödesin. Köprünün üzerinde sürülecek aracı nereden bulacağız, bulsak neyle yürüteceğiz, yürütsek o köprünün geçiş bedelini nasıl ödeyeceğiz diye düşünmeden yatırım yapıyorlar. Böyle ölü yatırımı da ya bir gerizekalı yapar ya da art niyetli siyasiler.
Bunlar gerizekalı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...