Arkadaşın 2015 focus 1,6 atmo 5 ileri manuele Rs kit yaptırıyoruz.Gri kaplama yapılacak araba. 18 inç blade jant'da geliyor.Toplam 8k tl gidiyor..
Hayırlı olsun93 milyara cok dolu olmayan 1.4 turbo astra aldik hayirli olsun masallah alirim
Cok tesekkur ederim sagolunHayırlı olsun
Renk beyaz olmadığı sürece her binek güzeldir
Ne demek müdürüm Motor açma mevzusu da genelde halk arasında bir tabir hocam. Sadece rodaj sonrası değil, misal 20 bin km boyunca hiç devir çevirilmemiş, sakin kullanılmış bir otomobilde bile ' açma ' dediğimiz şey uygulanabiliyor. Motorun uzun süre kullanılmayan devirleri daima sağırlaşır. Üst devirleri pek görmeyen motorlar, üst devir çevirmek istediğinizde isteksizleşir, garip davranışlar sergilemeye başlar, motor sağırlaşmış gibi hissedersiniz ve yeterli performans alamadığınızı düşünürsünüz. Bu işte motorun o devirlere düzenli olarak alışkanlığı olmadığı içindir. Rodaj sonrası artık aracı istediğiniz gibi kullanıp üst devirlere de alıştırabilirsiniz. Keza her zaman düzenli aralıklarla da yapılmalıdır. Hem performans hem tüketim için iyi bir şeyRodajda motor açılmamış cümlesini çok duydum ama teknik karşılığını şu gönderide öğrendim, sağolasın hacım
Karşıya git gel git gel git gelOff ,
Kurumsal hayattan çok sıkıldım. benim acil uzun yol yapmam lazım. Üstüme yol atın
Off ,
Kurumsal hayattan çok sıkıldım. benim acil uzun yol yapmam lazım. Üstüme yol atın
rs kit plastik mi?Arkadaşın 2015 focus 1,6 atmo 5 ileri manuele Rs kit yaptırıyoruz.Gri kaplama yapılacak araba. 18 inç blade jant'da geliyor.Toplam 8k tl gidiyor..
Yol denilince benim aklıma Marmaris geliyor. O virajlı ve her viraj sonrası muhteşem manzaralı yolu özlüyorum.
nerden alındı ? Forumda da üye olan Yaman'dan mı?
Oto uz İzmir 3.Sanayi 2500 anerden alındı ? Forumda da üye olan Yaman'dan mı?
Aracının maksimum tork ve hp ürettiği devir bantları yeterli aralıktadır. Tabii üst devirleri de açacağım diye redline'a kadar devir çevirmeye gerek yoktur. Yol durumuna göre, dengeli ve ölçülü gazla beraber kısa kısa aralıklarla, araca sert davranmadan ve sert hızlanma yapmadan üst devirleri belli aralıklarla görüp tekrar normal devir ve hızlara düşebilirsin hocam. Bu kullanım şeklini hem üst hem orta hem alt devirlerde belli aralıklarla yaptığında aşınma düzenli hale gelir. Bazıları diyor ki yeni nesil araçlarda rodaj yapılarak fabrikadan çıkartılıyor. Böyle bir şey yok. Şimdiki üretim standartlarında üretim bandından 1 dakikada 1 araç çıkıyor. Günde binlerce adet araç üretiliyor. Hiç bir üretici tek tek bu araçların 1-2 bin km'lik rodajını yapacak kadar vakit kaybetmez. Öyle bir vakti de zaten yaratamazlar. Biliyorsunuz üretim sürecinde vakit her şeyden önemlidir. Sadece bizim kamuflajlı gördüğümüz modeller, yani test araçları rodaj dahil bir çok test sürecinden geçer. Seri üretimden çıkan araçlar da belli kalite kontrollerden geçip, doğru çalışıp çalışmadığına dair standart teste sokulup sevkiyatı gerçekleştirilir. Öyle 1-2 bin km'lik rodaj tamamlaması falan yapılacak derecede kapsamlı sürüşe sokmazlar, sokamazlar.
Yüksek viteste aracı boğmadan, titretmeden bir alt vitese düşüp 1500-1750 dd ve yine pürüzsüz, dengeli hızlanarak, ani ve sert hızlanmalardan da kaçınarak 5-5500 dd aralıklarında aracı alt - orta - üst devirler şeklinde sakin kullanarak rodaj sürecini tamamlayabilirsiniz hocam. İnsanlar sakin kullanma deyince sadece yüksek vites, düşük hız anlıyorlar. Oysa hızlanma ve yüksek hızlarda seyir etme sakin şekilde de yapılabilir. Dediğim gibi dengeli gazla birlikte bunları yapabilirsiniz.Benim veriler şu şekilde ;
150 bg /5000-6000 dev/dak
250 Nm /1500-3500 dev/dak
Aynı zamanda sert frenden de kaçınılmalı ilk zamanlarda.Yüksek viteste aracı boğmadan, titretmeden bir alt vitese düşüp 1500-1750 dd ve yine pürüzsüz, dengeli hızlanarak, ani ve sert hızlanmalardan da kaçınarak 5-5500 dd aralıklarında aracı alt - orta - üst devirler şeklinde sakin kullanarak rodaj sürecini tamamlayabilirsiniz hocam. İnsanlar sakin kullanma deyince sadece yüksek vites, düşük hız anlıyorlar. Oysa hızlanma ve yüksek hızlarda seyir etme sakin şekilde de yapılabilir. Dediğim gibi dengeli gazla birlikte bunları yapabilirsiniz.
Misal benim aracım dizel. 1750 - 4250 dd sağlıklı devir aralıkları. Ben rodaj sürecini uzun yola tatile çıkarak atlattım. Bu sırada 6.vitese takıp 3500-4000 devir civarında bir kaç dakika sabit gittiğim oldu. Bunu da sakin ve yavaşça hızlanarak, gazı döşemeye yapıştırmadan yaptım. Keza düşük viteste de bu devirleri gördüğüm oldu ama dediğim gibi yine gazı yavaşça ezerek, sakin şekilde o devirlere çıktım. Burada önemli olan ilk aşınma sırasında sert vites geçişleri, sert gaz pedalı basışları yapmadan kademeli ve düzenli olarak orta ve üst devirleri görmektir. Bu şekilde aşınma da düzenli olarak gerçekleşir.
Yüksek viteste aracı boğmadan, titretmeden bir alt vitese düşüp 1500-1750 dd ve yine pürüzsüz, dengeli hızlanarak, ani ve sert hızlanmalardan da kaçınarak 5-5500 dd aralıklarında aracı alt - orta - üst devirler şeklinde sakin kullanarak rodaj sürecini tamamlayabilirsiniz hocam. İnsanlar sakin kullanma deyince sadece yüksek vites, düşük hız anlıyorlar. Oysa hızlanma ve yüksek hızlarda seyir etme sakin şekilde de yapılabilir. Dediğim gibi dengeli gazla birlikte bunları yapabilirsiniz.
Misal benim aracım dizel. 1750 - 4250 dd sağlıklı devir aralıkları. Ben rodaj sürecini uzun yola tatile çıkarak atlattım. Bu sırada 6.vitese takıp 3500-4000 devir civarında bir kaç dakika sabit gittiğim oldu. Bunu da sakin ve yavaşça hızlanarak, gazı döşemeye yapıştırmadan yaptım. Keza düşük viteste de bu devirleri gördüğüm oldu ama dediğim gibi yine gazı yavaşça ezerek, sakin şekilde o devirlere çıktım. Burada önemli olan ilk aşınma sırasında sert vites geçişleri, sert gaz pedalı basışları yapmadan kademeli ve düzenli olarak orta ve üst devirleri görmektir. Bu şekilde aşınma da düzenli olarak gerçekleşir.
Tabii.. Frenleme, vites geçişleri v.s dahil araca yumuşak ve sakin davranarak bu süreci atlatmak oldukça sağlıklıdır. Zaten ilerleyen süreçte aracı zorlamak için bol bol fırsat olur.Aynı zamanda sert frenden de kaçınılmalı ilk zamanlarda.