Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kaptan rengi on numara seçmişsin hayırlı olsun zaten peder bey sakin kullanır her mekanik sistemin rodajı vardır sensörlerin bile adaptasyon süreci var abi iklime rakıma göre
Sagolasin daha iyileri senin olsun hacim tesekkur ederim
Valla beyaz falan bana zaten gelmezdi kirmizi kesinlikle cok zor olurdu vs derken fume renk mantikli geldi yine
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Koraykaya
Yeni Auris. Hiç fena olmamış.
 

Ekli dosyalar

  • 2018-Toyota-Auris-Hybrid-2-e1520331990645-850x446.jpg
    2018-Toyota-Auris-Hybrid-2-e1520331990645-850x446.jpg
    131.1 KB · Görüntüleme: 239
  • New-Toyota-Auris-Leaked-850x478.jpg
    New-Toyota-Auris-Leaked-850x478.jpg
    115.1 KB · Görüntüleme: 230
Her kullanıcının tecrübesi farklı olabilir kaptanım. O sebeple her araç merak edilmeye değerdir çünkü herkesten farklı bir şey öğrenebiliriz. Sen tecrübeni edindikten sonra paylaş bizimle. Bakarsın alacağımız olur ve yorumların da aklımıza gelir.

Bu arada rodaj mevzusunda motor için önemli olan pistonların içindeki segmanların ilk aşınmayı düzenli olarak yapması mevzusudur. Silindir içinin ilk aşınması otomobilin performansını arttırıcı bir unsurdur. Üreticiler ilk 1-1500 km değişken devirlerle aracı fazla zorlamadan kullanın diyor çünkü sürekli düşük devir kullanırsan silindirin alt kısımları ilk aşınmayı yapar, üst kısımları ise aşınmaz. Aynı şekilde sürekli devirli kullanırsan alt kısımlar aşınmaz, üst kısımlar aşınır. Bu duruma göre de alt devirlerde yüksek performans üst devirlerde düşük, üst devirlerde yüksek performans alt devirlerde düşük şeklinde farklılık oluşur. Değişken devirlerde kullanım ise pistonların içindeki ilk aşınmayı düzenli hale getirir. Böylece hem düşük hem yüksek devirde optimum performansı alırsın. Bu mevzu kısa dönemde direkt bir etki göstermez. Ama araç uzun ömürlü olsun istiyorsanız uzun vadede işinize yarayacaktır.

Hic bu kadar aciklayici yorum okumamistim
Mesela arac otomatik ve su an 200 km’de nasil kullanmam gerekir ? Mesela ust devirde bir sinir var mi ? Veya ust devir araligi nedir ?
 
Hic bu kadar aciklayici yorum okumamistim
Mesela arac otomatik ve su an 200 km’de nasil kullanmam gerekir ? Mesela ust devirde bir sinir var mi ? Veya ust devir araligi nedir ?
Aracının maksimum tork ve hp ürettiği devir bantları yeterli aralıktadır. Tabii üst devirleri de açacağım diye redline'a kadar devir çevirmeye gerek yoktur. Yol durumuna göre, dengeli ve ölçülü gazla beraber kısa kısa aralıklarla, araca sert davranmadan ve sert hızlanma yapmadan üst devirleri belli aralıklarla görüp tekrar normal devir ve hızlara düşebilirsin hocam. Bu kullanım şeklini hem üst hem orta hem alt devirlerde belli aralıklarla yaptığında aşınma düzenli hale gelir. Bazıları diyor ki yeni nesil araçlarda rodaj yapılarak fabrikadan çıkartılıyor. Böyle bir şey yok. Şimdiki üretim standartlarında üretim bandından 1 dakikada 1 araç çıkıyor. Günde binlerce adet araç üretiliyor. Hiç bir üretici tek tek bu araçların 1-2 bin km'lik rodajını yapacak kadar vakit kaybetmez. Öyle bir vakti de zaten yaratamazlar. Biliyorsunuz üretim sürecinde vakit her şeyden önemlidir. Sadece bizim kamuflajlı gördüğümüz modeller, yani test araçları rodaj dahil bir çok test sürecinden geçer. Seri üretimden çıkan araçlar da belli kalite kontrollerden geçip, doğru çalışıp çalışmadığına dair standart teste sokulup sevkiyatı gerçekleştirilir. Öyle 1-2 bin km'lik rodaj tamamlaması falan yapılacak derecede kapsamlı sürüşe sokmazlar, sokamazlar.
 
Her kullanıcının tecrübesi farklı olabilir kaptanım. O sebeple her araç merak edilmeye değerdir çünkü herkesten farklı bir şey öğrenebiliriz. Sen tecrübeni edindikten sonra paylaş bizimle. Bakarsın alacağımız olur ve yorumların da aklımıza gelir.

Bu arada rodaj mevzusunda motor için önemli olan pistonların içindeki segmanların ilk aşınmayı düzenli olarak yapması mevzusudur. Silindir içinin ilk aşınması otomobilin performansını arttırıcı bir unsurdur. Üreticiler ilk 1-1500 km değişken devirlerle aracı fazla zorlamadan kullanın diyor çünkü sürekli düşük devir kullanırsan silindirin alt kısımları ilk aşınmayı yapar, üst kısımları ise aşınmaz. Aynı şekilde sürekli devirli kullanırsan alt kısımlar aşınmaz, üst kısımlar aşınır. Bu duruma göre de alt devirlerde yüksek performans üst devirlerde düşük, üst devirlerde yüksek performans alt devirlerde düşük şeklinde farklılık oluşur. Değişken devirlerde kullanım ise pistonların içindeki ilk aşınmayı düzenli hale getirir. Böylece hem düşük hem yüksek devirde optimum performansı alırsın. Bu mevzu kısa dönemde direkt bir etki göstermez. Ama araç uzun ömürlü olsun istiyorsanız uzun vadede işinize yarayacaktır.

Hic bu kadar aciklayici yorum okumamistim
Mesela arac otomatik ve su an 200 km’de nasil kullanmam gerekir ? Mesela ust devirde bir sinir var mi ? Veya ust devir araligi nedir ?

Rodajda motor açılmamış cümlesini çok duydum ama teknik karşılığını şu gönderide öğrendim, sağolasın hacım :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...