Rica ederim hocam. Benim de yapabildiğim ve takip edebildiğim araştırmalardan doğru ulaşabildiğim açıklamalar ve sonuçlar bunlardır.Otomatik şanzımanda bu dediklerin biraz zor ancak manuel moda alıp o şekilde yapabilirim
15 senedir motoru açmak vs.. duyuyoruz bir Allah'ın kulu da çıkıp böyle açıklamadı..Olay şu ki aslında konuşanlar da ne olduğunu bilmiyorlar
"Açıyon işte yeeaa", "Devirli kullanacan yeeaa" gibi abuk subuk laflardan sıkılmıştım
Teşekkürler bilgiler için..
D modunda otomobilin şanzıman beyni standart bir yazılımla çalıştığı için motorun rodajı v.s gibi konulara göre hareket edemez doğru. Manuel moda alıp kendiniz kullandığınızda bu süreci rahatlıkla atlatabilirsiniz. Üreticiler de maalesef kullanma klavuzunda detaylı anlatıma girmez. Sert frenlemeden kaçının, aracı sert kullanmayın ve sabit devirle uzun süre gitmeyin gibi dip notlar geçerler. İşin detayını bulmak oldukça güçtür. Bu anlattıklarımın tam tersi düşünen ve ona göre davranan kitle de büyüktür. Anlayacağınız bu iş hala tartışmalara gebedir. Ama kitapçıklarda az da olsa sunulan uyarıcı dip notlar bizim söylediğimiz durumlara kanıt niteliğindedir diye düşünüyorum.
Hatta konudan bağımsız olarak şöyle bir mevzu da vardır; soğuk günlerde otomobili ilk çalıştırmada 30 saniye - 1 dakika arası rölantide bekleyip sonra hareket ettirme gibi durum vardır. Bu konu da çoğu kişi için tartışmaya açıktır. Üreticiler neden bunu kitapçıkta belirtmez peki diye de sorarlar. Cevabı çok basittir. AB emisyon mevzuatı gereği üreticiler bu durumu kitapçıkta özellikle belirtmezler. Çünkü ilk çalıştırma sırasında araç rölantideyken maksimum zehirli gaz salınımını yapar. Düşük emisyon salınımı sağlansın diye rölantide bekleme mevzusunu da kitapçıkta belirtmezler.
Son düzenleme: