Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sagolasin cok hacim.daha iyileri sizlerin olsun insallah allah razi olsun. Valla herhalde boy boy fark yerim turbolu arac sonucta.
Peder simdiden pimpiriklige basladi bana demecler veriyor oglum bak alirsan arabayi atmosferik degil bu turbo yaglanmasi vs diye muhendisligini otturuyor evde
Yanliz ilginctir renklerimiz birebir ayni. En cok onu sevdim ben:D
Kaptan adam makinacı he diyip dinleyecen :D hayırlı olsun opelci kaptan ahahah
 
Arabalarda hala rodaj meselesi var mi ? Turbolu aracta neler yapmak gerekir ?
Allahim neler soruyorum
Rodajdan kasıt araç parçalarının birbirine alışma süreci zaten. ilk 1000 km yüksek devir çevirmeyin, sürekli sabit devirlerle gitmeyin, aracı da pek zorlamayın yeterli gelir. İlk 1-1500 km normale göre biraz fazla yakabilir. Bazı parçalardan plastik kokusu, yanık kokusu gibi kokular da gelebilir. Bunlar da zaten genelde aracın alışma süreci içinde doğal bir durum. Bu süreçten sonra tüketim de tam randumanlı haline döner. Kitapçığı muhakkak okuyun.
 
Son düzenleme:
Rodajdan kasıt araç parçalarının birbirine alışma süreci zaten. ilk 1000 km yüksek devir çevirmeyin, sürekli sabit devirlerle gitmeyin, aracı da pek zorlamayın yeterli gelir. İlk 1-1500 km normale göre biraz fazla yakabilir. Bazı parçalardan plastik kokusu, yanık kokusu gibi kokular da gelebilir. Bunlar da zaten genelde aracın alışma süreci içinde doğal bir durum. Bu süreçten sonra tüketim de tam randumanlı haline döner. Kitapçığı muhakkak okuyun.
Aynen abi kesinlikle okur zaten pederde hani bilmeyiz etmeyiz gozden kaciririrz falan sorayim dedim. Zaten cok fazla yol yapmaz bu araba sakin kullanilir. Ben 7 senede 100 bin km yaptim onun hicbir arabasi 100 bini bulamamisti. Bakalim kimsenin merak edecegi bir araba degil ama ufak ufak tecrubeleri yazarim
 
Senin araba var zaten daha niye servis derdi olsun ki illaki bildiğin bir yer vardır. Neyse hayırlısı olsun :D astrateam e gitmeyi unutma :D
Peder seneye kalmadan istanbuldan gitcek. Ayvalik bodrum taraflarinda kendi sinif arkadaslarindan totalde 3 aile cocuklari vs birakip oraya geccekler. (Cocuklar dedigim benim yasitlar) oralarda da mazda servisi parcasi bulamam dedi ki sonuna kadar hakli.
Astra team vb yerlere girmem herhalde araba cok elime gecmez zaten. Alirken bastan sozlestik sulanma diye dedim ne sulancam turbona :D isin kisacasi basilmayacak yorulmayacak az km yapcak klasik.
 
Peder seneye kalmadan istanbuldan gitcek. Ayvalik bodrum taraflarinda kendi sinif arkadaslarindan totalde 3 aile cocuklari vs birakip oraya geccekler. (Cocuklar dedigim benim yasitlar) oralarda da mazda servisi parcasi bulamam dedi ki sonuna kadar hakli.
Astra team vb yerlere girmem herhalde araba cok elime gecmez zaten. Alirken bastan sozlestik sulanma diye dedim ne sulancam turbona :D isin kisacasi basilmayacak yorulmayacak az km yapcak klasik.
Olmadı biz OTOPARK forum'da bir Astra kulübü açarız.
 
Aynen abi kesinlikle okur zaten pederde hani bilmeyiz etmeyiz gozden kaciririrz falan sorayim dedim. Zaten cok fazla yol yapmaz bu araba sakin kullanilir. Ben 7 senede 100 bin km yaptim onun hicbir arabasi 100 bini bulamamisti. Bakalim kimsenin merak edecegi bir araba degil ama ufak ufak tecrubeleri yazarim
Her kullanıcının tecrübesi farklı olabilir kaptanım. O sebeple her araç merak edilmeye değerdir çünkü herkesten farklı bir şey öğrenebiliriz. Sen tecrübeni edindikten sonra paylaş bizimle. Bakarsın alacağımız olur ve yorumların da aklımıza gelir.

Bu arada rodaj mevzusunda motor için önemli olan pistonların içindeki segmanların ilk aşınmayı düzenli olarak yapması mevzusudur. Silindir içinin ilk aşınması otomobilin performansını arttırıcı bir unsurdur. Üreticiler ilk 1-1500 km değişken devirlerle aracı fazla zorlamadan kullanın diyor çünkü sürekli düşük devir kullanırsan silindirin alt kısımları ilk aşınmayı yapar, üst kısımları ise aşınmaz. Aynı şekilde sürekli devirli kullanırsan alt kısımlar aşınmaz, üst kısımlar aşınır. Bu duruma göre de alt devirlerde yüksek performans üst devirlerde düşük, üst devirlerde yüksek performans alt devirlerde düşük şeklinde farklılık oluşur. Değişken devirlerde kullanım ise pistonların içindeki ilk aşınmayı düzenli hale getirir. Böylece hem düşük hem yüksek devirde optimum performansı alırsın. Bu mevzu kısa dönemde direkt bir etki göstermez. Ama araç uzun ömürlü olsun istiyorsanız uzun vadede işinize yarayacaktır.
 
Son düzenleme:
@Berkin biliyor musun bende Peugeot 308 çok istiyordum, 1.6 e-Hdi manuel. Çok dolu ve temiz araçlar vardı fiyatına göre ama son 3-4 aydır onlarda uçtu gitti.
Bizimki hayalden ibaretti zaten :/
 
Her kullanıcının tecrübesi farklı olabilir kaptanım. O sebeple her araç merak edilmeye değerdir çünkü herkesten farklı bir şey öğrenebiliriz. Sen tecrübeni edindikten sonra paylaş bizimle. Bakarsın alacağımız olur ve yorumların da aklımıza gelir.

Bu arada rodaj mevzusunda motor için önemli olan pistonların içindeki segmanların ilk aşınmayı düzenli olarak yapması mevzusudur. Silindir içinin ilk aşınması otomobilin performansını arttırıcı bir unsurdur. Üreticiler ilk 1-1500 km değişken devirlerle aracı fazla zorlamadan kullanın diyor çünkü sürekli düşük devir kullanırsan silindirin alt kısımları ilk aşınmayı yapar, üst kısımları ise aşınmaz. Aynı şekilde sürekli devirli kullanırsan alt kısımlar aşınmaz, üst kısımlar aşınır. Bu duruma göre de alt devirlerde yüksek performans üst devirlerde düşük, üst devirlerde yüksek performans alt devirlerde düşük şeklinde farklılık oluşur. Değişken devirlerde kullanım ise pistonların içindeki ilk aşınmayı düzenli hale getirir. Böylece hem düşük hem yüksek devirde optimum performansı alırsın. Bu mevzu kısa dönemde direkt bir etki göstermez. Ama araç uzun ömürlü olsun istiyorsanız uzun vadede işinize yarayacaktır.


O zaman otomatik şanzımanlı araçlarda ne çok ekonomi, ne çok azami zorlamadan ortalamada kullanmamız gerekiyor. Anladığım budur doğru mu?
 
@Berkin biliyor musun bende Peugeot 308 çok istiyordum, 1.6 e-Hdi manuel. Çok dolu ve temiz araçlar vardı fiyatına göre ama son 3-4 aydır onlarda uçtu gitti.
Bizimki hayalden ibaretti zaten :/

Abi fiyatlar maalesef astronomik rakamlara ulaştı. Ben inanılmaz üzülüyorum, insanlar diledikleri araçları alamayınca. Alım gücünün bu kadar dramatik düşmesi çok kötü.

Bizde biliyorsun 5008 düşünüyoruz ama 3008 ne 5008 hayatta o fiyatlara alınacak araçlar değiller bana göre. Ancak bu fiyatlar görünüşe göre düşmeyecek :'( Bir gün Golf'ü 200k görmeyiz umarım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...