Yaklaşık 2 hafta önce showroomda Volvo Xc40’a bakmıştım.Aklımda kalanları yazacağım.
Tasarım
Tasarım görecelidir fakat ben bu küçük suvu oldukça beğendim diyebilirim.Osmium gray renk de oldukça yakışmış.Üstündeki jantlar 19” fakat lastik ebatları aklımda kalmadı.Continental Premium Contact 6 vardı üstünde.Kısacası tam bir Volvo tasarımı bence.Cuk oturmuş.
Motor
2.0D4 makina vardı üstünde.190 bg 400 nm lik dizel motor bu küçük suva gayet yeterli gelecektir.0-100 7.9 saniye.Kaputu açtığımda ilk dikkatimi çeken twin turbo olmasıydı.1700 kilo ağırlığa 7.9 0-100 güzel değer bence.8 ileri tork konvertörlü şanzımanla uyumlu olacaktır diye tahmin ediyorum ama önce test etmek lazım
Bir de her zamanki gibi motorun üstündeki kapak yumuşacık insanın elledikçe elleyesi geliyor.
İç mekan
İçini baya beğendim.Minik bir xc90 olmuş.Direksiyon ve ekran gayet şık.
Kapı içleri kadife kaplı(vagcılar beğendi)Kapı içi gözler bence gayet yeterli.Sürücü koltuğunun hafıza ayarı kapıda.
Sürücü koltuğu elektrikli hafızalı fakat yolcu koltuğu manuel ayarlı.Bu fiyata insan yolcu koltuğuna da elektrik ve hafıza ayarı istiyor.Sabredin fiyat sonda
Vites topuzunun olduğu bölüm ortalama diyebilirim.Vites topuzu 5 yaşındaki erkek çocuğunun şeyine benziyor.Her neyse boşverin vites topuzunu vitesin önündeki göz gayet geniş ve kullanışlı.Cüzdan telefon vs atabilirsiniz.Tek isteğim start butonunun xc90 daki gibi olması olurdu.O kristalimsi tuş çok hoşuma gidiyor.El freni elektronik ve auto hold mevcut.Fakat bardaklıkları özensiz buldum.Biraz daha göze hoş gelecek şekilde yapabilirlerdi.
Kehribar deri üstüne siyah tavan alınmış bence gayet güzel olmuş.Cam tavan çift parça baya ferahlık katıyor.
Torpido gözü gayet ilkel.Ne bir kaplama var ne bir şey.Ayrıca boyutu küçükçe.Aklıma gelenler bu kadar iç mekanla alakalı.Eksik varsa affola.
Yaşam Alanı
Yaşam alanı bence başarılı.Ön tarafta kimse rahatsızlık yaşamaz zaten.Ön koltuğu kendime göre ayarladığımda ise arkada baya bir diz mesafesi vardı.Baştan yana sıkıntı yok zaten boyum 1.75
Havalandırma kanalının altında 12V olması ve şaft tünelinin az olması bir + bence.Kol dayama olması ve 2 bardaklık olması uzun yolda arkadakileri rahat ettircektir.
Bagaj
460 litre bagajı var.Elektrikli bagaj kapağı olması kolaylık sağlıyor.Ortamalarda diyebilirim bagaj için(foto çekmemişim normal bir bagaj zaten
)
Sonuç
Bu küçük suvu inceleyip içinde 5-6 dakika harman kardon ses sistemini deneyimledikten sonra dedim 250 eder 2.0 d4 motoruyla.Ama fiyatı görünce şaşırmadık tabi ki euro kuru ve vergiler sağolsun.Bence arabayı getiren bayi baya güzel doldurmuş özellikle renk kombinasyonu baya hoşuma gitti.Ama fiyat işi bitiriyor.X1 20d de bu civarlarda.X1 e de binme imkanı bulmuştum bence kesinlikle xc40 alınası.
T3 motoru gelince bence yollarda baya göreceğiz.Gayet güzel olmuş beğendim arabayı.İnceleyeli 2 hafta oldu unutmuş olabilirim bir kaç kısmı sorarsanız aklımda kalmıştır belki cevaplarım.Yazıdaki eksikler için affola.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi