Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu araçların bir çoğu şu anda piyasada 30.000₺ üstü fiyatlara satılıyor. Biz de 2010 model EuroNCAP 5 yıldız almış Fiesta'yı aynı fiyata satıyoruz ***
Şimdi usta,90 larda ve öncesinde tanıtılmış araçlar tabut demişsin eyvallah da accent admire ve eraya da aynı muameleyi yapmışssın nası oluyo o iş,aklına gelen araçları mı saydın yoksa belli araçlar bunlar mı? (accent admire nin hava yastıklısını boşuna almadık heralde)
bu da örnek 30 luk fiesta ; 16 bin kayıtlı ve motor arızalı
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-firtina-gri-titainum-552990162/detay
 
Son düzenleme:
Şimdi usta,90 larda ve öncesinde tanıtılmış araçlar tabut demişsin eyvallah da accent admire ve eraya da aynı muameleyi yapmışssın nası oluyo o iş,aklına gelen araçları mı saydın yoksa belli araçlar bunlar mı? (accent admire nin hava yastıklısını boşuna almadık heralde)
bu da örnek 30 luk fiesta ; 16 bin kayıtlı ve motor arızalı
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-firtina-gri-titainum-552990162/detay
Hocam 2000'li yıllardan da aklıma ilk geleni yazdım. Admire'ı bizzat kullandım deneyimledim. Hyundai'nin kalite konusunda atılımından önceki son modellerinden biri olduğu için aklıma geldi, yazdım. Era ile nispeten sağlam araba yapmaya başladılar demeye çalıştım. Admire'dan sonra Era'lar Getz'ler filan çıktı. Onlarla birlikte marka hızla gelişmeye başladı ve i** modelleri gelmeye başladı. O dönemki Accent'ler ağır kaza yaparsa sıkıntı olur. Symbol filan da benim gözümde tabut ama taklalı kazaya sebebiyet verecek berbat yol tutuşu nedeniyle tabut. Güvenlik standartları yine belli bir seviyenin üstünde.

Biz 30.000'e motoru lpg ile öldürülmemiş, öksürüp tıksırmayan, kazalarında sadece kaporta parçalarını içeren onarım görmüş benzinli Fiesta satıyoruz, bunun gibi helak olmuş arabayı değil. Ezbere örnek ilan atıp, sırf muhtemelen sahibi olduğunuz arabanın güvenliğini eleştirdim diye görmediğiniz bilmediğiniz arabaya böyle dolaylı olarak sallarsanız o hiç hoş olmaz. Neyse ki arabanın bütün şeceresi forumda yazılı da şüpheye düşürmüyor.
 
Son düzenleme:
Hocam 2000'li yıllardan da aklıma ilk geleni yazdım. Admire'ı bizzat kullandım deneyimledim. Hyundai'nin kalite konusunda atılımından önceki son modellerinden biri olduğu için aklıma geldi, yazdım. Era ile nispeten sağlam araba yapmaya başladılar demeye çalıştım. Admire'dan sonra Era'lar Getz'ler filan çıktı. Onlarla birlikte marka hızla gelişmeye başladı ve i** modelleri gelmeye başladı. O dönemki Accent'ler ağır kaza yaparsa sıkıntı olur. Symbol filan da benim gözümde tabut ama taklalı kazaya sebebiyet verecek berbat yol tutuşu nedeniyle tabut. Güvenlik standartları yine belli bir seviyenin üstünde.

Biz 30.000'e motoru lpg ile öldürülmemiş, öksürüp tıksırmayan, kazalarında sadece kaporta parçalarını içeren onarım görmüş benzinli Fiesta satıyoruz, bunun gibi helak olmuş arabayı değil. Ezbere örnek ilan atıp, sırf muhtemelen sahibi olduğunuz arabanın güvenliğini eleştirdim diye görmediğiniz bilmediğiniz arabaya böyle dolaylı olarak sallarsanız o hiç hoş olmaz. Neyse ki arabanın bütün şeceresi forumda yazılı da şüpheye düşürmüyor.
Şimdi sen olayi yanlis yerden mi kavradin ben mi yanlis yazdim bilemem ama orda 90 larin aracini saydiktan sonra nispeten yeni olan kendi aracimi gormek saşırttı ve de sadece yeni araçlardan olarak benim araci gormek de garip geldi,merakımdan sordum.Ne kendi aracımi s klass olarak savundum ne de bunu elestiri olarak algiladim sadece sordum bir de senin fiesta dediğin gibiyse çok ucuzmuş piyasaya göre,örnek ilanda göründügü gibi 30 liraya haşatı veriyolar,o da ilginç
 
Şimdi sen olayi yanlis yerden mi kavradin ben mi yanlis yazdim bilemem ama orda 90 larin aracini saydiktan sonra nispeten yeni olan kendi aracimi gormek saşırttı ve de sadece yeni araçlardan olarak benim araci gormek de garip geldi,merakımdan sordum.Ne kendi aracımi s klass olarak savundum ne de bunu elestiri olarak algiladim sadece sordum bir de senin fiesta dediğin gibiyse çok ucuzmuş piyasaya göre,örnek ilanda göründügü gibi 30 liraya haşatı veriyolar,o da ilginç
İçiniz rahat edecekse aynı dönemlerde satılan Lada Vega da şimdi aklıma geldi. Çin arabalarına hiç girmiyorum. En iyisi dedikleri Geely'yi de kullandım, şasi burulması Lada Vega'dan iyi değildir. Airbag'i teorik olarak var ama açılacağına inanasım gelmiyor öyle bir araba. Fiesta konusuna gelirsek de acil ihtiyaçtan ötürü aktif kullandığımız aracımızı satmak zorundayız. Ölücülerin verdiği paranın bir tık üstüne satıyoruz. O alacak ölücüler de direk 1-2 masraf varsa onu yapıp aldığı fiyatın üstüne 7-8 koyarak kâr etmek için alacak. O yüzden arabadan azıcık anlayan ve ihtiyacı olan bir kullanıcıya gitsin istiyorum.
 
Kendi branşım değil ama yakın arkadaşıma sordum makina mühendisi.Ayarıyla alakalı değil durum tamamen üniversite fiziği enerji yasaları.100-120 km/h enerji farkı 1,4 kat iken; 130-150 km/h enerji farkı 1,6 kat. Yani hızlandıkça parabole benzer bir grafik halinde enerji harcıyor araba.

Bu benim arabamın drag force, yani sürtünme eğrisi. Arabalar hızlandıkca maruz kaldıkları sürtünmenin yarattığı araca uyguladı küvveti gösteriyor. 80 km hızla giden arabanın sürtünme kaynaklı 5,5 beygirlik karşı koymaya maruz kalır . Sürtünme etkisi küpünün küpü ile çarğıldığından hız artıkca bu karşı koyma etkisi inanılmaz şekilde büyür. 80 km hızla 5,5 beygir iken 140 km hızda bu karşı koyma 30 beygire çıkıyor. Benim arabam 140 km hızla giderken motoru 5000 devir dakika dönüyor. ürettiği 65 beygir gücün 30 beygiri sürtünmeden yok olup gidiyor. Geriye 1 tonluk arabayı ivmelendirme ve hızını sabit tutabilmek için 35 beygir kalıyor.


hp.png

drag.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Bu grafiğe göre, yakıtın basıncı artıkca, 1 hp için gerekli enerji verimi bir noktadan sonra dizel ve benzin için aynı. Dizeli ekonomik kılan düşük basınç altında benzine göre %30 kadar daha verimli olması. Fakat, basınç seviyesi artınca, dizel bir anda hızla verimi düşerken , benzin yüksek basıncta %30 daha verimli.
Yani işin tükçesi şu. Dizel araba düşük devirde daha verimli, Orta devirde benzinli arabayla denk iken, yüksek devirde ani güç kaybediyor. Yakıt verimliliği benzinli arabadan daha kötü.
energies-06-00117-g005.png
 
FIAT servisleri bakmıyor mu? Eğer öyleyse saçmaymış.

Bakmak var bakmak var hacım. Usta var usta var hesabı yani, yetkili servise götürüp şu sıkıntıyı yaşıyorum dediğinde komple parça değişecek motor yapılacak vs diyen ustanın bilgisiyle şu şu şu onarılacak sana arıza şurdan şurdan şu sebepten kaynaklı diyen ustanın bileğisin aynı değil maalesef. Ülkemizde yetkili servisler en ufak bir şeyde komple değiştirmeyi seviyor malum
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...