Hocam ben kullandığım halde kendi hissiyatıma göre yorum yazmıyorum. Bir araca 10 kişi binse 10 taneside farklı hissiyat yaşayabilir. Bu nedenle ölçümlenebilir skaler büyüklüklere göre karşılaştırma yapıyorum. Gps ile yapılan ölçümlerde hata payı çok düşüktür. Bu nedenle hızlanma gibi dikkate alabileceğim tek şey gps ile yapılmış a-b ve b-a arası ölçümlerdir.
Paylaştığınız videodaki araç 125 hp atmosferik motorlu ve araçta 4 kişi var. Zaten o yükle performans olarak pek birşey sunmaz birde sürücü daha önce CVT şanzıman kullanmadıysa lineer hızlanma nedeniyle aracın gitmediğini zannedebilir.
Konumuz olan Rs ve hb kasada kullanılan Cvt ise bu atmosferik motorlu versiyonda kullanılandan daha farklı. Vites atma efekti filan eklemişler. Bu gereksiz efekt nedeniyle motorun performansından çalınmış olmasına rağmen yine de kendi sınıfındaki rakipleri kadar performans sunuyor. Örneğin zeperf üzerinden bmw 1.20 ile kıyaslayabilirsiniz.
Ya da bak sende diyorsun 182 bg lik bir araba 170 bg lik araba ile benzer performans verebiliyor diye (ikisi de 1400 kilo) ki arkadan itiş hızlanmadan her zaman dezavantajdır arkaya gücü iletmek için daha çok parça kullanılır bu da güç kaybına yol açar. Bu bile şanzımanın arabanın kalitesinin altında olduğunun işaretidir.