Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hocam ben kullandığım halde kendi hissiyatıma göre yorum yazmıyorum. Bir araca 10 kişi binse 10 taneside farklı hissiyat yaşayabilir. Bu nedenle ölçümlenebilir skaler büyüklüklere göre karşılaştırma yapıyorum. Gps ile yapılan ölçümlerde hata payı çok düşüktür. Bu nedenle hızlanma gibi dikkate alabileceğim tek şey gps ile yapılmış a-b ve b-a arası ölçümlerdir.

Paylaştığınız videodaki araç 125 hp atmosferik motorlu ve araçta 4 kişi var. Zaten o yükle performans olarak pek birşey sunmaz birde sürücü daha önce CVT şanzıman kullanmadıysa lineer hızlanma nedeniyle aracın gitmediğini zannedebilir.

Konumuz olan Rs ve hb kasada kullanılan Cvt ise bu atmosferik motorlu versiyonda kullanılandan daha farklı. Vites atma efekti filan eklemişler. Bu gereksiz efekt nedeniyle motorun performansından çalınmış olmasına rağmen yine de kendi sınıfındaki rakipleri kadar performans sunuyor. Örneğin zeperf üzerinden bmw 1.20 ile kıyaslayabilirsiniz.

Ya da bak sende diyorsun 182 bg lik bir araba 170 bg lik araba ile benzer performans verebiliyor diye (ikisi de 1400 kilo) ki arkadan itiş hızlanmadan her zaman dezavantajdır arkaya gücü iletmek için daha çok parça kullanılır bu da güç kaybına yol açar. Bu bile şanzımanın arabanın kalitesinin altında olduğunun işaretidir.
 
İyi parti ile chp ittifak sağlamış.. Chp'li 15 milletvekili istifa edip iyi partiye geçmiş. YSK, iyi partinin seçime katılması için bir engel görünmüyor demesine rağmen son dakikada partinin önünü kesmesinler diye ' mecliste 20 vekili olup grup kurabilen partiler seçime girebilir ' maddesini garanti etmek adına bu yola başvurulmuş. Hayırlısı olsun inşaallah.

Bahçeli denen ne ayak olduğu belli olmayan zat-ı muhterem de ' İlkeli ittifaktan bahsedenlerin ayak ve siyasi oyun yapması tam bir siyasi çürümedir ' demiş..

Şimdi ben buna, forumda ban yemeyi göze alarak çürüğün ne olduğunu söylerdim ama neyse.. Muhalefet partisi sıfatı altında, iktidar partisinin uşaklığını edenin böyle bir yorum yapması da ayrı ironi olmuş.
 
Dünyada çocuklara armağan edilen tek bayram 23 Nisan’dır. Yüzlerinde gülümsemenin, kalplerinde umudun eksilmemesi dileğiyle tüm çocuklarımızın,
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun!
 
Hocam ben kullandığım halde kendi hissiyatıma göre yorum yazmıyorum. Bir araca 10 kişi binse 10 taneside farklı hissiyat yaşayabilir. Bu nedenle ölçümlenebilir skaler büyüklüklere göre karşılaştırma yapıyorum. Gps ile yapılan ölçümlerde hata payı çok düşüktür. Bu nedenle hızlanma gibi ölçülebilir büyüklüklerde dikkate alabileceğim tek şey gps ile yapılmış a-b ve b-a arası ölçümlerdir.

Paylaştığınız videodaki araç 125 hp atmosferik motorlu ve araçta 4 kişi var. Zaten o yükle performans olarak pek birşey sunmaz birde sürücü daha önce CVT şanzıman kullanmadıysa lineer hızlanma nedeniyle aracın gitmediğini zannedebilir.

Konumuz olan Rs ve hb kasada kullanılan Cvt ise bu atmosferik motorlu versiyonda kullanılandan daha farklı. Vites atma efekti filan eklemişler. Bu gereksiz efekt nedeniyle motorun performansından çalınmış olmasına rağmen yine de kendi sınıfındaki rakipleri kadar performans sunuyor. Örneğin zeperf üzerinden bmw 1.20 ile kıyaslayabilirsiniz.



Aralarında nasıl bir nesil farkı var son 2 yılda Corolla motor veya şanzımanı mı yeniledi?



Honda ilginç bir firmadır genelde verdiği fabrika verilerinin altına inilebilir. Videoda görüldüğü üzere RS 7.7 saniyede 100 km hıza ulaşabiliyor.
Bende onu diyorum yenilenmedi corolla 2013 de çıktı civic 2017de
 

Burda olsa "niye aldın orda beleşe güzel biniyorduk kim koyucak bunun benzinini" derdi. :)
 
Ya da bak sende diyorsun 182 bg lik bir araba 170 bg lik araba ile benzer performans verebiliyor diye (ikisi de 1400 kilo) ki arkadan itiş hızlanmadan her zaman dezavantajdır arkaya gücü iletmek için daha çok parça kullanılır bu da güç kaybına yol açar. Bu bile şanzımanın arabanın kalitesinin altında olduğunun işaretidir.

Hocam bahsettiğim BMW 1.20 177 hp güç üretebiliyor yani aralarında sadece 5 hp fark var.

Birde hızlanma anında arkadan çekişli araçlar biraz daha avantajlıdır. Çünkü ani hızlanmalarda aracın burnu havaya kalktığı için önden çeker araçlar motor gücünü yere vermekte zorlanır.

http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm

5 hp fark var ancak ağırlıkları birbirine çok yakın iki araç hemde bmw'de zf8 gibi performanslı kullanımı destekleyen bir şanzıman var ama sonuç kafa kafaya gidiyorlar bazı disiplinlerde Civic öne geçiyor bazı disiplinlerde 1.20 öne geçiyor.

Demek ki CVT şanzıman motoru öldürüp bitirmiyor. İddia edildiği gibi RS ya da hb Civic 150 hp gibi gitmiyor.

Elektrikli tren gibi güç kesintisi olmaksızın linner hızlanmadan dolayı ilk defa CVT kullananlar aracı gitmiyor zannedebiliyor ancak gerçekte 180 hp'lik otomatik vitesli bir araç nasıl gidiyorsa bu da öyle gidiyor.

Bende onu diyorum yenilenmedi corolla 2013 de çıktı civic 2017de

Sorun değil karşılaştırma yapılan Civic'in motoru da 15 yıl önce piyasaya sunuldu hala kullanılıyor. Zaten bu iki aracı ilk karşılaştıran ben değilim. Corolla'nın CVT şanzımanı daha iyi dendiği için karşılaştırma amaçlı olarak her iki aracın testini verdim. Her iki araçta CVT şanzıman ile yapabileceğinin en iyisini yapıyor. Hatta Corolla'nın motor gücü daha yüksek olduğu için bu karşılaştırmada önde yer alıyor. Siz neden bu karşılaştırmadan rahatsız oldunuz anlamadım.
 
Son düzenleme:
Hocam bahsettiğim BMW 1.20 177 hp güç üretebiliyor yani aralarında sadece 5 hp fark var.

Birde hızlanma anında arkadan çekişli araçlar biraz daha avantajlıdır. Çünkü ani hızlanmalarda aracın burnu havaya kalktığı için önden çeker araçlar motor gücünü yere vermekte zorlanır.

http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm

5 hp fark var ancak ağırlıkları birbirine çok yakın iki araç hemde bmw'de zf8 gibi performanslı kullanımı destekleyen bir şanzıman var ama sonuç kafa kafaya gidiyorlar bazı disiplinlerde Civic öne geçiyor bazı disiplinlerde 1.20 öne geçiyor.

Demek ki CVT şanzıman motoru öldürüp bitirmiyor. İddia edildiği gibi RS ya da hb Civic 150 hp gibi gitmiyor.

Elektrikli tren gibi güç kesintisi olmaksızın linner hızlanmadan dolayı ilk defa CVT kullananlar aracı gitmiyor zannedebiliyor ancak gerçekte 180 hp'lik otomatik vitesli bir araç nasıl gidiyorsa bu da öyle gidiyor.



Sorun değil karşılaştırma yapılan Civic'in motoru da 15 yıl önce piyasaya sunuldu hala kullanılıyor. Zaten bu iki aracı ilk karşılaştıran ben değilim. Corolla'nın CVT şanzımanı daha iyi dendiği için karşılaştırma amaçlı olarak her iki aracın testini verdim. Her iki araçta CVT şanzıman ile yapabileceğinin en iyisini yapıyor. Hatta Corolla'nın motor gücü daha yüksek olduğu için bu karşılaştırmada önde yer alıyor. Siz neden bu karşılaştırmadan rahatsız oldunuz anlamadım.

Ya sen hem karşı çıkıyorsun hem beni destekleyen şeyler atıyorsun :D Bir şanzımanın kalitesini 0-120 arasında-motor farkını da 120 den sonra anlarsın. Daha ağır-daha güçsüz ve aktarma dezavantajı (500 bglik araba değil ki kafa kaldırırken gücü yere aktaramasın) Bmw 400 metre 0-100 ve 0-130 hızlanmalarında çok daha iyi sonuçlar elde etmiş. Yani bu demek ki Civic gücüne ve hafifliğine rağmen şanzıman dan dolayı geride kalmış. Sonrasında da motor gücüyle öne geçmiş
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ya sen hem karşı çıkıyorsun hem beni destekleyen şeyler atıyorsun :D Bir şanzımanın kalitesini 0-120 arasında-motor farkını da 120 den sonra anlarsın. Daha ağır-daha güçsüz ve aktarma dezavantajı (500 bglik araba değil ki kafa kaldırırken gücü yere aktaramasın) Bmw 400 metre 0-100 ve 0-130 hızlanmalarında çok daha iyi sonuçlar elde etmiş. Yani bu demek ki Civic gücüne ve hafifliğine rağmen şanzıman dan dolayı geride kalmış. Sonrasında da motor gücüyle öne geçmiş

Elbette ki şanzıman farkı vardır bunun aksini iddia etmiyorum ama akselerasyonda herşey şanzımanda bitmiyor.

Bmw motor ve şanzımanı katalogda yer alan 0-100 verisine göre optimize etmiş. Bunun meyvesini de 0-100 arasını 7.5 saniyede tamamlayarak almış. Honda ise turbo motoru 220 nm torka düşürüp tork bandını daha geniş devir bandına yayacak şekilde ayarlamış bunun meyvesini de 100 km üstünde ivmelenmeyi devam ettirip 0-200 arasını daha kısa sürede tamamlayarak almış.

Söylediğiniz tarzda salt motor gücü şanzıman farkı karşılaştırması olsa 40-140 km arasında BMW 1.20'nin 80-180 km arasında ise Civic'in önde tamamlaması beklenirdi ama her ikisinde de tam tersi olmuş.

Bunların hepsi hesap kitap işi hocam. Firmalar hangi kullanım amacına göre araç üretiyorsa ona uygun optimizasyon yapıyor. Cvt şanzıman yazılımı ile oynayarak çok değişik sonuçlar da elde edebilirlerdi ama yakıt tüketimini artıracağı için bu şekilde olmasını uygun görmüşler.

Sonuç olarak Rs ya da hb Civic 182 hp bir aracın gittiği kadar gidiyor. Gitmiyor denecek bir durumu da yok uçuyor kaçıyor denecek bir durumu da yok.
 
Bugün bir arkadaşa Ford ilanı attım klasik yazdım o da, Fordda başka klasik olacak araba var mı ki diye sordu. Ben de sıraladım bir çoğunu gerisi de böyle.
IMG_20180423_141036.jpg

Toyota fanı olmak başkaymış demek ki
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...