Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ya allah aşkına şu şanzımana bir bakın ya.Bunun gelişmiş bir cvt olduğuna mı yoksa 90 ların şanzımanı olduğuna mı inanırsınız?

Daha öncede yazmıştım hocam atmosferik motorlu versiyonda yer alan CVT şanzıman klasik tipte yani akselerasyon anında motordan max verim almak için mototu max devirde sabit tutuyor.

Rs ve hb'de yer alan CVT şanzımanda ise hızlanma anında vites atma efekti yer alıyor. Vites geçişine alışkın kullanıcılar için yapılmış bir simülasyon ama akselerasyon anında motor devirini düşürdüğü için verim kaybı yaşatıyor.

Akselerasyonda güç kesintisi yaşamak bir zorunluluk olmadığı gibi motorun verimini düşürdüğü için aslında istenen bir durumda değildir.

Cvt'nin çalışma şeklini seven olur sevmeyen olur ama geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışma şekline aşina olacak.
 
Daha öncede yazmıştım hocam atmosferik motorlu versiyonda yer alan CVT şanzıman klasik tipte yani akselerasyon anında motordan max verim almak için mototu max devirde sabit tutuyor.

Rs ve hb'de yer alan CVT şanzımanda ise hızlanma anında vites atma efekti yer alıyor. Vites geçişine alışkın kullanıcılar için yapılmış bir simülasyon ama akselerasyon anında motor devirini düşürdüğü için verim kaybı yaşatıyor.

Akselerasyonda güç kesintisi yaşamak bir zorunluluk olmadığı gibi motorun verimini düşürdüğü için aslında istenen bir durumda değildir.

Cvt'nin çalışma şeklini seven olur sevmeyen olur ama geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışma şekline aşina olacak.
Orada duralim hocam isterseniz. Gelecegin teknolojisinde cvt yok ne yazik ki. Bugun surus keyfi denilince akla gelen en son tur neredeyse cvt. Bunu sadece ben degil neredeyse yabanci turk her otomobil basinindan eleman arabaya biniyor cvt deyip yuzunu burkuyor sonra teste basliyor. Eger yabancilardan banane derseniz bunu sinanda sevmedi ne bileyim burak ertemde sevmedi vs.
Honda markasi bile en iyi spor aracimiz dedigi nsx de ki (elektrik motoruna sahip ) cift kavrama kullandi. Burada gelip cift kavrama en iyisi demiyorumda su anda kullandigim mazda da 10 senelik 4 ileri tk. var.Onuda cvt ye tercih ederim.araba severlerin begenmedigi almadi bir tip cvt. Bu yuzdende hicbirimiz asina olmayacagiz herhalde. En azindan bmw vag grubu mercedes mazda pejo gibi surus keyfi yuksek makineler gecmedigi surece. Hondayi malum zaten alanlari hic anlamiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg ve Cussler
Daha öncede yazmıştım hocam atmosferik motorlu versiyonda yer alan CVT şanzıman klasik tipte yani akselerasyon anında motordan max verim almak için mototu max devirde sabit tutuyor.

Rs ve hb'de yer alan CVT şanzımanda ise hızlanma anında vites atma efekti yer alıyor. Vites geçişine alışkın kullanıcılar için yapılmış bir simülasyon ama akselerasyon anında motor devirini düşürdüğü için verim kaybı yaşatıyor.

Akselerasyonda güç kesintisi yaşamak bir zorunluluk olmadığı gibi motorun verimini düşürdüğü için aslında istenen bir durumda değildir.

Cvt'nin çalışma şeklini seven olur sevmeyen olur ama geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışma şekline aşina olacak.
Olayda şunu kaçırıyorsunuz seçilen oranlar zaten max tork aralığında olduğundan güç kaybı hissetmiyorsunuz. 1,6 larda olan durumu şöyle açıklayayım. 1,6 ve 2,0 toyotalar da düz atmosferik olmasına rağmen multidrive S dedikleri tork konvertörlü cvt ile vites geçişi yaparak ilerler.1,5 Rs versiyonunu 30 km kadar otoban sürüşünde kullandım.Kendimde bulunan 1,2 turbo multidrive S e göre kat be kat kötü bir şanzımandı.Geç algılıyor ayağınızı,Fazla dar kasnağa alıp moturu 6k devirlere çıakrtıp bağırtıp vites atma efekti yapıyor.Kullanımı rahatsızdı bu yüzden.

Olaya cvt lerden girdiysek eğer; Akselerasyonda güç kaybı yaşamadan gitmenin avantajını bir çok yüksek hp ve torklu arabaya gösterdiğimi düşünüyorum otoban-ş içi vs. Fakat şunu unutmamak gerekir. motorun max beygir ve torkunu hiç bir zaman tekere yansıtamaz durumdadır cvt sebebi: Diğer şanzımanların direk aktarırıken saatin içi gibi işleyen dişlileri var iken.Cvt de kasnaklar gibi dönen ve üstünde kayan bir kayış vardır.Burada kayıp %10 civarında daha fazladır diğer şanzımanlara oranla. O yüzden vites geçişlerinde ve devir kayıplarında yaşanan gecikmeyi, cvt sürtünmeyle durmadan kaybeder. Honda'da bunu fazlasıyla hissediyorum çünkü argesi geride kalmış bir cvt mekaniği üzerine yazılım geliştirdiler.
 
Orada duralim hocam isterseniz. Gelecegin teknolojisinde cvt yok ne yazik ki. Bugun surus keyfi denilince akla gelen en son tur neredeyse cvt. Bunu sadece ben degil neredeyse yabanci turk her otomobil basinindan eleman arabaya biniyor cvt deyip yuzunu burkuyor sonra teste basliyor. Eger yabancilardan banane derseniz bunu sinanda sevmedi ne bileyim burak ertemde sevmedi vs.
Honda markasi bile en iyi spor aracimiz dedigi nsx de ki (elektrik motoruna sahip ) cift kavrama kullandi. Burada gelip cift kavrama en iyisi demiyorumda su anda kullandigim mazda da 10 senelik 4 ileri tk. var.Onuda cvt ye tercih ederim.araba severlerin begenmedigi almadi bir tip cvt. Bu yuzdende hicbirimiz asina olmayacagiz herhalde. En azindan bmw vag grubu mercedes mazda pejo gibi surus keyfi yuksek makineler gecmedigi surece. Hondayi malum zaten alanlari hic anlamiyorum.

Hocam mesajımı yanlış anladınız sanırım ileride tüm araçlar CVT kullanacak demedim. Elektrikli araçların çalışma şekilde aynen CVT gibi kesintisiz şekilde yani vites değiştirmeden olacak diyorum. Şu anda elektrik destekli hibrid sistemler olduğu için farklı tipte şanzımanlar kullanılıyor ama %100 elektrikli araçlar çıkınca vites geçişi tarih olacak.

Herkesin kullanım stili ve araçtan beklentileri farklıdır. 5 yıl tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç kullandım ve o aracı kullanırken CVT çok daha iyi bir şanzıman diyordum. Başka bir forumda 2012-2013 yılında yazdığım mesajlar hâlâ duruyor.
 
En azindan bmw vag grubu mercedes mazda pejo gibi surus keyfi yuksek makineler gecmedigi surece.
İlginç bir liste okuyunca Ford'u göremedim hani Mazdaya altyapı veren. Audi'nin ve Mercedes'in Ford'un cvt kullandığını unuttun herhalde.Çok havaya yorum gibi geldi.Düzenlersin umarım
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Hocam mesajımı yanlış anladınız sanırım ileride tüm araçlar CVT kullanacak demedim. Elektrikli araçların çalışma şekilde aynen CVT gibi kesintisiz şekilde yani vites değiştirmeden olacak diyorum. Şu anda elektrik destekli hibrid sistemler olduğu için farklı tipte şanzımanlar kullanılıyor ama %100 elektrikli araçlar çıkınca vites geçişi tarih olacak.

Herkesin kullanım stili ve araçtan beklentileri farklıdır. 5 yıl tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç kullandım ve o aracı kullanırken CVT çok daha iyi bir şanzıman diyordum. Başka bir forumda 2012-2013 yılında yazdığım mesajlar hâlâ duruyor.
Elektrikli arabalarda şanzıman yok. Cvt kesintisiz aktarırken; kesintisiz şekilde de diğer şanzımanlardan daha fazla sürtünmeyle enerji kaybediyor.Islak kavramalar gibi
 
Olayda şunu kaçırıyorsunuz seçilen oranlar zaten max tork aralığında olduğundan güç kaybı hissetmiyorsunuz. 1,6 larda olan durumu şöyle açıklayayım. 1,6 ve 2,0 toyotalar da düz atmosferik olmasına rağmen multidrive S dedikleri tork konvertörlü cvt ile vites geçişi yaparak ilerler.1,5 Rs versiyonunu 30 km kadar otoban sürüşünde kullandım.Kendimde bulunan 1,2 turbo multidrive S e göre kat be kat kötü bir şanzımandı.Geç algılıyor ayağınızı,Fazla dar kasnağa alıp moturu 6k devirlere çıakrtıp bağırtıp vites atma efekti yapıyor.Kullanımı rahatsızdı bu yüzden.

Olaya cvt lerden girdiysek eğer; Akselerasyonda güç kaybı yaşamadan gitmenin avantajını bir çok yüksek hp ve torklu arabaya gösterdiğimi düşünüyorum otoban-ş içi vs. Fakat şunu unutmamak gerekir. motorun max beygir ve torkunu hiç bir zaman tekere yansıtamaz durumdadır cvt sebebi: Diğer şanzımanların direk aktarırıken saatin içi gibi işleyen dişlileri var iken.Cvt de kasnaklar gibi dönen ve üstünde kayan bir kayış vardır.Burada kayıp %10 civarında daha fazladır diğer şanzımanlara oranla. O yüzden vites geçişlerinde ve devir kayıplarında yaşanan gecikmeyi, cvt sürtünmeyle durmadan kaybeder. Honda'da bunu fazlasıyla hissediyorum çünkü argesi geride kalmış bir cvt mekaniği üzerine yazılım geliştirdiler.

Hocam akselerasyon'da zaten yüksek devir istenir. Yani sizin rahatsız dediğiniz olay aracın en iyi şekilde ivmelenme gerçekleştirdiği yer oluyor.

Corolla'da deviri sona dayayıp gidiyor. Zaten CVT'de en verimli çalışma şekli budur.

 
İlginç bir liste okuyunca Ford'u göremedim hani Mazdaya altyapı veren. Audi'nin ve Mercedes'in cvt kullandığını unuttun herhalde.Çok havaya yorum gibi geldi.Düzenlersin umarım
Ha mazda ha ford tek tek yazmadim orada. Mazdaya alt yapiyida 2010 da verdi artik bagimsiz.
Bugune kadar bindigim audi ve turevlerinde hep dsg vardi. Cvt ye denk gelmedim.ayni sekilde mercedeste 7 ileri gtronic vitese denk geldim oda guzeldi.bmw de zf e denk geldim en guzelide oydu bana gore.
Cevremde cvt tercih eden daha yok. Anca kiralik araclarda denk geldi onlarda da sevmedim.havaya yorum gelmesi normal bir markaya bagimli degilim hepsini kullanmaya guncel kalmaya calisiyorum.
 
Son düzenleme:
Hocam mesajımı yanlış anladınız sanırım ileride tüm araçlar CVT kullanacak demedim. Elektrikli araçların çalışma şekilde aynen CVT gibi kesintisiz şekilde yani vites değiştirmeden olacak diyorum. Şu anda elektrik destekli hibrid sistemler olduğu için farklı tipte şanzımanlar kullanılıyor ama %100 elektrikli araçlar çıkınca vites geçişi tarih olacak.

Herkesin kullanım stili ve araçtan beklentileri farklıdır. 5 yıl tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç kullandım ve o aracı kullanırken CVT çok daha iyi bir şanzıman diyordum. Başka bir forumda 2012-2013 yılında yazdığım mesajlar hâlâ duruyor.
Yuzde yuz elektrikliler cikinca derken ortada tesla gibi bir durum var. Tesla cvt mi kullaniyor ?
 
Selamlar

Banggood dan alışveriş yapmayı bileniniz var mı ?

Ben yaklaşık 2 hafta önce 3 tane ürün için sipariş verdim alışveriş toplamı ~60-70 tl ye geldi visalı kredi kartını girdim. Sipariş oluştu, 2 sipariş numarası verdiler ödeme bekleniyor diye yazıyordu. Bekledim biraz belki sonradan alırlar diye 1-2 gün sonra ödeme halen bekleniyor ama ürünler kargolanmış gözüküyor (bankadan çekilen para yok). Mail attım zorda olsa anlaştık. Paypal ile ödemeyi deneyin dedi; vpn ile paypal aracılıyla ödeme yaparken hata verdi o sırada kullandığım sanal kart bloke oldu sanırım (banka, hafta başına kadar kullanım dışı). Sonra ödemenin bi kısmını yapmışsınız dedi sipariş numarası attı ama benim elimdeki sipariş numarası ile uyuşmuyor.

Yaşan veya çözümünü bilen var mı?
Kimse masimemişti ama gelişmeyi yinede anlatayım ki olurda ihtiyacınız olursa diye.

Aynı ürünleri 2 kez sipariş etmeye kalkmışım. Yani elimde 2 yerine toplamda 4 tane sipariş numarası vardı ve 2 üründende çift almış gibi gözüküyordum birbirlerinin aynısıydı. Neyseki bu 2 sinin ödemesi ve kargosu tamamlanmıştı. Dolayısıyla fazlalık 2 liyi iptal ettirince sorun çözüldü. Ödemeyi tamamlayamadıysanız "ödeme bekleniyor" konumuna düştüyseniz hiç uğraşmayıp iptal ettirip tekrar sepet çıkışı kart ile ödemenizi tavsiye ederim ve ben uygulama ile alışveriş yapmıştım bunun yerine bigisayar daha sağlıklı çalışıcaktır.
 
Uzun zamandır aradığım bir başka malzemeyide nihayet buldum. 1/43 birebir diecast modelini arıyordum sarı renk olarak. Son çare ralli modelini alacaktımki bunu buldum. Torpido üzerine aksesuar olarak düşünmüştüm. :)
Bu arada arkadaş benzin ışığını yakması sebebiyle tarafımdan tek ayak üzerinde durma cezası ile cezalandırılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur. Habu pahalılıkta benzin lambası yakmak nedir be :D
Ekli dosyayı görüntüle 12690
Ekli dosyayı görüntüle 12691
Ekli dosyayı görüntüle 12692
zeki-kopek-2033582669.jpg

:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Ha mazda ha ford tek tek yazmadim orada. Mazdaya alt yapiyida 2010 da verdi artik bagimsiz.
Bugune kadar bindigim audi ve turevlerinde hep dsg vardi. Cvt ye denk gelmedim.ayni sekilde mercedeste 7 ileri gtronic vitese denk geldim oda guzeldi.bmw de zf e denk geldim en guzelide oydu bana gore.
Cevremde cvt tercih eden daha yok. Anca kiralik araclarda denk geldi onlarda da sevmedim.havaya yorum gelmesi normal bir markaya bagimli degilim hepsini kullanmaya guncel kalmaya calisiyorum.
İşte takip etmek gerekiyor.Kiralık fluence ya da corolla yaris gibi ucuz ve sorunsuz olsun diye konan cvt lerden yorumlanırsa kabul edilemez bir şanzıman olarak görülüyor.Nasıl ki Hyundai 4 ileri tk sından sonra inip yeri öpmüşsem; Mercedes 7 ileri tk sı sonrası para para diyorsam.. Arasındaki fark gibi öyle anlatayım yeni sürüm tork konvertörlü cvt leri
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
İşte takip etmek gerekiyor.Kiralık fluence ya da corolla yaris gibi ucuz ve sorunsuz olsun diye konan cvt lerden yorumlanırsa kabul edilemez bir şanzıman olarak görülüyor.Nasıl ki Hyundai 4 ileri tk sından sonra inip yeri öpmüşsem; Mercedes 7 ileri tk sı sonrası para para diyorsam.. Arasındaki fark gibi öyle anlatayım yeni sürüm tork konvertörlü cvt leri
Honda rs teki tk varmis gibi davranan cvt degil mi ? Hatta burak ertem video cekmisti hondata diye
 
Evet öyle biz de onun tartışmasını yapıyoruz.Hondanın beceremediğini
https://www.otopark.com/forum/threads/yeni-nesil-cvtler.4753/

Hocam şimdi baştan toparlayarak sorayım.

Test videolarını paylaştım atmosferik motorlu Corolla ve Civic aşağı yukarı aynı hızlanmaya sahip.

Yine karşılıklı paylaştığımız videolara göre atmosferik motorlu Corolla ve Civic deviri sona dayayıp hızlanma gerçekleştiriyor.

Bunlara bakarak Honda Civic'deki CVT şanzımanın kötü Toyota Corolla'daki CVT şanzımanın iyi olduğu kanaatine nasıl ulaştınız?

1.5 turbo motorlu Civic hb ile BMW 1.20'yi karşılaştırınca 0-200'de önde olduğu gözüküyor. Demek ki ZF8 gibi performans odaklı bir şanzımana göre %10 verim kaybı da yok.

Kişisel görüşlere ve hislere dayalı olmadan hangi verilerle değerlendirdiğinizi ve kötü olduğu kanaatine vardığınızı yazabilirseniz sevinirim.
 
Hocam şimdi baştan toparlayarak sorayım.

Bunlara bakarak Honda Civic'deki CVT şanzımanın kötü Toyota Corolla'daki CVT şanzımanın iyi olduğu kanaatine nasıl ulaştınız?
İşte takip etmek gerekiyor.Kiralık fluence ya da corolla yaris gibi ucuz ve sorunsuz olsun diye konan cvt lerden yorumlanırsa kabul edilemez bir şanzıman olarak görülüyor.Nasıl ki Hyundai 4 ileri tk sından sonra inip yeri öpmüşsem; Mercedes 7 ileri tk sı sonrası para para diyorsam.. Arasındaki fark gibi öyle anlatayım yeni sürüm tork konvertörlü cvt leri
Şurada yazmışım.Klasik cvt lerin durumunu.Ucuz ve sorunsuzluğunu. Bir yerde 2,0 Rav4 gibi arabalara 1,2 turbo Toyotalara 1,2 cvt Nissanlara denk gelirseniz 2016 sonrası orada anlarsınız.Anlam karmaşası yaşamamızın sebebi aynı dilden gelmemek sanırım.Zorlanıyoruz anlaşmakta:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...