Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hocam mesajımı okuduğunuza emin misiniz? :)
Cvt'nin çalışma şeklini seven olur sevmeyen olur ama geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışmaşekline aşina olacak. Demistiniz evet okudum.cvt ye nasil asina olacagimizi anlamadim ama.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg
Elbette ki şanzıman farkı vardır bunun aksini iddia etmiyorum ama akselerasyonda herşey şanzımanda bitmiyor.

Bmw motor ve şanzımanı katalogda yer alan 0-100 verisine göre optimize etmiş. Bunun meyvesini de 0-100 arasını 7.5 saniyede tamamlayarak almış. Honda ise turbo motoru 220 nm torka düşürüp tork bandını daha geniş devir bandına yayacak şekilde ayarlamış bunun meyvesini de 100 km üstünde ivmelenmeyi devam ettirip 0-200 arasını daha kısa sürede tamamlayarak almış.

Söylediğiniz tarzda salt motor gücü şanzıman farkı karşılaştırması olsa 40-140 km arasında BMW 1.20'nin 80-180 km arasında ise Civic'in önde tamamlaması beklenirdi ama her ikisinde de tam tersi olmuş.

Bunların hepsi hesap kitap işi hocam. Firmalar hangi kullanım amacına göre araç üretiyorsa ona uygun optimizasyon yapıyor. Cvt şanzıman yazılımı ile oynayarak çok değişik sonuçlar da elde edebilirlerdi ama yakıt tüketimini artıracağı için bu şekilde olmasını uygun görmüşler.

Sonuç olarak Rs ya da hb Civic 182 hp bir aracın gittiği kadar gidiyor. Gitmiyor denecek bir durumu da yok uçuyor kaçıyor denecek bir durumu da yok.
İşte 180 bg lik 1400 kiloluk bir araba uçuyor yorumu yapmamız gerekiyor sorun da burada. Birde belirli yer de daha iyi geçmişte Verdict bölümüne de bakınca bu site bmw güçsüz olmasına rağmen daha iyi bulmuşlar.

Bide torku düşürme mevzusu olan torku yayıp daha iyi bir sürüş sağlamak için mi yoksa şanzımanın torka dayanmadığı için eğer sürüş zevkini daha iyi etkileseydi bunu manuel içinde düşünürlerdi herhalde. Bide yakıt tasarrufu kısmı 182 bg lik warmhatch diye bir araba alıyorsan son düşüneceğin şey yakıt olmaz mı? Eğer yakıt tasarrufu bu kadar iyiyse neden dizel de otomatik olarak 9 ileri kullandılar. Bu tasaruf için mi yoksa cvt torka dayanacak kadar iyi olmadığı için mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Cvt'nin çalışma şeklini seven olur sevmeyen olur ama geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışmaşekline aşina olacak. Demistiniz evet okudum.cvt ye nasil asina olacagimizi anlamadim ama.
"geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışmaşekline aşina olacak."

Hocam bu cümlenin içinde CVT yok vites atmadan ilerleme mantığı var. İleride vites atma diye birşey olmayacak diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
"geleceğin teknolojisi elektrik motorlu araçlarda aynı şekilde güç kesintisi olmaksızın çalışacak. Bu nedenle ileride herkes bu çalışmaşekline aşina olacak."

Hocam bu cümlenin içinde CVT yok vites atmadan ilerleme mantığı var. İleride vites atma diye birşey olmayacak diyorum.
cvt kötü bir vites hondanın crvsinde kullandığı zdf 9 u kullan bir kez tekrar konuşalım
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
İşte 180 bg lik 1400 kiloluk bir araba uçuyor yorumu yapmamız gerekiyor sorun da burada. Birde belirli yer de daha iyi geçmişte Verdict bölümüne de bakınca bu site bmw güçsüz olmasına rağmen daha iyi bulmuşlar.

Bide torku düşürme mevzusu olan torku yayıp daha iyi bir sürüş sağlamak için mi yoksa şanzımanın torka dayanmadığı için eğer sürüş zevkini daha iyi etkileseydi bunu manuel içinde düşünürlerdi herhalde. Bide yakıt tasarrufu kısmı 182 bg lik warmhatch diye bir araba alıyorsan son düşüneceğin şey yakıt olmaz mı? Eğer yakıt tasarrufu bu kadar iyiyse neden dizel de otomatik olarak 9 ileri kullandılar. Bu tasaruf için mi yoksa cvt torka dayanacak kadar iyi olmadığı için mi?

177 hp ile BMW 1.20 uçup kaçmıyorsa 182 hp ile Civic'inde uçup kacmaması normal değil mi?

Cvt şanzıman ile torku düşürmelerinin tek nedeni tork bandını yayıp daha homojen bir sürüş elde edebilmek. Aksini düşünüp şanzımanın torku kaldıramadığını düşünürsek aynı şanzıman ile 1.0 turbo motorun torkunu neden düşürdüklerini ve hondata ile 270 nm torka nasıl dayandığının bir izahatı olacağını zannetmiyorum.

Dizel ile neden zf9 tercih ettiler bilemiyorum. Subaru dizel ile CVT kombinasyonunu sorunsuz şekilde kullandığına göre farklı firmalarda bunu başarabilir diye düşünüyorum.

Son olarak bizde RS adıyla satılan bu araç tüm Dünya'da sıradan küçük aile aracı olarak satılıyor. Type-r gibi performans aracı olma iddiası yok. Dolayısı ile firmada aracın performans ve tüketim dengesini buna göre ayarlıyor. Yazılım ile CVT'yi yüksek devirde tutup daha esnek ve istekli bir hale getirebilirler bu zor birşey değil ama uzun yolda minimum 6-7 litre yakması tüketicileri uzaklaştırır diye düşünüyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...