Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
177 hp ile BMW 1.20 uçup kaçmıyorsa 182 hp ile Civic'inde uçup kacmaması normal değil mi?

Cvt şanzıman ile torku düşürmelerinin tek nedeni tork bandını yayıp daha homojen bir sürüş elde edebilmek. Aksini düşünüp şanzımanın torku kaldıramadığını düşünürsek aynı şanzıman ile 1.0 turbo motorun torkunu neden düşürdüklerini ve hondata ile 270 nm torka nasıl dayandığının bir izahatı olacağını zannetmiyorum.

Dizel ile neden zf9 tercih ettiler bilemiyorum. Subaru dizel ile CVT kombinasyonunu sorunsuz şekilde kullandığına göre farklı firmalarda bunu başarabilir diye düşünüyorum.

Son olarak bizde RS adıyla satılan bu araç tüm Dünya'da sıradan küçük aile aracı olarak satılıyor. Type-r gibi performans aracı olma iddiası yok. Dolayısı ile firmada aracın performans ve tüketim dengesini buna göre ayarlıyor. Yazılım ile CVT'yi yüksek devirde tutup daha esnek ve istekli bir hale getirebilirler bu zor birşey değil ama uzun yolda minimum 6-7 litre yakması tüketicileri uzaklaştırır diye düşünüyorum.
Biri 222 km hıza kadar uçuyor diğeri 200 de takılıyor daha ne yapsın :D Hocam bana manuel ile otomatik 1.5t ların tork bandı grafiğini atabilir misiniz merak ettim bu linearliği
 
Yılı , km si neydi abi leonun?
2014, 90bine geliyor.
Abi hayırlı olsun, leon fiestanın yerine mi geldi?
Leon 0 km alındı, 4 senedir var :) 3-4 günlüğüne bizde kaldı.

O değil de, bugün bizim yeğen dün kümese badana yapmıştı. Hızını alamamış, bugün de Leon'a badana yapmış. Çıldırdım xD Babam acilen kovayla ince ince yıkamış. Geldikten sonra gördüğüm bazı yerlerini de ben sildim. Akşam oldu, hala gelip gidip galerici gibi siliyorlar. :D:D
 
Ya allah aşkına şu şanzımana bir bakın ya.Bunun gelişmiş bir cvt olduğuna mı yoksa 90 ların şanzımanı olduğuna mı inanırsınız?
Kullandığım son nesil Civic Sedan 1.6 atmosferik cvt şanzımandı ve şanzımanın sanal manuel modu vardı. Ben cvt şanzımanı beğenmiyor değilim, cvt şanzıman olarak düşününce tamam dedim idare eder. Ama sanal oranları arasında geçiş yaparken klasik 4 ileri zamanlarındaki tork konvertörlüler gibiydi. Honda'daki cvt'den fazla bir şey beklememek lazım. 1.6 atmosferik motorla veya dizel seçeneğiyle alınabilir ama sürüş keyfi için alınan 1.5t motorla cvt şanzıman kombinasyonunu sunmak da almak da bana göre büyük saçmalıktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...