Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Cep telefonundan girince araştırma yapmak zor oluyor baktım ama her iki motorun otomatik ve düz vites grafiklerini bulamadım. Eğer yarın bilgisayar başına geçince bulabilirsem paylaşırım.

Grafikleri bulamadım ancak Civic'in hız sınırlamasını kaldırınca 220 km hıza kadar rahatlıkla çıkabildiğini gösteren bir test videosunu paylaşmak istiyorum. Son hızı sınırlayan şey CVT şanzıman değil zaten kadranda hız sınırlaması olan 207 km'yi gördüğünde motor henüz 4500 devir çeviriyor.


220 km hıza çıkmak uçmaksa eğer hız sınırlamasını kaldırınca Civic RS ya da Hb BMW 1.20i'den önce o hıza ulaşabiliyor.

Benimde bir sorum olacak cidden bilmediğim için soruyorum. 0-100 testinde şanzıman kaynaklı bir fark gözükmediği halde sürekli Honda'nın CVT şanzımanı kötü diyorsunuz. Toyota'nın CVT şanzımanın Civic'in CVT şanzımanına göre ne gibi bir üstünlüğü var. Hangi konularda daha iyi performans sağlıyor teknik olarak açıklayabilecek biri varsa aradaki farkları öğrenmek isterim.

Bu arada laf sokuşturmaya çalışanlar olduğu için belirtmek isterim CVT en iyi ya da en performanslı şanzıman gibi bir iddiam yok. Bunu forumda daha öncede yazmıştım ama laf sokuşturmalar başladığı için hatırlatmak istedim.

İşte niye hız sınırlayıcı var. Manuel de yok demekki cvt arabanın performansını sınırlıyor buna sende katılıyorsun.
Toyota nın şanzıman ın farkı çok daha içgüdüsel ve tepkisel çalışıyor özellikle düşüşleri çok daha iyi ki bana sorarsanız şanzımanın kalitesini vites düşüşü belirler.Civic de sollamaya çıkacaksın arkadan araba geliyor 180 bg arabaya güveniyorsun gaza bir basıyorsun 2-3 saniye bekliyorsun ve arkadan gelen sana çoktan yetişmiş oluyor ya da en basitinden kalkışta berbat asfaltta gaz-fren kalkışı yapmama rağmen 180 bg lik araba sarmıyor. Gücü aktarması,sürücünün tepkilerine verdiği yanıtlar vasatın altında sen şimdi hızlanma verileri atıyorsun ama vites elinde hazır olduktan sonra şuan piyasadaki her şanzıman sıkıntısız gidiyor ki. Tek kavramalarda dahil asıl önemli olan sürücüye verdiği tepkiler yani sürüş hisleri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...