Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arabanın ikinci makyajı, bende ilk makyajlısı var. Bunu kullanmadım ama benimkinden kötü olacağını düşünmüyorum. Bence yol tutuşunda sorun yok. @DouglasAdams 'ın dediği gibi devamlı esp devreye girme gibi bir eğilimi yok hatta çok anormal şey yapmadıkça girmiyor (devamlı bir muhabbet dönüyor esp kapanabilen arabanın altyapısı iyidir, saygı duyulasıdır, marka arabaya güveniyordur diye, tek tuşla kapatılabiliyor yariste, bu sınıfta pek yok bildiğim kadarıyla). Otopark testinde de yol tutuşuyla ilgili iyi konuşmuşlardı. Arabanın en büyük sorunu @berkertekin 'in dediği gibi yatması. Biraz fazla yatıyor, yerine göre hızda varsa tedirgin ediyor, bundan önce uzun süreli b sınıfı kullanmamıştım belki alışık olmadığımdandır.

*Vasat: Orta, ortalama.
Baya vasat?

Petrolhead olan arabayı zevk için alan, kullanan biri almaz zaten yaris'i. Hatta bana kalırsa o düşünceyle araba alabilecek olsam gidip herhangi b sınıfını almam (yaris, corsa d, 2 farklı kasa polo, clio 3 tecrübelerime göre). Yaris GRMN ise bambaşka bir araba, buna bakıp yorumlamak hata olur.

Aslında bir arabanın kafadan kayması daha makuldür özellikle arkası kopan ibiza gördükten sonra bu daha iyi. Vasat derken benim kafamda fiesta var ondan yoksa bende 2008 model 1.0 yaris kullandım çoğu b sınıfına tutuş olarak taş çıkarır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve bt
Bu arabanın ikinci makyajı, bende ilk makyajlısı var. Bunu kullanmadım ama benimkinden kötü olacağını düşünmüyorum. Bence yol tutuşunda sorun yok. @DouglasAdams 'ın dediği gibi devamlı esp devreye girme gibi bir eğilimi yok hatta çok anormal şey yapmadıkça girmiyor (devamlı bir muhabbet dönüyor esp kapanabilen arabanın altyapısı iyidir, saygı duyulasıdır, marka arabaya güveniyordur diye, tek tuşla kapatılabiliyor yariste, bu sınıfta pek yok bildiğim kadarıyla). Otopark testinde de yol tutuşuyla ilgili iyi konuşmuşlardı. Arabanın en büyük sorunu @berkertekin 'in dediği gibi yatması. Biraz fazla yatıyor, yerine göre hızda varsa tedirgin ediyor, bundan önce uzun süreli b sınıfı kullanmamıştım belki alışık olmadığımdandır.

*Vasat: Orta, ortalama.
Baya vasat?

Petrolhead olan arabayı zevk için alan, kullanan biri almaz zaten yaris'i. Hatta bana kalırsa o düşünceyle araba alabilecek olsam gidip herhangi b sınıfını almam (yaris, corsa d, 2 farklı kasa polo, clio 3 tecrübelerime göre). Yaris GRMN ise bambaşka bir araba, buna bakıp yorumlamak hata olur.
Son cümlenize katılmıyorum, petrolhead olup da fiestaya binen 2 arkadaşım var mesela ki fiesta sürüş olarak çok iyidir.
 
Son cümlenize katılmıyorum, petrolhead olup da fiestaya binen 2 arkadaşım var mesela ki fiesta sürüş olarak çok iyidir.

"Petrolhead olan arabayı zevk için alan..." demişim. Bahsettiğim konu parası bol olupta, zevk için araba alıp gazlayanlardı. B sınıfı diye bahsettiklerim standart olanlar. Mesela Fiesta 1.25 benzinli veya dizeli. Aynı mesajda Yaris içinde yazmıştım, bahsettiğim hibrit ve normal 1.5'i içinde (1.5 motoru ve manuel şanzımanı ne kadar keyifli olursa olsun direksiyon hissizliği çok fazla, günlük kullanım için çok iyi ancak alıp gazlayayım diyene uymaz). Yoksa GRMN baya cezbedici bence.
 
Son düzenleme:
"Petrolhead olan arabayı zevk için alan..." demişim. Bahsettiğim konu parası bol olupta, zevk için araba alıp gazlayanlardı. B sınıfı diye bahsettiklerim standart olanlar. Mesela Fiesta 1.25 benzinli veya dizeli. Aynı mesajda Yaris içinde yazmıştım, bahsettiğim hibrit ve normal 1.5'i içinde (1.5 motoru ve manuel şanzımanı ne kadar keyifli olursa olsun direksiyon hissizliği çok fazla, günlük kullanım için çok iyi ancak alıp gazlayayım diyene uymaz). Yoksa GRMN baya cezbedici bence.
Tamam hocam, b sınıfında parası olma ile veya olmama ile alakası olmadan sırf almak için gidip fiesta alan var hem de 1.25 i. Fiesta ciddi anlamda sürüş makinasıdır. B sınıfında almam dediniz na istinaden ben de öyle dedim.
 
Yahu bu kafadan açıyor hep. Nasıl beğendiniz @CenkGs abi, @mgdedeoglu hocam yapmayın etmeyin...
Yerden yüksek bir suv bu. O kadar kafadan açması makuldür. Normalde bu boyutlardaki bir suv için 81 ile döndüğü ilk yerde tamamen dışarı atmasını beklersin ama ona rağmen kopmadı.

Ayrıca ben şahsım adına hep söylüyorum kardeşim, bu tarz testleri pek fazla ciddiye almıyorum. İzliyorum, en azından araçlar hakkında bir fikir sahibi oluyorum ama hiç bir zaman tam performanslarını sergilediklerini düşünmüyorum. Çünkü jant ebatı ve lastik faktörünün önemi büyük ve bu konuda belli bir standart yok.
 
Son düzenleme:
Yerden yüksek bir suv bu. O kadar kafadan açması makuldür. Normalde bu boyutlardaki bir suv için 81 ile döndüğü ilk yerde tamamen dışarı atmasını beklersin ama ona rağmen kopmadı.

Ayrıca ben şahsım adına hep söylüyorum kardeşim, bu tarz testleri pek fazla ciddiye almıyorum. İzliyorum, en azından araçlar hakkında bir fikir sahibi oluyorum ama hiç bir zaman tam performanslarını sergilediklerini düşünmüyorum. Çünkü jant ebatı ve lastik faktörünün önemi büyük ve bu konuda belli bir standart yok.
Abi burada mazda gibi bir örnek var. Önden çeker ve daha kalın yanağa rağmen aynı hızlarda çok daha iyi dönebildiğini görebilirsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk
Abi burada mazda gibi bir örnek var. Önden çeker ve daha kalın yanağa rağmen aynı hızlarda çok daha iyi dönebildiğini görebilirsin.
Tamam işte, stelvio iyi ama mazda daha iyi :) Böyle yorumlayabilirsin :D Biri öbüründen daha yüksek hızda ve daha stabil döndüğü vakit öbürü başarısız sayılmaz. O mantıkla bakarsak tüm bu testlerdeki araçlar başarısız çünkü standart fiesta neredeyse focus rs hatta porsche ile aynı limitte dönmüş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Ben beğendim hocam. Yerden yüksekliğine ve cüssesine rağmen hiç orayı burayı dağıtmıyor. Otomobil stabil durmak için oldukça uğraşıyor. 81'i bile neredeyse dönüyordu. 80'e ne kadar yakın olursa ve ne kadar kararlı dönerse otomobiller o kadar iyi benim tüm bu videolardan görebildiğim kadarıyla.
abi 45 yanak-difransiyel kilit filan var bide giulia altyapısı kullanılmış kesinlikle daha iyi olmalıydı. 5008 örneği de var. Q5 örneği var. Araba bariz kafadan kaymaya meyilli. Ben açıkcası Alfa dan çok daha iyi beklerdim.
 
abi 45 yanak-difransiyel kilit filan var bide giulia altyapısı kullanılmış kesinlikle daha iyi olmalıydı. 5008 örneği de var. Q5 örneği var. Araba bariz kafadan kaymaya meyilli. Ben açıkcası Alfa dan çok daha iyi beklerdim.
Tamam, zaten alfa'dan daha iyisini beklediğimizi kabul ediyoruz. Daha iyi olabilirdi ama bu kötü olduğu anlamına gelmiyor. Boyutlarına ve yerden yüksekliğine bakıldığında yeterli denebilecek bir performans sergilemiş. Neticede bu araçlar suv, üretimleri tam olarak bu işler için değil. Ama kendilerinden daha avantajlı olan binek otomobillere karşı aşık atabilecek seviyede neticede.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Farkındaysan ben q5 ve 5008 gibi d suvlarla kıyaslıyorum. Daha küçük arabaların avantajı tabiki olacaktır.
Tamam, zaten alfa'dan daha iyisini beklediğimizi kabul ediyoruz. Daha iyi olabilirdi ama bu kötü olduğu anlamına gelmiyor. Boyutlarına ve yerden yüksekliğine bakıldığında yeterli denebilecek bir performans sergilemiş. Neticede bu araçlar suv, üretimleri tam olarak bu işler için değil. Ama kendilerinden daha avantajlı olan binek otomobillere karşı aşık atabilecek seviyede neticede.
 
Farkındaysan ben q5 ve 5008 gibi d suvlarla kıyaslıyorum. Daha küçük arabaların avantajı tabiki olacaktır.
Şunu anlatmaya çalışıyorum; kendi segmenti içinde bulunduğu araçlardan iyi olmayabilir. Ortalama bir yerde de olabilir. Ama neticede bu araçla trafiğe çıktığın vakit kendisinden daha avantajlı olan standart binek otomobillerin bile bir çoğuna göre gayet iyi noktada. Neticede bu testler gerçek hayatı simule etmek için yapılıyor. Stelvio ise öyle bir durumda en az binek otomobil kadar güven verdiğini gösteriyor. Bu benim için yeterlidir. 77 ile gayet ortalama bir hızla dönüşü tehlikesiz şekilde yapmayı başarabilmiş.

Mesela, henüz focus yok bu testlerde. Beklersin ki focus, stelvio'dan daha yüksek hızda kararlı bir dönüş sergilesin. Ama sergileyemeyecek. Eğer km77 focus'un geyik testini yaparsa göreceksiniz 80'i bulamayacak ve arkası fazlaca açılıyor olacak muhtemelen. Şimdi böyle bir senaryoda stelvio rakipleri arasında ortalama bir performans sergilese de en az binek otomobil kadar güven vermiş olacak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Şunu anlatmaya çalışıyorum; kendi segmenti içinde bulunduğu araçlardan iyi olmayabilir. Ortalama bir yerde de olabilir. Ama neticede bu araçla trafiğe çıktığın vakit kendisinden daha avantajlı olan standart binek otomobillerin bile bir çoğuna göre gayet iyi noktada. Neticede bu testler gerçek hayatı simule etmek için yapılıyor. Stelvio ise öyle bir durumda en az binek otomobil kadar güven verdiğini gösteriyor. Bu benim için yeterlidir. 77 ile gayet ortalama bir hızla dönüşü tehlikesiz şekilde yapmayı başarabilmiş.

Mesela, henüz focus yok bu testlerde. Mesela beklersin ki focus, stelvio'dan daha yüksek hızda kararlı bir dönüş sergilesin. Ama sergileyemeyecek. Eğer buraya focus'un geyik testi atılırsa göreceksiniz 80'i bulamayacak ve arkası fazlaca açılıyor olacak muhtemelen. Şimdi böyle bir senaryoda stelvio rakipleri arasında ortalama bir performans sergilese de en az binek otomobil kadar güven vermiş olacak.

Senle çok farklı yerlere takılıyoruz belli ki :) ben o rakama takılmıyorum farkındaysan istersen 68 ile dönsün ama araba kaymaya başladığında kafadan mı kayıyor yoksa arkasını mı tatlı tatlı açıyor ona bakıyorum. Önceki sayfalarda insignia paylaştım mesela araba hem yüksek hızda dönüyor hemde översteer meyilli ya da cx5 de öyle. Aynı mesajlarda yaris beğenmediğimi söyledim çünkü araba limitte kafadan kayıyordu ya da ibiza yı çünkü o da torsiyon ile direk kopuyordu.
 
Senle çok farklı yerlere takılıyoruz belli ki :) ben o rakama takılmıyorum farkındaysan istersen 68 ile dönsün ama araba kaymaya başladığında kafadan mı kayıyor yoksa arkasını mı tatlı tatlı açıyor ona bakıyorum. Önceki sayfalarda insignia paylaştım mesela araba hem yüksek hızda dönüyor hemde översteer meyilli ya da cx5 de öyle. Aynı mesajlarda yaris beğenmediğimi söyledim çünkü araba limitte kafadan kayıyordu ya da ibiza yı çünkü o da torsiyon ile direk kopuyordu.
Tamam ama araçların gösterdikleri tepkileri hangi hız limitlerinde gösterdiği önemli. Cx5 arkasını tatlı şekilde açarak dönüyorsa bu çok başarılı olduğunu gösterir ama stelvio belli miktar kafadan kayarak yine makul hızda dönebiliyorsa bu direkt başarısız olduğunu göstermez. Yani burada en iyi dereceyi ve en iyi tepkileri vermiş bir aracı direkt baz alıp, rakiplerini de ona göre yorumlamak yanlış olur. 81 ile döndüğü ilk yerde dubaların dışına bile atmamış kendisini. Belli miktar kafadan açmış ama dubaların içinde kalabilmiş. Daha ne bekleniyor ki bu araçtan ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tamam ama araçların gösterdikleri tepkileri hangi hız limitlerinde gösterdiği önemli. Cx5 arkasını tatlı şekilde açarak dönüyorsa bu çok başarılı olduğunu gösterir ama stelvio belli miktar kafadan kayarak yine makul hızda dönebiliyorsa bu direkt başarısız olduğunu göstermez. Yani burada en iyi dereceyi ve en iyi tepkileri vermiş bir aracı direkt baz alıp, rakiplerini de ona göre yorumlamak yanlış olur. 81 ile döndüğü ilk yerde dubaların dışına bile atmamış kendisini. Belli miktar kafadan açmış ama dubaların içinde kalabilmiş. Daha ne bekleniyor ki bu araçtan ?

cx5 gibi arkasını açmasını :) bence hız limitinden çok şasinin tepkisi çok daha önemli. Çünkü o hızı etkileyecek binlerce etken var. Ama şasinin kafadan kaymaya meyilini veya arkasını açma ve koparma meyilini kolay kolay etkileyecek bir şey yok anca kaçla bu tepkiyi vereceği değişir.
Benim için arkasını tatlıca açıyorsa iyi. kafadan kayıyorsa vasat. arkası kopuyorsa kötüdür.