Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üreticiler güvenlik olarak kafadan kaymayı seçer. Önden kaymayı toplamak arkadan kaymayı toplamaktan her zaman daha basittir. Arkasını bırakan araba da dengeli değildir, sadece eğlencelidir. Arabanın kayacaksa bütün olarak kayıp yola oturması lazım. Bu testte Stelvio doğru olanı yapmış, çünkü araba spor sedan falan değil, kocaman suv.
İyiki arkasını
Bu tasarıma bu arabaya bayılıyorum 1.4 turbosu bildiğin şaka gibi değerlere sahip hafif kasa cd si de düşüktü öyle hatırlıyorum
Frankfurt'da Sport modeli tanıtılacak ben onu bekliyorum manyak bi alet olucak gibi duruyor o_O:rolleyes:.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
İyiki arkasını

Frankfurt'da Sport modeli tanıtılacak ben onu bekliyorum manyak bi alet olucak gibi duruyor o_O:rolleyes:.
Hırvatistanda ve slovenyada kullandım aşırı eğlenceli bir kasaydı öncesi.Bunda kasayı rijit ve hafif hale getiren Suzuki global car design adı altında çalışma da yapılmış.Buraya gelse yaris corsa vs bırakmaz da işte.. Biliyorsun A ve B segment lideri Suzukidir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Üreticiler güvenlik olarak kafadan kaymayı seçer. Önden kaymayı toplamak arkadan kaymayı toplamaktan her zaman daha basittir. Arkasını bırakan araba da dengeli değildir, sadece eğlencelidir. Arabanın kayacaksa bütün olarak kayıp yola oturması lazım. Bu testte Stelvio doğru olanı yapmış, çünkü araba spor sedan falan değil, kocaman suv.
Hocam kafadan kaymayı kontrol etmek bence her zaman daha zordur. Bunu en basitinden acemilerden de anlayabilirsiniz. Kafadan kaymak demek artık tutunamıyorsun ve hızını azaltmalısın demektir. Güvenlik olarak kafadan kaymak çok daha risklidir.
 
Hocam kafadan kaymayı kontrol etmek bence her zaman daha zordur. Bunu en basitinden acemilerden de anlayabilirsiniz. Kafadan kaymak demek artık tutunamıyorsun ve hızını azaltmalısın demektir. Güvenlik olarak kafadan kaymak çok daha risklidir.
E arkadan itiş de "artık tutunamıyorsun" filan değil, "fırladın döne döne gidiyorsun" demektir. Her arkadan itiş bmw 3.20 veya Mercedes E200 değil, oversteering'i Dodge Charger ile Tofaş Şahin ile düşünmek gerek. Önden kaymayı kontrol etmek, elektronik sistemler için de çok daha kolaydır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Porsche
Hocam kafadan kaymayı kontrol etmek bence her zaman daha zordur. Bunu en basitinden acemilerden de anlayabilirsiniz. Kafadan kaymak demek artık tutunamıyorsun ve hızını azaltmalısın demektir. Güvenlik olarak kafadan kaymak çok daha risklidir.
Basitleştirmek gerekirse; yapılması gereken tek bir hareket var, gazdan ayağı çekmek. Arkadan kayma için buna bir de kontra ekleniyor, ki sürücülerin %95'i için çok çok zor bir şey bu. Kış, buz videolarını falan izlerseniz anlarsınız.

Ben işin mühendisliğini söyledim, kafamda kurmadım yani. Olan o, düşünülen o.
 
O zaman bende terslik var :) Arkasını açan arabayı kontrol etmek çok daha kolay geliyor bana.
 
Basitleştirmek gerekirse; yapılması gereken tek bir hareket var, gazdan ayağı çekmek. Arkadan kayma için buna bir de kontra ekleniyor, ki sürücülerin %95'i için çok çok zor bir şey bu. Kış, buz videolarını falan izlerseniz anlarsınız.

Ben işin mühendisliğini söyledim, kafamda kurmadım yani. Olan o, düşünülen o.

Sadece gazdan ayağı çekmek yok.Bide gazdan ayağı çekerken dengeli şekilde çekilmesi gerek yoksa araba kafadan kaymadan arkadan kaymaya geçebilir bide onu kurtarmak gerekir. Aynı zamanda slip angle azaltmak lazım işte genelde kafadan kayarken yapılan en büyük hata bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Sadece gazdan ayağı çekmek yok.Bide gazdan ayağı çekerken dengeli şekilde çekilmesi gerek yoksa araba kafadan kaymadan arkadan kaymaya geçebilir bide onu kurtarmak gerekir. Aynı zamanda slip angle azaltmak lazım işte genelde kafadan kayarken yapılan en büyük hata bu.
Performanslı modellerde dediğin kısmen doğru da binek araçların çoğunda olmayacak bir şeyden bahsediyorsun. İnsanlar genelde gaza çok oturduğundan önden kaymıyor, viraja hızlı girdikleri için önden kayıyorlar. Bunu da esp çok basit bir hamleyle kontrol edebiliyor zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Performanslı modellerde dediğin kısmen doğru da binek araçların çoğunda olmayacak bir şeyden bahsediyorsun. İnsanlar genelde gaza çok oturduğundan önden kaymıyor, viraja hızlı girdikleri için önden kayıyorlar. Bunu da esp çok basit bir hamleyle kontrol edebiliyor zaten.

Bu yukarı da dediğimi cerato ile baya yaşamıştım.Her araba da esp olmadığını unutmamak lazım.
Makyajsız fiesta ile çok kafadan kaydım ayağımı gazdan çekip arkasını açıp burnunu şeride soktuğum çok oldu. Eğer araba şasisi oversteer bu kadar müsait olmasaydı şuan burada olmazdım.
 
Bu yukarı da dediğimi cerato ile baya yaşamıştım.Her araba da esp olmadığını unutmamak lazım.
Makyajsız fiesta ile çok kafadan kaydım ayağımı gazdan çekip arkasını açıp burnunu şeride soktuğum çok oldu. Eğer araba şasisi oversteer bu kadar müsait olmasaydı şuan burada olmazdım.
Dediğim gibi sürücülerin %95'i o tarz bir kabiliyete sahip değil. Ben zaten ikisinin de hatalı olduğunu, ama güvenlik açısından önden kaymaya meyilli tasarladıklarını söyledim. Arkadan kayma ya da spin önden kaymaya nazaran çok daha acı sonuçlar doğurabiliyor. Üstelik yaşadım da. Liftoff oversteer falan ise tamamen farklı konular, ben şasiden ve geometrisinden bahsediyorum.
 
Bu yukarı da dediğimi cerato ile baya yaşamıştım.Her araba da esp olmadığını unutmamak lazım.
Makyajsız fiesta ile çok kafadan kaydım ayağımı gazdan çekip arkasını açıp burnunu şeride soktuğum çok oldu. Eğer araba şasisi oversteer bu kadar müsait olmasaydı şuan burada olmazdım.
çılgınsın... :D
1b88dee3bdf1a32c93fc11e89bf4d367--breaking-bad-quotes-breaking-bad-poster.jpg
 
Lastiğin payı ve 17 jantlı olmasının etkisi büyük.Pilot Sport 4 çok güzel lastiktir.
Fiesta belli ki hala iyi noktada. Ama söylenildiği gibi 17 inçlik pilot sport 4'ün payı oldukça fazla. 15-16 inç jantla böyle dönemez diye düşünüyorum. Eski kasaya göre konforunun da arttırıldığını söyleniyordu. Önceki nesil ile iyiden iyiye bir kıyaslama yapabiliriz ama belli ki kendi segmentindekilerden hala daha iyi noktada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Fiesta belli ki hala iyi noktada. Ama söylenildiği gibi 17 inçlik pilot sport 4'ün payı oldukça fazla. 15-16 inç jantla böyle dönemez diye düşünüyorum. Eski kasaya göre konforunun da arttırıldığını söyleniyordu. Önceki nesil ile iyiden iyiye bir kıyaslama yapabiliriz ama belli ki kendi segmentindekilerden hala daha iyi noktada.
Abi 15-16 jant ekonomi lastiğiyle gelecek çoğu araba bu kombinasyonu görmek isterdim açıkçası.
 
Abi 15-16 jant ekonomi lastiğiyle gelecek çoğu araba bu kombinasyonu görmek isterdim açıkçası.
Yakında onu da koyarlar. Tahminimce 15-16'lık lastiklerle 77-78-79 gibi hızlarla dönebilir. 80'in üstünü o lastiklerle görmesi biraz zor gibi duruyor çünkü önceki kasaya göre konforunun arttırıldığı söyleniyor. Tabii bu limitlerin biraz aşağı düşmesine sebep olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe