Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Volvo nun kullandığı ağır şase. Ford un isveç çelikli hali :) yeni çıkanlar ağırlık olarak nasıl bilmiyorum s60-v40 dan bahsediyorum.
Ya işte ağırlık çok önemli geliyor.Artan 1birim ağırlık için 3 birim altyapı kasman gerekiyor gibi geliyor bana.Örn: mx5,spidergiller.Herneyse Şase rijit elektronik kontrolörleri hınzır çalışan Psa grubu arabaları damga vuruyor son zamanlarda
 
Aslen mqb'nin de passat'ta neler yapabildiğini gördük ama vw grubu yol tutuşa kastığı vakit konforu ihmal ediyor. Aslında sadece vw'nin sorunu değil bu ama işte işin içine maliyetler girince, vw'nin de akıllardaki imajı devreye girince göze batıyor denebilir. Genel olarak otomobil sektöründe yol tutuş ve stabilite gibi konularda epey yol kat edildi, artık yol tutmayan, limiti düşük olan çok az model kaldı. Ama işte sürüş zevki konusunda hep geriye gidiliyor.
Adı çıktığı için üzerine gittiğimiz doğru MQB nin.Mesela sadece maliyet değil gibi abi ya.Baksana C suv araba sadece rijitlikle dönmüyor.Çok hınzır çalışan bir elektronik olaylar dönüyor.Tiguanı hatırla zank diye durduruyordu arabayı.Aslında dönecek biraz daha sakin girse
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ya işte ağırlık çok önemli geliyor.Artan 1birim ağırlık için 3 birim altyapı kasman gerekiyor gibi geliyor bana.Örn: mx5,spidergiller.Herneyse Şase rijit elektronik kontrolörleri hınzır çalışan Psa grubu arabaları damga vuruyor son zamanlarda
Psa nın arabalarda acayip hafif yalnız şu teste giren araba 1350 kilo. Sanırım golf,mazda 3 ayarında.

Ee hadi bakalım, bir test sürüşü yazısı alırız :)
İnşallah hocam :)

Gordugum en kotu yol tutus tabiki degil ama acik ara en kotu mazda. Diger tum modelleri sekmeden birincilige oynar ama su yeni cx5 te ne yaptilarsa 4 x 4 sistemide kotu yol tutusuda bi garip naptilarsa artik :D
Rakama değilde verdiği tepkiye bakıyorum ben ve arkayı açması gayet iyi bence. Bide 2.2 dizel ağırdır o da etkiler şimdi yukarı daki opel 1.2 benzinli :)
 
Gordugum en kotu yol tutus tabiki degil ama acik ara en kotu mazda. Diger tum modelleri sekmeden birincilige oynar ama su yeni cx5 te ne yaptilarsa 4 x 4 sistemide kotu yol tutusuda bi garip naptilarsa artik :D
Yalnız lastiklere gel.Toyo proxesler var üzerinde simetrik yaz lastiği var.Ortalama puanlı bişi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Adı çıktığı için üzerine gittiğimiz doğru MQB nin.Mesela sadece maliyet değil gibi abi ya.Baksana C suv araba sadece rijitlikle dönmüyor.Çok hınzır çalışan bir elektronik olaylar dönüyor.Tiguanı hatırla zank diye durduruyordu arabayı.Aslında dönecek biraz daha sakin girse
Aynen.. Biraz önce de onu dedim ya; nice araçlar var fiziksel olarak potansiyeli olmasına rağmen elektronik sistemlerin azizliğine uğruyor. Oysa altyapıyla beraber bir bütün halinde çalışması gerekiyor bu sistemlerin. Misal 4x4 araçların limitleri genelde yüksek olur diye bilinir ama 4x4 teknolojisinde elektronik kontrollere geçildiğinden beri çoğu awd araba saçmalıyor bu testlerde.
 
Psa nın arabalarda acayip hafif yalnız şu teste giren araba 1350 kilo. Sanırım golf,mazda 3 ayarında.


İnşallah hocam :)


Rakama değilde verdiği tepkiye bakıyorum ben ve arkayı açması gayet iyi bence. Bide 2.2 dizel ağırdır o da etkiler şimdi yukarı daki opel 1.2 benzinli :)
Mazda ve arkasini acmak nayir olamazzz :D
 
Açar açar focus'da açıyor cayır cuyur.. Bu başlıkta daha önce demiştim tekrarlıyorum; focus bu testlere girsin 80'i göremeyecek :D
Bunlara noluyor abi bole hayirdir bir yerden calmayami basladilar ? Fransizlasiyorumda ben arkadan acmasi kotu degil mi benim 2011 mazda bile birakmiyor kendini ayip degilmi ya su cx5 (turkce bi testi vardi mazda forumdakiler yapmisti 4 x 4 sisteminide yerden yere vurmuslardi )
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben lastikten anlamiyorum ya. Toyo vardi bende uzerinde geldi memnundum simdi dunlop var gene memnunum iste arada bi gaza yuklendigimde on geziniyor yagmurda toyo yapmazdi anladigim tek sey o.
Dunlop kullandım.Islak dediğin gibi sarıyor ki 190 torkta baya sarıyordu İzmir asfaltında.Toyoya gelirsek ciddili anlamda Cx5 i sermiş olabilir.Toyo proxesler 4/10 denen kıvamda.Üsütne simetrik lastik
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Aslında and da astra k testinde demişti focus da limite ulaşmak daha kolay diye ama limitteki tepkisi iyi olayı o. Burada da erken kayarsa dediğin gibi zor ulaşır o hızlara
Söz konusu 1.6 tdci focus olunca rs'i direkt kriter alamıyorum çünkü altyapıları aynı olsa bu araçta hem gelişmiş bir awd sistemi var hem de standart focus'tan 200 kg'dan daha fazla ağırlığa sahip. O sebeple limit ötesi tepkileri benzer olsa da limite ulaşma eşikleri benzerlik göstermeyecektir. Tabii rs bir o kadar da daha sert bir otomobil focus'tan. Gövde salınımı neredeyse hiç yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
İlk önce kafayı verecek sonra bir anda tutup arkayı salacak kontrayı verecek adam.Dubalardan birini ezerek son slalomu bitirecek.Hız 78:D
Bana da aynen öyle olacak gibi geliyor. Belki bir ihtimal 17 inç jant + pilot sport 4 gibi bir kombinasyon koyarlarsa limiti 1-2 kmh yukarı çıkarabilir. Ama standart 16 jantla olacak o :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Ne bakimdan olumlu peki

Bunlara noluyor abi bole hayirdir bir yerden calmayami basladilar ? Fransizlasiyorumda ben arkadan acmasi kotu degil mi benim 2011 mazda bile birakmiyor kendini ayip degilmi ya su cx5 (turkce bi testi vardi mazda forumdakiler yapmisti 4 x 4 sisteminide yerden yere vurmuslardi )

Arkası açmak dediğimiz yanlamak işte hani bir araba limite ile kafadan mı kaymaya başlıyor yoksa arkasını açıyor. En basitinden citroen bizim picasso ya bir torsiyon koymuş ön takımları cidden kaliteli yapmış araba limite ulaşınca tatlı tatlı arkasını açıyor. Bu da yanımda oturan herkesi şaşırtıyor veya foruma yazınca kimse inanmıyor :) eğer araba kaymadıysa sen daha limite ulaşamamışsındır.
 
Söz konusu 1.6 tdci focus olunca rs'i direkt kriter alamıyorum çünkü altyapıları aynı olsa bu araçta hem gelişmiş bir awd sistemi var hem de standart focus'tan 200 kg'dan daha fazla ağırlığa sahip. O sebeple limit ötesi tepkileri benzer olsa da limite ulaşma eşikleri benzerlik göstermeyecektir. Tabii rs bir o kadar da daha sert bir otomobil focus'tan. Gövde salınımı neredeyse hiç yok.
Şunu demek için bunu attım rs böyleyse normal focus 80 biraz zor görür.