Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bunlara noluyor abi bole hayirdir bir yerden calmayami basladilar ? Fransizlasiyorumda ben arkadan acmasi kotu degil mi benim 2011 mazda bile birakmiyor kendini ayip degilmi ya su cx5 (turkce bi testi vardi mazda forumdakiler yapmisti 4 x 4 sisteminide yerden yere vurmuslardi )
Üreticiler bazen bunu kasıtlı yapıyor. Misal focus'ta esp sistemi zang diye devreye girmez. Önce aracın arkasını bir kaç derece açmaya müsaade eder ve abartırsan o zaman devreye girer. Ford bunu özellikle ayarlamış. Viraj içlerinde direksiyona kontra verilip arkasının gelmesi için yapmışlar. Forumlarda dolaş bak; pek ilgisi olmayanlar focus'un arkası oynak der. Halbuki bu kasıtlı yapılmış bir şeydir. Bu oynaklık kontrollüdür, senin isteğin haricinde çok saçmalamazsan gerçekleşmez. Markanın tercihi diyelim.
 
Arkası açmak dediğimiz yanlamak işte hani bir araba limite ile kafadan mı kaymaya başlıyor yoksa arkasını açıyor. En basitinden citroen bizim picasso ya bir torsiyon koymuş ön takımları cidden kaliteli yapmış araba limite ulaşınca tatlı tatlı arkasını açıyor. Bu da yanımda oturan herkesi şaşırtıyor veya foruma yazınca kimse inanmıyor :) eğer araba kaymadıysa sen daha limite ulaşamamışsındır.
160 170 km bence limit ya. Sahil yolunda otoparktakilerle viraj denemistik bi salmadi kendini ne bilim hersey mumkun su arabada sasirmam ben
 
Üreticiler bazen bunu kasıtlı yapıyor. Misal focus'ta esp sistemi zang diye devreye girmez. Önce aracın arkasını bir kaç derece açmaya müsaade eder ve abartırsan o zaman devreye girer. Ford bunu özellikle ayarlamış. Viraj içlerinde direksiyona kontra verilip arkasının gelmesi için yapmışlar. Forumlarda dolaş bak; pek ilgisi olmayanlar focus'un arkası oynak der. Halbuki bu kasıtlı yapılmış bir şeydir. Bu oynaklık kontrollüdür, senin isteğin haricinde çok saçmalamazsan gerçekleşmez. Markanın tercihi diyelim.

Ben de buna ekleme yapayım. Opel de de esp kapandığı söylenir ama çok ciddi açılar verdiğinde artık müdahale etmezsen ufak müdahaleler ile arabayı açısında tutuyor. Bu insignia da da böyle zafira da da.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Şunu demek için bunu attım rs böyleyse normal focus 80 biraz zor görür.
Tabii ki.. Dediğim gibi 80'i göreceğini pek sanmam. Focus'un esp sistemi uysal davransa da hemen devreye giren bir sistem değil. Aracın arkasının belli bir açıya gelmesine izin veriyor. Geyik testinde o açı dubalara çarpmakla sonuçlanır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
160 170 km bence limit ya. Sahil yolunda otoparktakilerle viraj denemistik bi salmadi kendini ne bilim hersey mumkun su arabada sasirmam ben
Sahil yolu ile ilgili en ufak bilgim yok hız yeterli mi yorumu yapamam. Bazı virajlarda arkasını açması için 180 çıktığım oluyor belki orasında öyle bir virajdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu Opel PSA'ya son son bir kazık atmıştı noldu o? Adamlar paramızı geri istiyoruz filan diyordu. O iş bir hallolsa da Opel'in rezillikleri azalarak bitse, şöyle yol tutuşa güvenilirlik de eklense. Yıllar sonra Opel iyi desek, Opel kral desek...
Üreticiler bazen bunu kasıtlı yapıyor. Misal focus'ta esp sistemi zang diye devreye girmez. Önce aracın arkasını bir kaç derece açmaya müsaade eder ve abartırsan o zaman devreye girer. Ford bunu özellikle ayarlamış. Viraj içlerinde direksiyona kontra verilip arkasının gelmesi için yapmışlar. Forumlarda dolaş bak; pek ilgisi olmayanlar focus'un arkası oynak der. Halbuki bu kasıtlı yapılmış bir şeydir. Bu oynaklık kontrollüdür, senin isteğin haricinde çok saçmalamazsan gerçekleşmez. Markanın tercihi diyelim.
Ben Focus Mk3'ün arkasının o şekilde açılmasının çok büyük avantajını görmüştüm. Acil yetişme durumumuzun olduğu bir gün trafikte olmayacak şekilde gitmek zorunda kalmıştım. Çok dar dönüşleri bile yapabilmemi o hafif arkadan açılması sağlamıştı. Focus'taki ESP, arkadan kaymalardan ziyade önden açılmalara çok daha duyarlı. Arkada artık direksiyonu tam tur çevirip kontra verecek noktaya filan getirmek lazım herhalde. En azından benim elimde hiç arkasının kaymasıyla esp devreye girmedi. Hep tutunma zayıfken veya anlık gaza yüklenmelerle önden açılması olduğunda esp uyanmıştı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk
Üreticiler bazen bunu kasıtlı yapıyor. Misal focus'ta esp sistemi zang diye devreye girmez. Önce aracın arkasını bir kaç derece açmaya müsaade eder ve abartırsan o zaman devreye girer. Ford bunu özellikle ayarlamış. Viraj içlerinde direksiyona kontra verilip arkasının gelmesi için yapmışlar. Forumlarda dolaş bak; pek ilgisi olmayanlar focus'un arkası oynak der. Halbuki bu kasıtlı yapılmış bir şeydir. Bu oynaklık kontrollüdür, senin isteğin haricinde çok saçmalamazsan gerçekleşmez. Markanın tercihi diyelim.
Abi ne bilim ben tedirgin oluyorum oyle durumlarda . Muhtemelen toparlayamam ucu kacarsa diye vs oyle araclarda ben ciddi ciddi korkuyorum. Gerci sinan ve fiesta arabasi bana baya baya inme gecirtsede benim tarzim degil. Benim istedigim sey viraja nasil giriyorsa cizgisini bozmadan ecel terleri dokturmeden hafif agirlasan direksiyonla guven vermesi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tabii ki.. Dediğim gibi 80'i göreceğini pek sanmam. Focus'un esp sistemi uysal davransa da hemen devreye giren bir sistem değil. Aracın arkasının belli bir açıya gelmesine izin veriyor. Geyik testinde o açı dubalara çarpmakla sonuçlanır.
Aynı durum aslında gm opellerinde de vardı hatta adamlar insignia gs testinde esp geç devreye giriyor ondan dubaya vuruyor diye yorum yapmışlardı. Aslında zafira da da geç giriyordu sanırım psa nın yaptığı ilk değişiklik bu oldu. Esp daha etkin çalışıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sahil yolu ile ilgili en ufak bilgim yok hız yeterli mi yorumu yapamam. Bazı virajlarda arkasını açması için 180 çıktığım oluyor belki orasında öyle bir virajdır.
Hafif yagmurda dunlop lastikle ozellikle esp devreye giriyor bolca. Ama kuru havalarda agirlik dagilimi denesem bile nadir devreye giriyor( ki zaten kapatilmiyor )devreye girdigi zamanda hafif toplarlayip kontrolu gene birakiyor degisik kimisine gore sıkıcı ama bana guven veriyor iste.
 
Bu Opel PSA'ya son son bir kazık atmıştı noldu o? Adamlar paramızı geri istiyoruz filan diyordu. O iş bir hallolsa da Opel'in rezillikleri azalarak bitse, şöyle yol tutuşa güvenilirlik de eklense. Yıllar sonra Opel iyi desek, Opel kral desek

Opel aslında kemer sıkma politikasına girdi. Fabrikalarda işçi filan çıkarıyorlar inşallah bu durum yeni çıkacak corsa da filan altyapı maliyetinden kısalım durumuna getirmez. Grandland x baya başarılı gözüküyor bir de crossland x bakmak lazım psa nın nasıl bir gidişatta olduğunu anlamak için.
 
Tabii ki.. Dediğim gibi 80'i göreceğini pek sanmam. Focus'un esp sistemi uysal davransa da hemen devreye giren bir sistem değil. Aracın arkasının belli bir açıya gelmesine izin veriyor. Geyik testinde o açı dubalara çarpmakla sonuçlanır.
Zamaninda ne guzel ford mazda isbirligi yapmisti 2011 model yilindaki araclarinin alt takimlari yol tutuslari benzerdir keske gene ortak calissalar .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu Opel PSA'ya son son bir kazık atmıştı noldu o? Adamlar paramızı geri istiyoruz filan diyordu. O iş bir hallolsa da Opel'in rezillikleri azalarak bitse, şöyle yol tutuşa güvenilirlik de eklense. Yıllar sonra Opel iyi desek, Opel kral desek...

Ben Focus Mk3'ün arkasının o şekilde açılmasının çok büyük avantajını görmüştüm. Acil yetişme durumumuzun olduğu bir gün trafikte olmayacak şekilde gitmek zorunda kalmıştım. Çok dar dönüşleri bile yapabilmemi o hafif arkadan açılması sağlamıştı. Focus'taki ESP, arkadan kaymalardan ziyade önden açılmalara çok daha duyarlı. Arkada artık direksiyonu tam tur çevirip kontra verecek noktaya filan getirmek lazım herhalde. En azından benim elimde hiç arkasının kaymasıyla esp devreye girmedi. Hep tutunma zayıfken veya anlık gaza yüklenmelerle önden açılması olduğunda esp uyanmıştı.
Ben bu sıkıntılar atlatıldığında Opel'in daha iyi yerlere geleceğine kesinlikle inanıyorum..

Bende focus'un arkadan açıldığı zaman esp'sini devreye soktuğumu söyledim ama bu benim viraj içinde saçmalamayı sevmemden kaynaklıydı. Kontrayı verdikten sonra arkası açıldı ama ben yetinmedim ve daha fazla içeri kırdım direksiyonu. Tabii araba da hayırdır sen napıyon der gibi esp'yi soktu devreye. Dediğin gibi esp sistemi dinamik tork kontrol sistemi ile beraber ortaklaşa çalışıp daha çok burnu içeri sokmak, kafadan açılmayı engellemek üzerine çalışıyor. İnatla kafayı içeri sokmaya çalıştırdığını hissediyorsun. Zaten aracın burnunu virajın içine göstermeyi başarabilsen yeterli. Arkası muhakkak önünü takip edip yola oturuyor. Ford aracın karakterini, viraj dönüşlerindeki karakterinin bu şekilde olmasını istemiş. Önce burnu virajın içine göster, ardından arkası açılıp seni takip etsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Sailor
Aynı durum aslında gm opellerinde de vardı hatta adamlar insignia gs testinde esp geç devreye giriyor ondan dubaya vuruyor diye yorum yapmışlardı. Aslında zafira da da geç giriyordu sanırım psa nın yaptığı ilk değişiklik bu oldu. Esp daha etkin çalışıyor.
Psa grubunun elektronik sistemleri zaten oldum olası iyi çalışır. O konuda gerçekten ince ayarı tutturabiliyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Abi ne bilim ben tedirgin oluyorum oyle durumlarda . Muhtemelen toparlayamam ucu kacarsa diye vs oyle araclarda ben ciddi ciddi korkuyorum. Gerci sinan ve fiesta arabasi bana baya baya inme gecirtsede benim tarzim degil. Benim istedigim sey viraja nasil giriyorsa cizgisini bozmadan ecel terleri dokturmeden hafif agirlasan direksiyonla guven vermesi.
Normalde benimde sürüş karakterim tıpkı bu şekildedir. O sebeple zaten c segmentin hiç bir modeli bana yaramıyor. Astra k testini yaptığımda bile gerçekten yüksek limitleri var ama o aradığım karakteri bulamamıştım. Ne zaman ki b8 passat test ettim işte o zaman anladım ki benim kriterlerim d segmentten başlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Zamaninda ne guzel ford mazda isbirligi yapmisti 2011 model yilindaki araclarinin alt takimlari yol tutuslari benzerdir keske gene ortak calissalar .
50 yıl süren ortaklıkları vardı. İki markanın sürüş adına izlediği karakter çok uyuşuyor. Tabii Ford'un üretim hacmi - maliyet ikilisinde endişeleri Mazda'ya göre daha fazla olduğu için o özel oluş, o önceliği sürüş zevkine bırakma mevzusu şuanda Mazda'da daha ağır basıyor üretim ve mühendislik planlamasında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Normalde benimde sürüş karakterim tıpkı bu şekildedir. O sebeple zaten c segmentin hiç bir modeli bana yaramıyor. Astra k testini yaptığımda bile gerçekten yüksek limitleri var ama o aradığım karakteri bulamamıştım. Ne zaman ki b8 passat test ettim işte o zaman anladım ki benim kriterlerim d segmentten başlıyor.
O nasil limit arkadas ben vallahi kopuyorum konudan galiba yani nesi seni tatmin etmedi dusunuyorum bulamiyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
O nasil limit arkadas ben vallahi kopuyorum konudan galiba yani nesi seni tatmin etmedi dusunuyorum bulamiyorum :D
Astra k'da ilk girdiğim virajda focus'la girdiğimden 10 kmh daha hızlı girebildim viraja. 120 idi hızım. Sonraki viraja daha fazla zorlamam gerektiğini hissettiğimde otomobil önden veya arkadan açmadı. En korktuğum şekilde 4 tekerlek birden açıldı. Evet, viraj limiti çok yüksek. Evet, ben saçma sapan şekilde zorladım. Ama passat'ı kullandığımda aklıma 98 mondeom geldi. 140-150 virajın içine dalıyorsun, sanki yavaş girmişsin gibi hissettiriyor. Niye bu kadar yavaş girdim ki diye soruyorsun kendine. Araçta kasılma yok, açılma yok, altından kayıp gidecek hissi yok. Bana da bu lazım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor