Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ya zaten bu testleri kendini kanıtlamış lastiklerle neden yapmazlar pek çözemedim, işin standardı pek yok gibi.
Bu basligi acarken bu konuda ben de fikrimi acikca soylemistim. Lastik ve jant kombinasyonu limitleri ve limitlerdeki davranisi belirlemede direkt etken. Mesela 17'lik janta sahip uzerinde taptaze pilot sport 4 olan fiesta ile 15-16'lik janta ve ekonomi lastigine sahip rakibi bir b segment karsilastirmasinin adil olmasini beklemek zor. Jant ayni ebatta olacak ve lastiklerin de kondisyonu benzer olacak. Amg gt'yi gorduk iste bitik lastiklerle gondermisler b segment kadar bile zor donuyor dubalarin arasindan.
 
bu test bi garip ama a5 coupe nin dönemediğini q5 nasıl döner anlamadım ama aynı q2 de ki gibi çıkış hızı çok düşük
vag grubu tüm suv geyik testlerinde aynı şey var ilk virajda ölümüne yavaşlatıyor esp aracı.
Araç geyik testine girdiğini anlıyor olabilir moosegate :D
 
Son düzenleme:
xc60 f pace kadar yol tutmuyordu :D
bu test bi garip ama a5 coupe nin dönemediğini q5 nasıl döner anlamadım ama aynı q2 de ki gibi çıkış hızı çok düşük
vag grubu tüm suv geyik testlerinde aynı şey var ilk virajda ölümüne yavaşlatıyor esp aracı.
Araç geyik testine girdiğini anlıyor olabilir moosegate :D
Lastik faktörünü şimdilik bir kenara bırakırsak, elektronik sistemler çıktı çıkalı otomobillerin limitleri konusundaki performanslarını doğru düzgün ölçemez, karşılaştıramaz olduk. Bazen altyapısı iyi olan, fiziksel üstünlüğü olan bir otomobil sırf vasat elektronik yazılımları yüzünden saçma sapan tepkiler verebilirken, bazen altyapısı vasat olan otomobil çok daha iyi elektronik yazılıma ve müdahalelere sahip olduğu için daha iyi tepkiler verebiliyor.
 
Civic HB standart lastiklerle harika bir sonuca imza atmış. Zaten üzerine Type-R inşa edileceği için oldukça dengeli bir şasisi var. Ayrıca testi yavaş çekimde dikkatle izlediğimizde viraj dışında kalıp yük binen sol tekerleğin değilde virajın içinde kalan aracın sağ tekerleğinin daha fazla dönerek aracı içeri çekmeye çalıştığını fark edebiliyoruz.

Type-r'ın yol tutuşu ile rakip olarak kendinden daha güçlü araçlar olmasına rağmen pist rekorları kırdığını düşünürsek Civic HB'nin yapmış olduğu bu derecenin bir tesadüf olmadığı anlaşılacaktır.
 
Son düzenleme:
Bereket versin. O şasiden, o kalıptan beklentim daha fazla olmaz. Arkayı dağıtmadan azıcık oversteer ile iyi kötü toparlanıyor. =)
Aynen. Ortalama bir limitte en azından stabil şekilde dönebiliyor. Zaten bunu kullanacak kitle için de sanırım yeterli olacaktır. Fazla aksiyonlu hareketlere girmeyiversinler :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt