Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Malum Türkçe'ye çevirince saçma sapan cümleler kuruluyor, anlamak zor oluyor ama spor süspansiyon olduğunu söylediler. Sports Tourer olduğu için sadece biraz daha sertleştirilmiş süspansiyon vardır diye tahmin ettim. Spor süspansiyon dediği flexride şase olsaydı muhakkak flexride ismiyle geçerdi. Onu da geçtim comfort, dynamic tarzında modları deneyip ona göre yorum yaparlardı. Bunlardan bahsedilmemiş. Muhtemelen de liftback kasaya göre ağırlık dağılımı falan farklıdır bu aracın.
Sedana kıyasla adaptif süspansiyon ve daha geniş lastiklerden bahsetmişler. İşte şasi liftback için ayarlanmış. Gidip hiç bir değişiklik yapmadan üstüne station karoser koymuşlar ve bütün dengesi bozulmuş arabanın. Ya da gidip konfor modunda test etmişler o da saçma olur yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi her türlü dönüyorlar zaten bir kaç model dışında.Madem dönmek kriter değil bari temiz dönsün olayı kıstas olsun istiyorum:)
Az araba temiz dönüyor zaten doktor. Gönül ister ki net bir çizgide dönsün ama dubaların içinde kaldığı sürece belli bir ortalama hız limitinin altına düşmeden dönsün yeter. Zaten yurt dışında insignia alıp da flexride şaseyi tercih etmeyen pek azdır herhalde. Tercih etmeyen varsa da enayidir :D O şaseyle beraber durumu kotarır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Sedana kıyasla adaptif süspansiyon ve daha geniş lastiklerden bahsetmişler. İşte şasi liftback için ayarlanmış. Gidip hiç bir değişiklik yapmadan üstüne station karoser koymuşlar ve bütün dengesi bozulmuş arabanın. Ya da gidip konfor modunda test etmişler o da saçma olur yani.
Ben hıza bakmıyorum zaten. Şasinin verdiği tepki çok kötü. Sanki torsiyon var da arkası bildiğin koparak gelmiş.
Pek sağlıklı bir şey bulamadım ama mondeo'nun da sw versiyonunun arkası hemen hemen aynı tepkileri veriyor. Bu karoser tipinde sağlıklı çizgide dönebilmek için otomobilin ağırlık dağılımını iyi ayarlayıp biraz sertleştirmek gerek belli ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Pek sağlıklı bir şey bulamadım ama mondeo'nun da sw versiyonunun arkası hemen hemen aynı tepkileri veriyor. Bu karoser tipinde sağlıklı çizgide dönebilmek için otomobilin ağırlık dağılımını iyi ayarlayıp biraz sertleştirmek gerek belli ki.
İşte bu da maliyet demek oluyor. Bir şasi yapıp 10 tane araba yapınca 1 i iyi olup kalanı saçmalıyor.
 
bu testlerden aracın şasesi ve yol tutuşu hakkında net yorum çıkarmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. bu test yolda oluşabilecek extrem koşulda aracın ne kadar güvenli olduğunu gösteriyor benim fikrime göre. bu videolarda başarılı görünmeyen birçok aracın yol tutuşunun izlediğimiz testlerde beğenildiğini gördük.
 
bu testlerden aracın şasesi ve yol tutuşu hakkında net yorum çıkarmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. bu test yolda oluşabilecek extrem koşulda aracın ne kadar güvenli olduğunu gösteriyor benim fikrime göre. bu videolarda başarılı görünmeyen birçok aracın yol tutuşunun izlediğimiz testlerde beğenildiğini gördük.
Zaten dediginiz gibi bu testler guvenlik unsuru dahilinde yapiliyor hocam. Yol tutus testi bambaska bir sey. Yol tutusu olcmek icin farkli yol sartlari, surus sekilleri ve daha uzun parkura ihtiyac var. Bunun gibi 20 30 metrelik dubali bir parkurda yol tutus testi yapilmaz haliyle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw
Ben ingilizce çevirisine baktım adaptif süspansiyon var diyor spor demiyor yani flexride var ama hangi modda yapmışlar onu anlamadım.
Ingilizce bakmak hic aklima gelmedi. Turkce ceviride spor suspansiyon deyince sadece sertlestirilmis yaylar falan var zannettim. Eger bu aracta flexride varsa testi eksik yapmislar demektir. Cunku boyle bir opsiyona sahip araci normal konfor ve spor modda denemeleri gerekirdi. Hepsinde tepkisi farkli olacaktir cunku.
 
Ingilizce bakmak hic aklima gelmedi. Turkce ceviride spor suspansiyon deyince sadece sertlestirilmis yaylar falan var zannettim. Eger bu aracta flexride varsa testi eksik yapmislar demektir. Cunku boyle bir opsiyona sahip araci normal konfor ve spor modda denemeleri gerekirdi. Hepsinde tepkisi farkli olacaktir cunku.

Bence sedan versiyonu ile karşılaştırmak için direk normal mod da yaptılar ve dediğin gibi keşke hepsini gösterselerdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Insignia benim için pek çok disiplinde sınıfta kaldı o ayrı ama yol tutuşu bence gayet yeterli, sınıfı geçer. Neden bu yorumu yapıyorum derseniz, arabayı toplamak için direksiyondaki kişinin uzman bir sürücü olmasına gerek olmuyor. Ciddi kontra ihtiyacı duyurmuyor. SW arabadan daha fazlasını beklemem. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Insignia benim için pek çok disiplinde sınıfta kaldı o ayrı ama yol tutuşu bence gayet yeterli, sınıfı geçer. Neden bu yorumu yapıyorum derseniz, arabayı toplamak için direksiyondaki kişinin uzman bir sürücü olmasına gerek olmuyor. Ciddi kontra ihtiyacı duyurmuyor. SW arabadan daha fazlasını beklemem. :)
Aslinda ben de bunu soylemeye calismistim. 76 78 kmh arasinda bir hizla oyle ya da boyle dubalarin icinde kalarak donebiliyor. Neticede sw kasa bir aile arabasi bu. Rakipleride bundan cok cok daha iyi isler cikarmiyor neticede.
 
Sw kasa ile övülecek gibi anormal bir performans göstermediği gibi yerin dibine sokulacak gibi çok kötü bir sonuçda almamış. Bana göre vasat bir sonuç.