Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yanlış anlamadıysam 78'in ilk denemesinde konfor modundayken yeterli performansı alabilmişler. İkinci defa denediklerinde spor moda almışlar ve araç sertleşmiş. Bu sertlikle beraber sport contact 6'ların da çalışma sıcaklığı açısından iyi seviyeye gelmemesinden dolayı araç biraz daha kafadan açmaya meğilli şekilde dönebilmiş. 80'de ise yine ideal lastik sıcaklığı + sertlik + stabilite control programı yüzünden işler pek istedikleri gibi gitmemiş.
Üstteki mesajımda dediğim gibi hocam, geyik testlerindeki gibi ani yön değişimlerinde belli bir seviyede öne yığılma, anlık yönlendirme için ihtiyaç oluyor. o yığılma az olursa understeer, fazla olursa da arkayı dağıtıp oversteer yapıyor. Pistte geyik çıkmayacağı için piste uygun arabaları istedikleri kadar sert yapsınlar:p ama hep söylerim, cadde otomobilleri biraz daha yumuşak yapıda olmalı. Civic'te de bu durum yaşanmış. Standart modeli geyik testinin senaryosuna Type-R'dan daha iyi tepki vermiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Üstteki mesajımda dediğim gibi hocam, geyik testlerindeki gibi ani yön değişimlerinde belli bir seviyede öne yığılma, anlık yönlendirme için ihtiyaç oluyor. o yığılma az olursa understeer, fazla olursa da arkayı dağıtıp oversteer yapıyor. Pistte geyik çıkmayacağı için piste uygun arabaları istedikleri kadar sert yapsınlar:p ama hep söylerim, cadde otomobilleri biraz daha yumuşak yapıda olmalı. Civic'te de bu durum yaşanmış. Standart modeli geyik testinin senaryosuna Type-R'dan daha iyi tepki vermiş.
Aynen öyle.. Eğer ki focus rs tork yönlendirmeli awd sistem kullanmıyor olsaydı, sadece önden tahrikli olsaydı typer ile benzer, hatta typer'dan daha sert olduğu için daha düşük limitlerde bile testi tamamlayabilirdi diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Süspansiyon sertliğinden ziyade Golft gti'da olduğu gibi Type-r'ın diferansiyel kilidi bu kadar düşük hızlarda bu kadar kıvrak hareketlere uygun değil. Bu gibi pist araçlarının süspansiyon ve diferansiyel ayarlamaları tamamen piste odaklı olarak yüksek hızda ve gaza basarak viraj dönmek üzere yapılıyor. Bu tip araçları pist dışında yani caddelerde sokaklarda hızlı bir şekilde kullanmak çokta güvenli değil.
 
Bir şey soracağım sizce geyik testleri güvenlik kriterleri kabul olsa nasıl olur. Mesela euroncap bütün arabalara aynı lastik takip belirli hızı güvenli kabul etse olmaz mı?
Geyik testlerinin güvenlik unsuru olarak sayılıp gerekli ölçüde ve kriterlerde yapılmasını bende destekliyorum. İnsanlar bu geyik testlerine ' yol tutuş ' olarak bakıyor. Youtube videoları altında yorumlara bakarsanız bir çoğu böyle görüyor. Halbuki burada ölçülen yol tutuş değil, güvenliktir. Ne yani 80'le dubaları dönemeyen Type r'ın yol tutuşu kötü mü yani ? Araçla pistte rekor kırılmış gülerler buna :) Ama testi yol tutuş olarak görenler buna böyle bakabiliyor. O sebeple moose test dediğimiz olayda insanları biraz daha bilinçlendirmek ve en az o çok önem verilen small overlap çarpışma testi kadar önem verilmesi gerekiyor.
 
Bir şey soracağım sizce geyik testleri güvenlik kriterleri kabul olsa nasıl olur. Mesela euroncap bütün arabalara aynı lastik takip belirli hızı güvenli kabul etse olmaz mı?
O zaman şu olur: Bütün arabaların esp'leri baştan programlanır, altyapının izin verdiği kadar geyik testlerinde belli hıza kadar sular seller gibi akacak şekilde yapılır. Sonrası yine Allah kerim :)

Haberin vardır, IIHS testlerinde small overlap ilk başladığında herkes çuvalladı, sonra zamanla bir sürü araba TSP+ almaya başladı. IIHS durumdan işkillenip sadece soldan çarparak değil, sağdan vurarak da teste sokmaya başladı arabaları. O yüksek not alan arabaların yarısı döküldü :D

Ama sonuç olarak belli hıza kadar da olsa şehir içi aktif güvenlik sistemlerini işin içine soktukları gibi bunu da sokarlarsa yine bir derece faydası olur. Hiç yoktan iyidir. Understeer ile çizgiden sapma mesafesi, oversteer açısı filan niceliksel veriler olarak sunulursa o zaman dökülen araç sayısı çok olur :). Tabii burada paylaştıklarımız gibi olmaz, aracı robotlara otomatik olarak kullandırırlar.
 
Geyik testlerinin güvenlik unsuru olarak sayılıp gerekli ölçüde ve kriterlerde yapılmasını bende destekliyorum. İnsanlar bu geyik testlerine ' yol tutuş ' olarak bakıyor. Youtube videoları altında yorumlara bakarsanız bir çoğu böyle görüyor. Halbuki burada ölçülen yol tutuş değil, güvenliktir. Ne yani 80'le dubaları dönemeyen Type r'ın yol tutuşu kötü mü yani ? Araçla pistte rekor kırılmış gülerler buna :) Ama testi yol tutuş olarak görenler buna böyle bakabiliyor. O sebeple moose test dediğimiz olayda insanları biraz daha bilinçlendirmek ve en az o çok önem verilen small overlap çarpışma testi kadar önem verilmesi gerekiyor.

Yol tutuş ile limit tepkisi çok farklı aslında ama anlatmak zor :)
Edit: Hatta ben yol tutuşu aynı zamanda konfor ve güvenlik olarak düşünüyorum limitte verdiği tepkiyi sürüş keyfi olarak alıyorum :D

O zaman şu olur: Bütün arabaların esp'leri baştan programlanır, altyapının izin verdiği kadar geyik testlerinde belli hıza kadar sular seller gibi akacak şekilde yapılır. Sonrası yine Allah kerim :)

Haberin vardır, IIHS testlerinde small overlap ilk başladığında herkes çuvalladı, sonra zamanla bir sürü araba TSP+ almaya başladı. IIHS durumdan işkillenip sadece soldan çarparak değil, sağdan vurarak da teste sokmaya başladı arabaları. O yüksek not alan arabaların yarısı döküldü :D

Ama sonuç olarak belli hıza kadar da olsa şehir içi aktif güvenlik sistemlerini işin içine soktukları gibi bunu da sokarlarsa yine bir derece faydası olur. Hiç yoktan iyidir. Understeer ile çizgiden sapma mesafesi, oversteer açısı filan niceliksel veriler olarak sunulursa o zaman dökülen araç sayısı çok olur :). Tabii burada paylaştıklarımız gibi olmaz, aracı robotlara otomatik olarak kullandırırlar.
esp de bir yere kadar yalnız o zaman bombayı patlatayım esp kapatıp belli bir limitte döndürelim :D
 
Son düzenleme:
Yol tutuş ile limit tepkisi çok farklı aslında ama anlatmak zor :)


esp de bir yere kadar yalnız o zaman bombayı patlatayım esp kapatıp belli bir limitte döndürelim :D
esp'nin amacı güvenlik. Güvenlik testinde onu kapattırmazlar. Bambaşka testlerde incelemelerde yapabilirler onu. Otopark filan arabanın dna'sını hissetmek için yapıyor işte. Ancak bu şekilde olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Yol tutuş ile limit tepkisi çok farklı aslında ama anlatmak zor :)
Edit: Hatta ben yol tutuşu aynı zamanda konfor ve güvenlik olarak düşünüyorum limitte verdiği tepkiyi sürüş keyfi olarak alıyorum :D
Kesinlikle öyle.. Yol tutuş dediğimiz şey de kesinlikle konfor ve güvenlik unusurudur. Viraj giriş ve çıkış hızları yüksek olan, nispeten de oldukça stabil viraj alan otomobiller hem fiziksel hem psikolojik olarak sürücüye güven vereceği gibi kabin içindeki yolcuların + sürücünün daha konforlu viraj almasını da sağlayacaktır. Netice itibariyle geyik testlerinin güvenlik unsuru sayılması gerekir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Bir şey soracağım sizce geyik testleri güvenlik kriterleri kabul olsa nasıl olur. Mesela euroncap bütün arabalara aynı lastik takip belirli hızı güvenli kabul etse olmaz mı?

Kesinlikle iihs ve euroncap gibi kuruluşların geyik testini güvenlik testi olarak eklemesi gerekiyor. Ancak her aracın viraj tepkisi farklı olacağı için bilgisayar ile nasıl kullandırılır bilemiyorum. İki farklı testte iki farklı sonuç alınabilir.

Konu açılmışken yazayım yol tutuş için skidpad değerine bakmak lazım ki şöyle bir baktımda 80 km ile geyik testinde başarısız olan Type-r'ın skidpad değeri 1.02 g gibi oldukça yüksek bir seviyedeymiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Aslında Type-r'ın skidpad değerini Civic hb ile kıyaslamak için vermiştim. Civic hb 84 km hızla geyik testini tamamlarken yanlış hatırlamıyorsan skidpad değeri 0.93g olması gerekiyor. Type-r'ın yol tutuş özellikleri daha iyi olmasına rağmen geyik testinde Civic hb bariz olarak daha iyi sonuç almış ki buda Type-r'ın pistlere yönelik tasarlanan mekanik diferansiyel kilidi nedeniyle oluyor. Pistte olsa 200 km hızla aracı virajın içine doğru çeken bu kilit sistemi 80 km hızda kıvrak şekilde kontra vermek için uygun olmadığı gözüküyor.

Sorunuza gelince pistte yarışıyor olsa da her aracın skidpad değeri aynı olmaz. Şasi mühendisliğinden, diferansiyel kilidine, lastiklerin boyutlarına ve lastiğin hamuruna kadar birçok değişken var.

Aşağıdaki linkte bir kaç hızlı araç arasında karşılaştırma yapılmış.

https://www.civicx.com/threads/car-...t-performance-results-for-civic-type-r.13150/
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Geyik başlığından buraya alıntı yapmak da varmış :D

Onu düzelttiler, hallettiler:

Son durumu da şöyle oldu.
Benim şu araçla ilgili anlamadığım tek bir şey var. Üretici firma bu aracın son üretimine gelmeden, geyik testi yapacak kuruluşa göndermeden önce aracını hiç mi denemiyor ? Kardeş biz bunu yaptık ettik iyi güzel de bunda bir gariplik var, takla atıyor bu demiyorlar mı acaba :D
 
Benim şu araçla ilgili anlamadığım tek bir şey var. Üretici firma bu aracın son üretimine gelmeden, geyik testi yapacak kuruluşa göndermeden önce aracını hiç mi denemiyor ? Kardeş biz bunu yaptık ettik iyi güzel de bunda bir gariplik var, takla atıyor bu demiyorlar mı acaba :D
Daha düşük hızlarda slalom testi ve yavaş direksiyon hareketleriyle viraj limitleri denemişlerse, geyik testi gibi panik senaryolarındaki ani direksiyon tepkileri gözden kaçmış olabilir hocam. :) Küçük bir ihtimal olarak da ileride düzelterek daha iyi reklam yapmak için özellikle bırakılmış bir kusur olabilir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Cenk
Daha düşük hızlarda slalom testi ve yavaş direksiyon hareketleriyle viraj limitleri denemişlerse, geyik testi gibi panik senaryolarındaki ani direksiyon tepkileri gözden kaçmış olabilir hocam. :) Küçük bir ihtimal olarak da ileride düzelterek daha iyi reklam yapmak için özellikle bırakılmış bir kusur olabilir :D
Bir sebepleri var belli ama hangisi olduğunu bende anlayamadım. ııhs testinde önden çarpışmada %50'nin altında yolcu koruması notu almak gibi bir şey bu. Yerden yüksek araçların zaten yegane güvenlik problemi, dengesiz durumlarda taklaya meyilli olmalarıdır. Ee sen bunu halletmeden veya halledemeden otomobili satışa sunuyorsan ben daha ne diyeyim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Araplar için bilerek bırakmışlar :D
Bak harbiden olabilir, neticede oralarda acayip satıyor bu modeller. Daha fazla eğlensinler diye yapmış olabilirler :D

Şaka bir yana bu ligin en sevdiğim modellerinden biri. Sonradan düzeltmiş olmalarına çok sevindim diyebilirim. Çünkü ilk hali hiç kabul edilebilir gibi değildi.
 
Son düzenleme: