Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Car and driver sitesinde D sınıfı araçlar arasında bir karşılaştırma yapmışlar. Passat'ın skidpad değeri 0.83g gözüküyor. İşin ilginci yol tutuşu iyi diye bildiğimiz Mondeo'nun skidpad değeri 0.77 g çıkmış. Bu durumda genel olarak Passat Mondeo'dan daha iyi yol tutacak demektir. Ancak geyik testinde durum ne olur tabi kestirmek mümkün değil.

cornering-passat-photo-674310-s-original.jpg


https://www.caranddriver.com/review...-and-performance-review-car-and-driver-page-4
Mondeo, mk4'un sasesi uzerine uretilmis. Yani cok guzel bir sasesi var. Suspansiyon sistemi oldukca gelismis ki d+ ve e segment araclarda gorulen bir teknolojiyle uretilmis. Ama dedigim gibi otomobilin karakterini degistirmisler. Daha cok konfor odakli bir hale getirmisler ki o alistigimiz keskin ford direksiyonundan ziyade daha uysal bir ayarlama bile yapmislar direksiyona. Dedigim gibi mondeo konfor odakli bir arac haline gelmis.

Passat'in sertlestirilen suspansiyonlari, minimum govde salinimi yapan yaylari, on lastik ile aracin burnu arasindaki mesafenin oldukca kisaltilmasi ( ki viraj iclerinde kafadan acmayi engelleyip viraj hizi limitini arttiriyor ) sasenin maruz kaldigi G kuvvetini de yukariya cekiyor. Saydigim bu degisimler otomobilin sasesine oldukca yardim ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop ve Sailor
Bu bilgiler sanırım amerikadaki modeller. Mondeo fusion olmuş chevrolet var ve amerika da hala b7 passat satılıyor

Aynen amerika kıtasında satılan araçları kıyaslamışlar. Amerika kıtasında henüz b8 passat satışa çıkmadı mı?

Mondeo, mk4'un sasesi uzerine uretilmis. Yani cok guzel bir sasesi var. Suspansiyon sistemi oldukca gelismis ki d+ ve e segment araclarda gorulen bir teknolojiyle uretilmis. Ama dedigim gibi otomobilin karakterini degistirmisler. Daha cok konfor odakli bir hale getirmisler ki o alistigimiz keskin ford direksiyonundan ziyade daha uysal bir ayarlama bile yapmislar direksiyona. Dedigim gibi mondeo konfor odakli bir arac haline gelmis.

Passat'in sertlestirilen suspansiyonlari, minimum govde salinimi yapan yaylari, on lastik ile aracin burnu arasindaki mesafenin oldukca kisaltilmasi ( ki viraj iclerinde kafadan acmayi engelleyip viraj hizi limitini arttiriyor ) sasenin maruz kaldigi G kuvvetini de yukariya cekiyor. Saydigim bu degisimler otomobilin sasesine oldukca yardim ediyor.

Passat'ta test sonucunu merak ettiğim araçlardan birisi. Yakında testini yaparlar diye umuyorum. İnşallah Tiguan'daki gibi anormal esp müdahalesi olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen amerika kıtasında satılan araçları kıyaslamışlar. Amerika kıtasında henüz b8 passat satışa çıkmadı mı?



Passat'ta test sonucunu merak ettiğim araçlardan birisi. Yakında testini yaparlar diye umuyorum. İnşallah Tiguan'daki gibi anormal esp müdahalesi olmaz.
Benim bildiğim b8 passat ABD'de satılmıyor. Onun yerine b7 passat satılıyor. Yanlışım varsa arkadaşlar daha doğrusunu söyleyecektir.

Ben de çok merak ediyorum.. Focus ve Mondeo artık çok eskidiği için teste sokulmuyor olabilir. Malum 5-7 yıllık kasalar bunlar. Passat'ı ise neden sokmadıklarını merak ediyorum açıkçası. Dediğin gibi inşaallah teste gelirler, inşaallah düzgün elektronik sistem müdahaleleri olur ve adam gibi lastik + jant kombinasyonlarıyla gelirler de net bir şey anlayabiliriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Eğer abd'de b7 Passat satılıyorsa o zaman bir sayfa önce verdiğim skidpad değeri b8 Passat'ta daha yüksek de olabilir.
 
Eğer abd'de b7 Passat satılıyorsa o zaman bir sayfa önce verdiğim skidpad değeri b8 Passat'ta daha yüksek de olabilir.
B8 Passat'ın şase burulma direncinin B7 Passat'a göre %8-10 oranında arttırıldığını okumuştum sadece. Ne derece doğrudur bilinmez ama skidpad değeri hakkında da direkt bir bilgim yok. Muhtemelen dediğiniz gibi değeri daha yüksektir.
 
Peugeout 5008'in 79 km hızla tamamladığı testi 73 km ile tamamlamak BMW X1 için ciddi manada başarısızlıktır. Her zaman BMW araçların yol tutuşu övülürdü ama iş testlere gelince durum tam tersini gösteriyor.
 
Yol tutuşla geyik testini bağdaştırmak biraz abes zaten. 911 Turbo 80'le falan dönüyor maksimum, yol tutuşu övülen M2 götü başı dağıtıyor falan. Bu testlerde önemli olan aracın dengesi bozulduğunda nasıl tepki verdiği.