Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadan kayması süren kişi için keyif verici ancak Peugeout 308'in 83 km ile tamamladığı testi 78 km ile tamamlaması pek başarılı gibi gözükmüyor.
 
Arkadan kayması süren kişi için keyif verici ancak Peugeout 308'in 83 km ile tamamladığı testi 78 km ile tamamlaması pek başarılı gibi gözükmüyor.

Bu testlerde hız konusunda hafiflik büyük bir avantaj (308 1100 kilo 1 serisi 1300 kilo) aynı zamanda kullanılan lastikler de önemli 308 de 40 yanak ve piyasanın en iyi lastiklerinden biri varken 1 serisinde 45 yanaklı ortalama bir lastik var (potenza 3 yıl kullandım. Kullanıcı tecrübesi)
Bir de üstüne o gün ki yol koşulları var mesela bugun yol daha tozludur araba daha erken kayar gibi. Lastik ve yol koşulları aynı olmadıktan sonra hızları kıyaslamak büyük bir hata olur. Bunları düşünerek hız konusunda iyi ise tabiki başarılıdır ama iyi değilse direk çöpe atmak büyük hata olur çünkü bu testler asıl olarak arabanın limitte nasıl tepki verdiğini gösteriyor.
 
Arkadan kayması süren kişi için keyif verici ancak Peugeout 308'in 83 km ile tamamladığı testi 78 km ile tamamlaması pek başarılı gibi gözükmüyor.
Normaldir hocam.. Aralarında 200 kg yakın fark var. Zaten c ve c+ ligini geçtim, c hothatch liginde bile 83'ü görebilen marka yok gibi bir şey. 308 tabii ki çok başarılı ama en büyük etmenlerden biri 1100-150 kg gibi acayip hafif bir gövdeye sahip olması. B segmentler bile artık bu ağırlıklarda değil neredeyse. Tabii ek olarak lastik faktörlerini de bu testlerde unutmamak gerek. Her markanın kalitesi aynı olmadığı gibi lastiklerin kondisyonu da çok önemli. Malum bunlar test araçları olduğu için o konuda direkt bir standart yok maalesef.
 
Son düzenleme:
Tabi ki söylediklerinizle haklısınız ancak güvenlik testi gözüyle baktığımızda Opel İnsignia o koca cüssesine rağmen 83 km hız ile bu testi tamamlayabiliyorsa 1.16d'nin 78 km hız ile kötü değil ancak bana göre vasat bir sonuç aldığını söyleyebilirim.
 
Tabi ki söylediklerinizle haklısınız ancak güvenlik testi gözüyle baktığımızda Opel İnsignia o koca cüssesine rağmen 83 km hız ile bu testi tamamlayabiliyorsa 1.16d'nin 78 km hız ile kötü değil ancak bana göre vasat bir sonuç aldığını söyleyebilirim.

İnsignia durumu nadir görülen bir durum istisnalar kaide yi bozmaz :)
 
Giulia,arteon,4 serisi,3 serisi grand turismo,c coupe,a5 coupe da var. Arteon dışında premium olsalarda hepsi d sınıfı. Bunlarla da kıyaslama yapılabilir.
a5 ve c tek kapı karsılastırmada haksızlık olur. gulıa 82 de bıtırmıs.bmw ler neden hep rezalet bılmıyorum. arteon a bakmadım bıle hıc sevmem. premıumların vasatın bır tık ustu olmaları hep ılgınc gelıyor ama tabı passat mondeo mazda 6 3lusunu alsınlarda rekabet olsun ona gore bırıncısı bellı olur zaten .
 
O segmentte tahminimce en stabil donusu passat sergiler. 18 jant + iyi lastik kombinasyonuyla eger esp sacmalamiyorsa. Zira otomobil kaskati ve govde salinimi hic yok neredeyse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Sailor
O segmentte tahminimce en stabil donusu passat sergiler. 18 jant + iyi lastik kombinasyonuyla eger esp sacmalamiyorsa. Zira otomobil kaskati ve govde salinimi hic yok neredeyse.

Golf boyut ve ağırlık avantajına rağmen çok iyi bir sonuç alamamışken Passat'tan pek birşey beklememek gerekiyor. D sınıfında mevcut kasalar içerisinde İnsignia'yı geçebilecek başka bir araç çıkmaz diye düşünüyorum.

Yine de Mondeo teste girerse belki yakalayabilir bir ihtimal geçebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Golf boyut ve ağırlık avantajına rağmen çok iyi bir sonuç alamamışken Passat'tan pek birşey beklememek gerekiyor. D sınıfında mevcut kasalar içerisinde İnsignia'yı geçebilecek başka bir araç çıkmaz diye düşünüyorum.

Yine de Mondeo teste girerse belki yakalayabilir bir ihtimal geçebilir.
Golf ile passat arasında ki bunu söyleyeceğimi hiç tahmin etmezdim ama sürüş anlamında kara ve beyaz kadar büyük fark var hocam. Hatta b8 passat, bu zamana kadar üretilmiş tüm vw modelleri içinde belkide en serti ve en stabil viraj alan aracıdır belki. Ciddi açılı ve keskin virajların içinde 140-150 kmh hızlar dahil saçma sapan direksiyon hareketlerini bile hiç umursamıyor, tepki dahi vermiyor. Son zamanlarda freni geçtim, gazlayarak virajın içine daldığım ve gazlayarak virajdan çıktığım nadir araçlardan. Gövde salınımı, yana yatma falan araçta bunlardan eser yok. Geyik testinde bu unsur onu öne geçirebilir diye düşünüyorum.
 
Golf boyut ve ağırlık avantajına rağmen çok iyi bir sonuç alamamışken Passat'tan pek birşey beklememek gerekiyor. D sınıfında mevcut kasalar içerisinde İnsignia'yı geçebilecek başka bir araç çıkmaz diye düşünüyorum.

Yine de Mondeo teste girerse belki yakalayabilir bir ihtimal geçebilir.
Golf ile passat arasında ki bunu söyleyeceğimi hiç tahmin etmezdim ama sürüş anlamında kara ve beyaz kadar büyük fark var hocam. Hatta b8 passat, bu zamana kadar üretilmiş tüm vw modelleri içinde belkide en serti ve en stabil viraj alan aracıdır belki. Ciddi açılı ve keskin virajların içinde 140-150 kmh hızlar dahil saçma sapan direksiyon hareketlerini bile hiç umursamıyor, tepki dahi vermiyor. Son zamanlarda freni geçtim, gazlayarak virajın içine daldığım ve gazlayarak virajdan çıktığım nadir araçlardan. Gövde salınımı, yana yatma falan araçta bunlardan eser yok. Geyik testinde bu unsur onu öne geçirebilir diye düşünüyorum.
Tabii şunu da ekleyeyim hocam; benim kullandığım 2.0 tdi 18 jant + tap taze sportcontact 5 kombinasyonluydu. Geyik testinde direkt yol tutuş becerisini ölçemediğimiz için elektronik sistemler nasıl müdahalelerde bulunur bilemiyorum. Malum bazı araçları görüyoruz potansiyeli olmasına rağmen ya lastiğin ya da elektronik sistemlerin azizliğine uğrayıp saçma sapan tepkiler verebiliyor. Ama güncel kasalardan kullanım sırasında aldığım geri bildirimlere göre mondeo yumuşak ayarlı süspansiyonlara, daha çok konfor odaklı kullanıma sahip. Passat ise tam tersi bir amaçla üretilmiş. mk2,mk3,mk4 mondeo olsa başka türlü yorum yapabilirdim ama mk5 mondeo dediğim gibi yumuşak ayarlı süspansiyonlara sahip olduğu için gövde yığılması olacaktır diye düşünüyorum. Hani diğer değişkenleri önceden bilemediğim için kesin konuşma cürretinde bulunamam ama sürüş anlamında limitleri çok yüksek bir araç b8 passat. Hatta çoğu sürücünün de limitinin üstünde.
 
Car and driver sitesinde D sınıfı araçlar arasında bir karşılaştırma yapmışlar. Passat'ın skidpad değeri 0.83g gözüküyor. İşin ilginci yol tutuşu iyi diye bildiğimiz Mondeo'nun skidpad değeri 0.77 g çıkmış. Bu durumda genel olarak Passat Mondeo'dan daha iyi yol tutacak demektir. Ancak geyik testinde durum ne olur tabi kestirmek mümkün değil.

cornering-passat-photo-674310-s-original.jpg


https://www.caranddriver.com/review...-and-performance-review-car-and-driver-page-4
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk
Car and driver sitesinde D sınıfı araçlar arasında bir karşılaştırma yapmışlar. Passat'ın skidpad değeri 0.83g gözüküyor. İşin ilginci yol tutuşu iyi diye bildiğimiz Mondeo'nun skidpad değeri 0.77 g çıkmış. Bu durumda genel olarak Passat Mondeo'dan daha iyi yol tutacak demektir. Ancak geyik testinde durum ne olur tabi kestirmek mümkün değil.

cornering-passat-photo-674310-s-original.jpg


https://www.caranddriver.com/review...-and-performance-review-car-and-driver-page-4
Bu grafige gore mazda 6 da passat dan daha mi iyi simdi
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Aynen Mazda 6'nın yol tutuş kabiliyeti daha yüksek. Ancak geyik testinde bir çok etmen var bu nedenle sonuç yol tutuş kabiliyetinden çok farklı çıkabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Car and driver sitesinde D sınıfı araçlar arasında bir karşılaştırma yapmışlar. Passat'ın skidpad değeri 0.83g gözüküyor. İşin ilginci yol tutuşu iyi diye bildiğimiz Mondeo'nun skidpad değeri 0.77 g çıkmış. Bu durumda genel olarak Passat Mondeo'dan daha iyi yol tutacak demektir. Ancak geyik testinde durum ne olur tabi kestirmek mümkün değil.

cornering-passat-photo-674310-s-original.jpg


https://www.caranddriver.com/review...-and-performance-review-car-and-driver-page-4

Bu grafige gore mazda 6 da passat dan daha mi iyi simdi

Bu bilgiler sanırım amerikadaki modeller. Mondeo fusion olmuş chevrolet var ve amerika da hala b7 passat satılıyor