Arkadan kayması süren kişi için keyif verici ancak Peugeout 308'in 83 km ile tamamladığı testi 78 km ile tamamlaması pek başarılı gibi gözükmüyor.
Normaldir hocam.. Aralarında 200 kg yakın fark var. Zaten c ve c+ ligini geçtim, c hothatch liginde bile 83'ü görebilen marka yok gibi bir şey. 308 tabii ki çok başarılı ama en büyük etmenlerden biri 1100-150 kg gibi acayip hafif bir gövdeye sahip olması. B segmentler bile artık bu ağırlıklarda değil neredeyse. Tabii ek olarak lastik faktörlerini de bu testlerde unutmamak gerek. Her markanın kalitesi aynı olmadığı gibi lastiklerin kondisyonu da çok önemli. Malum bunlar test araçları olduğu için o konuda direkt bir standart yok maalesef.Arkadan kayması süren kişi için keyif verici ancak Peugeout 308'in 83 km ile tamamladığı testi 78 km ile tamamlaması pek başarılı gibi gözükmüyor.
Tabi ki söylediklerinizle haklısınız ancak güvenlik testi gözüyle baktığımızda Opel İnsignia o koca cüssesine rağmen 83 km hız ile bu testi tamamlayabiliyorsa 1.16d'nin 78 km hız ile kötü değil ancak bana göre vasat bir sonuç aldığını söyleyebilirim.
Şasi dengeli de BMW'nin standart süspansiyonu çok yatırıyor arabayı. Buradaki sıkıntı da o bence. İkinci testte yatma yüzünden lastik artık tutunma limitini aşıyor. Muhtemelen adaptif süspansiyonla 80 üstüne çıkar.
Şasi güzel tepki vermiş. Daha iyi lastiklerle daha da hızlı dönebilir.
Nadir derken o sinifta sadece insignia mi bu hizda bitirebildi ?İnsignia durumu nadir görülen bir durum istisnalar kaide yi bozmaz
55 yanak ve gevşek çalışan espsine rağmen evet en yüksek o ama daha passat ı görmedik.Nadir derken o sinifta sadece insignia mi bu hizda bitirebildi ?
mondeo da yok galıba.mazda 6 wagon var sedan yok.passat da yokmus oda ılgınc bı talısman gordum55 yanak ve gevşek çalışan espsine rağmen evet en yüksek o ama daha passat ı görmedik.
mondeo da yok galıba.mazda 6 wagon var sedan yok.passat da yokmus oda ılgınc bı talısman gordum
a5 ve c tek kapı karsılastırmada haksızlık olur. gulıa 82 de bıtırmıs.bmw ler neden hep rezalet bılmıyorum. arteon a bakmadım bıle hıc sevmem. premıumların vasatın bır tık ustu olmaları hep ılgınc gelıyor ama tabı passat mondeo mazda 6 3lusunu alsınlarda rekabet olsun ona gore bırıncısı bellı olur zaten .Giulia,arteon,4 serisi,3 serisi grand turismo,c coupe,a5 coupe da var. Arteon dışında premium olsalarda hepsi d sınıfı. Bunlarla da kıyaslama yapılabilir.
BMW farklı sebeplerden nefretim olmuş bir marka ama doğruya doğru, bu araba şu testte izlediğim en dengeli arabalardan. Çok rahat kasmadan manevra yapmış, esp'ye de fazla yüklenmemiş. O lastik ve o ebatı ile fazla bile bu sonuç =)
Şasi güzel tepki vermiş. Daha iyi lastiklerle daha da hızlı dönebilir.
O segmentte tahminimce en stabil donusu passat sergiler. 18 jant + iyi lastik kombinasyonuyla eger esp sacmalamiyorsa. Zira otomobil kaskati ve govde salinimi hic yok neredeyse.
Golf ile passat arasında ki bunu söyleyeceğimi hiç tahmin etmezdim ama sürüş anlamında kara ve beyaz kadar büyük fark var hocam. Hatta b8 passat, bu zamana kadar üretilmiş tüm vw modelleri içinde belkide en serti ve en stabil viraj alan aracıdır belki. Ciddi açılı ve keskin virajların içinde 140-150 kmh hızlar dahil saçma sapan direksiyon hareketlerini bile hiç umursamıyor, tepki dahi vermiyor. Son zamanlarda freni geçtim, gazlayarak virajın içine daldığım ve gazlayarak virajdan çıktığım nadir araçlardan. Gövde salınımı, yana yatma falan araçta bunlardan eser yok. Geyik testinde bu unsur onu öne geçirebilir diye düşünüyorum.Golf boyut ve ağırlık avantajına rağmen çok iyi bir sonuç alamamışken Passat'tan pek birşey beklememek gerekiyor. D sınıfında mevcut kasalar içerisinde İnsignia'yı geçebilecek başka bir araç çıkmaz diye düşünüyorum.
Yine de Mondeo teste girerse belki yakalayabilir bir ihtimal geçebilir.
Golf boyut ve ağırlık avantajına rağmen çok iyi bir sonuç alamamışken Passat'tan pek birşey beklememek gerekiyor. D sınıfında mevcut kasalar içerisinde İnsignia'yı geçebilecek başka bir araç çıkmaz diye düşünüyorum.
Yine de Mondeo teste girerse belki yakalayabilir bir ihtimal geçebilir.
Tabii şunu da ekleyeyim hocam; benim kullandığım 2.0 tdi 18 jant + tap taze sportcontact 5 kombinasyonluydu. Geyik testinde direkt yol tutuş becerisini ölçemediğimiz için elektronik sistemler nasıl müdahalelerde bulunur bilemiyorum. Malum bazı araçları görüyoruz potansiyeli olmasına rağmen ya lastiğin ya da elektronik sistemlerin azizliğine uğrayıp saçma sapan tepkiler verebiliyor. Ama güncel kasalardan kullanım sırasında aldığım geri bildirimlere göre mondeo yumuşak ayarlı süspansiyonlara, daha çok konfor odaklı kullanıma sahip. Passat ise tam tersi bir amaçla üretilmiş. mk2,mk3,mk4 mondeo olsa başka türlü yorum yapabilirdim ama mk5 mondeo dediğim gibi yumuşak ayarlı süspansiyonlara sahip olduğu için gövde yığılması olacaktır diye düşünüyorum. Hani diğer değişkenleri önceden bilemediğim için kesin konuşma cürretinde bulunamam ama sürüş anlamında limitleri çok yüksek bir araç b8 passat. Hatta çoğu sürücünün de limitinin üstünde.Golf ile passat arasında ki bunu söyleyeceğimi hiç tahmin etmezdim ama sürüş anlamında kara ve beyaz kadar büyük fark var hocam. Hatta b8 passat, bu zamana kadar üretilmiş tüm vw modelleri içinde belkide en serti ve en stabil viraj alan aracıdır belki. Ciddi açılı ve keskin virajların içinde 140-150 kmh hızlar dahil saçma sapan direksiyon hareketlerini bile hiç umursamıyor, tepki dahi vermiyor. Son zamanlarda freni geçtim, gazlayarak virajın içine daldığım ve gazlayarak virajdan çıktığım nadir araçlardan. Gövde salınımı, yana yatma falan araçta bunlardan eser yok. Geyik testinde bu unsur onu öne geçirebilir diye düşünüyorum.
Bu grafige gore mazda 6 da passat dan daha mi iyi simdiCar and driver sitesinde D sınıfı araçlar arasında bir karşılaştırma yapmışlar. Passat'ın skidpad değeri 0.83g gözüküyor. İşin ilginci yol tutuşu iyi diye bildiğimiz Mondeo'nun skidpad değeri 0.77 g çıkmış. Bu durumda genel olarak Passat Mondeo'dan daha iyi yol tutacak demektir. Ancak geyik testinde durum ne olur tabi kestirmek mümkün değil.
https://www.caranddriver.com/review...-and-performance-review-car-and-driver-page-4
Car and driver sitesinde D sınıfı araçlar arasında bir karşılaştırma yapmışlar. Passat'ın skidpad değeri 0.83g gözüküyor. İşin ilginci yol tutuşu iyi diye bildiğimiz Mondeo'nun skidpad değeri 0.77 g çıkmış. Bu durumda genel olarak Passat Mondeo'dan daha iyi yol tutacak demektir. Ancak geyik testinde durum ne olur tabi kestirmek mümkün değil.
https://www.caranddriver.com/review...-and-performance-review-car-and-driver-page-4
Bu grafige gore mazda 6 da passat dan daha mi iyi simdi