Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Eğer geyik testine bakacaksak 4 çeker subaru bmw den de kötü dönmüş o zaman subaru nın da söylenilen yol tutuş yok. :)
bu vıdeodakı model zamanında sehır ıcı aktıf durma sıstemını denerken cat cut vuruyordu daga tasa sımdıde yenı kasalarında duzelme olunca eye sıght dıye her yere ılan ettıler degısık bır kasa bu :D sonucta fıyatı bellı ederı bellı . aynı satırda subaruyu bmw ıle kıyaslıyorsak, bmw nın daha cok yol alması gerek derım o zaman.
 
Eğer geyik testine bakacaksak 4 çeker subaru bmw den de kötü dönmüş o zaman subaru nın da söylenilen yol tutuş yok. :)
Hocam bu testte esp tarafından fren sıkıldığı için tekerleklere tork iletilmiyor doğal olarak 4x4 çekiş sisteminin herhangi bir yararı olmuyor.

Subaru xv testinde de çok şaşırmıştım aracın hiç bir kıvraklığı yok. Gaza basarak viraj dönülecek olursa 4x4 sisteminin yararı olacaktır ama ani bir durumda kontra verilecekse xv ile çok kötü durumlara düşülebilir.
 
bu vıdeodakı model zamanında sehır ıcı aktıf durma sıstemını denerken cat cut vuruyordu daga tasa sımdıde yenı kasalarında duzelme olunca eye sıght dıye her yere ılan ettıler degısık bır kasa bu :D sonucta fıyatı bellı ederı bellı . aynı satırda subaruyu bmw ıle kıyaslıyorsak, bmw nın daha cok yol alması gerek derım o zaman.

Ben aynı satıra koymuyorum @bt abi koymuş bende bunu buldum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bu ne ya, 73'le benim araba da geçer bu testi. Test sonucu: X1, BMW diye alınmaz :D
Düşük mü kesinlikle düşük limiti net.. Ama ben eskiden bu geyik testlerini yol tutuşla bağdaşlaştırırken km77.com'dan sonra, daha doğrusu araçların geyik testleri iyice yapılıp gelmeye başladıktan sonra mevzunun yol tutuşla pek alakası olmadığını anladım. Zira zaten bu yol tutuş ölçüyor olsa piyasadaki araçların %80'i yol tutamıyor bu testlere bakınca. Bmw x1 dahil anlayabildiğim şu ki tehlike anında çok ani manevra yapıldığında araçların verdiği tepkilerle viraj kasarken verdikleri tepkiler bambaşka boyutta. Bu konuda limiti düşük araçlarla çok iyi yol tutuyor olsalar bile gazlarken bir parça daha tetikte olmak gerek belli ki.
 
Eğer geyik testine bakacaksak 4 çeker subaru bmw den de kötü dönmüş o zaman subaru nın da söylenilen yol tutuş yok. :)
Bu modele özel olarak konan Yokohama M+S lastikler nedeniyle bunun da limitler düşüyor. Altyazıyı açarsan diğer arabaların aksine ESP'nin pek müdahale etmediğini söylüyor. Tepkilerini görmek için şöyle 77-78 km/h civarı hızlarla arabayı bir dağıtmalarını da isterdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bmw spor markadır şöyle yol tutar böyle yol tutar diyen çok kişi görüyorum. Testler geldikçe durumun pekte öyle olmadığı gözüküyor.
Önden çekişli modellerde arkadan itişli modellere göre kötü olduğuna hemfikirim. Fakat 1,3,4,5 serilerinin yol tutuşu gayet iyi, sınıflarının belki de en iyisiler. Geyik testinden kötü yol tuttuğunu anladıysanız zaten bir şey anlatmaya gerek yok. BMW spor markadır, iyi yol tutar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Yol tutuş ile kıvraklık tabi ki farklı şeylerdir. Daha öncede yazmıştım salt yol tutuş testi skidpad ile ölçülür. Ancak geyik testi ile ölçülen aracın ani durumlarda yola güvenle devam edebilecek kıvraklığa sahip mi değil mi? olduğudur. Geyik testi aslen yol tutuş testi olmasa bile yol tutuş baz alınarak yapılan bir güvenlik testidir. Aynı şekilde çarpışma testleride sağlamlık testi değil güvenlik testidir.

Yine bir kaç sayfa önce Type-r ve Golf Gt örneklerini verdim skidpad değerleri çok yüksek ve mekanik diferansiyel kilidi olduğu için her iki araçta pistte birçok rekor kırdı. Ancak otoyolda önüne ani bir engel çıktığında kaçabilecek kadar kıvrak değiller.

Görüldüğü üzere salt yol tutuş güvenli sürüşü sağlayamıyor. Bizim gibi piste çıkmayan sıradan kullanıcıların ihtiyacı olan şey engellerden kaçma kabiliyeti yani kıvraklıktır.

Skidpad değeri 1.02 olan Type-r bile otoyolda Civic hb ya da Peugeot 3008 kadar güvenli sürüş sağlayamıyor. Bmw araçlarının skidpad değerinin çok yüksek olması önüne ani bir engel çıktığı durumlarda bir anlam ifade etmiyor. 5008 ile kaçabileceğin bir engele x1 ile çarpıyorsan bu açık bir başarısızlıktır.
 
Son düzenleme:
Yol tutuş ile kıvraklık tabi ki farklı şeylerdir. Daha öncede yazmıştım salt yol tutuş testi skidpad ile ölçülür. Ancak geyik testi ile ölçülen aracın ani durumlarda yola güvenle devam edebilecek kıvraklığa sahip mi değil mi? olduğudur. Geyik testi aslen yol tutuş testi olmasa bile yol tutuş baz alınarak yapılan bir güvenlik testidir. Aynı şekilde çarpışma testleride sağlamlık testi değil güvenlik testidir.

Yine bir kaç sayfa önce Type-r ve Golf Gt örneklerini verdim skidpad değerleri çok yüksek ve mekanik diferansiyel kilidi olduğu için her iki araçta pistte birçok rekor kırdı. Ancak otoyolda önüne ani bir engel çıktığında kaçabilecek kadar kıvrak değiller.

Görüldüğü üzere salt yol tutuş güvenli sürüşü sağlayamıyor. Bizim gibi piste çıkmayan sıradan kullanıcıların ihtiyacı olan şey engellerden kaçma kabiliyeti yani kıvraklıktır.

Skidpad değeri 1.02 olan Type-r bile otoyolda Civic hb ya da Peugeot 3008 kadar güvenli sürüş sağlayamıyor. Bmw araçlarının skidpad değerinin çok yüksek olması önüne ani bir engel çıktığı durumlarda bir anlam ifade etmiyor. 5008 ile kaçabileceğin bir engele x1 ile çarpıyorsan bu açık bir başarısızlıktır.
Skidpad değerleri yol tutuşta gerçekten önemli bir konuma sahip. Ama maalesef skidpad değerlerini etkileyen o kadar çok ayrıntı ve faktör var ki tam anlamıyla hangisi ne kadar doğrudur bilemiyorum. Mesela bir kaç sayfa önce ABD'de fusion olarak satılan mondeo'nun skidpad değerinin oldukça düşük olduğunu gördük ama o araç hibrid modeliydi. Haliyle normal versiyona göre fark oluşturacaktır. Zira diğer tüm araçlarda da değişkenler çok fazla. Misal lastik konusu skidpad değerini doğrudan olarak ciddi rakamlarla etkiliyor. Nette biraz araştırdım ama doğru düzgün değerleri tam olarak alabileceğim, bağımsız kurum ve kuruluşlarla doğru şekilde ölçümle sunulan bir site de bulamadım. Dediğim gibi tıpkı bu km77'nin yapmış olduğu geyik testinde olduğu gibi skidpad değerlerinin ölçümünde de lastik ciddi fark yaratıyor.
https://www.caranddriver.com/featur...r&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Skidpad değerleri yol tutuşta gerçekten önemli bir konuma sahip. Ama maalesef skidpad değerlerini etkileyen o kadar çok ayrıntı ve faktör var ki tam anlamıyla hangisi ne kadar doğrudur bilemiyorum. Mesela bir kaç sayfa önce ABD'de fusion olarak satılan mondeo'nun skidpad değerinin oldukça düşük olduğunu gördük ama o araç hibrid modeliydi. Haliyle normal versiyona göre fark oluşturacaktır. Zira diğer tüm araçlarda da değişkenler çok fazla. Misal lastik konusu skidpad değerini doğrudan olarak ciddi rakamlarla etkiliyor. Nette biraz araştırdım ama doğru düzgün değerleri tam olarak alabileceğim, bağımsız kurum ve kuruluşlarla doğru şekilde ölçümle sunulan bir site de bulamadım. Dediğim gibi tıpkı bu km77'nin yapmış olduğu geyik testinde olduğu gibi skidpad değerlerinin ölçümünde de lastik ciddi fark yaratıyor.
https://www.caranddriver.com/featur...r&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
Araç yola lastikle tutunur. Doğal olarak aynı araca sıradan bir lastik takmak ile semi slick lastik takmak arasında ciddi fark olacaktır.

Siz deyince Fusion modelinin ağırlığına baktımda 1774 kg gözüküyor. Bu ağırlık farkı da bizde satılan Mondeo'lara göre yol tutuşunu düşürebilecek başka bir faktördür.

Keşke tüm araçları tek tek fabrika çıkışı hali ile ölçüp yayınlayan bir kanal olsa da satın aldığımız araçların yeteneklerini tam olarak bilebilsek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Araç yola lastikle tutunur. Doğal olarak aynı araca sıradan bir lastik takmak ile semi slick lastik takmak arasında ciddi fark olacaktır.

Siz deyince Fusion modelinin ağırlığına baktımda 1774 kg gözüküyor. Bu ağırlık farkı da bizde satılan Mondeo'lara göre yol tutuşunu düşürebilecek başka bir faktördür.

Keşke tüm araçları tek tek fabrika çıkışı hali ile ölçüp yayınlayan bir kanal olsa da satın aldığımız araçların yeteneklerini tam olarak bilebilsek.
Sadece semi slick olsa iyi, ekonomi lastigi ile yuksek performans lastikleri bile o belirgin farki olusturmaya yeter. Misal eco contact 5 ile sport contact 6 ya da pilot sport 4 gibi.

Energi serisi hibrid mondeo zaten deneme araci gibi bir sey. Yabanci kuruluslarin da begendigi pek soylenemez. Basarisiz bir hibrid denemesi dersek abartmis olmayiz hocam.

Vallahi bunu ben de cok istiyorum. Araclarin tum teknik altyapi ve olcumlerinin bulundugu fabrikasyon degerleri gormeyi, bunlarin acik acik belirtilmesini cok isterim. Ama otomobillerin birakin skidpad degerlerini, altyapilarinda kullanilan suspansiyonlarin bile ayrintisini bulmak cok zor oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Bu tip testleri çok faydalı buluyorum. Km77 dışında bunu nispeten düzenli yapanda yok.. yol tutuş tren gibi rayda gitmek değil bu şekilde bir hamle yapıldığında (engelden kaçmak gibi) verdiği tepkilerdir. Sürücünün kontralarına arabanın verdiği cevaptır
 
Şehir içinde sıradan bir manevra yapıyor gibi dönüyor resmen.. Dubaların arasına bile zor sığıyor.
 
SUVların yerden yüksekliğinin dezavantaj olduğu büyük ve yüksek olmalarına rağmen sedanların daha güvenli olduğunu hep söylerim, yolda kalamıyorsam büyük olmak birşey ifade etmez. bu arada o çok övülen C serisinin geyik testini gördünüz mü
 
SUVların yerden yüksekliğinin dezavantaj olduğu büyük ve yüksek olmalarına rağmen sedanların daha güvenli olduğunu hep söylerim, yolda kalamıyorsam büyük olmak birşey ifade etmez. bu arada o çok övülen C serisinin geyik testini gördünüz mü
Bir tek c coupe var. c 350 ise hybrid olduğu için onu katmaya gerek yok. Ama zaten coupe'de pek iyi değil.
 
SUVların yerden yüksekliğinin dezavantaj olduğu büyük ve yüksek olmalarına rağmen sedanların daha güvenli olduğunu hep söylerim, yolda kalamıyorsam büyük olmak birşey ifade etmez. bu arada o çok övülen C serisinin geyik testini gördünüz mü
Ben de suvlara güvenmem fakat peugeot un suvlarını takdir etmek gerek çoğu binekten çok daha iyi kabiliyeti var
 
Tamam işte aynı aracı kastettim ben de. c 350 hybrid model olduğu için gerek aracın ekstra ağırlığı, gerek pillerin konumundan dolayı ağırlık merkezinin iyi şekilde belirlenememesi sonucu bu hale getiriyor. Kesinlikle daha iyi olmalıydı ama bu aracı deneme aracı olarak görmek lazım. Son kasa mondeo'nun da hybrid modeli var ve skidpad değerleri 70-75 arasında oldukça düşük. Hybrid modeller pek başarılı üretime sahip değil maalesef.
 
Ben de suvlara güvenmem fakat peugeot un suvlarını takdir etmek gerek çoğu binekten çok daha iyi kabiliyeti var
valla ben bindim 3008e 4 çekeri versiyonu bile yok, yerden biraz yüksek hb gibi o araba bence özellikleri suva denk değil
Hergün 3 serisine binen birisi olarak x1i 2 kez haftasonunda kiraladım bmw sürüş karakteristiklerine sahip bir araç değil yanlış bilmiyorsam x serisi altatkım vs zaten landa rover