Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Mqb kotu galiba bu minik suvlar icin
İyi marka bir lastikle belki 75'i de çıkarırdı ama bu araç için limit belli ki 73-74 kmh. Daha üstüne çıkılınca fazladan risk alınıyor. Ne kötü ne iyi ortalama, vasat denebilir işte. Limiti vasat olsa da dönüş tepkileri fena değil. En azından kendi limitleri içinde orayı burayı dağıtmadan dönüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Bu yine iyiymiş. Ben bu kadarını öpüp başıma koyarım. C ve D sınıfı hariç bütün vag grubu bu kadar yol tutsun kabulüm. :)
Aynen aynen, limiti ortalama zaten. Ama ben dönüş sırasında kendini dağıtmamasını sevdim. Girdiği gibi çıkıyor gayet. Ama tabii bu 4Motion olduğu için mi böyle yoksa fwd olunca dağıtıyor mu orası meçhul :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Aynen aynen, limiti ortalama zaten. Ama ben dönüş sırasında kendini dağıtmamasını sevdim. Girdiği gibi çıkıyor gayet. Ama tabii bu 4Motion olduğu için mi böyle yoksa fwd olunca dağıtıyor mu orası meçhul :D
Cinnet geçirip arkasını savurmuyor, şuurunu yitirip önü de tamamen salmıyor, gazı kestin mi yoluna girebileceğin bir understeer dozu bu. Volkswagen'in ezelden beri karakteri buydu. Şuursuz önden salmalar, ani hareketlerde arkanın çılgın gibi kopup savrulması filan yeni çıktı. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
FR'da ayarlanabilir süspansiyon filan var ama 1km/h ancak fark edebilmiş. Fiyatları bu seviyelere çıkarmış olan markaların bu kadar berbat altyapıya sahip araba satmaya hakkı yok.

Çok net klasik Seat. Understeer ile başlıyor, sonra aniden Oversteer yapıyor. Arona'da durum daha da vahimmiş, ESP çok geç müdahale ediyor.
100'den fazla araba test ettik, bu ancak SsangYong XLV ve Nissan Juke gibi şov yapıyor diyorlar asdşjlkfsş

Su üstünde taş sektirir gibi gidiyor mübarek asydgafysdgfysdgfsd
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Ben de suvlara güvenmem fakat peugeot un suvlarını takdir etmek gerek çoğu binekten çok daha iyi kabiliyeti var

Yakın bir dönemde 3008 kullanma fırsatım oldu. Yol tutuş kabiliyetinden ziyade çok iyi çalışan bir ESP sistemi var. ESP dizginlemese yoldan çıkmaya çok meyilli bir araç
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Cinnet geçirip arkasını savurmuyor, şuurunu yitirip önü de tamamen salmıyor, gazı kestin mi yoluna girebileceğin bir understeer dozu bu. Volkswagen'in ezelden beri karakteri buydu. Şuursuz önden salmalar, ani hareketlerde arkanın çılgın gibi kopup savrulması filan yeni çıktı. :)
Umarım bundan sonra da bu şekilde devam eder. Zaten benim bu testlerde araçlardan beklediğim kasanın bütünlüğünü bozmaması. Onun haricinde limiti 75 - 80 kmh arasında kalsa yeterli. En azından benim kullanım stilim için yeterli :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu testlerle bu kadar icli disli olduktan sonra kendimi surekli su ikilem icinde buluyorum; araclarin donerken ki hiz limitleri konusunda biz mi cok buyuk beklentilere dusuyoruz yoksa araclarin cogunun harbiden limiti mi dusuk ? Anlayabilen varsa beri gelsin.

Bence bu hız limiti sınıf,marka ayrımı yerine ağırlıklarına göre kıyaslamak lazım. Bir araba ne kadar hafifse ani manevralarda o kadar avantajlı oluyor. En bariz örnek peugeot 3008,opel grandland x ikilisi. Kocaman suv diyorsun ama ikisi de çoğu c sınıfı araba dan hafif veya aynı ağırlıkta.

Bide bence burada yol tutuştan çok tutuşun bittiği yani limite ulaşınca vereceği tepkiyi görüyoruz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Bence bu hız limiti sınıf,marka ayrımı yerine ağırlıklarına göre kıyaslamak lazım. Bir araba ne kadar hafifse ani manevralarda o kadar avantajlı oluyor. En bariz örnek peugeot 3008,opel grandland x ikilisi. Kocaman suv diyorsun ama ikisi de çoğu c sınıfı araba dan hafif veya aynı ağırlıkta.

Bide bence burada yol tutuştan çok tutuşun bittiği yani limite ulaşınca vereceği tepkiyi görüyoruz.
Agirlik zaten direkt etkenlerden biri de hani agir bile olsa e serisinin spor versiyonu olan e coupe'un daha yuksek limitlere cikmasini beklemiyor degil insan. Hani neticede spor versiyona sahip. Agirligi varsa eger ona gore bir duzenleme yapmalari gerek diye dusunuyorum. Tepki konusunda ise haklisin. Zaten onemli olan donerken verdigi tepkiler ama dedigim gibi insan bazen bu tepkileri daha yuksek hiz limitlerinde bekleyebiliyor. En azindan o beklentiye girebiliyor.
 
Agirlik zaten direkt etkenlerden biri de hani agir bile olsa e serisinin spor versiyonu olan e coupe'un daha yuksek limitlere cikmasini beklemiyor degil insan. Hani neticede spor versiyona sahip. Agirligi varsa eger ona gore bir duzenleme yapmalari gerek diye dusunuyorum. Tepki konusunda ise haklisin. Zaten onemli olan donerken verdigi tepkiler ama dedigim gibi insan bazen bu tepkileri daha yuksek hiz limitlerinde bekleyebiliyor. En azindan o beklentiye girebiliyor.
Benim aklıma bu videoyu ilk gördüğüm anda acaba bu kasa E Coupe'de mi C serisi ile aynı platformu paylaşıyor sorusu oldu zira bir önceki kasa E coupe ile c serisi aynı platforma sahipti.
 
Agirlik zaten direkt etkenlerden biri de hani agir bile olsa e serisinin spor versiyonu olan e coupe'un daha yuksek limitlere cikmasini beklemiyor degil insan. Hani neticede spor versiyona sahip. Agirligi varsa eger ona gore bir duzenleme yapmalari gerek diye dusunuyorum. Tepki konusunda ise haklisin. Zaten onemli olan donerken verdigi tepkiler ama dedigim gibi insan bazen bu tepkileri daha yuksek hiz limitlerinde bekleyebiliyor. En azindan o beklentiye girebiliyor.
Bu yorumun e coupe den bağımsız genel bir kanıydı. Bide E coupe direk spor bir araba mı yoksa cruiser olarak yapıldı.
 
Benim aklıma bu videoyu ilk gördüğüm anda acaba bu kasa E Coupe'de mi C serisi ile aynı platformu paylaşıyor sorusu oldu zira bir önceki kasa E coupe ile c serisi aynı platforma sahipti.
Olabilir de.. Hic arastirmadim acikcasi bakmak lazim. Bu testler cogu zaman aklimi bulandiriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bu yorumun e coupe den bağımsız genel bir kanıydı. Bide E coupe direk spor bir araba mı yoksa cruiser olarak yapıldı.
Safkan spor olmadigi asikar da dedigim gibi insani kendi icinde celiskiye dusuyor otomobillerin bu test sonuclari. Bazi marka ve modeller beni olumsuz anlamda hayrete dusurebiliyor. Dedim ya kafami karistiriyorlar bazen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Agirlik zaten direkt etkenlerden biri de hani agir bile olsa e serisinin spor versiyonu olan e coupe'un daha yuksek limitlere cikmasini beklemiyor degil insan. Hani neticede spor versiyona sahip. Agirligi varsa eger ona gore bir duzenleme yapmalari gerek diye dusunuyorum. Tepki konusunda ise haklisin. Zaten onemli olan donerken verdigi tepkiler ama dedigim gibi insan bazen bu tepkileri daha yuksek hiz limitlerinde bekleyebiliyor. En azindan o beklentiye girebiliyor.
Abi bu testler yol tutuşu ölçmüyor ki, ani durumlarda esp ve şasi nasıl tepki veriyor, araba hangi hızlardayken bu gibi durumlarda "kullanılabilir" kalıyor, onu gösteriyor. Baktığın zaman amg gt 79'la, 911 80'le falan dönmüş, bunlardan da daha üstünü beklerdik açıkçası. Kaldı ki fizik kuralları var, isterse dünyanın en iyi yol tutan arabası olsun, o kadar kısa mesafede yüksek hızda o kadar ani manevra yapması çok zor. Belki F1 arabaları falan döner yani. Aslında bir de ona bakmak lazım şaka maka :)
 
Bu ebatlara çıkıldığında, bu kadar uzun dingil mesafesiyle daha fazla çeviklik beklemek haksızlık olabilir. Gerçi Mercedes'in ağırkanlı karakterinin de etkisi var, BMW olsa muhtemelen daha keskin yönlendirme imkanı sunup daha yüksek hızlarla tamamlardı bu testi. Yine de bakınca araba hiç dağılmıyor, sadece biraz daha geniş alan istiyor toparlamak için. Bu testte bu kadar kısa tutulmuş mesafede B ve C sınıfı arabaların zirvede olmaları çok normal. Aynı seviyeyi yakalayabilen E sınıfı arabalar ekstra başarılı denebilir bence.

Sayıca fazla geyik testi izledikçe ve benzer hareketleri farklı arabalarda kendim de tecrübe ettikçe ben artık testteki maksimum hızından ziyade verdiği tepkilere bakar oldum. Yönlendirme tamamen mi gitmiş, arkayı çılgınlar gibi mi savurmuş, iki teker üstünde kalıp taklanın eşiğinden mi dönmüş, yoksa sadece kukalardan birini mi yıkmış buna daha çok dikkat ediyorum. Tabii yine de 70 km/h gibi hızlara da inmesin =)
 
Abi bu testler yol tutuşu ölçmüyor ki, ani durumlarda esp ve şasi nasıl tepki veriyor, araba hangi hızlardayken bu gibi durumlarda "kullanılabilir" kalıyor, onu gösteriyor. Baktığın zaman amg gt 79'la, 911 80'le falan dönmüş, bunlardan da daha üstünü beklerdik açıkçası. Kaldı ki fizik kuralları var, isterse dünyanın en iyi yol tutan arabası olsun, o kadar kısa mesafede yüksek hızda o kadar ani manevra yapması çok zor. Belki F1 arabaları falan döner yani. Aslında bir de ona bakmak lazım şaka maka :)
Yol tutuş ölçmediğini tabii ki biliyorum. Her modelin boyutu, ağırlığı da aynı olmuyor onun da farkındayım. Ama bir çok aracın limit hızı ve limitte verdiği tepkilerden çoğunlukla memnun olmuyoruz. Segment ve ağırlık fark etmeksizin daha iyisini beklediğimiz oluyor. Şuraya videosunu koyduğumuz araçların %80'i çoğumuzu memnun etmiyor. Eleştirilerden de belli zaten. İşte bu noktada ya bizim beklentimiz çok yüksek ya da araçların güvenlik anlamında limitleri düşük, tepkileri sıkıntılı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by