Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bu testlerle bu kadar icli disli olduktan sonra kendimi surekli su ikilem icinde buluyorum; araclarin donerken ki hiz limitleri konusunda biz mi cok buyuk beklentilere dusuyoruz yoksa araclarin cogunun harbiden limiti mi dusuk ? Anlayabilen varsa beri gelsin.

E coupe bildiğim kadarıyla C serisi tabanlı bir araç. CLK üretimden kalktığında E coupe'yi onun yerine konumlandırdılar. Ancak otomobil altyapı olarak C üstyapı olarak E..Aslında Mercedes insanlara E görünümlü C satıyor :)
Yol tutuş anlamında C ne kadar beklentileri karşılıyorsa E de aşağı yukarı o kadar karşılar
 
Son düzenleme:
E coupe bildiğim kadarıyla C serisi tabanlı bir araç. CLK üretimden kalktığında E coupe'yi onun yerine konumlandırdılar. Ancak otomobil altyapı olarak C üstyapı olarak E..Aslında Mercedes insanlara E görünümlü C satıyor :)
Yol tutuş anlamında C ne kadar beklentileri karşılıyorsa E de aşağı yukarı o kadar karşılar
Doğrudur, fakat yine de bu testlere ve testlere dair yapılan yorumlara bakınca şuraya teste alınan araçların %80-85'ini ağır şekilde eleştiriyoruz. Bu kadar memnuniyetsizlik bir benim mi dikkatimi çekiyor acaba ? Ya bizim beklentilerimizde bir gariplik var ya da otomobil dünyası saf altyapı kalitesi anlamında geriledi efsanesi cidden gerçek.
 

Grandland X baya iyiymiş
Insignia ile kıyaslandığında ondan bile daha stabil tepkiler veriyor ilginç
 
Son düzenleme:
Doğrudur, fakat yine de bu testlere ve testlere dair yapılan yorumlara bakınca şuraya teste alınan araçların %80-85'ini ağır şekilde eleştiriyoruz. Bu kadar memnuniyetsizlik bir benim mi dikkatimi çekiyor acaba ? Ya bizim beklentilerimizde bir gariplik var ya da otomobil dünyası saf altyapı kalitesi anlamında geriledi efsanesi cidden gerçek.

Ben de gördüklerime bazen şaşırıyorum açıkçası. Grandland X, Insignia'dan çok çok daha iyi tepkiler veriyor yorumları çok olumlu. Normalde ağırlık merkezi yükseldikçe yol tutuşu olumsuz etkilemesi gerekir..Muhtemelen ESP'nin programlanması ile alakalıdır diye düşünüyorum..Tabi motorun dizel veya benzinli olması bile bu testlerde etki ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam Top Gear'de dizel Panamera ile benzinli Panamera'yı kıyaslamışlardı. Benzinli daha iyi yol tutuyordu..Dizel motor ağırlığından dolayı pistte viraj girişinde benzinliye kıyasla daha saçma tepkiler veriyordu
Bu testler ile bir fikir ediniyoruz ancak ben çok fazla da önemsemiyorum. Çünkü testte yaptıkları manevralar gerçek hayatta nadir karşılaşılacak hareketler.Ciddi sayılabilecek bir süratte önce şiddetli sol sonra şiddetli sağ kırıyor direksiyonu..Yani normal hayatta bu hareketi yapman için havadan gök taşı düşmesi falan lazım
Bir de saf altyapı kalitesi bana kalırsa çok düşmedi aksine sürüş destek sistemleriyle birlikte daha da gelişti. Şöyle bir şey olabilir, mekanikten elektroniğe doğru bir geçiş var. Bu da araçlardan aldığımız hissiyatı sunileştirdi

Konusu değil ancak senaryolardan bahsederken aklıma geldi. Yakın bir zamanda, benim de çok merak ettiğim, neden olmadığını sorguladığım, çarpışma testlerinde en sık karşılaşılan senaryolardan biri olan arkadan çarpmalarla alakalı bir kanal buldum, orada gördüklerim bana çok daha dramatik geldi

Carpro1993 adlı bir youtube kanalı
 
Son düzenleme:
Ben de gördüklerime bazen şaşırıyorum açıkçası. Grandland X, Insignia'dan çok çok daha iyi tepkiler veriyor yorumları çok olumlu. Normalde ağırlık merkezi yükseldikçe yol tutuşu olumsuz etkilemesi gerekir..Muhtemelen ESP'nin programlanması ile alakalıdır diye düşünüyorum..Tabi motorun dizel veya benzinli olması bile bu testlerde etki ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam Top Gear'de dizel Panamera ile benzinli Panamera'yı kıyaslamışlardı. Benzinli daha iyi yol tutuyordu..Dizel motor ağırlığından dolayı pistte viraj girişinde benzinliye kıyasla daha saçma tepkiler veriyordu
Bu testler ile bir fikir ediniyoruz ancak ben çok fazla da önemsemiyorum. Çünkü testte yaptıkları manevralar gerçek hayatta nadir karşılaşılacak hareketler.Ciddi sayılabilecek bir süratte önce şiddetli sol sonra şiddetli sağ kırıyor direksiyonu..Yani normal hayatta bu hareketi yapman için havadan gök taşı düşmesi falan lazım

Konusu değil ancak senaryolardan bahsederken aklıma geldi. Yakın bir zamanda, benim de çok merak ettiğim, neden olmadığını sorguladığım, çarpışma testlerinde en sık karşılaşılan senaryolardan biri olan arkadan çarpmalarla alakalı bir kanal buldum, orada gördüklerim bana çok daha dramatik geldi

Carpro1993 adlı bir youtube kanalı
Yanlışım yoksa Grandland x'de 3008'in sahip olduğu emp2 altyapısı kullanılıyor. İnsignia ise direkt opel'in altyapısıydı. Sanırım aralarındaki karakter ve test farkı da buradan geliyor. Aslında bu testleri ben de direkt olarak kriter almıyorum. Neticede ilk yorumumdan beri savunduğum lastik faktörü ne derece standartlara uyularak sonuca minimum etki edecek hale getiriliyor belli değil. Fakat yine de dediğim gibi memnun olunmayan araçların oranı oldukça yüksek olunca insan ister istemez ' acaba ' soruları içinde buluyor kendini.

Arkadan çarpışma testleri ise benim de uzun zamandır ' neden yok ? ' diye düşündüğüm ve bu fikrimi paylaştığım bir konuydu. Bahsettiğin kanala ben de baktım ve cidden can sıkıcı sonuçlar var. Özellikle arka koltuğa neredeyse sıfıra sıfır yaklaşan darbeler ciddi düşündürücü.
 
Yanlışım yoksa Grandland x'de 3008'in sahip olduğu emp2 altyapısı kullanılıyor. İnsignia ise direkt opel'in altyapısıydı. Sanırım aralarındaki karakter ve test farkı da buradan geliyor. Aslında bu testleri ben de direkt olarak kriter almıyorum. Neticede ilk yorumumdan beri savunduğum lastik faktörü ne derece standartlara uyularak sonuca minimum etki edecek hale getiriliyor belli değil. Fakat yine de dediğim gibi memnun olunmayan araçların oranı oldukça yüksek olunca insan ister istemez ' acaba ' soruları içinde buluyor kendini.

Arkadan çarpışma testleri ise benim de uzun zamandır ' neden yok ? ' diye düşündüğüm ve bu fikrimi paylaştığım bir konuydu. Bahsettiğin kanala ben de baktım ve cidden can sıkıcı sonuçlar var. Özellikle arka koltuğa neredeyse sıfıra sıfır yaklaşan darbeler ciddi düşündürücü.

Evet, bu arada paylaştığım Grandland X testi Türkçe alt yazılıydı. Orada da aynı platformu kullandıklarını ancak Peugeot'un Esp'sinin, Grandland X'e göre daha erken tepki verdiği (aceleci davrandığı) yazıyordu. Her ikisi de testi yüksek sayılabilecek bir hızda başarıyla tamamlamış. Grandland X için de yüksek hızda bile gayet kontrol edilebilir tepkiler verdiği yazıyor..Akabinde Insignia izledim, rezalet :D

Arkadan çarpışma testleri ise benim de uzun zamandır ' neden yok ? ' diye düşündüğüm ve bu fikrimi paylaştığım bir konuydu. Bahsettiğin kanala ben de baktım ve cidden can sıkıcı sonuçlar var. Özellikle arka koltuğa neredeyse sıfıra sıfır yaklaşan darbeler ciddi düşündürücü.

Çarpışma hızı çok ciddi yalnız, 80 km/h
Ama pandizotun fırlaması da korkunç
 
Son düzenleme:
Ben de gördüklerime bazen şaşırıyorum açıkçası. Grandland X, Insignia'dan çok çok daha iyi tepkiler veriyor yorumları çok olumlu. Normalde ağırlık merkezi yükseldikçe yol tutuşu olumsuz etkilemesi gerekir..Muhtemelen ESP'nin programlanması ile alakalıdır diye düşünüyorum..Tabi motorun dizel veya benzinli olması bile bu testlerde etki ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam Top Gear'de dizel Panamera ile benzinli Panamera'yı kıyaslamışlardı. Benzinli daha iyi yol tutuyordu..Dizel motor ağırlığından dolayı pistte viraj girişinde benzinliye kıyasla daha saçma tepkiler veriyordu
Bu testler ile bir fikir ediniyoruz ancak ben çok fazla da önemsemiyorum. Çünkü testte yaptıkları manevralar gerçek hayatta nadir karşılaşılacak hareketler.Ciddi sayılabilecek bir süratte önce şiddetli sol sonra şiddetli sağ kırıyor direksiyonu..Yani normal hayatta bu hareketi yapman için havadan gök taşı düşmesi falan lazım
Bir de saf altyapı kalitesi bana kalırsa çok düşmedi aksine sürüş destek sistemleriyle birlikte daha da gelişti. Şöyle bir şey olabilir, mekanikten elektroniğe doğru bir geçiş var. Bu da araçlardan aldığımız hissiyatı sunileştirdi

Konusu değil ancak senaryolardan bahsederken aklıma geldi. Yakın bir zamanda, benim de çok merak ettiğim, neden olmadığını sorguladığım, çarpışma testlerinde en sık karşılaşılan senaryolardan biri olan arkadan çarpmalarla alakalı bir kanal buldum, orada gördüklerim bana çok daha dramatik geldi

Carpro1993 adlı bir youtube kanalı
Trafikte bu tip manevralar hiçte uzak ihtimal değil kazadan da kurtarır hayatta kurtarır. Otoyolda gece kaptırıp giderken orta şeritte arka ışıkları yanmayan tın tın giden bir şahin belirdiği günden beri bu testlere değer veririm.
 
Konusu değil ancak senaryolardan bahsederken aklıma geldi. Yakın bir zamanda, benim de çok merak ettiğim, neden olmadığını sorguladığım, çarpışma testlerinde en sık karşılaşılan senaryolardan biri olan arkadan çarpmalarla alakalı bir kanal buldum, orada gördüklerim bana çok daha dramatik geldi

Carpro1993 adlı bir youtube kanalı
Arkadan çarpmalarda kabin hasarı çok çok zor, o yüzden whiplash testi yapıyorlar direkt.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Trafikte bu tip manevralar hiçte uzak ihtimal değil kazadan da kurtarır hayatta kurtarır. Otoyolda gece kaptırıp giderken orta şeritte arka ışıkları yanmayan tın tın giden bir şahin belirdiği günden beri bu testlere değer veririm.

Ehliyeti 2004 yilinda aldim, o tarihten itibaren de aktif arac kullanirim hic boyle bir senaryo ile karsilasmadim. Allah gostermesin zaten, hayatimizin sinanacagi boyle bir sinav ile de umarim karsilasmayiz :). Tabi bu baskalarinin karsilasmayacagi, karsilasmadigi anlamina gelmez, herkesin kullanim tarzi farkli. Ancak tam sol ve akabinde tam sag kirmak icin cok ekstra bir durumun olmasi gerekir diye dusunuyorum. O anda da insanin karar mekanizmasi bu abilerin araba test ettigindeki gibi rahat calisir mi muamma. Sahsen boyle bir panik ani olsa tam sol yaptiktan sonra tam sag yapamadan bir yere gomerim muhtemelen
Hele bu testlerde araclar 80 km/h rakamlarda o hale geliyor. Otobanda 120-130 ile o hareket yapilirsa kaza kacinilmaz olur
 
Son düzenleme:
Trafikte bu tip manevralar hiçte uzak ihtimal değil kazadan da kurtarır hayatta kurtarır. Otoyolda gece kaptırıp giderken orta şeritte arka ışıkları yanmayan tın tın giden bir şahin belirdiği günden beri bu testlere değer veririm.
Ehliyeti 2004 yilinda aldim, o tarihten itibaren de aktif arac kullanirim hic boyle bir senaryo ile karsilasmadim. Allah gostermesin zaten, hayatimizin sinanacagi boyle bir sinav ile de umarim karsilasmayiz :). Tabi bu baskalarinin karsilasmayacagi, karsilasmadigi anlamina gelmez, herkesin kullanim tarzi farkli. Ancak tam sol ve akabinde tam sag kirmak icin cok ekstra bir durumun olmasi gerekir diye dusunuyorum. O anda da insanin karar mekanizmasi bu abilerin araba test ettigindeki gibi rahat calisir mi muamma. Sahsen boyle bir panik ani olsa tam sol yaptiktan sonra tam sag yapamadan bir yere gomerim
Sayısını bilmediğim kadar çok yaşadım. Sadece ben değil, ailede de yaşanmışlıklar var. Başımızdan geçen aklımda kalan birkaç örnek: göz gözü görmeyen sağanak yağmurlu havada ters dönüp tavanının üstüne konmuş orta şeritte burnu bize bakan Doblo, gece vakti aydınlatılmamış şehirler arası yolda Susurluk civarlarında orta şeritte bağdaş kurup oturan adam, İstanbul Erenköy-FSM bağlantı yolu çıkış sapaklarından birinde gece sağanak yağışta aydınlatılmamış kör bir yerde muhtemelen nörolojik bir sorun yaşayan donakalmış bir köpek. Bunlar dışında da aniden önümüzde durup, çarpıp veya yan şeritten aniden önümüze kırıp bizi ani şerit değişimlerine mecbur bırakanlar o kadar çok oluyor ki. Ehliyetli 15 yıllık şoförlüğümün rutinlerinden biri oldu bu senaryo. Birkaç ayda bir yaşatıyorlar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve sdt
Trafikte bu tip manevralar hiçte uzak ihtimal değil kazadan da kurtarır hayatta kurtarır. Otoyolda gece kaptırıp giderken orta şeritte arka ışıkları yanmayan tın tın giden bir şahin belirdiği günden beri bu testlere değer veririm.

Benzeri bir olayda gece vakti arka reflektoru olmayan bir römorku fark ettiğimde hızım 90 km aramızdaki mesafe ise 40 metre ya var ya yoktu. Sol aynaya bakmamla sola kırmam bir oldu.

İkinci olayda sokak aydınlatması olmayan ve sola doğru viraj girişinde otobüs bekleyen kalabalıktan biri aramızda 20 metre kala yola adım attı küçük çaplı bir geyik testi gerçekleştirdim ama olayın şoku ile sağa tam kıramadım. Refuje girmemek için bir manevra daha yapıp sıyırdım. Panik anında tepkiler azalabiliyor.
 
Son düzenleme:
Sayısını bilmediğim kadar çok yaşadım. Sadece ben değil, ailede de yaşanmışlıklar var. Başımızdan geçen aklımda kalan birkaç örnek: göz gözü görmeyen sağanak yağmurlu havada ters dönüp tavanının üstüne konmuş orta şeritte burnu bize bakan Doblo, gece vakti aydınlatılmamış şehirler arası yolda Susurluk civarlarında orta şeritte bağdaş kurup oturan adam, İstanbul Erenköy-FSM bağlantı yolu çıkış sapaklarından birinde gece sağanak yağışta aydınlatılmamış kör bir yerde muhtemelen nörolojik bir sorun yaşayan donakalmış bir köpek. Bunlar dışında da aniden önümüzde durup, çarpıp veya yan şeritten aniden önümüze kırıp bizi ani şerit değişimlerine mecbur bırakanlar o kadar çok oluyor ki. Ehliyetli 15 yıllık şoförlüğümün rutinlerinden biri oldu bu senaryo. Birkaç ayda bir yaşatıyorlar :)

Sert tam sol veya sert tam sağ hareketinden bahsetmiyorum. Onları benim de sıklıkla yaşadığım oluyor
Tam olarak bu testteki gibi tam sol akabinde tekrar tam sağ..Tehlike anı farklı bir şey de şu hareketle sıklıkla karşılaşmak için makas atıyor olman gerekir :D Yanlış mı ?
 
Sert tam sol veya sert tam sağ hareketinden bahsetmiyorum. Onları benim de sıklıkla yaşadığım oluyor
Tam olarak bu testteki gibi tam sol akabinde tekrar tam sağ..Tehlike anı farklı bir şey de şu hareketle sıklıkla karşılaşmak için makas atıyor olman gerekir :D Yanlış mı ?
Makas senaryosu çok lüks kalır ya :). Arabanın tepkilerini iyi tecrübe edebilmek için yapmışken 3. hareketi de yapsınlar. Hem slalom testinde bir sürü kuka var :D. Arabanın dengesinin bozulmaya ne kadar meyilli olduğu 3 harekette çok daha belirgin olur.

Bir de ilk hareketi yaptıktan sonra yol veya yer darsa sonraki hareket mecburen yapılıyor. Arkadan gelen araçtan veya öndeki bir parçadan kaçmak için 3. manevra da gerekebilir. Benim yazdığım köpek senaryosunda tam tek şerit dönüş bir yerdi, orada 3 hareketi yaptırmış oldu bana. Mazallah gidiş geliş yolda karşıdan araç filan da geliyorsa zaten... Bilirsin ülkemizde eskiden şehirler arası yolların çoğu şimdiki gibi bölünmüş yol değildi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve by