Ben de gördüklerime bazen şaşırıyorum açıkçası. Grandland X, Insignia'dan çok çok daha iyi tepkiler veriyor yorumları çok olumlu. Normalde ağırlık merkezi yükseldikçe yol tutuşu olumsuz etkilemesi gerekir..Muhtemelen ESP'nin programlanması ile alakalıdır diye düşünüyorum..Tabi motorun dizel veya benzinli olması bile bu testlerde etki ediyor. Yanlış hatırlamıyorsam Top Gear'de dizel Panamera ile benzinli Panamera'yı kıyaslamışlardı. Benzinli daha iyi yol tutuyordu..Dizel motor ağırlığından dolayı pistte viraj girişinde benzinliye kıyasla daha saçma tepkiler veriyordu
Bu testler ile bir fikir ediniyoruz ancak ben çok fazla da önemsemiyorum. Çünkü testte yaptıkları manevralar gerçek hayatta nadir karşılaşılacak hareketler.Ciddi sayılabilecek bir süratte önce şiddetli sol sonra şiddetli sağ kırıyor direksiyonu..Yani normal hayatta bu hareketi yapman için havadan gök taşı düşmesi falan lazım
Bir de saf altyapı kalitesi bana kalırsa çok düşmedi aksine sürüş destek sistemleriyle birlikte daha da gelişti. Şöyle bir şey olabilir, mekanikten elektroniğe doğru bir geçiş var. Bu da araçlardan aldığımız hissiyatı sunileştirdi
Konusu değil ancak senaryolardan bahsederken aklıma geldi. Yakın bir zamanda, benim de çok merak ettiğim, neden olmadığını sorguladığım, çarpışma testlerinde en sık karşılaşılan senaryolardan biri olan arkadan çarpmalarla alakalı bir kanal buldum, orada gördüklerim bana çok daha dramatik geldi
Carpro1993 adlı bir youtube kanalı