Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arona kadar olmasa da bu da limitlere ulaşınca ceylan gibi sekiyor. Normal bir kullanıcı şu senaryodaki gibi direksiyonu ani kırsa ve arabanın iki tekerleği havaya kalkıp zıplamaya başlasa ya korkudan kalp krizi geçirir ya da kaza olmayacağı varsa da kaza yapar. 78 km ile nasıl döndüğünü bilmiyorum ama bu hali ile aracın tepkilerini başarısız ve korkutucu buldum.
 
Arona kadar olmasa da bu da limitlere ulaşınca ceylan gibi sekiyor. Normal bir kullanıcı şu senaryodaki gibi direksiyonu ani kırsa ve arabanın iki tekerleği havaya kalkıp zıplamaya başlasa ya korkudan kalp krizi geçirir ya da kaza olmayacağı varsa da kaza yapar. 78 km ile nasıl döndüğünü bilmiyorum ama bu hali ile aracın tepkilerini başarısız ve korkutucu buldum.
Hocam tiguan'ın 79 ile dönmeyi başarabildiği o testi porsche 911 Turbo S ve daha nice araç 82 ile ancak dönebildi. Üstelik Tiguan'da ki lastiğin piyasanın başarılı lastiklerinden olmadığı aşikar. Ek olarak bu aracın bir suv olduğu gerçeği de var. 77 - 78'i bu araç çok daha stabil halde dönecektir ki bu rakam bile bir suv için oldukça iyi. Bir aracın testte verdiği tepkileri değerlendirirken parkuru hangi hızda döndüğünü, hangi hızda o tepkileri verdiğini de iyi analiz etmek lazım.
 
Hocam tiguan'ın 79 ile dönmeyi başarabildiği o testi porsche 911 Turbo S ve daha nice araç 82 ile ancak dönebildi. Üstelik Tiguan'da ki lastiğin piyasanın başarılı lastiklerinden olmadığı aşikar. Ek olarak bu aracın bir suv olduğu gerçeği de var. 77 - 78'i bu araç çok daha stabil halde dönecektir ki bu rakam bile bir suv için oldukça iyi. Bir aracın testte verdiği tepkileri değerlendirirken parkuru hangi hızda döndüğünü, hangi hızda o tepkileri verdiğini de iyi analiz etmek lazım.

Tabi ki hocam hızı göz önüne alıyorum. Bu aracı alıp virajdan viraja koşmak akıl işi değil ama yola çocuk çıkması gibi ani gelişen bir durumda limite ulaşılırsa işte o zaman aracın tepkileri bizim gibi sıradan sürücüler için korkutucu olacaktır. Burada bahsettiğim şey limitin yüksek yada düşük olması değilde limite ulaşıldığında aracın verdiği tepkiler.

Bahsettiğim konunun daha iyi anlaşılması için Peugeot 3008 testine bakabiliriz. Peugeout 3008'de bu testi 79 km hızla dönüyor, onunda bir tekerleği havaya kalkıyor ama ceylan gibi zıplamadığı için sürücü tarafından daha kontrol edilebilir bir halde bulunuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Tabi ki hocam hızı göz önüne alıyorum. Bu aracı alıp virajdan viraja koşmak akıl işi değil ama yola çocuk çıkması gibi ani gelişen bir durumda limite ulaşılırsa işte o zaman aracın tepkileri bizim gibi sıradan sürücüler için korkutucu olacaktır. Burada bahsettiğim şey limitin yüksek yada düşük olması değilde limite ulaşıldığında aracın verdiği tepkiler.

Bahsettiğim konunun daha iyi anlaşılması için Peugeot 3008 testine bakabiliriz. Peugeout 3008'de bu testi 79 km hızla dönüyor, onunda bir tekerleği havaya kalkıyor ama ceylan gibi zıplamadığı için sürücü tarafından daha kontrol edilebilir bir halde bulunuyor.
Kesinlikle haklısın, 3008 bu araçtan daha iyi seviyede. Fakat bu Tiguan'ın kötü olduğunu göstermez. Sadece 3008'in daha iyi olduğunu gösterir. Benzer donanım ve motor seçenekleri tam eşleşmese de 3008'in yaklaşık 250 ile 350 kg gibi aşırı dramatik bir ağırlık avantajı var Tiguan karşısında. Bu ağırlık kazanımı 3008'in mühendisliği için çok büyük başarı tabii ki o başka bir konu ama neticede böyle bir ağırlık farkına rağmen suv dediğimiz bir otomobil 79 kmh hızla o dubalara vurmadan geçebiliyor. Özellikle son hareketi biraz tehlikeli ama hızı 77-78'e düşürdüğümüzde o tehlikeli hareketi de yapmayacaktır büyük ihtimal.

Diğer bir değişle şöyle düşünmek lazım; 3008'in 250 - 350 kg'lık devasa ağırlık avantajıyla 80'le dönebildiği parkuru 1700 kg'lık Tiguan son hareketi biraz tehlike oluştursa da dubalara vurmadan 79'la dönebiliyor. Bence ciddi şaşırtıcı bir şey bu.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bu testlere aşırı anlam yüklemek çok doğru değil bana göre. Arona gibi kötü dereceyle geçmediği sürece çok yermeye de övmeye de gerek yok diye düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Arkadaşlar bu testlere aşırı anlam yüklemek çok doğru değil bana göre.
Hocam zaten direkt bir sonuç çıkarmaktan ziyade biraz eğlence, biraz da ön bilgi olarak bakıyoruz bu testlere. Daha önceki sayfalarda da düşüncemi belirtmiştim; bu testlerde kullanılan ve sonuca direkt olarak etki eden lastik faktörü etkisi sıfıra indirilmediği sürece sağlıklı değerlendirmeler içermeyecektir. Kullanılan lastiğin araçlara göre ebadı, markası, modeli, daha önce kaç bin km kullanıldığı, kondisyonu gibi çok önemli etkenler kontrol edilebilir olmadığından sonuçlara fazla anlam yüklemiyoruz bizler de.
 
Hocam zaten direkt bir sonuç çıkarmaktan ziyade biraz eğlence, biraz da ön bilgi olarak bakıyoruz bu testlere. Daha önceki sayfalarda da düşüncemi belirtmiştim; bu testlerde kullanılan ve sonuca direkt olarak etki eden lastik faktörü etkisi sıfıra indirilmediği sürece sağlıklı değerlendirmeler içermeyecektir. Kullanılan lastiğin araçlara göre ebadı, markası, modeli, daha önce kaç bin km kullanıldığı, kondisyonu gibi çok önemli etkenler kontrol edilebilir olmadığından sonuçlara fazla anlam yüklemiyoruz bizler de.
İyi günler Cenk bey. Dediğiniz gibi birçok faktör sonuca etki ediyor. Bunun yanında aynı sınıf otomobiller arasında en fazla 4-5 km/h gibi uçuk olmayan bir fark var. Üreticilerin bu teste çok da dikkat ettiğini düşünmüyorum kendi adıma. Baktığımız zaman type r gibi bir araç birçok standart otomobilin gerisinde döndü. Bu testi daha iyi geçebilmesi adına aracın mühendisliğiyle fazla oynamak istemiyorlar belli ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Benim bu testlerde dikkat ettiğim tek şey limitlere ulaşıldığında aracın dubalar arasından nizami olarak dönüp dönemediği. Limitlere ulaştığında aracın bariz şekilde önden ya da arkadan kaymasını veya tekerleklerden birinin yerden kesilmesini hele ki zıplamaya başlamasını başarısızlık olarak görüyorum. Bir aracın kontrol edilebilir olması için ilk önce 4 tekerleğinin yerde olması gerekiyor. Tabi bir tekerleğin hafifçe yerden kesilip tekrar yumuşak bir şekilde yere konmasını kast etmiyorum. Aracın kontrolünü kaybettirecek kadar tekerleklerin yerden kesilmesinden bahsediyorum.

Misal dün paylaşılan Mitsubishi Eclipse'yi çok beğenmemin sebebi 83 km ile bu testi tamamlamasından ziyade limitlere ulaştığında bile 4 tekerleğinin yerde olması ve önden ya da arkadan kayma yapmamasıydı.

Yine açıklama yazayım da yanlış anlaşılma olmasın Tiguan'ın 79 km ile dubalara çarpmadan bu testi tamamlayabilmiş olmasına başarısız ya da kötü sonuç demiyorum. 79 km suv bir araç için gayet iyi bir değer.
 
Maşaallah.. 77-78'i daha rahat döner gibi gözüküyor.
Bunu bayağı beğendim. Gayet iyi valla. Eski VW'leri hatırlatıyor :)
Arkadaşlar bu testlere aşırı anlam yüklemek çok doğru değil bana göre. Arona gibi kötü dereceyle geçmediği sürece çok yermeye de övmeye de gerek yok diye düşünüyorum
Hocam anlamı şu şekilde yüklemek doğru: Sayısal değer olarak hıza çok fazla takılmaktan ziyade arabanın genel tepkilerine bakmak gerekiyor. 1-2 koniyi devirip testten kalır ama hayati bir savrulma yaşatmaz, o zaman iyi denebilir. En azından ben öyle bakıyorum. =)
 
Yahu adamlar araba hafif sekmesine rağmen içeriye videoda görüldüğü gibi bir tepki iletmediğini söylüyor @AcilStop ayrıca 2.0 litre motor hacmine ve 4 çeker sistemine sahip 1800 kiloluk 5008'de bi test girsin görelim nasıl bir sonuç alacağını. Arabanın ölçülerine ve ağırlıklarına göre sonucu gayet başarılı hele hele lwb olmasına rağmen standart araçtan bu berbat lastiklerle daha hızlı dönmesi bence muazzam.
 
Suzuki ignis yorum yapmaya gerek yok, berbat :)

Tiguan bence yine kötü bir sonuç. Giriş hızı yüksek olmasına rağmen, ESP'nin çok sert müdahalesi var ve tekerleklerin yerden kesilmesi ayrı bi durum. Rakiplerine göre kötü olsa da, sakin sürüş arayan C-SUV sürücüleri için fena değil. Küçük vag grubu suv'larına göre bir tık daha iyi.

Bu arada 5008'in testi var ve Tiguan'a göre çok çok daha dengeli bir araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Yahu adamlar araba hafif sekmesine rağmen içeriye videoda görüldüğü gibi bir tepki iletmediğini söylüyor @AcilStop ayrıca 2.0 litre motor hacmine ve 4 çeker sistemine sahip 1800 kiloluk 5008'de bi test girsin görelim nasıl bir sonuç alacağını. Arabanın ölçülerine ve ağırlıklarına göre sonucu gayet başarılı hele hele lwb olmasına rağmen standart araçtan bu berbat lastiklerle daha hızlı dönmesi bence muazzam.

Değerlendirmemi nasıl yaptığımı yazdım. Tiguan allspace'in 79 km ile testi tamamlaması kötü demiyorum. Bunu yaparken limite geldiğinde iki tekerleği yerden kesip zıplaması sıradan bir kullanıcıyı korkutup kaza yaptırabilir.

4x4 değil ama aynı boyutlarda 5008'de teste girmişti.


Bu da aynı hızda dönmüş ama aracın tepkileri daha iyi. Futbol takımı gibi düşünün 5-0 galip gelene de 1-0 galip gelene de aynı puan veriliyor ama bir takımı izlerken arkanıza yaslanıp maçın keyfini çıkarıyorsunuz diğerini izlerken tırnaklarınızı yiyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hakikionur ve bt
Yahu adamlar araba hafif sekmesine rağmen içeriye videoda görüldüğü gibi bir tepki iletmediğini söylüyor @AcilStop ayrıca 2.0 litre motor hacmine ve 4 çeker sistemine sahip 1800 kiloluk 5008'de bi test girsin görelim nasıl bir sonuç alacağını. Arabanın ölçülerine ve ağırlıklarına göre sonucu gayet başarılı hele hele lwb olmasına rağmen standart araçtan bu berbat lastiklerle daha hızlı dönmesi bence muazzam.
Abim yalnız 5008 bayağı dengeli be :) Tiguan onunla karşılaştırılırsa denge olarak çok geride. VW'in kendi içerisinde ise gayet başarılı.=)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Abim yalnız 5008 bayağı dengeli be :) Tiguan onunla karşılaştırılırsa denge olarak çok geride. VW'in kendi içerisinde ise gayet başarılı.=)
Yok abi ben 5008'i kötülemedim aksine hafif oluşu sayesinde çok iyi dönüyor ama Tiguan'ın o ağırlığa rağmen hareketleri ve hızı bence gayet iyi yani sonuçta 1800 kiloya yakın 4 çeker araba yani. 5008 ise 1400 kilo civarında iki çeker bir araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Sonucunu merak ettiğim bir testti ama Subaru Xv eskisi ile benzer bir sonuç almış aracın hiçbir şekilde kıvraklığı yok. Otoyolda ne işim var beni dağa taşa vurun diyor.

 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk