Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sonucunu merak ettiğim bir testti ama Subaru Xv eskisi ile benzer bir sonuç almış aracın hiçbir şekilde kıvraklığı yok. Otoyolda ne işim var beni dağa taşa vurun diyor.

Yahu şu üreticileri anlamak için kendimi kasıyorum ama bir türlü üstesinden gelemiyorum. Kardeşim, milyon dolarlık argeler yapıp otomobil üretiyorsun, otomobilini oraya buraya teste gönderiyorsun, 17 - 18 -19 inç jantlar koyuyorsun ama yokohama, bridgestone v.b saçma sapan lastikler seçip duruyorsun. Bunlar hiç mi takip etmiyor lastik değerlendirme testlerini. 1000 keredir söylüyoruz; bu ebatlarda conti, michelin, goodyear v.b bir çok iyi derece almış lastik var. Araçların yol üzerindeki tepkilerini direkt olarak etkileyecek seçimleri niye böyle kötü yaparlar anlamak mümkün değil. Hadi maliyetten kaçıp seri üretimde vasat lastik koy, anlarım. Ama teste gönderdiğin araçlara niye kötü lastik koyarsın ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Cenk bey üreticilerin geyik testini çok önemsediğini düşünmüyorum. Sanırım seri üretimde ucuz olup aracın üretim amacına hizmet edecek herhangi bir lastiği takıyorlar.
 
Cenk bey üreticilerin geyik testini çok önemsediğini düşünmüyorum. Sanırım seri üretimde ucuz olup aracın üretim amacına hizmet edecek herhangi bir lastiği takıyorlar.
Normalde geyik testine özel bir test aracı gönderseler eyvallah derim ama tahminimce bu araçlar otomobil magazincilerine verilen genel test araçları. O bakımdan zaten lastikler üzerinde özellikle durdum. Aynısı otopark.com'da da oldu defalarca. Test aracı gönderiyorlar lastikler yol mol tutmuyor, araba sürekli sarıyor, kafadan açıp duruyor. 3 kuruş lastik maliyetinden yırtacağım derken izleyen milyonlarca kişinin aklında şüpheye yer verecek testler çekilmesine sebep oluyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Porsche
Üreticiler arabayı üretmeden bu testleri yapıyorlar.

Muhakkak her türlü testi gerçekleştiriyorlardır ama firmaların değerlendirme kriterleri bizimki ile aynı olmayabilir. Atıyorum bir suv araç için geyik testinden 80 km ile dönmesini hedeflemiyor olabilirler ki zaten videoda böyle bir hedeflerinin olmadığı gözüküyor. Muhtemelen ürettikleri aracın sınıfına göre kabul edilebilir seviyede olması firmalar için yeterli görülüyor.

Normalde geyik testine özel bir test aracı gönderseler eyvallah derim ama tahminimce bu araçlar otomobil magazincilerine verilen genel test araçları. O bakımdan zaten lastikler üzerinde özellikle durdum. Aynısı otopark.com'da da oldu defalarca. Test aracı gönderiyorlar lastikler yol mol tutmuyor, araba sürekli sarıyor, kafadan açıp duruyor. 3 kuruş lastik maliyetinden yırtacağım derken izleyen milyonlarca kişinin aklında şüpheye yer verecek testler çekilmesine sebep oluyorlar.

Cenk bey km77.com araçları neye göre teste alıyor bilmiyorum ama araçları fabrikasyon üretim değil de özel lastikler ile teste alması bana göre hileye girer. Çarpışma testine özel üretim araç göndermek ile aynı şey olur. Geyik testindeki araç ile bizim satın aldığımız araç aynı olmalı ki satın almayı düşündüğümüz araçları doğru bir şekilde kıyaslayabilelim.
 
Cenk bey km77.com araçları neye göre teste alıyor bilmiyorum ama araçları fabrikasyon üretim değil de özel lastikler ile teste alması bana göre hileye girer. Çarpışma testine özel üretim araç göndermek ile aynı şey olur. Geyik testindeki araç ile bizim satın aldığımız araç aynı olmalı ki satın almayı düşündüğümüz araçları doğru bir şekilde kıyaslayabilelim.
Arabanın yürüyeninde yahut başka bir donanımında değişiklik gerektiren bir mevzu olsa dediğiniz doğru. Alacağım araçla aynı aracın teste sokulmasını isterim ki ne aldığımı bileyim derim. Ama bu lastik mevzusu öyle bir konu değil. Neticede şu araçlara gidip conti falan takıldığında ben bu aracın gerçek limiti ve gerçek tepkisi nedir onu daha objektif anlayabiliyor olacağım. Alacağım aracı daha iyi değerlendirmiş olacağım. Satın alacağım araçta kötü yahut vasat lastik takılı gelirse eğer zaten aynı tepkileri alamayacağımı bilirim. Lastik mevzusu otomobil üreticilerinin kendi üretim ve mühendisliğinden bağımsız bir detay olduğu için seçimlerini böyle eleştiriyorum zaten.
 
Yahu şu üreticileri anlamak için kendimi kasıyorum ama bir türlü üstesinden gelemiyorum. Kardeşim, milyon dolarlık argeler yapıp otomobil üretiyorsun, otomobilini oraya buraya teste gönderiyorsun, 17 - 18 -19 inç jantlar koyuyorsun ama yokohama, bridgestone v.b saçma sapan lastikler seçip duruyorsun. Bunlar hiç mi takip etmiyor lastik değerlendirme testlerini. 1000 keredir söylüyoruz; bu ebatlarda conti, michelin, goodyear v.b bir çok iyi derece almış lastik var. Araçların yol üzerindeki tepkilerini direkt olarak etkileyecek seçimleri niye böyle kötü yaparlar anlamak mümkün değil. Hadi maliyetten kaçıp seri üretimde vasat lastik koy, anlarım. Ama teste gönderdiğin araçlara niye kötü lastik koyarsın ?

Bu km77 ispanyolların otoparkı diyebiliriz. Bu da genel test aracı o da zaten fabrikadan çıkan lastikle geliyor. Markalarda direk lastik markaları ile anlaşmalı bizim 200 tl aldığımızı onlar 50 tl maliyet ile yapıyordur devir zaten tasarruf devri hem marka hem en uygun hangisi ise onu çakıyorlardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu km77 ispanyolların otoparkı diyebiliriz. Bu da genel test aracı o da zaten fabrikadan çıkan lastikle geliyor. Markalarda direk lastik markaları ile anlaşmalı bizim 200 tl aldığımızı onlar 50 tl maliyet ile yapıyordur devir zaten tasarruf devri hem marka hem en uygun hangisi ise onu çakıyorlardır.
Belli zaten oldukça ucuza kaçıyorlar. Ticari olarak bu yaptıklarını anlayabilirim ama dediğim gibi en azından test araçlarına doğru düzgün lastik koysunlar ki ben o aracın yol üzerindeki gerçek tepkilerini ve gerçek limitini net olarak anlayabileyim. Çünkü şu hareketleri benim kendi aracımla test etme imkanım yok. O sebeple kendi aracımın limitini ölçme ve anlama konusunu güvendiğim otomobil magazincilerine bırakıyorsam onların da bu hususta noksansız bir araç üzerinde bu deneyleri yapmasını isterim.
 
Bunun içine Vectra C kaçmış :D:D
Markaya hiç yakışmamış.
Ağır diyeceğim değil,çok yüksek desem değil,çok ağır desem değil,lastik desem öyle küçük ve kalitesiz değil, markaya bakıyorsun sheer driving pleasure sözleri ile kendini tanıtıyor. Bu cidden ayıp olmuş.
İlginç bir test olmuş vallahi ben de anlamadım. Gövde orayı burayı salıp saçmalamıyor ama araç niyeyse dönmek istemiyor. Sanki bırakın beni düz gideyim böyle şeyler yaptırmayın der gibi :D Bununla beraber bolca da kafadan açıp duruyor, hatta hız yükselince komple gövde olarak açılıyor. İlginç cidden :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İlginç bir test olmuş vallahi ben de anlamadım. Gövde orayı burayı salıp saçmalamıyor ama araç niyeyse dönmek istemiyor. Sanki bırakın beni düz gideyim böyle şeyler yaptırmayın der gibi :D Bununla beraber bolca da kafadan açıp duruyor, hatta hız yükselince komple gövde olarak açılıyor. İlginç cidden :D

Gövde salınımları filan iyi gözüküyor aslında öyle çok yana yatması da yok. Sanırım ön takımlarda kalite sorunu var. Ya da lastikler direk kabak.
 
Gövde salınımları filan iyi gözüküyor aslında öyle çok yana yatması da yok. Sanırım ön takımlarda kalite sorunu var. Ya da lastikler direk kabak.
Gövde stabil duruyor ama araç inatla kafadan açıyor, hızı yükseltince de 4 lastik komple kayıyor. Benim aklıma ilk lastik geldi ama ben de pek anlayamadım.